HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: lotarr w 19 Lipiec 2015, 14:26:00
-
Mam problem ze skrzynią. Ok. 2 tyg temu jak jechałem autostradą z płyt betonowych przestał działać prędkościomierz a co za tym idzie tempomat. Wczoraj zaświecił się błąd silnika, skrzynia przeszła w tryb awaryjny, nie zmienia biegów- wskakuje 3 i koniec. Podłączyłem ELM i wyrzuciło błędy: P0765, P0760, P0755, P0750, P0720, P0740. Kasowanie błędów nie pomaga. Macie jakieś pomysły co padło? Nie wydaje mi się, żeby te wszystkie układy wskazane w błędach pady jednocześnie. Gdzie jest komputer od skrzyni?
-
Dodaj tag tematu wg poniższej instrukcji.
Trzeba kliknąć po prawej stronie postu na „EDYTUJ” i następnie:
(http://images70.fotosik.pl/167/3fe9aca222298b44m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3fe9aca222298b44)
Gdzie jest komputer od skrzyni?
(http://images67.fotosik.pl/1055/45cd37858bd88ae9m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=45cd37858bd88ae9)
http://www.myhyundaiforums.com/TSB/xml/03-40-020.swf
http://www.myhyundaiforums.com/TSB/xml/02-40-026%20ATA%20Solenoid%20Diagnostic%20Trouble%20Codes%20P0740,%20P0743,%20P0750,%20P0755,%20P0760,%20P0765,%20P0770.swf
http://www.revbase.com/BBBMotor/Tsb//DownloadPdf?id=133840
-
Prędkościomierz, tempomat, masa błędów. A sprawdzałeś masy? Jasne, że kasowanie błędów nie pomaga. Błędy się kasuje po rozwiązaniu problemu a nie przed.
-
Miałeś rację, przez betonowy autobahn poluzowała się wtyczka na skrzyni. Błędy się same wykasowały i skrzynia działa. Tylko dalej mam problem z prędkościomierzem. Nie działa. Skąd brany jest sygnał na prędkościomierz? Znalazłem miejsce w skrzyni, gdzie się go podłącza. Dostęp bardzo kiepski. Z prędkościomierzem jest taki myk, że licznik nie pokazuje, a jak podepnę OBD, do torque pokazuje prędkość, i na pewno nie przez GPS tylko z ECU.
-
Czy tempomat teraz działa?
-
Tempomat nie działa...
-
(http://images70.fotosik.pl/1055/0050c80db9503f3am.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0050c80db9503f3a)(http://images67.fotosik.pl/1057/015aa5a317a96903m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=015aa5a317a96903)
Zobacz złącze M06.
(http://images70.fotosik.pl/1058/c68be81622b0fabfm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c68be81622b0fabf)
-
Udało mi się wymontować ze skrzyni napęd prędkościomierza. Zębatka trochę zryta, jak ręcznie kręcę zębatką to prędkościomierz działa. Usterka chyba oczywista, choć cuda się zdarzają. Jurto sprawdzę to złącze, roboty niewiele a będzie pewność. W sumie to była jedna z poważniejszych usterek odkąd nim jeżdżę.
-
To wszystko jasne zębatkę 46512-39700 dostaniesz tutaj http://www.fox.rzeszow.pl/KOLO-NAPEDU-PREDKOSIOMIERZA-HYUNDAI-SANTA-FE(4,253491,11693).aspx lub w podobnej cenie w ASO.
Zastanawia mnie tylko skąd OBD miało dane o prędkości.
-
też się zastanawiam. Może inne czujniki w skrzyni. Albo przez betonowy autobahn coś po drodze do licznika źle styka. W tej chwili żeby fotoradary mi nie błyskały podłączam ELM i Torqua na komórce.
-
Stawiam, że ODB ciągnie sygnał z czujnika na prawej przedniej piaście. Ja nie mam ABS a czujnik itak tam jest. Stąd skrzynia wie o prędkości koła. Dalej już chyba wiadomo ;]
-
No i dalej lipa. Zębatka wymieniona i dalej nie działa. Wymieniłem też sam czujnik prędkości napędu licznika, z tym, że na używkę z kia, i sam czujnik jest kol. czarnego a w oryginale był beżowy. Czy one się czymś różnią oprócz koloru? Po ręcznym zakręceniu czujnikiem wskazówka prędkościomierza się kręci. Może coś w skrzyni padło, albo czujnik wskazuje prędkość na wstecznym :)
Martinez98- przy piaście są czujniki ABS.
Dalej mam błąd P0720- output speed sensor circiut- co to za czujnik, bo chyba nie od prędkości napędu licznika?
-
P0720 http://www.revbase.com/BBBMotor/Tsb//DownloadPdf?id=133840
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2072&highlight=output
No tak ECU pobiera info o prędkości z ABS.
(http://images69.fotosik.pl/1060/d7f80f99034a2680m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d7f80f99034a2680)
-
Jeszcze walczę. Zaczynając od początku. Jadę autostradą mam włączony tempomat i czuję jak auto lekko przyśpiesza a po chwili lekko zwalnia jakby falowanie żeby utrzymać prędkość. Pedał gazu też lekko faluje. Wyłączam tempomat i auto jedzie równo bez problemów. poniżej 120/h prędkościomierz zaczyna falować, a po kilkudziesięciu km opada na 0. Dalej po kilku dniach skrzynia w tryb awaryjny. Pomaga poprawienie wszystkich kostek w skrzyni, prędkościomierz dalej kaplica. Wymieniony mechanizm prędkościomierza w skrzyni na używkę, nowa oryginalna zębatka. Zanim założyłem mechanizm, sprawdziłem, że ręczne kręcenie powoduje działanie prędkościomierza. Późniejszy błąd z czujnikiem naprawiony poprzez przeczyszczenie styków czujnika. Komp nie pokazuje żadnych błędów. Skrzynia działa ok. Tempomat i prędkościomierz nie działają, poprzez obd mogę odczytać prędkość. Może się mylę, ale jeśli obd bierze prędkość z czujników abs- co jest trochę bez sensu, to najprawdopodobniej padł mi napęd prędkościomierza w skrzyni... Macie inne sugestie?
-
Ten output sensor to znany problem tak samo jak input sensor. Chyba nawet jakaś akcja serwisowa była, albo coś mieszam, ale oba czujniki są dostępne po wyciągnięciu filtra powietrza z obudową. JA z nimi problemu nie miałem, ale kojarzę problem. Wymiana obu w ASO to chyba coś ponad 200zł ale czy to powoduje problemy z prędkościomierzem? nie wiem.
Co do prędkości z ABS to dlatego przytaczam, że nie mam ABS bo mimo tego mam jakby jeden czujnik ABS w prawym kole. Ale on właśnie służy do odczytania prędkości koła korzysta z niego chyba TCM albo ECU. Jak masz ABS to pewnie robi to samo, tylko masz 4 czujniki i osprzęt do ABSu bonusowo czego ja nie mam.
-
martinez trochę mnie zaskoczyłeś, że nie ma u Ciebie absu.
-
No cóż. Wersja USA, a tam Unijne wymogi nie działają i nie montowali do wszystkiego co jeździ.
-
Jeśli się nie mylę i wyciągnę bezpiecznik od abs to komputer nie powinien zliczać prędkości z czujników. Sprawdzę czy dalej będzie pokazywało prędkość przez OBD.
-
U mnie (ale silnik D4EA) dokładnie taki objaw był, gdy spalił się jeden z bezpieczników (wewnątrz przedziału pasażerskiego). Co ciekawe - akurat w dieslu "wisi" na nim sterownik ASB (przy okazji prędkościomierz, kontrolki ASB itp. itd.) oraz... czujnik wody w paliwie (ten wkręcany do filtra paliwa). To właśnie zwarcie na kostce czujnika wody powodowało u mnie spalenie się bezpiecznika i co za tym idzie unieruchomienie skrzyni biegów.
-
Dzisiaj zamierzam sprawdzić czy wychodzą impulsy z czujnika
-
Jeśli się nie mylę i wyciągnę bezpiecznik od abs to komputer nie powinien zliczać prędkości z czujników. Sprawdzę czy dalej będzie pokazywało prędkość przez OBD.
Przeglądnij od razu wszystkie bezpieczniki w skrzynce - ten od ABS-u jest i tak wewnątrz auta.
-
Wyjęcie bezpiecznika od ABS powoduje, że w ogóle nie można odpalić fury. Poza tym poddaje się. Jutro auto jedzie na lawecie do serwisu. Sprawdziłem wtyczkę speed sensora- napięcie dochodzi, ale pomiędzy masą i sygnałowym mam 9 V przy wyłączonym silniku i załączonym napięciu. Wydaje mi się, że powinno być 0V. Jak zacząłem przeglądać kostki w skrzynce bezpiecznikowej auto umarło, nie mogę odpalić. W silniku na żadnym bezpieczniku ECU nie ma napięcia. W kabinie nie ma napięcia na 3 bezpiecznikach- bezpieczniki sprawne. Po włączeniu stacyjki nie słychać przekaźników i pompy. Poddaję się.
[ Dodano: 2016-05-19, 20:34 ]
Niedługo minie rok jak nie działa mi prędkościomierz... licznik sprawny, wiązka także. Szkoda że dostęp do impulsatora jest taki ciężki. Czy w kia były inne skrzynie automatyczne niż w santa fe?
-
Poszukuję schematów automatycznej skrzyni biegów do modelu sm 2,7 v6 benzyna a dokładnie w jaki sposób realizowany jest napęd impulsatora prędkościomierza.
-
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
(http://images77.fotosik.pl/610/8d16ce9eb0d37451.png)
-
Jeśli impulsator napędza ta plastikowa zębatka to jest możliwym, żeby uszkodzeniu uległ napęd impulsatora bez awarii skrzyni. Zajebista perspektywa- część za 5$ wymiana za tysiące pln...
[ Dodano: 2016-05-20, 18:37 ]
byłem u mechanika... wyjęcie skrzyni 1000pln...
-
Czy macie wiedzę, żeby SF 2,7 była zamontowana taka sama skrzynia jak w sportage II 2,7l.?
-
Wg strony PRND:
Kia:
Sportage 2004-2014 L4 2.0L V6 2.7L F4A42, F4A51 4-SPEED
Santa Fe:
SANTA FE 2001-2012 V6 2.0L 2.7L F4A42
SANTA FE 2006-2012 V6 2.7L F4A51
SANTA FE 2007-2010 L4 2.0L 2.2L V6 3.3L A5HF1
SANTA FE 2009-2014 L4 2.0L 2.2L V6 3.0L 3.3L 3.5L A6LF1/2/3
SANTA FE 2009-2014 L4 2.4L 2.7L A6MF1/2
Santa Fe 2001-06 L4 2.0L F4A51
Santa Fe 2003-06 V6, 3.5L F5A51 (A5HF1)
Santa Fe 2007-On V6, 2.7, 3.3L 4WD F5A51 (A5HF1)
Santa Fe 2007-On V6, 2.7L F4A51
http://www.prnd.pl/typy-skrzyn-kia,14,1,29.html
-
08.07.2016r po prawie roku czasu prędkościomierz naprawiony. byłem przygotowany na wyjęcie skrzyni, ale dobry magik zamiast od razu demontować najpierw pomęczył się, trochę posprawdzał, pomierzył i ustalił, że w asb zębatka prędkościomierza kręci się i jest cała, mimo zmiany zębatki na impulsatorze się nie obraca. wniosek- za mała średnica zębatki. Wymiana na impulsatorze na trochę większą średnicę i działa. kasa zaoszczędzona na wyjęciu i rozebraniu asb. Swoją drogą ta którą kupiłem nową i nie działała miała być dobrana do mojego numeru vin, a zadziałała kupiona na allegro razem z impulsatorem od sportage. I taka mała dygresja- jak szukałem impulsatora do hyundaia to na allegro wywalali ceny od 90 do 250 zł. Od sportage kupiłem za 40zł.
-
Do 08.2004 montowana była zębatka 46512-39700, potem 46512-39600. W Kia Sportage do 07.2005 46512-39500, a potem 46512-39800.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
Jeśli pamiętasz numer zębatki która nie pasowała i tej od Sportage to napisz.
-
Póki jest naprawione nie będę się zagłębiał co tak naprawdę się stało. Kupiłem w foxie tę zębatkę:
http://www.fox.rzeszow.pl/KOLO-NAPEDU-PREDKOSIOMIERZA-HYUNDAI-SANTA-FE(4,250944,11693).aspx
Jestem na 99% pewny, że uszkodzona wyjęta ze skrzyni była identyczna. Po wymianie prędkościomierz dalej nie działał. Kupiłem też na allegro impulsator on kia sportage 2,7 z ok 1,5 mm większą średnicą i po wymianie działa. Mam tylko jedno wytłumaczenie, że albo zębatka napędu prędkościomierza w skrzyni się przesunęła lub się wytarła, że dopiero większa zębatka z impulsatora się z nią zazębiła albo po prostu cud... Działa, nie wnikam, na kilka lat chyba wystarczy.