HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: andrzej351 w 28 Wrzesień 2015, 23:06:33
-
witam!mam problem z moim tuskiem który pojawił się bardzo nagle i nie potrafię go zdiagnozować... :-(
dziś zaświeciła się kontrolka check engine i silnik stracił jakby moc.jazda jest możliwa tylko do 3 tyś.obr. gdy silnik osiągnie już te obroty i głębiej wciska się pedał gazu samochód dławi się i nie przyspiesza.
wiem że muszę podpiąć się pd kompa bo puki co to takie błąkanie się po omacku...
może jest na forum ktoś komu samochód zaczął się podobnie zachowywać?
dodam że silnik zapala bez zarzutu,EGR też wyczyszczony.
pozdrawiam!
-
Wężyki http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6957&highlight=w%EA%BFyki
-
niestety to nie są wężyki...
kod błędu jaki się wyświetla to:
P2113
Throttle/pedal position sensor B minimum stop performance pend
wszystko wskazuje na uszkodzenie przepustnicy lub jej sterownika :cry:
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6480&highlight=p2113
-
dzięki kolego Kosmos za wszelkie sugestie i podpowiedzi.wątek do którego linka podałeś już czytałem wcześniej i to mnie naprowadziło na odpowiednie tory :-) .
udało się zlokalizować źródło problemu.dziś wykręciłem i rozebrałem przepustnicę,okazało się że wytarły się zęby na zębatce i półksiężycu zębatym który jest na ośce przepustnicy.calość kwalifikuje się do wymiany lub regeneracji :-? .
-
Czyli gratulacje dla STOZIO on podał prawidłową diagnozę.
-
problemów ciąg dalszy...
niestety pomimo wymiany przepustnicy problem nie ustąpił.ciągle się pojawia tylko jeden błąd P2113.
posprawdzałem wszystko co możliwe i niestety pomysły mi się skończyły.
po wykasowaniu błędu i uruchomieniu silnika przy pierwszym dodaniu gazu wejdzie na wyższe obroty by po chwili spaść poniżej 3 tyś. , przy kolejnych przegazówkach kręci do 3 tyś.
błąd zaświeca się raz wcześniej albo trochę później.
myślę że trzeba będzie udać się jednak do serwisu...
-
problemów ciąg dalszy...
niestety pomimo wymiany przepustnicy problem nie ustąpił.ciągle się pojawia tylko jeden błąd P2113.
[...]
myślę że trzeba będzie udać się jednak do serwisu...
Ja obstawiam czujnikologie. A konkretnie sonde lambda lub... zapchany katalizator spalin... a moze jeszcze wartoi sprawdzic czujnik temp. powietrza wlotowego, bo zakladam ze filtr czysciutki...
-
byłem dzisiaj w większym serwisie który ma mocniejszy egzaminer.pokazało trochę więcej błędów ale nie istotnych w temacie usterki.robiony był też pomiar parametrów,pokazało że:
-potencjometr pedału gazu sprawny
-ciśnienie paliwa w normie
- EGR nie pracuje wcale
-błąd przepustnicy
-błędy napędu 4x4 (pewnie dlatego że mam zdemontowany wał napędowy tylnego mostu)
-jakiś problem z klapami w kolektorze ssącym
po tych pomiarach pojechałem do siebie na warsztat i wziąłem się do roboty.sprawdziłem cewkę EGRu, oczywiście działa.zmierzyłem że nie dochodzi zasilanie do egru.
wymontowałem kolektor ssący żeby sprawdzić te klapy,poza tym że trochę zasyfiony to wszystko z nim w porządku a klapy działają dobrze.wyczyściłem,wymyłem wszystko i poskładałem.
wychodzi na to że działanie tych wszystkich elementów układu dolotowego jest powiązane i zależne od przepustnicy.
rozmawiałem z gościem od którego kupiłem zregenerowaną przepustnicę,powiedział że może być problem z jej elektroniką i dlatego wywala błąd i silnik nie chodzi jak powinien.wysłałem mu swoją przepustnicę,ma ją naprawić i mi odesłać.mam nadzieję że wreszcie to pomoże bo już innych pomysłów nie mam... :-(
najdziwniejsze w tym wszystkim jest to że ta przepustnica służy ponoć tylko do łagodniejszego gaszenia silnika...
-
najdziwniejsze w tym wszystkim jest to że ta przepustnica służy ponoć tylko do łagodniejszego gaszenia silnika...
To może to jest klapa gasząca a nie przepustnica? Jak nie ma klapy gaszącej to trzepnie silnikiem przy gaszeniu, wiem z autopsji jak wywaliłem EGR wraz z klapą ale w grupe VAG.
-
w tym silniku innej przepustnicy nie ma.ta którą założyłem w zastępstwo swojej uszkodzonej działa ale mimo to silnikiem trochę zatelepie przy gaszeniu.zanim pojawiła się usterka wszystko chodziło i działało aksamitnie.
moja uszkodzona przepustnica jest już u fachowca i w środę będzie u mnie z powrotem.zamontuję i zdam relację ;-)
-
Andrzej masz chyba silnik ze zmienną geometrią łopatek turbiny VGT i wtedy jest przepustnica z elektroniką. Tam gdzie nie ma VGT jest przepustnica z podciśnieniem.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
-
w jednym z wątków do których linki podałeś jest pokazany zrzut z opisem problemu i objawach jakie się pojawiają gdy wystąpi usterka i błąd P2113.
https://www.dropbox.com/s/c6ziuoy2xk4vfyt/gds_2113.pdf?dl=0
z powyższego opisu wynika że problem jest z przepustnicą bo objawy są dokładnie takie jak w opisie.czyli EGR nie działa i jest limit paliwa.
w moim tusku jest VGT i przepustnica z elektroniką.
jutro wszystko się wyjaśni bo będę miał swoją zregenerowaną przepustnicę :-D
-
Wykasowałem te klapy bo myślę że jest tak jak piszesz. Podejrzewam że ta przepustnica na wymianę też była niesprawna teraz tylko czekać na tą zregenerowaną.
-
gość od przepustnic gdy dziś do niego dzwoniłem powiedział mi że moja przepustnica i ta którą mi przysłał różnią się trochę układem scalonym i możliwe że właśnie to powoduje że jego przepustnica nie chce u mnie działać prawidłowo...
-
No tak Hyundai to nie VAG :-D i jeszcze takie kwiatki wychodzą.
-
problem rozwiązany!!!
zamontowałem dziś swoją przepustnicę która wróciła z regeneracji.
po montażu przed uruchomieniem silnika wykasowałem błędy,odpaliłem silnik i wreszcie wszystko normalnie :-) .silnik prawidłowo się wkręca a check engine odszedł w niepamięć.
po jeździe próbnej odniosłem wrażenie że samochód lepiej się zbiera,myślę że jest to zasługa wyczyszczonego przy okazji kolektora ssącego no i oczywiście zregenerowanej przepustnicy.
muszę jeszcze zamontować z powrotem przysłonkę EGR bo wróciło poszarpywanie na niższych biegach podczas wolnej jazdy.
-
Z tego co wiem to czyszczenie mało filtra mało pomaga zainwestował bym w całkowite wycięcie DPF. Mam crdi 2.0 z wyciętym DPF i chek nie ma prawa się włączyć możliwe jest chwilowe pływanie silnika ale to może być również wina paliwa.
-
Witam. Odświeżę trochę temat, bo i u mnie wyskoczył check i błąd P2113. Objawy tradycyjne - max 3.000 obrotów, po mieście można sobie pojeździć. Skasowałem błąd Torque Pro (początkowo program wyświetlał go na czerwono, po "skasowaniu" wyświetlał "normalnie" i check na desce nie świecił, ale trwało to tylko chwilę). Rozebrałem przepustnicę i okazało się, że mała zębatka pod spodem dużej zębatki ma wyłamane zęby. Zamówiłem zębatkę i wymieniłem. Wykasowałem błąd, jak wyżej, ale poza zniknięciem checka nic się nie zmieniło, więc po chwili check znów wywala. Możliwe, że ten błąd jest "zbyt poważny", żeby wykasować go Torquem? Kumpel ma kompa z programem i mam się podpiąć, ale dopiero około środy.