HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Mariusz1209 w 13 Sierpień 2008, 15:40:06
-
Witam.
Panowie od pewnego czasu mam problemy z odpaleniem mojego Accenta.
Problemy pojawiają się niezależnie czy odpalam z rana,na ciepłym silniku,zimnym silniku.
Silnik kręci ale nie może załapać :)
Wymieniłem przewody WN,świece,rozrusznik i akumulator słychać że kręcą.Jak nie chce odpalić to odczekuję chwilę:10-15minut i załapuje.
Pozdrawiam
Mariusz
-
Witam. Ja miałem podobną przypadłość w Accencie i wymiana kostki przełaczającej za metalowym elementem stacyjki pomogła celująco bez ruszania wszystkich tych elementów, które wymieniłeś. U mnie może było prościej to zdiagnozować z uwagi na nieduży przebieg samochodu mimo swojego wieku i ogólnie dobrego stanu technicznego (samochód był garażowany). Pozdrawiam Igor.
-
Witam.
Sorki IgoReCzeK ale gdzie znajduje się ta kostka - pod kierownicą gdzie jest mały makaron kabelków :)
Pozdrawiam
-
Witam. Po zdjęciu obudowy kolumny kierowniczej widać metalową część stacyjki, do której wkłada się kluczyk, a za nią (przykręcone na śrubie) znajduje się przedłużenie metalowego korpusu plasykową kostką. Z tej kostki wychodzą 3 pary przewodów elektrycznych i to jest właśnie ten element. Nie polecam go naprawiać, najlepiej wymienić na nowy (koszt to jakieś 30-40 PLN). W środku znajdują się blaszane krzywki stanowiące włącznik-wyłacznik i odpowiedzialne są za podawanie napięcia na zapłon, rozrusznik i coś tam jeszcze - chyba pozostała część elektroniki potrzebna do pracy samochodu podczas jazdy. Po wielokrotnym użyciu przez kilka lat wycierają się i nie kontaktują, stąd mogą się brać między innymi takie problemy z odpaleniem samochodu o jakich wspominałeś wcześniej. Pozdrawiam Igor.
-
Witam.
Dzieki.W sobote po powrocie biorę się do roboty.
Pozdrawiam
ps.Czy kostkę kupowałeś w ASO ??
-
Witam ponownie. Kostka była wymieniana przez zaprzyjaźniony nieautoryzowany autoserwis w Częstochowie, ale była oryginalna, bo byłem obecny podczas usuwania usterki i widziałem oba (stary i nowy) podzespoły, tak więc trzeba będzie zamówić ją najpewniej w ASO. Pozdrawiam Igor.
-
odsiwżę troszkę temat ponieważ dziś mój accencik(95 rok, 1,3 12V 55 kw) nie odpalił. Pomyślałem aku bo kontrolki sie bardzo delikatnie świeciły ale odpalenie za pomoca kabli nic nie dało. słychać jakby rozrusznik się nie zazębiał bo niby coś tam kręci ale silnikiem nie rusza. sprawa dziwna o tyle, że aku i (chyba) rozrusznik padł by w jednym czasie, czy istnieje możliwość, że zrobiło się jakieś zwarcie w rozruszniki bo sie np zawiesił i wyładował mi przez noc akumulator? dodam, że wcześniej nie było żadnych objawów takiej niespodzianki, samochodzik palił "od kluczyka". Czekam na Wasze rady z nadzieją na szybkie odpalenia autka.
-
Witam, mój znajomy tak miał w Ford Mondeo 2.0 115km 1993r. Wjechał w kałużę i zalało mu rozrusznik. Na drugi dzień nie chciał odpalić. Kontrolki nie świeciły się tylko "jarzyły", a rozrusznik nie kręcił no i odpalenie przez kable nic nie dało. Chciał kupować nowy rozrusznik, ale co się okazało, zaleciłem mu żeby po 12 godzinnym ładowaniu akumulatora włożył go i spróbował jeszcze raz odpalić. Efekt był taki, że odpalił od pierwszego zakręcenia rozrusznikiem i hula do dziś. POWÓD: Rozładowany do końca akumulator przez jakieś zwarcie na rozruszniku.
-
Kurcze tylko, że wczoraj nie padało ale sprobuje nic to nie kosztuje.
-
Witam. Po naładowaniu akumulatora zapnij go przez amperomierz ( urządzenie włącza się w szereg obwodu elektrycznego, dlatego musi mieć skalę przynajmniej do 20-30 amperów by go nie spalić w przypadku jakiegoś zwarcia w instalacji, cęgowe amperomierze w tym przypadku się nie sprawdzą ) i zobacz jaki prąd przez niego płynie, jeśli będzie to kilka - kilkanaście amperów, to rozłącz kostkę przy rozruszniku ( odłączając uprzednio zasilanie od akumulatora ) i sprawdź ponownie wskazania amperomierza, jeśli wartości wskazywane spadną, to znaczy, że rozrusznik, ale wówczas jeszcze bym nie spisywał go na straty, czasem w styki może nabić się coś co przewodzi prąd elektryczny i przeczyszczenie w zupełności wystarcza, albo izolacja przewodów się z jakiejś przyczyny przetarła i może dotykać do „masy”. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Jeśli wskazania amperomierza będą oscylowały w granicach 0,1 – 0,4 A to wszystko jest OK i przyczyny trzeba będzie szukać gdzie indziej.
-
IgoReCzeK dzięki sprawdzę napewno ale wczroaj wieczorem pożyczyłwm miernik i prostownik przed podłączeniem prostownika sprawdzilem miernikiem wskazania o dziwo wskazywały 12.68 V na aku który zakfalifikowałem jako rozładowany więc aku jednak nie padł tylko skąd żarzące się kontrolki przy próbie odpalenia!?
P.S. w jaki obwód podpiąć ten amperomierz? pomiędzy aku i rozrusznik?
-
on86, Twoja rada/informacja pomogła accent jeżdził bez problemu, więc myślę jednostkowy wypadek. niestety sprawa sie przypomniała w sobotę i znów prostownik i aku do domu, na drugi dzień do dziś "landryna" pali bez problemów. Jutro wyszarpuje rozrusznik i jadę do specjalistów niech sprawdzają. Jak wygląda sprawa z demontażem tego ustrojstwa? mam się szykować na jakiś koreańskie niespodzianki plus niespodzianki którch nawet koreańczycy nie przewidzieli (wiadomo autko ma juz prawie 14 lat) ;). Pozdrawiam
-
krawiol, a masz kanał do wyjęcia rozrusznika? Czy to możliwe ze da sie go wyjać bez kanału??
-
kanał mam rozrusznik zlokalizowałem, ale dostęp do niego jest tak lipny, że sobie narazie odpusciłem. Ciężko mi dojść rękom do śruby (znalazłem tylko jedną, wydaję mi się, że powinien się trzymać jeszcze na jednej) a co dopiero gdy ta bedzie trzymać klucz. Może ktoś z Was przerabiał już wyciąganie tego i ma jakieś patenty bez demontażu połowy zawartości komory silnika!?
-
krawiol, poppytaj mechaniora, oni tego robią tyle że po ciemku to wyjmują i jak dobrze poszukasz to koszt też nie powienien być jakiś mega drastyczny :) No chyba, że wolisz siedzieć pół dnia pod samochodem :D
-
no i moja landryna pojechała do mechanika i postawił diagnozę - akumulator na śmietnik. kupiłem nowy i od tygodnia jeździ accencik. Podobno w aku robiło się zwarcie i raz działał raz nie.
-
krawiol, no i dobrze, że tylko tyle ;)
-
siemka, no to i ja sie podlacze do temaciku, mam pytanko gdyz mam maly problem z autem, a w sumie z odpalaniem silnika gdy jest cieple, np. przejade nim z 5 km lub wiecej tak ze jest rozgrzane, wylacze go na 10min i niemoge odpalic wtedy zaczyna sie krecenie z 5 6 razy i jest szansa ze zastartuje ale i to niezawsze, na pych zawsze startuje, a gdy jest zimny pali na dotyk, jak myslicie drodzy forumowicze co to moze byc, wymienilem swiece, z kumplem rozmawialem mowil ze moze to cewka? ktora moze miec jakis czujnik ktory przy rozgrzanym silniku niedaje wystarczajacej ilosci pradu na przewody WN i na swiece przy starcie silnika, czasem niema problemu i startuje za kazdym razem jak by nigdy nic,ok pozdrawiam z prosba o odp. :cry:
-
czinuk, a może warto pod kompa się wpiąć i ew błędy sprawdzić ?
-
W bezpośredniej okolicy termostatu, na wylocie chłodziwa z bloku do chłodnicy.
W zależności od wersji, mogą być 2 czujniki (jeden od przodu bloku - to nie ten), albo jeden z dwoma kabelkami. Chodzi o to, że jeden czujnik daje sygnał na wskaźnik na desce, a drugi do sterownika. Szukasz tego drugiego. Najprawdopodobniej brak styku ;-)
Albo czujnik położenia wału który po nagrzaniu od silnika nie daje sygnału odnośnie położenia tłoków ??
-
kml. siemka no to tez myslalem o kompie ale niewiem nawet czy ja go mam?? gdyz pare osob mi powiedzialo ze ja niemam kompa, a jesli mial bym go miec to gdzie on sie znajduje?? a i gdzie jest ta wtyczka do ktorej sie podlacza??
bloondyn. siemka spoko spoko a gdzie znajduje sie ten drugi z dwoma kabelkami ktorego szukam :-/ ??
i gdzie znajduje sie ten czujnik polozenia walu?? i czy to jest ten czujnik tzw. halla??
dzieki no i ide popatrzec pod maske
-
Nie chce mi sie do garażu teraz iść ale u mnie są osobno dwa czujniki w układzie chłodzenia ( jeden właczajacy wentylator i na deske, a drugi do sterownika - osobiście go widziałem , a mnie siadł ten pierwszy i nie wyłączał wiatraka. )
Komputera nie mamy tylko sterowanie dlatego można podłączyć je do kompa na diagnostykę ( choć nie zawsze to pomoże ;-)
Czujnik połozenia wału i czujnik Halla to to samo ;-) Jak zwał tak zwał
-
siemka tak wiec bylem sprawdzilem jest sa dwa czujniki praktycznie na termostacie, jeden ma jeden kabelek to jest ten ponizej ten powyzej czyli drugi ma dwa kabelki jak go odlaczylem wlaczyl mi sie wentylator, awiec podotykalem te styki itp. ale pytanie moje jest takie ze jakie one maja zadanie te czujniki w stosunku do odpalania silnika?? i drugie pytanie : gdzie jest ten czujnik halla i jak on wyglada mniej wiecej?? ok dzieki pozdrawiam ;-)
-
Czujnik połozenia wału i czujnik Halla to to samo
Czujnik położenia wału znajduje się w bloku.
Czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Auto ma czujnik Halla lub czujnik położenia wałka rozrządu niezależnie od czujnika położenia wału korbowego.
Jak widać czujnik Halla, a czujnik położenia wału to nie to samo
-
Masz rację że zamiast czujnika położenia wału moze być czujnik położenia wałka rozrządu- mój błąd :-P Fakt jest taki ze jest albo jeden albo drugi :-P
Czujnik do sterowania z układu chłodzenia daje sygnał odnosnie temperatury silnika i gdy sie zepsuje wzrasta zużycie paliwa ,a na ciepło po prostu sie zalewa paliwem i nie odpala bo wtryski dają większa ilość paliwa jak na "ssaniu"
Gdy pokręcisz kilka razy i nie odpali weż wykręć świecę i zobacz czy jest mokra z paliwa jeśli tak to może to być ten czujnik ;-)
-
Masz rację że zamiast czujnika położenia wału moze być czujnik położenia wałka rozrządu
Nie zrozumiałeś mnie. Przeczytaj jeszcze raz
-
W bezpośredniej okolicy termostatu, na wylocie chłodziwa z bloku do chłodnicy.
W zależności od wersji, mogą być 2 czujniki (jeden od przodu bloku - to nie ten), albo jeden z dwoma kabelkami. Chodzi o to, że jeden czujnik daje sygnał na wskaźnik na desce, a drugi do sterownika. Szukasz tego drugiego. Najprawdopodobniej brak styku ;-)
Albo czujnik położenia wału który po nagrzaniu od silnika nie daje sygnału odnośnie położenia tłoków ??
ok wiec no sytuacja moze byc taka jak piszesz ze mi sie zalewa silnik, ale prosze odpowiedzcie mi gdzie znajduje sie ten czujnik polozenia walu ?? <co?>
[
Czujnik położenia wału znajduje się w bloku.
Czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Auto ma czujnik Halla lub czujnik położenia wałka rozrządu niezależnie od czujnika położenia wału korbowego.
Jak widać czujnik Halla, a czujnik położenia wału to nie to samo
ok siemka ja niemam aparatu zaplonowego wiec niemam rowniez czujnika halla, zato wnioskujac z twojej wypowiedzi mam czujnik polozenia walka rozrzadu i czujnik polozenia walu korbowego wiec prosze powiedzcie mi gdzie one sie znajduja?? <co?>
----
Brt85:Używaj opcji edytuj! Czytaj regulamin!
-
BartBartez - czujnik Halla jest jednym z trzech rodzajów czujnika położenia wału a nie istnieje osobno jako - nie wiadomo co. :-P
Ze względu na konstrukcję i na sposób działania czujnik położenia wału dzielimy na:
a) czujnik indukcyjny,
b) czujnik Halla,
c) czujnik dwubiegunowy :-P
http://www.auto-online.pl/elektron/silnik/czujniki/cz_polo.htm
-
teraz to juz mi wogole na cieplym nie odpala chyba ze na pych, gdzie jest umieszczony w twoim silniku ten czujnik walu?? bloondyn :-(
-
teraz to juz mi wogole na cieplym nie odpala chyba ze na pych, gdzie jest umieszczony w twoim silniku ten czujnik walu?? bloondyn :-(
Sprawdz pompe paliwa - czy daje odpowiednie cisnienie , o ile jeszcze dziala :roll:
-
BartBartez - czujnik Halla jest jednym z trzech rodzajów czujnika położenia wału a nie istnieje osobno jako - nie wiadomo co. :-P
Czujnikiem Halla przyjęło się nazywać czujnik położenia wałka rozrządu zamontowany wewnątrz aparatu zapłonowego(przynajmniej w moich okolicach). Czujnik położenia wału to inna historia.
I tak np. Scoupe ma czujnik Halla(w aparacie zapłonowym) oraz czujnik położenia wału korbowego w bloku(zbiera sygnał z koła zamachowego)
Natomiast Accent 1.5 ma czujnik położenia wału korbowego w bloku(zbiera sygnał z koła zamachowego) oraz czujnik położenia wałka rozrządu (budową identyczny z czujnikiem położenia wału korbowego) - tak samo ma również Coupe.
Chyba nasze różnice zdań wynikają z innego nazewnictwa poszczególnych elementów...
"Mój" czujnik Halla klik (http://www.auto-uzywane.pl/warsz/hall/hall.html)
-
czy jest ktos na forum kto wie dokladnie gdzie znajduje sie ten czujnik polozenia walu?? ile do niego idzie kabelkow?? i jakie trudnosci mozna napotkac przy wymianie?? badz jakie narzedzia sie zaopatrzyc przed przystapieniem do tej czynnosci??
dzieki pozdrawiam 8-)
-
Myślę, że będzie w tym samym miejscu co w silniku 1.5 - czyli z przodu bloku silnika blisko skrzyni. Kabelek idzie jeden dwużyłowy. Kluczyk 10mm najlepiej nasadka.
Wygląda on mniej więcej tak http://motomaximus.pl/images/20070309194913.jpeg
-
siemka tak wiec przyczyna dolegliwosci mojego autka btl wlasnie czujnik polozenia walu korbowego, wymienilem go 2tyg temu, autko odpala bez problemow za kazdym razem, wymienialem ten czujnik jakies 2h, pozdrawiam :mrgreen: :>
-
Ile dałes za czujnik??
-
Wlasnie ile dales kaski za czujnik i jeszcze jakbys mi mogl zdjecie podeslac gdzie on jest umieszczony i jak go wymieniales - jakis tam krotki opis narzedzie dostep co trzeba zdemontowac itp.
-
Witam. Mam pytanko o pompę paliwa. Parę tematów sprawdziłem ale chciałbym mieć pewność. Jechałem ostatnio i na trasie mi zgasł silnik, po dotoczeniu się na pobocze za którymś razem odpalił i pojechał normalnie. Na następny dzień już nie odpalił (to było wczoraj), musiałem po kumpla dzwonić żeby do pracy mnie zawiózł. Dzisiaj od rana sprawdzałem wszystko po kolei ale nie słyszałem pompy paliwa. Spróbowałem odpalić innym kluczykiem i nic. Nie wyskoczyła żadna kontrolka poza tymi co zawsze przy przekręcaniu kluczyka. Co do immo to nawet nie wiem czy jest i czy działa. Po odłączeniu akumulatora na chwilę, po ponownym podłączeniu pompa zaczęła chodzić i odpala. No i teraz tak, czy to będzie kostka od stacyjki (wolałbym to :)) czy immo ? Nie chciałbym żeby mi znowu zgasł na trasie bo już może nie odpalić.
Byłem właśnie sprawdzić czy odpali. Był cały czas podłączony akumulator. No i nic nie chodziła pompa paliwa. Dopiero za 3 może 4 razem zaczęła chodzić pompa i odpalił. Parę razy zgasiłem i zapalałem i znowu normalnie odpalał.
-
@bolthorn - mam wrazenie ze to jednak bedzie pompa paliwa. Ale bedziesz musial na krotko sie do niej podlaczyc - aby wyeliminowac kable.
-
W takim razie postaram się podłączyć i sprawdzić.
-
Witam,
z tego co czytam ten temat mam chyba podobny problem.
Mam nowe świece, nowe orginalne kable WN i mimo to czasem silnik na ciepło zapala za 2,3 razem. Dziś jak go wyłączyłem i chciałem za 5min odpalić ponownie wogóle nie odpalił.
Swiece były suche bez benzyny, iskry nie było a rozrusznik kręcił, wiec podejzenie padlo na imobilajzer. Kolega doradził mi żebym wsadził kluczyk drugą stroną do stacyjki...tak zrobiłem hultaj odpalił od kopa?
Co wy na to, mieliście takie coś? Ponoć w Kijankach tez tak jest ze kluczyk mozna wsadzić w dwie strony do stacyjki ale tylko jedna jest poprawna dla imobilajzera....
Teraz zostaje popróbowac odpalać z kluczykiem w jednej pozycji i spradzić czy zawsze bedzie palił od kopa. Ta pozycja kluczyka "poprawna"dla imobilajzera jest z mała czarna kropeczka...wzasadzie nie widoczną wiec dziwi mnie to ze to może być przyczyna?
Jakieś sugestie Forumowicze?
Się okaże jak hultaj odpali jutro..
Pozdrawiam
kuba
-
kubek, ja miałem podobną akcje i rozberałem plastik pod stacyjną, wyczyściłem styki i problem zniknał. Jak odpalasz to zwróc uwage czy Ci sie swieci lampka od immo.
-
Witam. Ja miałem podobny problem z uruchamianiem samochodu przy Accencie I generacji i problem został rozwiązany poprzez wymianę kostki ze stykami znajdującej się za metalowym korpusem stacyjki - jedna krzywka nie kontaktowała i nie było podawane napięcie na układ zapłonowy ( po prostu wytarła się od użytkowania ). Pozdrawiam Igor.
P.S. Immobilizera nie miałem.
-
U mnie jak na razie odpala teraz na dotyk. Tylko wyczyściłem kostkę ale nawet wtedy kilka razy nie zaskakiwała pompa paliwa a teraz za każdym razem odpala bez problemu.
-
Więc jest tak że po podłączeniu pompy na krótko bez problemu odpala i nie gaśnie. Podłączyłem pompę tak że masę do śruby od pasów z tyłu a "+" do stacyjki tak że po przekręceniu w pozycję zapłonu pompa dostaje prąd i cały czas chodzi. Teraz jest ok jednak odwiedziny u elektryka i tak będą musiały być bo wolę żeby to fachowo było zrobione.
-
kml,
jakies dwa tygodnie wsadzam ten kluczyk do stacyjki w jednej pozycji i zawsze pali od kopa, na zimno czy ciepło...wiec u mnie to był ten śmieszny imobilajzer o którym w niemieckiej instrukcji nawet nic nie wspomnieli...no nic ważne że pali bez problemu:)
Podziękował:)
-
w taki razie ja się podepne pod temat. sluchajcie ja tez mam problem z odpalaniem w accencie 98' wymieniłem akumulator i swiece reszta jest dobra... w momencie jak jest mało paliwa tak około 9-10 litrów samochód nie chce mi odpalic... próbuje pare razy i nic. wtedy dopiero po jakis 10 minutach odpala odrazu. ostatnio zgasł mi na swiatałach z pelnym bakiem i tez nie chcial odpalic. byłem u mechanika i powiedzial mi ze to napewno nie pompa bo jest podobno jakas elektroniczna... czy wymiana tej kostki napewno pomoze czy moze to byc cos w rozruszniku. mechanik do którego zawsze jezdze nie moze sobie z tym poradzic. moze macie jakis pomysl co z tym zrobic i macie zaufany warsztat....
-
bazyli87, warsztaty w dziale warsztaty :) a co do kostki to nie powinno to kosztować nie wiadomo ile a objawy są dosyć podobne do tego. Możesz rozebrać i wyczyścić styki, moze to to ;)
-
hehe słuchajcie co sie okazało.... miałem stłuczke drobną w zeszłym roku w maju... wjechał mi policjant w tył samochodu ślady były nie wielkie a na replektorze pojawiła się pajęczynka od pękniecia klosza... byłem dzisiaj w warsztacie autoryzowanym i wykryli ze lała się tam woda która robiła zwarcie i dlatego miałem problemy z odpalaniem.... co najśmieszniejsze powiedzieli mi ze za wymiane wiązki kabli musze zapłacić 700 zł.....
-
Moja kobieta ma ten sam problem.Wymieniła świece,przewody itp.Przymierza się do wymiany pompki.Ale znalazłem dla niej pewne wyjście z sytuacji.Gdy nie chce jej zapalić musi trzy,cztery razy włączyć szybko zapłon.Ale żeby rozrusznik tylko raz zakręcił.Jak Ona mówi -żeby zobił tylko "tyr".Po czymś takim odpali zawsze.Na moje oko jest to objaw czegoś z pompką.Może z zaworem zwrotnym jeśli takowy się w Hyundaiu znajduje.W każdym razie u Niej ZAWSZE to działa.
bazyli87, Moja kobieta ma ten sam problem.Wymieniła świece,przewody itp.Przymierza się do wymiany pompki.Ale znalazłem dla niej pewne wyjście z sytuacji.Gdy nie chce jej zapalić musi trzy,cztery razy włączyć szybko zapłon.Ale żeby rozrusznik tylko raz zakręcił.Jak Ona mówi -żeby zobił tylko "tyr".Po czymś takim odpali zawsze.Na moje oko jest to objaw czegoś z pompką.Może z zaworem zwrotnym jeśli takowy się w Hyundaju znajduje.W każdym razie u Niej ZAWSZE to działa.
[ Komentarz dodany przez: weryfikator.kont: 2009-06-17, 07:39 ]
Proszę w przyszłości nie pisać post pod postem w kilkuminutowych odstępach.
-
dzieki urve popróbuje coś takiego zrobić może pomoże....
-
słuchajcie nowa teoria na temat mojego accenta... ponownie pojechałem do serwisu na komputer bo po wymianie lampy i wiązki kabli nie pomogło. okazało się że rozwalił się czujnik wałka rozrządu. czytałem mniej wiecej gdzie on się znajduje ale niestety nie było fotki jeśli ktoś byłby uprzejmy i wrzuciłby fotke będę wdzięczny. Jeszcze mam pytanie czy ktoś wie gdzie można kupić taki czujnik najlepiej w Łodzi ale jak bedzie gdzies w polsce to też nie ma problemu i jaki byłby to koszt...