HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: kierownik1 w 08 Październik 2015, 10:37:05
-
Witajcie.
Od roku borykałem się z problemem ogrzewania. Zeszłej zimy w ogóle prawie autko prawie nie grzało, i ubywało płynu w układzie chłodzenia. Ponieważ wymieniany był na wiosnę pasek rozrządu, więc przy tej okazji okazało się że zaczęła cieknąć pompa chłodziwa. potem ze względu na upały ogrzewanie nie było używane. Ale ostatnio po pierwszych rankach z temp. poniżej zera wyszło szydełko z worka. Otóż dojeżdżam santkiem do pracy (około 16km). I tak wskaźnik temp wzrasta około 7km. Ciepło do kabiny dociera dopiero po około 12km. Okazało się, że spaliny dostają się do układu chłodzenia (potworne ciśnienie w układzie itp.) - czyli uszczelka pod głowicą padła. Płynu chłodniczego nie ubywa. Oleju nie przybywa. I teraz moje pytanie. Czy orientujecie się, z jakimi kosztami muszę się liczyć przy wymianie takiego czegoś? Ile mogę z tym jeździć? I czy możecie polecić jakiś serwis ze środkowej Polski - byłe woj. piotrkowskie?
Pozdrawiam
-
Cały czas jeździsz z czymś takim :shock: Ja bym nie jeździł bo koszty naprawy mogą tylko wzrosnąć-to jest poważna usterka. Poza tym wcale nie ma pewności że to uszczelka. Jak ciekło z pompy to mógł przegrzewać się silnik i równie dobrze może być np. pęknięta głowica jak dolewałeś płynu na gorący silnik. Tak czy siak trzeba zrzucić głowicę i sprawdzić ją w specjalistycznym warsztacie na szczelność. Jak jest cała to planowanie głowicy i wymiana uszczelki. W sumie powinieneś się zmieścić w tysiącu.
-
Jeździć z tym nie wolno wcale. Uszkodzona UPG może (właściwie to na pewno spowoduje - kwestia jak szybko...) spowodować dalsze uszkodzenia - po pierwsze erozję głowicy w okolicy uszkodzenia (to uda się zapewne usunąć w czasie planowania głowicy), po drugie korozję cylindrów (jeżeli jest wymiana płyn - spaliny - olej), po trzecie może doprowadzić do zatarcia silnika (jeżeli płyn dostaje się do oleju - całkowicie pozbawia go własności smarnych) itp. itd.
-
Witam
Muszę wymienić uszczelkę pod głowicą(diagnoza mechanika)jak na razie płyn nie dostaje się do oleju,więc na razie jeszcze jeżdżę. Ponieważ mam zamiar najpierw kupić wszystkie części mam pytanie jaką grubość uszczelki kupić występują 1,1 1,2 1,3mm,
czy można ustalić grubość uszczelki bez demontażu głowicy
Jakie jeszcze części są potrzebne do tej wymiany(uszczelki kolektora ssącego, kolektora wydechowego, śruby mocujące,uszczelniacz wałka rozrządu, uszczelka pokrywy zaworów i sama uszczelka głowicy)
Może ktoś ma namiary gdzie kupić części i nie zbankrutować
Pozdrawiam
Podaję VIN KMHSC81VP2U194725
-
Wyślij zapytanie do FOX.
Uszczelka pod głowicą pierwsza wymiana 22311-27001
Uszczelka pod głowicą druga wymiana 22311-27011
Uszczelka pod głowicą trzecia wymiana 22311-27020
Śruba głowicy 22321-27000 x 10 szt
Uszczelniacz wałka rozrządu 22144-27000
Uszczelka pokrywy zaworów 22441-27001
Uszczelniacz wtryskiwacza 22443-27001 x 4 szt
Uszczelka kolektora ssącego 28411-27000
Uszczelka kolektora wydechowego 28521-27000
Podkładka pod wtryskiwacz 33818-27000 x 4 szt
-
Dzięki,czyli jak dobrze zrozumiałem to na pierwszą wymianę uszczelka 1,1mm?
-
Tak. Po każdym zdjęciu głowicy powinno się ją dać na tzw 'skim', czyli wyrównanie. Grubością uszczelki kompensujesz to co zostało starte..
-
Uszczelka wreszcie wymieniona ,okazało się ,że już był na to czas najwyższy(płyn powoli zaczął się dostawać do oleju.Prawdopodobnie była wcześniej wymieniana(mechanik powiedział,że odkręciła się bardzo lekko,i był przechył o 0,6mm.Trzeba było też wymienić termostat i przy okazji świece(dwie podczas odkręcania się urwały).Dzisiaj rano jak odpaliłem samochód nie było widać żadnego dymu a silnik wydaje mi się ,że pracuje znacznie lepiej,zobaczymy jak będzie za jakiś czas.
-
KOlego jestes w stanie podać realne koszty takiej operacji?
-
Witaj
Podaję informacje,o które Prosiłeś
Uszczelka + śruby+przesyłka -302zł
Uszczelka pokrywy zaworów,uszczelka kolektora ssącego,kolektora wydechowego,uszczelniacz wałka rozrządu,uszczelniacz pokrywy zaworów 4 szt+ koszt wysyłki -141 zł
Termostat nie znam ceny(kupił mechanik),filtr paliwa,około 50 zł(niestety nie pamiętam dokładnie)
4świece NGK około 270 zł z przesyłką,wymieniony był też płyn chłodzący (niestety nie znam ceny)
Robocizna 1000zł
Prawdę mówiąc liczyłem ,że będzie trochę taniej