HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: grzekrys83 w 22 Wrzesień 2015, 10:44:11

Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: grzekrys83 w 22 Wrzesień 2015, 10:44:11
Witam.
Szukałem po forum, ale nie znalazłem podobnego problemu.
Czy też macie / mieliście problem z ciężko wchodzącymi biegami 1 i R?
Zdarza mi się to częściej jak na dworze jest zimno i na włączonym silniku.
Jak jest zimno i silnik wyłączony, to działają bez problemu.
Również w lecie nie ma tego problemu.
Jest to dość specyficzne.
Byłem w serwisie, ale jak na złość wówczas wszystko działało.
Może ktoś podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Auto: i30 CW (Pierwsza generacja po FL) 2010r. 1.6 CRDi 116 KM
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: cinek1 w 22 Wrzesień 2015, 14:42:36
Dajcie znac jak sie wyjasnila sprawa moze ktos byl z tym w aso i cos zdzialali
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: grzekrys83 w 01 Październik 2015, 07:59:03
Gdzieś mi się obiło o uszy, że może to być problem z wysprzęglikiem. Czy jakiś większy specjalista może się wypowiedzieć, czy to może być to?
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: cinek1 w 01 Październik 2015, 10:01:56
No moze byc i wysprzeglik ciekawe czy w razie w maja jakis poprawiony skoro broi
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: Wojtek w 04 Grudzień 2015, 16:22:58
Mam to samo w i30 CW 1,6 crdi z 2008. Pytałem mechanika. Powiedział, że to mogą być linki w mechanizmie zmiany biegów. Na razie nie naprawiałem ale jest to irytująca a nawet niebezpieczne czasami - jak nie można szybko wrzucić biegu.
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: fenek w 09 Grudzień 2015, 12:41:10
 

Dodano: 2015-12-09, 12:41
Witam.  To i ja się dopisze do podobnego problemu z taką różnica że u mnie jeszcze 2jka haczy.  Próbował ktoś wymiany oleju w skrzyni czy to coś może pomóc?  Bo gość w Aso w Krk powiedział żeby się do tego przyzwyczaić i że wymiana oleju na nowy może tylko pogorszyć to haczenie. Nie znam się w temacie wejść pytam użytkowników.
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: Dider w 13 Grudzień 2015, 12:58:32
Kiedyś w Daewoo na problemy z haczeniem biegów pomagała właśnie wymiana oleju. Co ciekawe w moim Matizie wymiana oleju w ręcznej skrzyni biegów na MOBIL ATF 220 DEXRON II pomogła.
Jeszcze można sprawdzić linkę sprzęgła, czy sie od używania nie naciągnęła i ją podregulować. Albo czy jest płyn  hydrauliczny, jeśli jest hydrauliczne sterowanie sprzęgła.
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: grzekrys83 w 12 Styczeń 2016, 10:38:53
Hej.
Wróciły mrozy i wrócił problem z 1 i R.
Może ktoś z Was rozwiązał już problem z ciężko działającymi biegami 1 i R na włączonym silniku?
Podkreślam, że problem jest tylko jak jest minus na zewnątrz oraz na włączonym silniku.
Na zgaszonym nie ma tego problemu.
Proszę o rady, gdyż problem jest dość irytujący.
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: misieq w 07 Listopad 2016, 12:51:01
Witam, u mnie podobny problem czy  uporales sie grzekrys z ta przypadloscia?
Musze dwa razy czasami wysprzeglic zanim mi skoczyc pierwszy albo wsteczny. Do tego faktycznie nie mam tez plynnego przejscia z jedynki na drugi bieg. Autko w sumie odkupilem niedawno i sie zastanawiam faktycznie czy ten typ tak ma, czy faktycznie cos moze z wysprzeglikiem albo skrzynia ?

Nie twierdze ze zawsze sie tak dzieje ale czasami naprawde jest to irytujace. Na zimnym to zjawisko wystepuje czesciej. W sumie od poczatku jak odkupilem samochod to pytalem sie w autoryzowanym serwisie dlaczego jak wciskam sprzeglo to slychac takie specyficzne ,,sykanie" jak by ktos pompowal pilke. Powiedzial gosciu ze wystarczy tam cos lekko podsmarowac i powinno ustac.. ;/ jak dluzej jezdze to specyficznego sykania nie slychac takze moze i ma racje , ale zastanawiam sie czy aby na pewno wszystko jest ok
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 07 Listopad 2016, 19:03:34
Mi też się zdarza ciężko wrzucić 1 bieg. Raczej mniej problemów mam z "R"
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: grzekrys83 w 09 Listopad 2016, 10:39:10
Witam.
Nie uporałem się z tym. W lato nie mam tego problemu. W zimę faktycznie ten symptom występuje.
Nawet oddałem do serwisu w zeszłą zimę. Auto postało przez noc by się przemrozić i stwierdzili ze nie widzą problemu, że wg nich wszystko działa (Hyundai Zabrze).
Zostawiłem to tak jak jest. Fakt, irytujące, ale stwierdziłem, że naprawię jak naprawdę się zepsuje.
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 09 Listopad 2016, 17:51:34
Mogę potwierdzić że latem jest lepiej, lżej :) Jak to mówią "ten typ tak ma"
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: kevin.c w 11 Listopad 2016, 20:38:29
Może się przyda:
Na zaprzyjaźnionym forum "i30 owners club" opisany jest problem z nie wchodzeniem biegów 1+2/R. Oto jedna z możliwych przyczyn:  ruch lewarka do skrzyni biegów przekazywany jest za pomocą dwóch cięgien elastycznych.  
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
Jeśli z czasem któraś z linek wyciągnie się, to może powodować problemy z wyborem biegów. Wspominają także o wymianie oleju.
Tu link org.  http://www.i30ownersclub.com/forum/index.php?topic=42190.0

A ja się podzielę swoim doświadczeniem. Poprzednio jeździłem skodą felicią i również zaczęły się problemy z 1 i R. Z czasem 1/R zaczęły wchodzić coraz trudniej, aż w końcu zamiast do domu dojechałem tylko do mechanika... Okazało się że przyczyną było sprzęgło!. Częściowo popękał docisk sprzęgła zwany popularnie słoneczkiem. Sprzęgło, nie wysprzęglało w 100%, były przenoszone obroty sillnika na wałek skrzyni i to całkowicie wystarczało, żeby utrudnić wbicie 1/R.
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 12 Listopad 2016, 10:28:14
ja wymieniałem kompletne sprzęgło w swoim i30 i nie odczułem różnicy przy wyboru biegu...
Tytuł: Miałem to samo
Wiadomość wysłana przez: wader11 w 06 Grudzień 2016, 13:52:11
Ciężko właził mi wsteczny - haczył. Jedynka też z oporami. Wymieniłem wysprzęglik i na razie wszystko lepiej chodzi. Zobaczę czy z czasem problem nie powróci.

Pozdrawiam
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 18 Styczeń 2017, 20:30:42
Skomplikowana jest wymiana wysprzęglika? Ja zauważyłem u siebie od kilku tygodniu że mi na 2 haczy i 1 cieżej czasem wchodzi. 5 sporadycznie a reszta ok... Ktoś coś może doda od siebiebo czym większe mrozy tym bardziej mnie to irytuje...?
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: mszwejkowski15 w 11 Luty 2017, 11:04:52
Witam, mam podobny problem. Wczoraj wracając z roboty na trasie zauważyłem taką rzecz:
mianowicie problem jest z wrzuceniem 1 czy R. Przy pracy na zimnym silniku miałem problem wrzucić wsteczny że mordowałem się około 30s.
Natomiast wczoraj stojąc na światłach zauważyłem jeszcze coś, przy wciśniętym do końca sprzęgle jak ruszę dźwignią biegu tak, jakbym chciał wrzucić 1  ( dzwignia lekko pchnięta do przodu) czuć , że samochód porusza się do przodu. Gdy tylko wrzucę "luz" poruszanie się samochodu ustaje. Czy to oznacza koniec sprzęgła? Największy problem jest z wrzuceniem 1 czy R ale czasami i 3 zgrzytnie. Ma ktoś pomysł co to takiego?
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 11 Luty 2017, 16:15:41
Ja będę to robił w poniedziałek więc mogę napisać czy mi to naprawili...
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: grzekrys83 w 13 Luty 2017, 08:09:04
Również mam takie sytuacje z 1 i R.
Też jak wrzucam 1 to czuć że jedzie do przodu, a jak R to do tyłu.
Zauważyłem, że jak kilkukrotnie wciśnie się i puści sprzęgło (ja robię 3x) to później wchodzą bez problemu :)
Ten typ tak ma w zimę.
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: mszwejkowski15 w 15 Luty 2017, 19:33:02
grzekrys83,  może zapowietrzył się układ z tym wysprzęglikiem hydraulicznym czy coś?
Kurde nie mam pomysłu a autko stało dwa dni na zewnątrz i wrzucenie biegu to siłowanie się.
bobekos pomogła wymiana wysprzęglika? zastanawiam się czy w sobotę nie podjechać do mechanika.
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 15 Luty 2017, 19:57:37
Biegi wchodzą jakby lżej, precyzyjniej...? Niestety 2 zdarza się że za haczy. Dzwoniłem do swojego mechanika i mi mówił że pozostaje zaczekać aż się ułoży lub dostałem namiar do gościa co zajmuje się skrzyniami... Generalnie odczułem inne branie sprzęgła, jakby brało trochę niżej, różnica raczej na plus choć od jakiegoś czasu 2 wciskam powoli redukując i póki co jakoś się spisuje. Wymienili mi na nowy bo stary już był wysłużony...
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: mszwejkowski15 w 20 Luty 2017, 16:57:04
grzekrys83, byłem u mechanika, pompka sprzęgła pod podałem cieknie delikatnie i on uważa, że to to. Co prawda odkąd mrozy puściły to nie mam problemu z biegami, ale zawsze jak wsiadam to kilka razy wcisnę pedał. W czwartek oddaję do mechanika na wymianę pompki, powiedział mi 100zł za pompkę plus coś tam za robotę. Jak wrócą mrozy, a wymiana pompki nie pomoże to będę pisał i będę starał się przekazać jakieś info.
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 26 Luty 2017, 15:33:57
Wątpię żeby pompka sprzęgła mogła powodować takie problemy, ja potwierdzam że teraz gdy jest na + to na początku potrafi zahaczyć mi 2... :/
No i jak po wymianie, wiem że nie ma mrozów...?
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: mszwejkowski15 w 01 Marzec 2017, 14:28:02
Po wymianie było tak: samochód jeździł i było git. Został w garażu podziemnym na weekend (było tak ok +6stC) i jak odpaliłem w niedzielę to nie mogłem żadnego biegu wrzucić. A jak już wrzuciłem na siłę to wtedy pomimo wciśniętego pedała sprzęgła auto powoli poruszało się czy to do przodu czy do tyłu. Zajechałem na wysepkę wcisnąłem pedał około 30x i od tamtej pory jak ręką odjął. Auto od pon stoi na dworzu akurat i nic się z nim nie dzieje a biegi wchodzą ok. Ma ktoś pomysł co to takiego?
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: Potosiu w 02 Marzec 2017, 10:33:08
Witam.
Panowie, chyba szukacie na siłę dziwnych powodów.
W moim i30 fd 2009r. 1.4 benzyna 160 000 przebiegu, też od dawna haczyły biegi, głównie 1 i R. Cztery dni temu kupiłem olej do przekładni jaki zalecają w książce tj. shell spirax s4 75/90 (2x1l. za 60 zł. łącznie) i wymieniłem w ASO za 60 zł.
Póki co auto użytkowane codziennie około 80 km., nie przyhaczyło ani razu.
Więc radzę zacząć od wymiany oleju.
Poza tym, dopytywałem w ASO i mówili, że jak olej nie pomoże, to można regulować coś w przekładni... uważam że takie tematy można zlecić ASO bo mają już pewnie wprawę.
Uprzedzę wątpliwości... sprzęgło nie było wymieniane od nowości, chociaż wiele razy je przypaliłem :lol: i trochę buczy przy cofaniu. Jadąc do przodu nie ślizga nic.
Jak zauważę jakieś haczenie, to w następnej kolejności regulacja.
Pozdrawiam.
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 23 Marzec 2017, 17:10:21
Co do buczenia do tyłu to miałem ten sam objaw, do wymiany ci się szykuje łożysko oporowe... Nie byłem w ASO bo ok. 200 zł nie będę płacił za samą diagnozę! Podjechałem do fachowca od skrzyń biegów bo teraz zaczynam mieć problem z ciężko wchodzącymi biegami! :( Jestem umówiony do swojego mechanika na naprawę bo na 99% jest to wina sprzęgła! Jak macie problem ze skrzynią to zobaczcie na sucho (bez odpalenia i sprzęgła) jak wam wchodzą biegi i potem normalnie ze sprzęgłem. U mnie jest tak wzorowo ale ze sprzęgłem już nie! Został wymieniony olej, jeżeli nie pomoże to wina tkwi w skrzyni. Chodzi o synchronizator ale póki co jeżdżę na razie z tym... Czy ktoś z użytkowników forum naprawiał skrzynie biegów w i30? Jak coś to niech napiszę do mnie wiadomość...
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: WaldiBarca w 23 Kwiecień 2017, 00:01:14
Ja tez mam problem 1 i 2 hacza i to coraz mocniej? 1,6crdi 2008 r 116 km ktos cos zrobil naprawil i dziala?
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 23 Kwiecień 2017, 07:22:44
Możesz mieć problem z synchronizatorami 1 i 2 biegu lub wystarczy wymienić olej. Ja będę robić skrzynię ale nie teraz...
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: WaldiBarca w 23 Kwiecień 2017, 10:52:00
Oki wiec na poczatek wymienie olej. Zobacze czy sie poprawi. Podobno wystarcza 2 litry  i ma byc 75w 90 ate prawda ?
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 23 Kwiecień 2017, 11:10:34
Mi wymienili ale na starym było widać (mieszając) że synchronizator do wymiany także wiem co mnie czeka :(
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: WaldiBarca w 23 Kwiecień 2017, 11:31:43
A po czym to bylo poznac przy wymianie oleju ? Powiedz cos wiecej, i czy pytales o laczny koszt wymiany synchronizatorow?
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 27 Maj 2018, 21:18:11
Zapomniałem napisać że jeszcze może być kwestia wysprzeglika w aucie. U mnie po wymianie inaczej biegi wchodziły. Jeżeli barwa się robi trochę jakby biała lub inna a nie jest typowo oleista to znaczy że możesz mieć problem z synchronizatorem w skrzyni a to już grubsza sprawa... Nie pytałem bo ciężko stwierdzić na zewnątrz :/ Mówił że skrzynie koreańsko-japonskie są najlepsze...
Na tą chwilę problem skrzyni mnie męczy i ciągle się zastanawiam robić czy jeździć do końca...?! Jak tam u was chodzi 1/2...?
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: CleverDevil89 w 22 Czerwiec 2018, 15:17:54
Witam. Ja również miałem problem że zmianą biegów. Ciężko wchodził 1 i 2 bieg. Wsteczny zgrzytał... Na początku wymieniłem olej w skrzyni ( nic nie pomogło). Tak więc wymieniłem sprzeglo kpl. LUKa i silownik sprzęgła. Efekt...? 100% zadowolenia  :-) Biegi chodzą płynnie, brak chaczenia czy zgrzytanie. Pedał bierze już normalnie w połowie A nie jak wcześniej, że milimetr popuszczenia nogi i autko ciągnęło do przodu.... To tak dla informacji dla tych, którzy mają dylemat  ;-) pozdro
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: pawelgep111 w 15 Październik 2018, 11:48:19
Witam. Ten sam problem występował w moim Hyundai-u od chwili zakupu i występował też u poprzedniego właściciela. ciężko wchodząca jedynka w momencie gdy samochód się jeszcze toczy a ostatnio także po zatrzymaniu auta. sugerując się forum wymieniłem olej w skrzyni biegów oraz wyprzęgnik, bez  jakiejkolwiek poprawy. Problem dopiero zdiagnozował mechanik z warsztatu specjalizującego się w naprawach skrzyni biegów. (wcześniej inni mechanicy sugerowali wymianę pompy sprzęgła) . Okazało się że wystarczyło podciągnąć jedną z linek od wybieraka biegów o około 2-3 mm żeby wszystko zaczęło działać jak należny (linka znajdująca się z prawej strony dźwigni zmiany biegów) . Regulację zrobiłem samodzielnie w ok. 1h.
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 15 Październik 2018, 19:04:50
Kolego jak się do tego dostać...? Jakieś foto co dokładnie itp bo stoję nad zmianą skrzyni a chętnie bym w starej pogrzebal...
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: pawelgep111 w 16 Październik 2018, 09:09:35
Zacznę od objawów usterki bo one są w tym momencie najistotniejsze.
Hacząca jedynka : nie da się wbić gdy samochód się jeszcze toczy, po zatrzymaniu i wysprzęgleniu czasem wskoczy bez problemu najczęściej dźwignia zmiany biegów staje w pewnym miejscu nie dając się przesunąć. objaw pojawia się też czasem na wyłączonym silniku.
Powodem są wyrobione mocowania linki przy wybieraku skrzyni biegów i dźwignie samego wybieraka, przez co zaczyna brakować zakresu ruchu roboczego dla linki. Wystarcz wtedy przy zmianie biegów np z 2 na 1 lub z luz na 1 podnieść pierścień zabezpieczający wsteczny bieg i wbić jedynkę przesuwając dźwignię zmiany biegów o ok 1-2 cm w lewo poza jej normalny zakres pracy, jeśli biegi będą wchodziły poprawnie to problemem jest wspomniana linka.
Naprawa polega na:
1 odkręcamy gałkę zmiany biegów i demontujemy mieszek (jest na zatrzaski, łatwo schodzi)
2  zdejmujemy plastyk z konsoli, jest na zatrzaski, zaczynamy od białych znajdujących nie z boku
3 wspomniana linka znajduję się z prawej strony wybieraka (jedyna widoczne, niemożna pomylić) zjednujemy zawleczkę i podkładkę,  ciągany linkę z wybieraka i skracamy skok o ok 2-3 ząbki (ostrożnie bo można przesadzić i rozregulować zupełnie skrzynię).
Zdaniem mechanika z dużej części źle pracujący skrzyń biegów mogą być rozregulowane linki .
Pozdrawiam :-D
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: mesiavsh w 26 Październik 2018, 18:51:43
Dzisiaj sam zmierzyłem się z podobnym problemem. U mnie był problem z redukcji z 5 na 3ci bieg i często nie chciała wchodzić 1ka.
Uzupełnię tutorial kolegi o dodatkowy opis i zdjęcia.

Zaczynamy od wkrętów przy naszych nogach (po jednym na stronę), oba są pod zaślepkami
https://photos.app.goo.gl/xapz9jBScZEWTHnz7

Następnie podważamy czymś płaskim wyściółkę schowka (u mnie nie ma podłokietnika) na samym końcu pasa środkowego przed tylnymi fotelami i wykręcamy dwie śruby kluczem 10mm

https://photos.app.goo.gl/EdpTKP6azMNyCBf2A

Podważamy mieszek gałki zmiany biegów (ja użyłem plastikowej karty), schodzi stosunkowo łatwo. Zgrzytamy zębami na syf jaki zgromadził się w rancie (klniemy pod nosem). Gałki i samego mieszka nie trzeba zdejmować, wystarczy wywinąć go do góry. Pod zdjętym mieszkiem mamy ostatnie dwa wkręty , które usuwamy.

https://photos.app.goo.gl/6kU5PGzuD6VXRgD88

Nie posiadam niestety zdjęcia panelu z gniazdem usb i gniazdem zapalniczki trzeba go z wyczuciem pociągnąć do góry. Trzyma się na czterech zatrzaskach na wcisk. Odpinamy dwie wtyczki : od gniazda zapalniczki i portu usb. Obie wtyczki mają po środku wciskany element, który umożliwi ich odpięcie.

https://photos.app.goo.gl/aYL1TQfh3JEja6Gj6
Podnosimy całą konsolę środkową lekko do góry od tyłu pojazdu. Będzie nam przeszkadzała dźwignia "ręcznego". Pod nią jest plastikowa zaślepka, którą wystarczy wypchnąć od spodu. Łatwo wyskakuje.
https://photos.app.goo.gl/VSA962wSqY7rxqzy5

Mamy taki widok
https://photos.app.goo.gl/VQfRwfccj96sFRYL9
https://photos.app.goo.gl/CUqVoYEkQgkQgjmp8

Rzeczona prawa linka trzyma się na małej zawleczce, którą należy zdejmować z wyczuciem bo potrafi wyskoczyć i wpaść w jakąś dziurę
https://photos.app.goo.gl/EnoFdg7hUrq3KMFd8

Po usunięciu zawleczki zdejmujemy linkę z trzpienia (łatwo schodzi). Zastanawiałem się o co koledze wyżej chodzi z tymi ząbkami, nawet usunąłem linkę z mocowania (szary element).
Jak przekręcimy lekko na bok plastikowy element zakończenia linki to je widać (ząbki  ;-)  )
https://photos.app.goo.gl/MsS2bT1HJFuVYg5p8

Zaznaczamy czymś pozycję elementu w środku, żeby nie przesadzić z regulacją. Rozchylamy DELIKATNIE zewnętrzne zatrzaski mocowania i wysuwamy na zewnątrz plastikowy element.
https://photos.app.goo.gl/2CD1pcrkThUNyXUVA

Wsadzamy go z powrotem na miejsce, ale jak kolega wyżej pisał 2-3 ząbki bliżej linki (skracamy ją).
https://photos.app.goo.gl/yqmrSyiyf1KcswFNA

Wsadzamy na trzpień, zakładamy zawleczkę i pora na test drogowy.
U mnie wyszło w sumie nie 3 ząbki, ale 1,5mm. Musiałem trzy razy skrócić linkę, żeby osiągnąć właściwy efekt. Oczywiście staramy się małymi krokami, żeby nie przesadzić.
Na koniec możemy jeszcze sobie podregulować linkę hamulca ręcznego bo mamy go na wierzchu i składamy wszystko do kupy.

Efekt jest taki, że teraz mogę szybko zredukować , żaden bieg nie "haczy".
Samą operację uważam za bardzo łatwą. Potrzebny był mi śrubokręt gwiazdkowy, klucz 10mm i coś plastikowego (karta) do podważenia plastików.
W sumie to tak naprawdę dłużej wrzucałem zdjęcia do google i pisałem ten poradnik niż było przy tym roboty.
Myślę, że dobrym pomysłem byłoby podpięcie go gdzieś jako tutorial na ciężko działające biegi.
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: GRZECH w 30 Październik 2018, 20:17:59
Może się kiedyś przyda :)
Tytuł: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: grzekrys83 w 12 Czerwiec 2019, 12:14:22
Zrobiłem wszystkie czynności zgodnie z instrukcją.
Praca faktycznie banalna do wykonania w 15 min na parkingu z podstawowym zestawem kluczy.
U mnie niestety nie dało to rezultatu żadnego.
Obawiam się, że czeka mnie wymiana sprzęgła.
W związku z tym ktoś może zna dobrego, pewnego mechanika na śląsku?
Tytuł: Odp: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: Rbodek w 31 Marzec 2021, 06:39:26
Mam problem z wrzucaniem biegu 1,2 i R po pompowaniu ok 2-3razy pedałem sprzęgła wtedy biegi wchodzą bez problemu. Proszę napiszcie jak odpowietrzyć wysprzęglik centralny.
Tytuł: Odp: [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Wiadomość wysłana przez: Akustyczny w 16 Luty 2023, 09:33:57
Odświeżę tylko po to żeby potwierdzić, że miałem ten sam problem i pomogła od razu wymiana sprzęgła.
Koszty (mazowieckie): 360 zł sprzęgło komplet VALEO (sam kupiłem) + montaż 400 zł przez dobrego mechanika.
Efekt natychmiastowy.