HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: olek1982 w 05 Luty 2012, 21:40:33
-
Witam ponownie,
Chciałbym zapytać o nawiew w tym modelu, gdyż wydaje mi sie, ze mało ciepła daje. Silnik rozgrzany, a po ok. 40 km przejechanych dmucha letnie powietrze na pozycji III. Jak dam max (pozycja IV) to po chwili dmucha juz zimnym :/ Fakt, mamy mrozy, ale mamy jeszcze Vectre (również z 95r) i tam nagrzewa sie szybciej. Poza tym ustawienie dmuchawy na pozycji II daje lekko wyczowalny zefirek, a na I to prawie jak na O. Na nogi tez dmucha ledwo co. W moim starym Mondeo był podobny efekt i tam wystarczyło wymienić przedni panel. Natomist tutaj gdzie mogę szukać przyczyny ?
Pozdrawiam.
-
olek jak mozna podepnę się pod twój temat a minowicie zimnica w kabinie. Zaczeło się od tego że najpierw temperatura poszła na wskażniku aż do czerwonego pola póżniej wyrównała a po 2 h znowu ale juz bez powrotu do bezpiecznej temperatury/ było to 2,3.02.2012/. Akurat był wtedy największy mróz. Sonię dałem do warsztatu i lipa w/g nich czujnik temperatury mógł się zawiesić bo autko chodziło u nich dzisaj pół dnia i temperatura była ok, a wśrodku dalej zima.Z nawiewów leci chłód jak na syberii.Mam klimę manualną /chyba/ http://photos02.otomoto.pl/photos/original/C22/17/01/C22170117_6.jpg. Proszę o radę bo moje fachmany się gubią :-D
[ Dodano: 2012-02-06, 22:26 ]
http://photos02.otomoto.pl/photos/original/C22/17/01/C22170117_6.jpg
-
Monter, Klimatyzację masz manualną. Co do samego zimnego nawiewu, to może nie działa pokrętło od regulacji ciepło - zimno? Dalej Ci nie pomogę, bo nie wiem, czy jest to konstrukcja mechaniczna, pneumatyczna, czy elektryczna? Chyba nie obędzie się bez zdejmowania panela środkowego. :-/
olek1982, podobna sprawa może być u Ciebie, ale w Y2 sterowanie jest chyba pneumatyczne.
Kolejna sprawa, to sprawność termostatu, jeśli się otworzy na maxa, to wszystko idzie przez chłodnicę i silnik jest niedogrzany, co przedkłada się również na temperaturę w obiegu nagrzewnicy. Wówczas na wskaźniku temperatury strzałka tylko trochę się podnosi i wiadomo, że to jest sprawka termostatu.
-
wejdź i za kierownica patrz od dołu od pedałów w gure masz cięgna zobacz czy przeskakuje jakieś cięgno przy kręceniu ciepło zimno może sie tam coś blokowac
-
olek1982
Y2 ma sterowanie pneumatyczne. Przy przełączaniu na załączonym silniku powinieneś słyszeć delikatne syczenie jak przełączasz.
Może nie działać przełączenie zimno/ ciepło. Mogło się coś po prostu zawiesić i zablokować.
-
Cześć. Fachmany sprawdzili cały obieg i przepłukali nagrzewnicę,sytuacja się poprawiła ciepło w kabinie wróciło przy obrotach ok 1500 gdy obroty spadają ponizej ciepło spada.W/g nich mogę mieć słabą pompę wodną i pasek. Co wy na to?
-
W/g nich mogę mieć słabą pompę wodną i pasek. Co wy na to?
Teoretycznie mało prawdopodobne. Pompa wodna jest napędzana paskiem rozrządu (przynajmniej u mnie). Nawet jeśli jest zużyty, to pasek rozrządu nie ma wpływu na pracę pompy wodnej i odwrotnie. Pompa wodna zużywa się poprzez rozszczelnienie łożyska, na którym pracuje. Kto widział ją po wymontowaniu, to wie o co chodzi. ;-) Zwykły wiatrak z blachy (zaskakująco proste urządzenie).
-
"Słaba pompa wodna" to jakiś mit, oprócz uszczelnienia i łozyska nic w niej nie ma prawa się popsuć. :-)
Obstawiam zapowietrzenie układu (lub zakamienienie), problemy ze zle założymi trójnikami (jesli masz gaz) lub..hehe - sprawdz, czy korek od chłodnicy działa, oraz czy zaslepka na zbiorniku wyrównawczym nie jest zatkana.
Ja jezdziłem dwa dni z kwaskiem cytrynowym w obiegu - ot tak - profilaktycznie.
-
Odpowiadam po czasie. U mnie pomogła wymiana termostatu. Razem z robocizną zapłaciłem 40 zł :)
Pozdrawiam
-
U mnie pomogła wymiana termostatu.
:-D Hyundaie mają to do siebie, że banalnie się psują. Miałem jednak nosa. 8-)
-
mistrzowie gdzie mogę kupić czujnik temperatury zewnętrznej - mógł padł pokazuje cały czas 50 st. C