HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: gacus2004 w 07 Luty 2012, 08:24:50
-
Mam problem, auto nie pali wcale,podłączone zostało pod kompa i wywaliło błąd - uszkodzony sensor temperatury silnika. Mam pytanie, czy ten czujnik może powodować że nie mogę uruchomić auta? Gdzie jest umieszczony ten sensor?
edit: ort
-
a czy ten czujnik nie jest oby przy świecach żarowych??
-
a czy ten czujnik nie jest oby przy świecach żarowych??
Właśnie się zastanawiam o który czujnik chodzi,bo ja znalazłem tylko ten co mierzy temperaturę płynu chłodzącego.Czy jest jeszcze jakiś przy świecach żarowych?
-
własnie nie jestem pewien. spróbuj w jakimś motoryzacyjnym poprosić o ten czujnik i wypytaj gdzie on jest, o ile jest
-
Jednego błędu się pozbyłem wcześniej, został wymieniony czujnik wałka rozrządu na oryginalny z serwisu i auto gadać niechce.Ten drugi błąd sensora temperatury niedaje mi spokoju, na schemacie silnika widnieje tylko ten od płynu chłodzącego.
-
w bmw ten czujnik jest zintegrowany z świecami żarowymi (chyba) dzisiaj na warsztacie podpytam mistrza:D A co do czujnika wałka rozrządu to co Ci się działo bo u u mnie w XD CRDi też to wyszło bo czasami lubi sobie zgasnąć na chwile podczas jazdy.
-
Wtedy gdy miałem problem z turbiną i ciśnieniem oleju auto słabło coraz bardziej aż zgasło, teraz muszę to autko naprawić. Zacząłem od podłączenia kompa aby sprawdzić czemu nie odpala(na samostarcie silnik kręci i chodzi przez chwilę) i pokazało dwa błędy :
-niesprawny czujnik wałka rozrządu
-niesprawność czujnika temperatury silnika
Ten pierwszy sensor został wymieniony i Elantra dalej nie odpala. Najgorsze, że nie wiem gdzie ten drugi sensor się znajduje.
Chodzi mi o uruchomienie silnika, muszę sprawdzić czy jakieś elementy silnika nie ucierpiały gdy kontrolka oleju świeciła. Tobie proponuję podłączyć CRDi pod komputer, może jakiś błąd wywali związany z gaśnięciem.
edit: ort
-
czujnik temperatury jest najprawdopodobniej gdzies w bloku silnika ale tez nie wiadomo bo różnie go montują;/
-
jednak ten sensor nie powinien mieć takiego wpływu na uruchomienie, wygląda na to że ON jest tłoczony pod zbyt niskim ciśnieniem, po zatkaniu wylotu pompy wysokiego ciśnienia palcem i kręceniu rozrusznikiem paliwo ledwo co wylatuje i da się spokojnie palcem utrzymać. Z tego, co się orientuję to minimalne ciśnienie jakie powinna dawać pompa to powyżej 1300 bar, a więc nie dałoby się tego utrzymać. Problem w tym, że nie wiadomo która pompka siadła czy ta co podaje ze zbiornika czy ta co zasila listwę Common Rail. Czy orientujecie się jakie ciśnienie powinna dać ta w baku? Chcę zmierzyć specjalnym ciśnieniomierzem, ale nie wiem ile tam powinno być.
edit: ort
-
chłopie 1300 barów to by ci listwa dziure w masce zrobiła. Powinno być 217 barów przy rozruchu max 280, a 500+ przy jeździe. System common rail tak jest właśnie zasilany.
-
chłopie 1300 barów to by ci listwa dziure w masce zrobiła. Powinno być 217 barów przy rozruchu max 280, a 500+ przy jeździe. System common rail tak jest właśnie zasilany.
NieAmator myślę iż jesteś w błędzie,poczytaj trochę literatury o common rail.Nowszej generacji diesle chodzą na jeszcze wyższym ciśnieniu.
-
jakiś postęp coś się ruszyło??
-
wygląda na to że ON jest tłoczony pod zbyt niskim ciśnieniem,po zatkaniu wylotu pompy wysokiego ciśnienia palcem i kręceniu rozrusznikiem paliwo ledwo co wylatuje i da się spokojnie palcem utrzymać
Czyli sterowanie pompy wtryskowej siadło - komp nie wystawia sygnału na zawór albo zawór na pompie strzeliło. Albo paliwa zabrakło bo pływak w zbiorniku trafiony. Zasil z bańki tylko zanim ci ci napompuje to trochę samostartu zużyjesz, albo przewód do pompy od filtra paliwa załóż przeźroczysty.
-
jakiś postęp coś się ruszyło??
decyzja podjęta została, nieopłaca się mi tego naprawiać. Albo zostanie sprzedane tak jak stoi, albo zostanie zezłomowane.
-
to na czesci z nim ;) przeslij go do pl ;)
-
Proszę, proszę, sprzedaj mi kołpaki!
-
Proszę, proszę, sprzedaj mi kołpaki!
To fabryczne aluski są . dwa koła stalowe mam, jeszcze dwa muszę gdzieś skombinować na podmiankę.
[ Dodano: 2012-02-21, 06:58 ]
to na czesci z nim ;) przeslij go do pl ;)
z tym problemu niema,tak jak stoi to chcę za niego 200 funtów. Znacie kogoś kto chciałby go ściągnąć na części do Polski.