HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Ater w 28 Lipiec 2015, 13:16:13
-
Po wymianie silnika miałem zalany olej i na bagnecie była równo połowa. Wczoraj spojrzałem i jest troszkę nad minimum. Przejechałem 3000 km. Martwić się? Robicie dolewki między wymianą oleju?
[ Dodano: 2015-07-28, 13:13 ]
Dolewka 0,5 l. wyrównała poziom. Wyszło 166 ml na 1000 km. Ostatnio czytałem, że VW dopuszcza 1 l. na 1000 km, żeby nie reklamować w ramach gwarancji :mrgreen: :lol: :mrgreen:
-
też tam ma to chyba norma bo nie kopci rano na niebiesko
-
Czyli zużycie na poziomie 100ml/1000km półsyntetycznego oleju Motul to norma??
-
Dobry wynik zważywszy na olej jaki jest używany, swoją drogą dziwie się że ktoś wlewa takie coś do silnika. Jeśli auto jeździ w cyklu miejskim to te 12 tyś. km to zbyt długo dla tego oleju.
-
Witam wszystkich użytkowników i chciałem zapytać ile oleju biorą wasze autka (o ile biorą). Pytam ponieważ wlałem do swojego Castrol 5w40 i na około 10tys.km wziął ok. 3.5litra. Zastanawiam się czy mieści się w normie czy muszę zacząć się martwić. Ewentualnie czy może zmienić olej. Przebieg licznikowy 145tys.km i w planach instalacja gazowa. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
-
Alfi opcja szukaj działa http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7469&highlight=olej więc na przyszłość nie mnóż tematów.
Castrol :-( :-( :-(
Najpierw Engine Flush Pro-Line http://www.liqui-moly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=32&virtuemart_category_id=63
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=13837
Potem Mobil 1 ESP Formula 5W30 http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/esp-formula-5w-30.aspx (dostępny w hipermarkecie na ul Staszica 4)
Filtr oleju Knecht OC205, Mann WK811/80.
Silnik G4JP i G4JSG to konstrukcje rodem z Mitsubishi i wyżej wymieniony olej został sprawdzony przez właścicieli japońskich aut z tamtej epoki.
Interwał wymiany 10 tyś km dla powszechnie dostępnych olejów typu HC jest zbyt długi. Należy obserwować kolor i ilość ubywającego oleju i wymianę przeprowadzać po ok 7 tyś km lub 6 miesięcy (szczególnie gdy auto jeździ w większości w trybie miejskim). Może się też zdarzyć w wypadku oleju HC że że np. do 5 tyś km nie będzie ubytku (nie licząc naturalnej odparowalności), a potem nagle oleju zacznie ubywać
-
Dziękuję za odpowiedź. A jeśli chodzi o wyszukiwanie to poświęciłem na to kilka godzin i szczerze powiedziawszy nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Większość tematów związanych z olejem to były kłótnie na temat wyższości jednego oleju nad drugim, a ja chciałem się dowiedzieć jaki ubytek jest w normie w tym silniku i prawdę mówiąc nadal nie wiem. Ze wszystkich przeczytanych postów dowiedziałem się tylko że castrol jest nic nie warty.
-
W pierwszym linku w moim poprzednim poście podałem miejsce gdzie należało dopisać Swoje pytanie bez zakładania takiego samego tematu.
Przyczyny ubywania oleju w Twoim przypadku:
1.Złej jakości olej.
2.Zbyt długi interwał między wymianami.
3.Wycieki: pokrywa zaworów, miska+filtr oleju, uszczelniacze wału korbowego?
-
-
3,5l na 10 tys to bardzo dużo! ten silnik max co powinien zużywać to 0.3l na 6tys czyli jakieś pół litra na 10tys. biorąc pod uwagę wiek auta, przebieg 1l/10tys jest akceptowalną normą.
wycieki nie mają tu znaczenia, ubywanie oleju w takich ilościach to wina starych , twardych uszczelniaczy zaworowych lub zużytych pierścieni. łatwo poznać, bo przy walniętych pierścieniach dymi cały czas a przy uszkodzonych uszczelniaczach przez kilka sekund po odpaleniu po dłuższym postoju
-
Ja miałem tak z swoim tylko diesel 2.0 i całą zrobiłem hydraulike zaworów jak ręką odiał i wogle cały silnik cjcho pracuje nic nie klepie
-
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Zdania różne słyszę cały czas na temat oleju. Póki co zaufałem firmie zakładającej instalacje gazową i zalałem auto Castrolem 5w40. Mechanik twierdzi że jest lepszy od Mobila ale często podrabiany i nie zaleca lania z beczek. Zobaczę jak się sytuacja rozwinie i dam znać.
-
To dla innych którzy po przeczytaniu tego tematu chcieliby iść niewłaściwą drogą. Twierdzenie o tym że silniki G4JP i G4JSG lepiej zalewać olejem Mobil 1 ESP 5W30 opieram na wieloletnich doświadczeniach kilkudziesięciu użytkowników aut marki Mitsubishi.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29825&postdays=0&postorder=asc&start=3375
Niepochlebne opinie o olejach typu HC marki Castrol poparte zdjęciami można zaczerpnąć choćby stąd:
http://forum.corollaclub.pl/viewtopic.php?t=28127&start=0
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=13837
-
A co w przypadku kiedy poprzedni właściciel zalewał silnik olejem Mobil Super 2000 10W-40? Przejście na 5W-30 nie spowoduje problemów?
-
Nie.
Zapraszam do zapoznania się z wątkami olejowymi na forach np. aut japońskich.
-
Santa Fe SM 2.4 G4JSG bierze 250ml oleju Castrol Magnatec 10W40 na 1300km. Planuję płukankę i zmianę na Mobil ESP 5W30. Można przechodzić na pełny syntetyk jeśli stwierdzam branie oleju czy najpierw powinienem szukać przyczyny mechanicznej zużywania oleju?
-
Mobil ESP 5W30. Można przechodzić na pełny syntetyk [...]
W sekcji 13 MSDSa stoi tak:
REGULATORY DISPOSAL INFORMATION: European Waste Code: 13 02 05
Czyli kod dla oleju mineralnego. :-)
-
Ok, mój błąd. A odpowiedź na moje pytanie?
Czy mogę przejść na tego Mobila jeśli bierze mi Castrola?
-
Na chłopski rozum to rzadszego oleju spali jeszcze więcej.
Ale magnatec to dziadostwo, więc zawsze warto zmienić na coś lepszego, choćby na próbę.
-
Okazało się, że u mnie również występuje branie oleju w dużych ilościach. Myślałem, że po pozbyciu się Octavii będę mógł zapomnieć o ciąganiu za sobą cysterny z olejem. Ale niestety. Przejechałem trochę ponad 1000 km od zakupu auta i wczoraj dolałem litr, bo w silniku było sucho. A przy zakupie sprawdzałem i było w połowie miarki. Zobaczymy na ile ten litr wystarczy, ale coś mam przeczucie że nie na długo.
-
Crazykoko - czym zalałeś silnik?
Ja mam wątpliwości na co zmienić castrola 10W40 w związku z braniem oleju - jak słusznie zauważył Weuek rzadszy 5W30 powinien znikać jeszcze szybciej.
Z drugiej strony Kosmos obstaje przy Mobilu 5W30 i patrząc na źródła jakie podaje też brzmi to rozsądnie.
-
Przy zakupie samochodu w bagażniku został olej, niby że po wymianie i właśnie tą końcówkę dolałem. Jednak dzisiaj jadę do Selgrosa i kupuję Mobila ESP 5W30. Zobaczymy jakie będą efekty.
W Octavii zużycie oleju miałem też masakryczne. Wcześniej silnik zalewany był jakimś "no name" 10W40. Po przewertowaniu forum Octavii postanowiłem jednak go zmienić (chociaż wszyscy pisali, że nie zmienia się z 10 na 5 tylko odwrotnie) i kupiłem IMHO bardzo dobry olej w świetnej cenie - GM Dexos2 5W-30. Płaciłem za 5l bańkę 85 zł. Co ciekawe poziom oleju spadał zdecydowanie wolniej niż wcześniej. Kultura pracy się nie poprawiła, ale auto zimą odpalało żwawiej. Jednak należy zauważyć, że nie należę do ludzi zamykających liczniki na autostradzie. Poruszam się z prędkościami nie przekraczającymi 130 km/h, więc nie wiem, jak ten olej sprawdziłby się w bardziej ekstremalnych warunkach.
Zobaczymy jak będzie się rozwijała sytuacja z santkiem. Być może silnik zaczyna wykazywać oznaki znacznego zużycia i konieczny będzie remont, o czym sprzedawca zapomniał poinformować :) Czas pokaże.
PS
Cały czas się jeszcze zastanawiam, czy zamiast Mobila nie wziąć jednak tego Dexosa. Kurcze, mam z nim dobre doświadczenia, a cena jednak sporo niższa.
-
IMHO bardzo dobry olej w świetnej cenie - GM Dexos2 5W-30. Płaciłem za 5l bańkę 85 zł.
Nie ma dobrego oleju w cenie 17 zł za 1 litr (podrabiane są droższe).
-
W takim razie zapytaj Kosmosa, co sądzi o oleju SPECOL Gold Synthetic SN/SM/CF 5W40 w cenie 74 zł za 5l :mrgreen:
A GM Dexos2 jest stosowany w serwisie Opla, więc o czymś to świadczy.
-
Też znam i intryguje mnie fenomen specola. Tylko jakoś nikt jeszcze wiarygodnie nie potwierdził jego papierowej rewelacji.
A olej ford formula f jest stosowany w serwisie forda. Świadczy to o tym, że ford ma umowę z bp/castrolem (tanio kupuje i drogo sprzedaje ludziom, głównie na gwarancji). I tyle.
-
Masz oczywiście rację. Nie twierdzę, że GM samo robi oleje. Ma oczywiście podwykonawcę, który robi to za nich. Niemniej osobiście mam dobre doświadczenia z tym olejem i dlatego go polecam. Przed jego użyciem też sporo na jego temat szukałem i czytałem. Do zakupu skłoniło mnie wcześniejsze użytkowanie oleju VALVOLINE MaxLife 5W40. Niby markowy producent, a okazało się że obecne oleje tej serii są ponoć sporo gorsze od starszych edycji. Wymieniłem Valvoline na GM i jedyna zmiana jaką zauważyłem, to zmniejszenie zużycia i łatwiejsze odpalanie zimą. Nie stwierdziłem cichszej czy bardziej równomiernej pracy silnika.
-
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=38341&st=3860
-
a czy stosowal ktos olej Total Quartz 9000 energy 5w40??? mialem zalany w oplu gdzie bral olej jak szalony a po zalaniu zmniejszyl sie jego apetyt.
-
Zwykły olej rodzaju HC nic szczególnego. Normy A3/B4 spełnia wymiana po 7 tyś km.
-
zastanawia mnie tylko dobor oleju przez producenta
http://www.total.com.pl/dobierz-olej.html
dla Hyundai jest to Total ale zwazywszy ze mam silnik Nissana to polecaja Elfa...i badz tu madry..
-
Silnik Nissan :?:
-
ok....rozkladam rece...zbyt duzo czytam i zle wnioskuje...czyli moj silnik to konstrukcja koreanska...a wiec po specyfikacji zalecaja olej QUARTZ INEO ECS 5W30
http://dobierz-olej.totalpolska.pl/pl/equipment/cars%2Fhyundai%2F2004%2Fpetrol%2Fsanta_fe_2_4_dohc_EFt8PiJ5F
tylko brak adnotacji czy nadaje sie do aut zasilanych gazem..
no i czy faktycznie mam Silnik G4JSG ???? skoro mam 145 koni a nie 139
-
Co do Nissan masz rację ten koncern jest właścicielem Mitsubishi który wymyśliło silnik 4G64 którego klonem jest G4JS.
-
wiec jaki faktycznie posiadam silnik ,produkcja 21.07.2004
-
Taki jaki masz w profilu G4JS czyli Mitsubishi 4G64.
-
no a w profilu nie mam wlasnie G4JS...czas zmienic...dziekuje kolego za sprostowanie
-
Przecież masz.
.
-
zastanawia mnie tylko dobor oleju przez producenta
http://www.total.com.pl/dobierz-olej.html
dla Hyundai jest to Total ale zwazywszy ze mam silnik Nissana to polecaja Elfa...i badz tu madry..
Producenci polecają różne marki olejów na różnych rynkach - w zależności od umów marketingowych z producentami olejów. To się często zmienia co kilka lat, więc nie ma sensu zwracać uwagi na to, co akurat promuje producent samochodu, tylko po prostu używać oleju zgodnego z normą.
-
U mnie hultaj pił około 2 litry na 8 tys km. Kopcił tylko na zimnym silniku po odpaleniu a gdy się rozgrzał nie było już tego problemu.
Zleciłem wymianę uszczelniaczy i póki co przejechałem 3 tys km i jest bez ubytków.
Jak zrobię pełny cykl od wymiany do wymiany to dam znać jak wygląda u mnie sprawa w tym temacie.
Co do oleju... czytałem sporo czytałem na ich temat ale po wymianie uszczelniaczy postawiłem na Motula 4100 15w50. Natomiast przed wymianą zalany był Motulem 6100 synenergie + 10w40
-
Witam,
Co sądzicie o oleju silnikowym Motul 5W30 X-Clean c3+
Czy będzie dobrym rozwiązaniem do silnika G4JS-G czy też lepiej brać już wcześniej wspomniany mobil 1 esp 5W30
Pozdrawiam
-
Witam.
Hyundai Santa fe 2,4 2003 benzyna + gaz. Olej Castrol magnetic 10w40 z beczki. Olej bierze w ilości 2,5- 3 od wymiany do wymiany. Zastanawiam się nad płukaniem silnika i zmiana oleju. Tylko na co? Ktoś mi kiedy daradzil Elf. Czy to dobry wybór? Czy moze polecacie coś innego. Chciałem w pierwszej kolejności spróbować zmiany oleju ponieważ słyszałem ostatnio o oleju którego używam same źle opinie
-
Przed płukaniem sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach z powtórzenem po próbie olejowej. Wiele to powie :)
Wracając do wątku, od 1999 r w wszystkich moich autach stosuje GM MotorOil 10W40 z zmianami co 10 tys km, w tym również w poprzednim i obecnym Santa Fe. Zero problemów :)