HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: koksik1977 w 05 Luty 2012, 09:43:00

Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: koksik1977 w 05 Luty 2012, 09:43:00
Witam. Posiadam santkę 2.0 crdi z automatyczną skrzynią biegów. Mam pytanie - jaki olej polecacie do tej skrzyni i czy można ewentualnie mieszać oleje różnych firm ale oczywiście o tej samej charakterystyce? Skrzynia troszkę się poci i poziom oleju zbliża się do minimum , w związku z tym moje powyższe pytanie - czy można dolać do niego inny olej przeznaczony do skrzyń automatycznych? Dodam że olej był wymieniany 30tyś km. temu.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Santek.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: lorarr w 05 Luty 2012, 21:26:53
Castrol Diamond ATF SP- wg instrukcji obsługi
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: koksik1977 w 06 Luty 2012, 11:36:09
Dzięki za odpowiedź. Tyle właśnie wyczytałem z instrukcji, ale chodzi mi o jakieś tańsze zamienniki.

[ Komentarz dodany przez: Brt: 2012-02-06, 13:20 ]
Usunięcie linków
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: lorarr w 06 Luty 2012, 12:59:10
Fakt, różnica w kasie spora... Można skontaktować się z serwisem czy zalecają ten olej, bo jeśli ten olej ma jakieś inne parametry to może polecieć po kosztach.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: wielkimw w 07 Kwiecień 2012, 21:42:18
Przymierzam się do wymiany oleju w automacie z 2004r. Znalazłem oleje spełnijące wymagane normy:Millers Oil MILLERMATIC ATF SP-III, Motul Multi ATF. Może ktoś wie jak pracują te oleje.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: jaclwapl w 26 Kwiecień 2012, 11:44:33
Przyłączam się do pytania.... Też mnie czeka niedługo wymiana oleju w skrzyni.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: mmw w 29 Kwiecień 2012, 18:22:37
W naszych Santa Fe mamy skrzynię Mitsubishi F4A51, której rzeczywistym producentem jest japońska firma Jatco.

Producent zaleca oleje Mitsubishi Diamond ATF SP-ll M lub Diamond ATF
SP-lll. Wchodzi niecałe 6 litrów przy normalnej wymianie lub prawie 9 litrów przy pełnej wymianie.

Pasujący olej to też Castrol Transmax, ale to drogie cholerstwo. :) Co ciekawe na stronie Castrola do naszego Santa Fe Castrol nie zaleca żadnego swojego oleju do automatów.

Mnie w ogóle zastanawia jak to jest z tymi olejami, bo w sumie wyżej wymienione oleje są klasy Dexron III więc w sumie każdy powinien pasować, ale z tego co ludzie piszą w necie to nie jest tak do końca.

Sprawdzając oleje kompatybilne z tym Castrolem dojdziemy do w pełni syntetycznych olejów klasy Esso LT 71141, który ja np mam wlany w Fordzie Galaxy w którym jest również japońska skrzynia automatyczna firmy Jatco. Ten olej ma kilka zamienników np. Maxus ATF-VA kosztujących po 30 zł za litr więc nieduże pieniądze. Kompatybilny z nimi Febi FE14738 kosztuje już znacznie więcej bo aż 45 zł za litr.

Ja sprowadziłem swojego Santa Fe z padniętym automatem i szukam teraz skrzyni. Jak znajdę to będę miał też tę zagwozdkę. Na dzień dzisiejszy myślę, że można lać syntetyczne oleje klasy LT 71141 ale jeszcze muszę poczytać na ten temat więcej.

Czy ktoś się orientował ile kosztuje olej dedykowany przez Hyundai'a normalnie jak się chce go kupić w ASO?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: bixbi w 30 Kwiecień 2012, 20:10:11
Witam na nowym forum .Bardzo mi go brakowało. W ubiegłym roku trawiłem temat wymiany oleju w automacie .Siedziałem ponad trzy tygodnie w internecie ( dużo informacji jest na ten temat na forach w USA ) . Ostatecznie wyszło na to że trzeba lać oryginał - 100% pewność że będzie działało OK . Moje pytanie do firm oferujących zamienniki o poniesienie ewentualnych konsekwencji w przypadku uszkodzenia skrzyni po wlaniu ich oleju kończyły się informacją że robię to na swoją odpowiedzialność . Sprawa okazała się łatwiejsza niż myślałem wystarczył jeden telefon do serwisu MARVEL'a i olej miałem za 3 dni . Za 2X4l=8 litrów zapłaciłem 540 zł . Wymiana 100 zł . Cała usługa wykonana profesjonalnie , szybko , bez zbędnego czekania . Korzystałem już z usług kilku serwisów i warsztatów prywatnych  m. in jak wymieniałem rozrząd - ceny są bardzooo zróżnicowane .  W tym przypadku autoryzowany serwis miło mnie zaskoczył .
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: jaclwapl w 01 Maj 2012, 08:06:44
Cena niestety zabójcza:) Pewnie można dostać taniej bo 540 zł za 8 L to wg. mnie rozbój w biały dzień. Co do wymiany to jak masz znajomego z kanałem to będzie to kosztowało piwo za udostępnienie kanału bo przecież taka wymiana to jest rzeczą raczej trywialną. Razem Ci wyszło 640 zł i jestem pewien, nie odbiegając od jakości zarówno płynu jak i wymiany można zejść powiedzmy o 300 zł z ceny przy odrobinie pokombinowania, poszukania itp. a gwarantuję Ci że jak się skrzynia sypnie to serwis umyje ręce bo przecież to nie od oleju tylko od złej eksploatacji...:) (nie żebym coś miał do tego serwisu ale już z niejednym walczyłem i wiem jak to się zazwyczaj kończy - klient dobry póki płaci) - każda firma Ci powie, że robisz wszystko na własną odpowiedzialność żeby nie trafić na wariata co rozsypaną skrzynie ma a to co od nich kupi to wleje i będzie miał pretensje - serwis tak nie może powiedzieć ale jak przyjdzie co do czego to patrz wyżej:)
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: bixbi w 01 Maj 2012, 13:30:38
Może masz trochę racji ale automat w Santa fe jest dość specyficzną konstrukcją i lanie byle czego ( zamiennika ) raczej nie polecam  - oczywiście wszystko zależy od przebiegu i stanu skrzyni . U mnie olej był od samego początku oryginalny - nie był wymieniany ( książka ) - też tak stwierdzili w serwisie więc trudno to coś mówić o złej eksploatacji skrzyni . W Łodzi jest dobry serwis który zajmuję się automatami w większości aut jeśli chodzi o Santa Fe też nie dali gwarancji że uda im się dobrać idealny odpowiednik . Sama wymiana w moim modelu to też pół-środek - filtra i tak nie można wymienić bez rozkręcania skrzyni . Z tego co piszą na forach amerykańskich wynika że ten typ skrzyni ma pracować do momentu problemów i oleju się nie wymienia . W przypadku pojawienia się problemów należy przejrzeć skrzynię i wymienić olej razem z filtrem . To co się robi to jedynie można nazwać "wypłukaniem starego oleju " . Dlatego postawiłem na oryginał . Jak na razie nie narzekam - oprócz oczywiście kasy :-) .
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: mmw w 01 Maj 2012, 19:47:26
Też nie bardzo rozumiem na co liczyłeś pytając o zagwarantowanie że zamiennik nie spowoduje problemów. Nikt Ci nie da takiej gwarancji nawet będąc w 100% pewny, że zamiennik jest odpowiedni. Tak jak pisał kolega wyżej, byłby to prosty sposób na sfinansowanie sobie naprawy skrzyni dla nieuczciwych ludzi. :) Nawet ASO nie da Ci żadnej gwarancji, że po wymienie skrzynia będzie chodziła długo i szczęśliwie. ;)

Nieprawdą jest również to, że oleju się nie wymienia. Olej do skrzyni powinno się wymieniać co 60-80 tys km niezależnie od typu skrzyni. To, że producent może nie zalecać tego, nie znaczy, że robi to słusznie. Oleje w skrzyniach automatycznych zużywają się tak jak olej silnikowy i inne oleje. Słynnym przykładem są skrzynie GMa montowane w BMW E39 530d. BMW nie zaleca wymiany oleju i po 170-180 tys km te skrzynie są do wyrzucenia. Oczywiście już jest to po gwarancji, więc BMW ma to w nosie. Te same skrzynie pracują w Oplach i innych autach koncernu GM i serwis zaleca wymianę oleju w tych skrzyniach co 60 tys km i dzięki temu śmiagają długo i bezawaryjnie. A to ciągle te same skrzynie zalane fabrycznie tym samym olejem.

Trzeba pamiętać, że trąbienie zawsze i wszędzie, że tylko olej z ASO to robota właśnie koncernów, bo to dla nich pieniądze. Propaganda i straszenie ludzi to podstawa sukcesu w wielu branżach.

Większość samochodów miałem z automatami, zawsze wymieniałem w nich olej, nigdy nie lałem oryginału z ASO i zero problemów.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: koksik1977 w 04 Maj 2012, 12:44:06
Witam ponownie na forum. Dzięki za liczne odpowiedzi na zadany temat. Mam do Was pytanko następującej treści - gdzie znajduje się korek wlewu oleju do automatycznej skrzyni biegów ( Santa Fe 2,0 CRDi 16V 4x4 )?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: mmw w 04 Maj 2012, 12:53:10
http://ebookpp.com/f4/f4a51-pdf.html

Tutaj masz dużo ciekawej "literatury".
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: jaclwapl w 04 Maj 2012, 13:33:14
koksik1977, Lej przez bagnet ;-)
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: cząstek w 05 Maj 2012, 21:38:53
a gdzie znajduje się bagnet od skrzyni automatycznej (2.7 benz)
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: jaclwapl w 07 Maj 2012, 08:11:34
cząstek, No to jak takich rzeczy nie wiesz to się lepiej nie przyznawaj.
Przecież to jest podstawowa informacja tak jak zbiornik z płynem do chłodnicy czy spryskiwaczy. A wiesz gdzie jest bagnet od oleju? Jak nie to zobacz w instrukcji. Jak zlokalizujesz już bagnet od oleju to ten drugi to będzie od skrzyni.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: cząstek w 07 Maj 2012, 11:56:54
dzięki  ;-)  ,że ja to przeoczyłem
Tytuł: Re: Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: wtom w 07 Maj 2012, 12:34:18
Cytat: "koksik1977"
Witam. Posiadam santkę 2.0 crdi z automatyczną skrzynią biegów. Mam pytanie - jaki olej polecacie do tej skrzyni i czy można ewentualnie mieszać oleje różnych firm ale oczywiście o tej samej charakterystyce? Skrzynia troszkę się poci i poziom oleju zbliża się do minimum , w związku z tym moje powyższe pytanie - czy można dolać do niego inny olej przeznaczony do skrzyń automatycznych? Dodam że olej był wymieniany 30tyś km. temu.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Santek.

nie nie można mieszać innych, ma być tego samego typu czyli ATF SPIII! hyundai stosuje skrzynie adaptacyjne (invecs) gdzie sa wyższe ciśnienia oleju niż w innych skrzyniach, olej zatem musi być dedykowany! żadny tam Dextron!
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: mmw w 23 Maj 2012, 21:38:57
Jako, że w końcu udało mi się kupić skrzynię do swojego, to zagłębiłem się dokładnie w kwestię oleju. Już miałem decydować się na Castrola ATF Multivehicle, ponieważ spełnia normy SP III gdy natknąłem się na olej Millers Oils Millermatic ATF SP-III. Dostępny w Polsce, w wielu sklepach, praktycznie w każdym większym mieście. Cena detaliczna podobna do hurtowej Castrola (około 42 zł za 1 litr), więc pewnie nabędę ten olej bo to jest już dokładnie SP-III. Można go też kupić w bańce 5 litrowej za 173 zł.

A oto opisik:

Najwyższej jakości olej do automatycznych skrzyni biegów i układów wspomagania kierownicy.
STOSOWANIE:
Do użytku w automatycznych skrzyniach biegów zgodnie z zaleceniami producenta.
KORZYŚCI:
Stworzony z myślą o nowoczesnych samochodach koreańskich i japońskich. Znakomita odporność na utlenianie oraz zmianę parametrów w trakcie użytkowania, co powoduje, że jest idealny przy długich interwałach. Zapewnia płynne przekazywanie mocy na koła.
CHARAKTERYSTYKA:
Spełnia lub przewyższa wymagania:
Mitsubishi SP – II and SP – III
Toyota T-III, T- IV and Toyota WS
Nissan Matic – D and Matic – J
Honda ATF-Z1

Hyundai and Kia rebrands of Mitsubishi fluid
Subaru Special ATF
JASO M315 1A
GM Dexron III
Ford Mercon
Ciężar właściwy przy 15*C…0,848
Lepkość kinematyczna przy 100*C…6,0 cSt
Temperatura krzepnięcia…-42*C
Temperatura zapłonu…200*C
Kolor czerwony
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 11 Styczeń 2014, 10:24:59
Przyłącze się do tematu jako że niebawem i mnie czeka wymiana oleju w skrzyni. Po pierwsze-wymiana statyczna czy dynamiczna? Która metoda jest lepsza? Statycznie to samemu można odkręcić korek, spuścić olej, wymienić filtr, zalać świeży olej i koniec, a dynamicznie to koniecznie do fachowca ze sprzętem, tylko czy warto? Czy jest duża różnica w sposobie działania skrzyni w zależności od sposobu wymiany? A może oszczędność przy samodzielnej wymianie okaże się nieistotna,jeśli coś pójdzie nie tak i skrzynia będzie do remontu? No i zasadnicze pytanie-jaki olej z OBECNIE znajdujących się na rynku będzie właściwym do ASB Santa Fe? Może ktoś ostatnio robił wymianę i ma najświeższe informacje co i jak.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: felkner w 11 Styczeń 2014, 10:26:33
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 11 Styczeń 2014, 11:19:36
Dodam jeszcze gdzie kupić oryginalny olej http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4397 . Na forum MM wypróbowano zamienniki Castrol Transmax Z lub E http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=515&postdays=0&postorder=asc&start=0 .  Wymiana na pewno dynamiczna i na całą wyjdzie ok 10 litrów oleju. Masz szczęście że w Twojej ASB jest jeszcze zewnętrzny filtr oleju  http://www.fox.rzeszow.pl/FILTR-OLEJU-SKRZYNI-AUTOMAT(4,967,11646).aspx .
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: mmw w 11 Styczeń 2014, 12:11:58
Przecież napisałem jaki olej jest dokładnym odpowiednikiem oryginalnego kilka postów wyżej. Po co kombinować?

Wg mnie statyczna wymiana wystarczy. Ważne, żeby wymieniać olej co jakiś czas i tyle. Chyba, że się okaże, że wyleciał syf totalny. Mechanik musi ocenić.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: martinez98 w 11 Styczeń 2014, 12:20:06
Robiłem statyczną wymianę u siebie. Zastosowałem Valvoline ATF SPIII (Max life) w czerwonych bańkach. Wchodzi 8,5l w całości. Ja ściągałem wąż od chłodnicy oleju w skrzyni i po odlaeniu pompa wyrzuca tym wężem olej np. do wiadra, w tym samym czasie lać przez bagnet i pełna wymiana zrobiona w kilka minut. Pół roku po wymianie (obecnie około 10000km) i zero problemów. Można też przez korek, ale to wymiana połowiczna bo w konwerterze zostanie około pół stanu. Filtr mam w skrzyni, ale zdarzają się z filtrem na obudowie (podobny jak silnikowy - tylko mniejsza puszka).
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 11 Styczeń 2014, 12:29:48
Martinez98 a czy wymieniałeś filtr w skrzyni?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: felkner w 11 Styczeń 2014, 12:35:34
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: martinez98 w 11 Styczeń 2014, 14:42:24
Napisałem co zrobiłem. Nie wymieniałem filtra. Wtedy nie kombinowałbym z pełną wymianą przelewową tylko wszystko bym zlał statycznie. Ale lepiej wymienić cały olej bez filtra niż pół stanu - nadal bez filtra.
Dodam jeszcze, że przy przelewaniu silnik gasimy jak z węża leci czysty olej już, wtedy uzupełniamy stan po założeniu węża na chłodniczkę oleju.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kamil3239 w 15 Marzec 2014, 19:28:22
Z tego co patrze to Liqui Moly Top Tec ATF 1200 jest najlepszy a stwierdzam to po lepkości kinematycznej przy temp. pracy 100*C nie jest tani ale przecież wymiana co 90000 km. Ja też się szykuje na wymiane i raczej go zaleje. acz kolwiek i ten repsol niczego sobie, może by ktoś z okolicy na spółe wzioł 20:)
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: Sieniek_D w 16 Marzec 2014, 11:29:55
Jak wygląda sytuacja oleju w skrzyniach w modelu CM?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: felkner w 16 Marzec 2014, 11:38:09
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: Sieniek_D w 17 Marzec 2014, 18:18:06
Dzięki
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kamil3239 w 21 Sierpień 2014, 21:22:03
Koledzy,troszkę odświeżę temat. Powiedzcie co kto zalał i jaki efekt zaobserwował?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 22 Sierpień 2014, 17:09:11
Ja zalałem Ravenol MM SP-III fluid i jak dotąd, po 10 000km żadnych niepokojących objawów nie zaobserwowałem.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: Kotły i ekogroszek Jelcz w 25 Wrzesień 2014, 10:14:14
Cytat: "martinez98"
Robiłem statyczną wymianę u siebie. Zastosowałem Valvoline ATF SPIII (Max life) w czerwonych bańkach. Wchodzi 8,5l w całości. Ja ściągałem wąż od chłodnicy oleju w skrzyni i po odlaeniu pompa wyrzuca tym wężem olej np. do wiadra, w tym samym czasie lać przez bagnet i pełna wymiana zrobiona w kilka minut. Pół roku po wymianie (obecnie około 10000km) i zero problemów. Można też przez korek, ale to wymiana połowiczna bo w konwerterze zostanie około pół stanu. Filtr mam w skrzyni, ale zdarzają się z filtrem na obudowie (podobny jak silnikowy - tylko mniejsza puszka).


Planuję taką wymianę u siebie - rozumiem, że nie spuszczałeś oleju korkiem tylko  po prostu odłączyłeś wąż od chłodnicy i dolewając przez bagnet czekałeś aż zacznie wylatywać czysty ?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: martinez98 w 25 Wrzesień 2014, 13:17:38
Tak właśnie było. Najlepiej w 2 osoby. Pompa zrobi swoje.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: Kotły i ekogroszek Jelcz w 26 Wrzesień 2014, 23:40:48
Cytat: "martinez98"
Tak właśnie było. Najlepiej w 2 osoby. Pompa zrobi swoje.


Ok dzięki za info  :-)

Pozostaje kupić 9x1 litr oleju [są pakowane po 1 lub 20 litrów] i wymienić.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 27 Wrzesień 2014, 12:58:43
Osobiście uważam, że lepiej jest zlać stary olej przez korek, zalać świeżym i dopiero wtedy spuszczać resztę przez wąż od chłodnicy, dolewając świeży przez bagnet. Dobrze też mieć wiaderko z miarką, bo czekając, aż zacznie wypływać czysty olej, to wyjdzie na wymianę więcej niż 10l. Ja zrobiłem ten błąd, że właśnie czekałem na czysty olej, i zanim się zorientowałem miałem zlane ok.10l  :-/ a z przewodu nie leciał jeszcze zupełnie czysty świeży olej. Samochód unieruchomiony przez parę dni, zanim dotarł olej i  dodatkowe koszty :evil: . Tak więc moim zdaniem należy zlać olej z miski (ok.4,5l), kolejne 4,5l pompa wyciska przez przewód i po wymianie.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: Kotły i ekogroszek Jelcz w 27 Wrzesień 2014, 21:50:17
Cytat: "wydminianin"
Osobiście uważam, że lepiej jest zlać stary olej przez korek, zalać świeżym i dopiero wtedy spuszczać resztę przez wąż od chłodnicy, dolewając świeży przez bagnet. Dobrze też mieć wiaderko z miarką, bo czekając, aż zacznie wypływać czysty olej, to wyjdzie na wymianę więcej niż 10l. Ja zrobiłem ten błąd, że właśnie czekałem na czysty olej, i zanim się zorientowałem miałem zlane ok.10l  :-/ a z przewodu nie leciał jeszcze zupełnie czysty świeży olej. Samochód unieruchomiony przez parę dni, zanim dotarł olej i  dodatkowe koszty :evil: . Tak więc moim zdaniem należy zlać olej z miski (ok.4,5l), kolejne 4,5l pompa wyciska przez przewód i po wymianie.


Dzięki za cenną radę - na wszelki wypadek od razu kupię 10 litrów, żeby się nie zdziwić  :-)
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: martinez98 w 28 Wrzesień 2014, 09:38:38
Ja kupiłem 9l i dałem radę. Jak zlejesz 4,5l z miski i odpalisz to zrobisz kibel. Chyba, że po spuszczeniu z michy wlales 4,5l swiezego, a wtedy odpaliles i przez chlodniczke - to olej itak sie wymieszał. Mi udalo sie bez problemu w 2 osoby wymienic cały stan aż leciał czysty - wtedy zgasiłem, a cały czas był dolewany świeży olej. Minus tej metody faktycznie jest taki, że korek spustowy nie jest oczyszczony z magnezji. Ale albo rybki albo akwarium. Ja nie narzekam.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: Kotły i ekogroszek Jelcz w 28 Wrzesień 2014, 09:45:27
Cytat: "martinez98"
Ja kupiłem 9l i dałem radę. Jak zlejesz 4,5l z miski i odpalisz to zrobisz kibel. Chyba, że po spuszczeniu z michy wlales 4,5l swiezego, a wtedy odpaliles i przez chlodniczke - to olej itak sie wymieszał. Mi udalo sie bez problemu w 2 osoby wymienic cały stan aż leciał czysty - wtedy zgasiłem, a cały czas był dolewany świeży olej. Minus tej metody faktycznie jest taki, że korek spustowy nie jest oczyszczony z magnezji. .


Kupiłem 10 l to będzie na dolewkę jakby co.

Przy wymianie poszło 4 L przez korek i 4 z konwertera wężem i mam pełny stan a z węża leciał już czysty olej co u mnie było łatwo zauważyć bo stary był jasno brązowy a nowy czerwony [jakby ktoś się zastanawiał który wąż olejowy odłączać to podpowiadam - ten, który schodzi z góry chłodniczki oleju].


Kolega przecież napisał:

 "Osobiście uważam, że lepiej jest zlać stary olej przez korek, zalać świeżym i dopiero wtedy ... "

z czego wynika, że uzupełnił stan przed odpaleniem  ;-)

Przy spuszczaniu korkiem jest właśnie zaleta jego oczyszczenia, a po uzupełnieniu stanu wymiesza się chyba podobnie jak przy wymianie bez spuszczania korkiem ?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: Halakm1 w 30 Wrzesień 2014, 00:00:40
Witam , mieszkam w Katowicach. Ostatnio zauważyłem że podczas jazdy przy stałej prędkości około 100 - 140 km/h moja asb wariuje , to znaczy przerzuca z 4 biegu na 3  i z powrotem na 4 bieg. Dzieje się tak podczas spokojnej jazdy ( jednostajnie ). Proszę o informację czy ktoś ze Śląska poleca jakiś warsztat gdzie bym mógł wymienić olej i zrobić diagnostykę. Pozdrawiam Michał
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: GITEK w 30 Marzec 2015, 20:14:33
Witam., zakupiłem Hyundaia z 2005r, 175000tyś z ASB i stan oleju w skrzyni mam na minimum więc jakiego oleju mogę dolać aby uzupełnić stan, na chwilę obecną nie stać mnie na wymianę całego oleju .Pozdrawiam :cry:
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 30 Marzec 2015, 23:03:38
Cytat: "GITEK"
więc jakiego oleju mogę dolać aby uzupełnić stan


Jeśli dopisałeś się do tego tematu to raczej go przeczytałeś więc odpowiedź już znasz. Nie będziesz przecież mieszał dwóch różnych substancji więc każdy ze wskazanych olejów może być na dolewkę.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: GITEK w 31 Marzec 2015, 16:04:12
dzięki za odpowiedz, fajnie że zawsze można na kogoś liczyć Kosmos2011  :-D
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: DrVenom w 01 Kwiecień 2015, 11:31:42
Cytat: "Halakm1"
Witam , mieszkam w Katowicach. Ostatnio zauważyłem że podczas jazdy przy stałej prędkości około 100 - 140 km/h moja asb wariuje , to znaczy przerzuca z 4 biegu na 3  i z powrotem na 4 bieg. Dzieje się tak podczas spokojnej jazdy ( jednostajnie ). Proszę o informację czy ktoś ze Śląska poleca jakiś warsztat gdzie bym mógł wymienić olej i zrobić diagnostykę. Pozdrawiam Michał


Miałem dokładnie ten sam problem... pomogła wymiana czujnika położenia przepustnicy... jak na razie 1000 km za mna i problemów nie ma... u mnie zaczynała głupieć skrzynia od 110km/h... teraz nic się nie dzieje...
Tytuł: [Santa Fe SM] nowy olej do automatu?
Wiadomość wysłana przez: ololysy w 14 Kwiecień 2015, 11:04:23
Witam. przeglądając stronkę fox rzeszów natknąłem się na olej do skrzyń biegów, w tym automatycznych, firmy której nie zanam: http://www.fox.rzeszow.pl/OLEJ-PRZEKLADNIOWY-ENEOS-PREMIUM-ATF1-L-SP-Fully-S(4,262074,260578).aspx
Podobno spełnia wszystkie warunki i jest zalecany przez hyundai, kia, mitsubishi. Miał ktoś jakieś doświadczenia z tym produktem?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 14 Kwiecień 2015, 18:28:25
Olo zrób spację między : i linkiem bo nie działa.

Post#15 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3298&postdays=0&postorder=asc&start=0

http://eneos-sklep.pl/eneos-oleje-przekladniowe-eneos-atf-typ-sp-1-litr-o_l_172_58.html
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: ololysy w 14 Kwiecień 2015, 21:48:06
Rozumiem, że jest ok...
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 14 Kwiecień 2015, 21:53:18
Jak najbardziej tak trochę niska cena jak na ten sklep.

http://www.worldpac.com/pdfs/Eneos_ATF_guide.pdf

Cytat: "ololysy"
nie zanam:http://www.fox.rzeszow.pl/OLEJ-PRZEKLADNIOWY-ENEOS-PREMIUM-ATF1-L-SP-Fully-S(4,262074,260578).aspx


nie znam: spacja http://ww.............
Tytuł: [Santa Fe SM] Skrzynia automatyczna c.d.
Wiadomość wysłana przez: ololysy w 19 Lipiec 2015, 20:38:45
Witam. Ostatnio sprawdzałem poziom oleju w skrzyni. Na bagnecie 0,5 cm powyżej min. Olej zmieniany jeszcze w Reichu przy 85 kkm. Teraz mam 133 kkm, więc do wymiany trochę zostało. Czy można zrobić dolewkę oleju i jeśli tak, to co wlać? Czeka mnie dłuższy wyjazd i stąd dylemat.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: lotarr w 20 Lipiec 2015, 10:59:02
Jeśli nie masz wycieków, to masz poziom oleju w normie. Jak się skrzynia rozgrzeje to poziom oleju wzrośnie i prawdopodobnie będziesz miał w okolicy max. A z olejem to jest kłopot. Ilu fachowców tyle opinii. Ja osobiście w zeszłym miesiącu wymieniłem dynamicznie na Motul SP III -nie pamiętam dokładnego symbolu.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: DjKosmit w 05 Sierpień 2015, 20:18:00
Witam

Polecam sklep www.dobre-oleje.pl znalazłem tam ENEOS Premium ATF SP-III w rewelacyjnej cenie.
Zamówiłem i paczka dzisiaj dotarła. Firma miała małe opóźnienie gdyż okazało się że nie mieli takiej ilości na magazynie (błąd w systemie) ale po kilku dniach całość jest u mnie.
Aktualnie nie ma tego produktu w ofercie gdyż czekają na dostawę jak tylko będzie na magazynie to wróci do sprzedaży. Moja cena to 37 zł brutto z groszami za litr. Udało mi się również utargować darmową dostawę.

Pozdrawiam
Tytuł: Santa fe problemautomat
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 15 Październik 2015, 20:08:38
Posiadam od kilku dni Santa fe i nie wiem jaki olej mu zmienić w skrzyni?To silnik diesla 2.0 crdi 125km automat rok 2006.Wiele już się naczytałem ale dokładnie nikt nic nie napisał.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 15 Październik 2015, 20:32:31
:shock: widocznie naczytałeś za mało...
Instrukcja obsługi mówi, że należy stosować płyn Diamond ATF SP-III lub SK ATF SP-III. Możesz też stosować ekwiwalenty innych producentów. Na forum są dyskusje na ten temat.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 15 Październik 2015, 20:36:46
Może mało.Każdy pisze że taki czy owaki mi zależy bym wiedział jaki jest polecany?W mojej instrukcji mam olej do automatu titanATF 4000 albo labomatic3 i weź bądź mądry:)
Tytuł: Re: Santa fe problemautomat
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 15 Październik 2015, 21:23:05
Cytat: "demon1231"
Posiadam od kilku dni Santa fe...To silnik diesla 2.0 crdi 125km automat rok 2006.


Nie możesz posiadać samochodu wyprodukowanego w 2006 roku ( a datę produkcji podajemy przy rejestracji na forum-będzie konieczna poprawa profilu PW do Administratora) gdyż produkcję modelu SM zakończono 16.12.2005.

Jeśli chcesz ustalić datę produkcji (nie pierwszej rejestracji) to wpisz tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/ i kliknij z prawej strony wyświetli się ramka z symbolem kółka zębatego z prawej strony klikasz na nie i w okienku u góry masz dane samochodu łącznie z datą produkcji.

Cytat: "demon1231"
Wiele już się naczytałem ale dokładnie nikt nic nie napisał.
 

Jeśli to czytanie dotyczy naszego forum to po jakiego grzyba zakładasz nowy temat w dodatku z błędem zamiast dopisać Swoje pytanie do już istniejącego tematu (pewnie już kilka istnieje) i grzecznie poczekać na odpowiedź.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 15 Październik 2015, 21:44:51
Hmm w papierach z Belgi mam 2006?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 15 Październik 2015, 21:56:17
Widzę na avatarze że masz kierunkowskazy w zderzakach czyżby Ameryka północna?

[ Dodano: 2015-10-15, 21:51 ]
Nie przecież tam nie było diesla.

[ Dodano: 2015-10-15, 21:55 ]
W tym temacie masz kilka propozycji jakiej byś nie wybrał będzie dobrzy. Lepiej zrobić wymianę dynamiczną. Same skrzynie mają swoje źródło w Mitsubishi,

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=743&postdays=0&postorder=asc&start=45
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 15 Październik 2015, 21:56:37
Nie.to tylko foto z neta.A jeśli już pan tak wiele wie o santa fe to poproszę o jakieś opinie odnośnie tego modelu?Z góry dziękuję.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 15 Październik 2015, 22:13:33
Polecam ten temat  http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2439.

Dużo by pisać (większość już tu napisano) ogólnie kłopoty z zabrudzonym wkładem ssącym, EGR, wężyki podciśnienia. Sprawdź podporę wału napędowego czy nie ma luzu (drgania karoserii)

Na początek wymień (nie używajmy tutaj słowa Pan) płyny :skrzynia, napędy, most (zawsze zapomina się o hamulcowym), sprawdź jeśli jest oryginalny akumulator szczególnie przed zimą.

Jeśli nie masz tempomatu prawdopodobnie jest możliwość dołożenia.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 15 Październik 2015, 22:20:24
Ok kolego.Z grzeczności,,pan,,ale jestem też za by pisać normalnie.Tempomat mam ale mi zbędny,napęd 4x4 dołączany no co do oleju do skrzyni własnie nie wiem jaki wlać?Wiem że już pora bo mam faktury z belgi i olej silnikowy wymieniany a do przekładni nie.sprawdzałem stan w skrzyni i olej zamiast czerwony brązowaty....pozdrawiam do rana.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 15 Październik 2015, 22:28:55
Kup Castrol Transmax Z całe Mitsu na tym jeździ i w instrukcji był przewidziany na dolewki. Kolor powinien być czerwonego wina więc brąz wskazuje że już czas.

Jaki olej był ostatnio wlany powinien być 5W30.

Sprawdziłeś vin?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 16 Październik 2015, 17:15:56
ok.Sprawdzałem też kiedy zakończono produkcję modelu SM i okazuje się że 2006 marzec :) Więc chyba Belgijski salon hyundaja dobrze ma papiery wypełnione:).

[ Dodano: 2015-10-16, 17:20 ]
Aha a ile oleju wchodzi i jaki filtr gdzie to szukać?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 16 Październik 2015, 17:46:30
Cytat: "demon1231"
Sprawdzałem też kiedy zakończono produkcję modelu SM i okazuje się że 2006 marzec


Zgadza się ale do USA.

Żeby nie spierać się dłużej wpisz vin tutaj  http://epc.japancars.ru/hyundai/ i będzie wiadomo.

Oleju wchodzi 8,5 litra do wymiany dynamicznej potrzeba 10 litrów.

Filtry były dwa jeden zewnętrzny i drugi wewnętrzny (wymieniany tylko przy rewizji skrzyni biegów). Od 15.02.2001 pozostał tylko wewnętrzny, a po zewnętrznym pozostał tylko nadlew na obudowie ASB .
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 16 Październik 2015, 17:55:58
Czyli muszę sprawdzić czy na obudowie mam filtr....A jak nie ma too trzeba rozbierać skrzynię??A jaki olej do mostu tylnego?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 16 Październik 2015, 18:28:46
W ASB które posiadasz nie ma już możliwości założenia filtra zewnętrznego.


(http://images67.fotosik.pl/1265/e526d87d274a97ab.png)

Rewizja skrzyni oznacza jej rozbiórkę i wtedy wymienia się filtr wewnętrzny. Gdy nie rozbierasz skrzyni nie wymieniasz filtra.

Cytat: "demon1231"
A jaki olej do mostu tylnego?


Tabelka z płynami  http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/33d1e4ff7077c52b
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 16 Październik 2015, 18:31:34
Jutro luknę.dziś mam za daleko do garażu.Ale twoje porady są na wagę złota;)
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 16 Październik 2015, 18:38:30
Do tylnego mostu i skrzynki rozdzielczej http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-1813-Castrol-Axle-EPX-80W90-1L.html
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 16 Październik 2015, 19:56:48
na pewno mineralny do przekładni?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 17 Październik 2015, 09:52:18
Kosmos,chyba się pomyliłeś. Powinien być syntetyk.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: pieter w 17 Październik 2015, 13:25:20
Ja do automatu wlałem olej Gulf multi vehicle atf, wymiana statyczna bez wymiany filtra w http://www.sycamore.pl  
Do mostu Shell Spirax 75w-80
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 17 Październik 2015, 17:35:54
No i teraz chłopaki jaki mam kupić??A co do wymiany filtra czy na prawdę muszę go wymieniać czyli rozkładać skrzynię?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 17 Październik 2015, 19:19:36
Demon, nie lamentuj tylko podejmij jakąś męską decyzję.  :roll: Zwłaszcza, że wybór masz w zasadzie taki-klasa jakościowa ta sama, tylko oleje od różnych producentów. A co do filtra w skrzyni to jasno Ci napisał Kosmos- wymieniasz tylko wtedy, kiedy musisz rozebrać skrzynię(czyli przy okazji awarii itp.).Nikt normalny nie rozdziera skrzyni bez potrzeby.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 17 Październik 2015, 19:34:10
Z tymi olejami było tak że w instrukcji z 2006 był zaznaczony mineralny 80W90 GL-5, przy analogicznym moście w Tucson był już syntetyk 75W90 GL-5 więc ten ostatni jest najlepszym wyborem tylko problem robi się z mostem z LSD (nie wiadomo czy demon taki posiada bo czai się z tym vinem) bo do niego (już była dyskusja na ten temat) powinien być stosowany 75W140.

Vanhelsing dziękuję za rzeczowe opisanie kwestii filtra bo już nie wiedziałem jak mam wytłumaczyć  :-D  


Cytat: "pieter"
Ja do silnika leje Mobil1 5w-50


Rozmawiamy o silniku diesla nie o benzynowym.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 17 Październik 2015, 19:41:01
E no jak się czaję:) proszę bardzo VIN:KMHSC81VP6U088954
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 17 Październik 2015, 20:22:34
Data produkcji 27.10.2005  :shock: (oj będzie PW do Administratora o poprawę daty produkcji na 2005  :-D ) do Francji potem mógł trafić do Belgii.

Most nie ma LSD.

ABS, TCS, fabryczny centralny+alarm na pilota.

Regulowane elektrycznie i podgrzewane lusterka.

Tempomat, immo.

4WD z przycisku.

Climatronic.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 17 Październik 2015, 21:00:11
Co to znaczy LSD?:)
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 17 Październik 2015, 21:09:40
O LSD dyskusja tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5877&highlight=lsd
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 17 Październik 2015, 21:14:28
Sory.Już wiem co to jest LSD i wychodzi że jak go nie ma to jeden problem mniej:)

[ Dodano: 2015-10-19, 21:27 ]
I temat sie zakończył?:) więc transmax Z do skrzyni?

[ Dodano: 2015-10-19, 21:30 ]
koniec tematu?Więc TRANSMAX Z? 9 litrów
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: Martin287 w 22 Październik 2015, 12:21:15
Witam .A jaki olej do skrzyni automat do silnika 2.7 benzyna 2007r. i czy jest tam bagnet oleju .Auto posiadam od paru dni i nie widziałem tam bagnetu do skrzyni. Pozdrawiam .
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 22 Październik 2015, 18:52:35
To jest temat odnośnie modelu SM na drugi raz sprawdź czy już istnieje (jeśli  nie to załóż nowy) odnośnie CM i tam się dopisz.

Cytat: "Martin287"
i nie widziałem tam bagnetu do skrzyni


Trudno nie zauważyć.

(http://images77.fotosik.pl/4/bbd3abeb9316eff5.png)

Cytat: "Martin287"
A jaki olej do skrzyni automat do silnika 2.7 benzyna 2007r.


Taki jak wyżej w temacie.

Jeśli masz 2,7 i ASB powinno być też 4WD (w profilu tego nie zaznaczyłeś)

Auto: Santa Fe CM (2007) 2.7 24V V6 ASB
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: Martin287 w 22 Październik 2015, 22:49:39
Bardzo dziękuję za odpowiedz.Jestem tu nowy na forum i jeszcze go nie ogarniam do końca ,więc proszę o wyrozumiałość i cierpliwość .Pozdrawiam.
Tytuł: olej do ASB,Różnicowa.
Wiadomość wysłana przez: demon1231 w 02 Listopad 2015, 16:14:32
Uzupełniam wiedzę i napiszę do automatu Castrol zaleca Transmax Dexron VI lub Mercon LV 8,5 litra.Do mechanizmu różnicowego na tył ćastrol zaleca CASTROL SYNTRAX LONGLIFE 75W-90 1,1 litra i na przód 1,1 litra.Kontrola co dwa lata.Strona ćastrola online dobierania olei dostępna na google.:)
Tytuł: [Santa Fe SM] Skrzynia automatyczna - filtr
Wiadomość wysłana przez: volcan w 05 Luty 2016, 19:32:31
Jaki numer katalogowy ma filtr automatycznej skrzyni biegów (CRDi 2.0, 4x4, rok modelowy 2002)? Czy są różne typy tych filtrów stosowanych w skrzyniach Santka i czy są one zamienne? Chodzi o wewnętrzny filtr oleju - tego zewnętrznego niestety nie mam.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 05 Luty 2016, 20:16:43
Do ASB w Twoim aucie pasuje filtr 46321-39360.

http://www.fox.rzeszow.pl/FILTR-OLEJU-AUT-SKRZYNI-BIEGOW(4,23894,30591).aspx

Był też montowany 46321-39010, ale nie jest wskazany jako zamiennik 46321-39360.

46321-39010 ma też numer B50500H

http://e-autoparts.pl/filtr-automatycznej-skrzyni-bieg%C3%B3w-p-450366.html

http://www.czesci.v10.pl/filtr,hydrauliki,skrzyni,biegow,b50500h,p4397304.html

http://www.fox.rzeszow.pl/FILTR-OLEJU-ATM-AUTOMATYCZNEJ-SKRZYNI-BIEGOW(4,251597,11645).aspx

Chyba musisz zamówić oba i wybrać po demontażu skrzyni.



[ Dodano: 2016-02-05, 20:46 ]


Sprawdziłem jeszcze tutaj http://hyundai.afora.ru/eur/santa+fe/eur260pa00/01:w,year:2001/mi/4345211/ i wskazują że oba pasują.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: volcan w 06 Luty 2016, 10:23:01
 

Dodano: 2016-02-06, 10:23
Jesteś niezastąpiony :-)

W FOX twierdzą, że są wymienne i tego droższego nigdy nie zamawiali, sprzedawali tylko te tańsze.

Zdjęcia podpowiadają, że filtry różnią się delikatnie obudową - ale jak wygląda obieg oleju w takim filtrze? Jest otwór na jednej stronie płaskiej i coś jakby rurka z boku na "wysięgniku".

Czy filtr siada w jakimś gnieździe, czy jest montowany za te otwory, przez które przepływa olej?

Druga rzecz - czy ten filtr jest dostępny po zdjęciu miski olejowej, czy trzeba rozkręcać skrzynię? W kilku autach z ASB widziałem wymianę po zdjęciu miski - jak jest w Santku? Schemat, który linkowałeś sugeruje, że trzeba skrzynię zrzucać? (wtedy nie będzie raczej wymieniany - chodzi o zwykłą okresową wymianę oleju - brak jest jakichkolwiek problemów z działaniem skrzyni).
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 11 Luty 2016, 20:10:38
Myślałem że już wszystko o wewnętrznym filtrze napisaliśmy.

Filtr jest dostępny tylko po rozpołowieniu skrzyni po wcześniejszym jej demontażu z auta na YT jest film jak to zrobić.

Kiedyś były montowane do Hyundaja ASB gdzie dostęp był po zdjęciu miski, ale to stare czasy.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: volcan w 11 Luty 2016, 20:19:58
Dzięki śliczne - jesteś niezawodny :-) (szkoda, że nie ma tu emotki wirtualnego piwa, ale realne jak najbardziej Ci się należy).
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 11 Luty 2016, 22:32:53
Mała korekta w i30 filtr jest pod miską olejową ASB.

(http://images78.fotosik.pl/320/61fb6f11099fb035.png)
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: volcan w 12 Luty 2016, 07:40:13
O tym, że filtr jest wymienny tylko przy remoncie skrzyni słyszałem od dawna i tak samo w tym wątku o tym pisaliśmy. Tyle, że ziarno niepewności zasiał we mnie mechanik, który stwierdził, że przy wymianie oleju warto wymienić od razu ten filtr. Do tego widziałem u niego na stole dwie rozebrane skrzynie automatyczne (zajmuje się również tego typu naprawami) i obie miały miski olejowe... W sumie szkoda, że w Santku nie da się tego filtra wymienić bez tak drastycznej operacji, jak rozbieranie skrzyni.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: Rafalek w 21 Luty 2016, 19:51:34
Mam pytanie dot. wymiany oleju w automacie i podepne sie niejako pod ten temat (sorry za brak polskich znakow).
Auto to Hyundai Santa Fe, Diesel 2.2 rok produkcji 2011.
Auto kupione i uzytkowane w Szwajcarii, przebieg 200 tysiecy km.
Chcialem sie zabrac za wymiane oleju w automacie (robilbym to w Polsce). Przewertowalem instrukcje i w tabeli "Wartungsplan" dla tego silnika diesla jest zaznaczone tylko "prüfung" (sprawdzanie) oleju, wymiana wogole nie jest wspomniana/proponowana, az do 300 tys. km (dalej juz nie ma nic).
 Tak jakby w tym modelu oleju sie nie wymienialo (!) czy to mozliwe?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 21 Luty 2016, 20:14:52
Ten temat dotyczy generacji SM (2000-2005) dyskusję o CM przenieśmy tutaj

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7984&highlight=olej
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: volcan w 23 Luty 2016, 10:34:15
Olej wymieniony. Zastosowałem olej Ravenol ATF Fluid MM SP-III ze specyfikacją Mitsubishi, Hyundaia i KIA. Wymiana statyczna (pierwszy etap) - tj. zlane (na gorąco) prawie 5 litrów oleju (w tym kombinacje z przechylaniem auta na przód itp.), potem zalane około litra, auto odpalone, przewachlowane PRND i auto zgaszone, ponownie zlanie oleju (aż przestało kapać). Następnie zalane około 5 litrów Ravenolu. Za jakieś 4,5-5 tysięcy km będzie powtórka (akurat przy okazji wymiany oleju silnikowego itp.).

Tak naprawdę od razu czuć poprawę. O ile skrzynia nie szarpała, biegi zmieniała idealnie i miękko, to jednak na nowym oleju o wiele lepiej ciągnie bez gazu - nawet w miejscach, w których auto po prostu stało, teraz jedzie pod górę.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 23 Luty 2016, 17:06:41
Ten olej jest w śrebrnej butelce, a nie złotej ale na chwilę może być.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: volcan w 23 Luty 2016, 17:23:47
Kolor butelki coś mówi w tym przypadku?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 23 Luty 2016, 17:27:50
W firmie Ravenol tak złota butelka syntetyk, śrebrna pół.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: volcan w 23 Luty 2016, 17:46:36
No tak - półsyntetyk to jest na pewno. Z charakterystyki wynikało, że odpowiada w pełni normom Hyundaia, Mitsubishi i KIA  :-/
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 23 Luty 2016, 17:51:32
Później zalej coś innego może Mitasu  :-D   :-P
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: volcan w 23 Luty 2016, 17:56:54
Teraz sam nie wiem... Miałem w skrzyni "coś", teraz pół "cosia" i pół Ravenolu, jak teraz znowu wleję np. połowę syntetyku, to będę miał ćwierć "cosia", ćwierć Ravenolu i połowę tego, co wleję... Nie lepiej dać ten Ravenol przy kolejnej wymianie (tej po 5 tysiącach km), niech popracuje skrzynia (ze 20 tysięcy) i potem zlać ewentualnie całość i zrobić dynamiczną wymianę (według instrukcji Mitsubishi) na syntetyk? Nie chciałem robić szokowej terapii - bo olej przejeździł w skrzyni dobre 70 tysięcy km i myślałem właśnie o rozwiązaniu jw.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 23 Luty 2016, 18:06:14
Teraz może zostać  przy okazji wymiany dynamicznej wymień całość.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: volcan w 24 Luty 2016, 12:47:07
W sumie, po przeanalizowaniu karty produktu wychodzi na to, że ten Ravenol jest olejem HC/PAO, czyli jest na bazie hydrosyntetyczno - syntetycznej.

De facto baza hydrokrakingowa ma parametry praktycznie takie, jak syntetyczna, bo nie jest to "zwykły" olej z rafinerii, tylko dość kierunkowo przetwarzana ropa naftowa przy pomocy wysokiej temperatury, obróbki wodorem oraz przy pomocy odpowiednich katalizatorów.

Podsumowując - nie jest to olej półsyntetyczny (bo takie oleje mają około 70% zwykłych olejów mineralnych, uszlachetnianych dodatkami syntetycznymi). Ten od olejów w pełni syntetycznych odróżnia sposób uzyskania bazy - nie z gazu ziemnego, lecz z ropy naftowej.

Co do olejów syntetycznych - też nie są syntetyczne w potocznym tego rozumieniu, bo przecież i tak powstają na bazie naturalnych, kopalnych węglowodorów.
Tytuł: [Santa Fe SM] wymiana oleju w automacie.
Wiadomość wysłana przez: ololysy w 10 Maj 2016, 10:29:34
Wiem ze temat był wałkowany wiele razy. Dzwoniłem dzisiaj do serwisu zajmującego się automatami i dostałem info, że dynamiczna wymiana oleju w skrzyniach z filtrem wewnętrznym jest niezalecana. A to ze względu na możliwość zapchania filtra syfami ze skrzyni, wraz z tłoczonym olejem. Co myślicie na ten temat?. Dodam, że jest to dość uznany serwis.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 10 Maj 2016, 10:39:10
No nie wiem. Ja robiąc wymianę dynamiczną najpierw zlałem olej z miski, zalałem świeży i dopiero wtedy uruchomiłem silnik. Na bieżąco uzupełniałem nowym stary olej wypychany przewodem przy chłodnicy. Jak do tej pory, po prawie 50 000km nic niepokojącego się nie dzieje. No, ale to serwis, pewnie wiedzą lepiej  :mrgreen: .
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: ololysy w 10 Maj 2016, 11:14:05
A jaki olej wlałeś?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 10 Maj 2016, 11:34:16
RAVENOL ATF MM SP-III Fluid. Cała wymiana wyszła trochę ponad 10L, a to ze względu na moją nieuwagę- za dużo zlałem dynamicznie  :-/ . Obserwowałem stary olej aż zacznie wypływać świeży i za późno zorientowałem się, że wypłynęło ponad 10L. W niczym to nie zaszkodziło poza tym, że musiałem domówić oleju  :mrgreen:
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: ololysy w 10 Maj 2016, 12:15:47
Kurde. A miało być tak pięknie. Co serwis to inna teoria...
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: Halakm1 w 11 Maj 2016, 18:12:00
Witam  wszystkich po przerwie.  Zdecydowałem się na wymianę ojeju w skrzyni. Na rynku jest oryginał ( bardzo drogi ) oraz wiele zamienników . Chciałbym wam pokazać ze olej wcale nie musi być bardzo drogi :  przedstawiam http://allegro.pl/show_item.php?item=6171865674 cena 1 litra to 19 zł . Bańka 4l to koszt 66 zł . Ja kupiłem właśnie ten ( 10 litrów na wymianę ) zapłaciłem z przesyłką  170zł + 15 = 185 zł za 10 litrów.   Olej ma wręcz tą samą specyfikację co z ASO .


Spełnia wymagania / odpowiada specyfikacjom / produktom:
HYUNDAI ATF SP-III
KIA MOTORS ATF-SP-III
MITSUBISHI ATF SP3

 

Automatic Special ATF SP-III to uniwersalny olej wielosezonowy najwyższej jakości dla automatycznych skrzyń biegów, gdzie producenci zalecają stosowanie płynów ATF SP-III. Starannie dobrane dodatki i syntetyczne komponenty zapewniają najlepsze właściwości cierne podczas zmiany biegów, doskonałe właściwości w niskich temperaturach, wysoką przeciwutleniająca i chemiczną stabilność w całym okresie eksploatacji.

Charakterystyka produktu:
Charakterystyka    Metoda    Jednostka    Wartość
Gęstość w 15 °C    D 1298    kg/m³            865
Lepkość w 100 °C    D 445    CSt                    7,4
Lepkość w 40 °C    D 445    CSt                    37,6
Temperatura zapłonu COC    D 92 °C             166
Wskaźnik lepkości    D 2270       1               68

Jutro wymiana , dam znać jak wyszło. Pozdrawiam wszystkich    :mrgreen:  :lol:  :-P

[ Dodano: 2016-05-11, 18:14 ]
Zapomniałem podać nazwę produktu : MANNOL SP-III Automatic Special

[ Dodano: 2016-05-13, 06:00 ]
Witam , olej wymieniony. Stary był już przepalony ( po 40.000 - częściowo ciągnięta przyczepa )
Na nowym skrzynia zmienia biegi bez problemów - żadnych szarpnięć itp. Jedyne co zauważyłem to jakby szybciej reaguje na gaz.  Jak zrobię 1000km to się odezwę i dam znać czy wszystko ok.
Tak więc za 185 zł olej wymieniony . Pozdrawiam
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: ololysy w 10 Listopad 2016, 07:04:28
Witam. Kolejna zagwozdka...Umówiłem się na wymianę oleju w skrzyni, do serwisu w tarnowie. Powiedzieli mi że nie trzeba robić dynamicznej wymiany bo niewielki przebieg na oleju ok. 60 kkm i do tego zaproponowali olej elf dextron III. Co o tym myślicie?
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: Piotrek79 w 10 Listopad 2016, 08:33:59
Witam.
Ja zalałem i zrobiłem tak jak opisałem to w tym temacie(ostatni post)
Olej polecają tu forum i na forum Mitsubishi.

http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8964
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 10 Listopad 2016, 19:33:00
Cytat: "ololysy"
do tego zaproponowali olej elf dexron III. Co o tym myślicie?


Olej ma spełniać normę SP III ten elf nie spełnia choć parametry lepkości są prawie takie same. Castrol jest sprawdzony przez użytkowników więc tego się trzymajmy.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: el_greco w 13 Listopad 2016, 23:38:26
Rozmawiając z kolegą z niemieckiego serwisu Hyundaia gdzie moich xg30 jeździ sporo a tam też jest skrzynia Mitsubishi polecają zamiennie
- Castrol Transmax Z
ale jeszcze częściej Ravenol SP III który jest produkowany dla tych właśnie skrzyń Mitsubishi.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: ololysy w 14 Listopad 2016, 22:01:10
Swoją drogą...szkoda, że ktoś z bardziej oblatanych kolegów nie ułożył rankingu olejów. Wszystkich, silnikowych, do skrzyni, do AT, przekładni i dyfa. Począwszy od zalecanych przez producenta, poprzez zamienniki. Od najlepszego do słabych. Doświadczonych na forum jest mnóstwo.
Pewnie dzięki temu ilość pytań o to samo byłaby mniejsza. Pozdro..
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 14 Listopad 2016, 22:05:35
Cytat: "el_greco"
Rozmawiając z kolegą z niemieckiego serwisu Hyundaia gdzie moich xg30 jeździ sporo a tam też jest skrzynia Mitsubishi polecają zamiennie
- Castrol Transmax Z
ale jeszcze częściej Ravenol SP III który jest produkowany dla tych właśnie skrzyń Mitsubishi.

Ja aktualnie jeżdżę na Ravenolu i po  blisko 40 kkm od wymiany żadnych problemów.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: ololysy w 15 Listopad 2016, 09:35:13
Zebrałem Trochę informacji... Olejem matką jest ATF DIAMOND SP III. W całej dyskusji pojawiają się:
Millermatic ATF SPIII w cenie ok 40 zeta/l
Ravenol ATF JF 405E ok 40/l
Mitasu MJ-328 ok. 50/l
castrol transmax z ok. 35/l
Valvoline ATF SP III ok. 38/l
Liquimoly Top Tec ATF 1200 ok.45/l
Amsoil SP III ATF
Eneos PREMIUM ATF1 L SP Fully Syntheeic / ATF SP-III ok. 50/l
Może ktoś pokusi się o jakieś uporządkowanie pod względem jakości. Wg mnie cena jest czynnikiem mniej istotnym.
Tytuł: [Santa Fe SM] Olej do automatu
Wiadomość wysłana przez: Piotrek79 w 15 Listopad 2016, 12:37:29
Ja zalałem takim,zreszta polecany tu na forum i forum Mitsubishi.
Olej ogólno dostępny i w dobrych pieniądzach.
(http://i.imgur.com/EaFlmqJ.jpg)