HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: luszkin w 16 Sierpień 2015, 14:07:30
-
Witam, jeżdżę Elantrą sedan z 2002 roku, 2l wersja amer. w automacie. Auto jeździ płynnie oprócz momentu zmiany biegu z dwójki na trójkę. W pewnym momencie wrażenie jest takie, jakby przez moment odłączyło skrzynię. Na chwilkę dosłownie obroty silnika się zwiększają, wskakuje bieg i już wszystko ok. Żeby było ciekawiej, przy dynamicznym przyspieszaniu zjawisko nie występuje. Ponadto na desce w pewnym momencie ( nie w tym samym ) wyskakuje kontrolka silnika. Mędrcy od kompa mówią, że to błąd czujnika prędkości obrotowej. Wymieniony został czujnik przy okazji wymiany dwóch elektrozaworów w skrzyni, ale to nic nie zmieniło. Boję się, że zaraz zaczną się większe przygody...
-
Kod błędu?
-
Błąd czujnika nie oznacza awarii czujnika tylko to, że jest jakiś problem z parametrami, które odczytuje. Problem ze skrzynią może być początkiem problemów. Skrzynia ma synchronizator, który może źle pracować. Check pojawia się dopiero po dłuższym czasie występowania problemu, dlatego nie musi zacząć świecić w momencie problemu ze skrzynią tylko w każdej chwili. Ja mam problem z katalizatorem i po wyczyszczeniu błędów check pojawia się od 300 do 1000 przejechanych kilometrów. Nie ma więc na to reguły. Skasujesz błąd i po jakimś czasie wyskakuje znowu. Dlatego problem nie jest w czujniku tylko w czymś innym. Może być w synchronizatorze. Pytanie jeszcze czy to dzieje się na gazie czy benzynie czy w obu przypadkach. Jeśli na gazie to masz odpowiedź. Jeśli w obu to przyczyn może być wiele.
-
Witam, jeżdżę Elantrą sedan z 2002 roku, 2l wersja amer. w automacie. Auto jeździ płynnie oprócz momentu zmiany biegu z dwójki na trójkę. W pewnym momencie wrażenie jest takie, jakby przez moment odłączyło skrzynię. Na chwilkę dosłownie obroty silnika się zwiększają, wskakuje bieg i już wszystko ok. Żeby było ciekawiej, przy dynamicznym przyspieszaniu zjawisko nie występuje. Ponadto na desce w pewnym momencie ( nie w tym samym ) wyskakuje kontrolka silnika. Mędrcy od kompa mówią, że to błąd czujnika prędkości obrotowej. Wymieniony został czujnik przy okazji wymiany dwóch elektrozaworów w skrzyni, ale to nic nie zmieniło. Boję się, że zaraz zaczną się większe przygody...
z tego rocznika 2002-2003 był błąd oprogramowania skrzyni, polegający na uślizgu przy przejściu z 2 na 3 (przeciągnięcie na obrotach i opóźniona zmiana przełożeń). na tą okoliczność była akcja serwisowa polegająca na wgraniu poprawionego oprogramowania. więc wizyta w serwisie :mrgreen: ale znając życie nasze paprochy zrobią wielkie oczy :-P