HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: kylo80 w 30 Styczeń 2012, 14:01:42
-
Witam wszystkich.
Skorzystam z interesującego mnie wątku i podepnę się pod temat. Wiem, że ten post jest dość obszerny, ale bardzo mi zależy na poradzie i jeśli ktoś znający się na zagadnieniu zechciałby poświęcić swój czas na przeczytanie go to byłbym bardzo wdzięczny. Pytanie też będzie dotyczyło skrzyni, więc może nie do końca mój post jest w złym miejscu.
Na początku chciałem pochwalić osoby zainteresowane tematem, że taki post powstał i ze wreszcie jakieś informacje można uzyskać na temat tego modelu. Spędziłem wiele czasu w necie by dowiedzieć się czegoś przed zakupem i w trakcie użytkowania mojej Sonaty, ale szczerze mówiąc mało można znaleźć na temat tego modelu.
Jestem szczęśliwym posiadaczek Sonaty (rok prod. 2002) od roku czasu. Stany wszystkich płynów są niezmienne od czasu zakupu, a kultura pracy silnika była do zeszłego piątku na prawdę imponująca. Gdyby nie to, że w autach należy co jakiś czas wymieniać materiały eksploatacyjne, wcale bym nie chciał nawet zajeżdżać do serwisu, żeby jakiś "fachowiec" dłubał przy tym aucie.
W piątek odebrałem auto z autoryzowanego serwisu w moim mieście. Na początku nie zwróciłem uwagi na pracę silnika, ponieważ zająłem się innymi rzeczami wymienionymi w aucie, lecz po paru minutach jazdy dźwięk wydobywający się spod maski stawał się coraz bardziej denerwujący. Jest to silnik benzynowy, ale odgłosy wskazywały by raczej na diesla, poza tym przy dodawaniu gazu słychać jakiś dziwne brzęczenie, a nie normalną pracę silnika. Wcześniej przy spokojniej jeździe silnik był wcale nie słyszalny, słychać było tylko szum powietrza i nawierzchnię, ale teraz to odgłos diesla i brzęczenie, które się przenosi jakby na konstrukcję auta i rezonuje czasem gdzieś wewnątrz kabiny.
Jestem niemiło zaskoczony i dzisiaj jadę z powrotem do serwisu upierać się przy swoim.
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć mi czy to źle ustawiony rozrząd może powodować takie działanie silnika? Może za mocno napięty pasek rozrządu, czy też jedno z kół przestawione o jeden ząbek? Dodam, że nasłuchiwałem pracy silnika i hałas ewidentnie dobiega z miejsca gdzie jest rozrząd.
Wymieniony został też olej silnikowy, jako że auto normalnie pracuje w Norwegii zalany został olej Castrol 5W30. Chyba aż takich zmian by nie wprowadził nowy olej? Przebieg auta to 106 tys km, a wiec dość mały i raczej zasługuje jeszcze na ten rodzaj oleju.
Kolejne moje pytanie dotyczy wymiany filtra automatycznej skrzyni biegów. W tym samym czasie wymieniony został też olej w automatycznej skrzyni biegów, skrzynia pracuje prawie jak wcześniej, do tego raczej nie miałbym zastrzeżeń, ale przestudiowałem rachunek jaki dostałem z serwisu i tam nie ma nawet wzmianki na temat wymiany filtra do skrzyni.... Czy w tym modelu jest wymienny filtr, czy może jakiś mechaniczny, który się tylko czyści, a nie wymienia?
Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek informację, zwłaszcza na temat tych dziwnych odgłosów z rozrządu, ponieważ przede mną 2500 km do przejechania do mojego stałego miejsca pobytu, a i warunki użytkowania nie są takie same jak w Polsce.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-02-04, 23:46 ]
Wydzielenie postów do nowego tematu.
-
W piątek odebrałem auto z autoryzowanego serwisu w moim mieście
Co wymieniali? Moze w ogole zapomnieli o oleju? ;-)
Odkręć osłonkę paska rozrządu (zwykle na 3 srubkach - zrób to przy wyłączonym silniku) i zobacz, czy pasek jest nowy..
Moze to pompa wody tak halasuje? Dociągnięto coś za mocno.. Cięzko tak zdalnie wyrokować...
-
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć mi czy to źle ustawiony rozrząd może powodować takie działanie silnika?
Jest to prawdopodobne, w Twoim przypadku jest obawa, że został założony pasek rozrządu nieco krótszy niż powinien i stąd te odgłosy mocniej napiętych rolek. W rozrządzie odpowiedzialny za naciąg paska jest napinacz gazowy, który wymienia się wraz z paskiem i tutaj raczej nie można popełnić błędu. Czy silnik na wolnych obrotach drży? Czy w tym modelu jest wymienny filtr, czy może jakiś mechaniczny, który się tylko czyści, a nie wymienia?
W mojej skrzyni jest filtr wewnętrzny, który można wymienić po odkręceniu miski olejowej, ale odradzono mi wykonania tej czynności, tak więc wymieniłem tylko olej w skrzyni biegów i dalej pracuje bez zarzutu. Domyślam się, że u Ciebie jest podobnie. Oczywiście jeśli się uprzesz na wymianę tego filtru, to na pewno nie rób tego w polskich ASO - totalny brak praktyki przy tym modelu Sonaty z AT. Kieruj swoje kroki wówczas do zakładów zajmujących się naprawą automatycznych skrzyń biegów (przy tej operacji wymagane jest perfekcyjne zachowanie czystości). Hants może to potwierdzić. ;-)
-
jak w temacie jaki pasek (firma)polecacie do rozrządu i czy można wymienić jego samego.
Silnik 96kw w profilu są dwuznaczne dane.
-
darenty69 - tylko pasek? Nie. Tak jak napisał IgoReCzek - jest napinacz. Mechanik, który mi zmieniał mówił, że niektórzy go instalują ponownie, ale ryzyko jest tak wielkie, że się kompletnie nie opłaca. Albo to może nie chodziło o napinacz, tylko o coś innego, choinka - nie pamiętam dokładnie.
A jaki masz przebieg?
Ja bym Tobie polecał jeszcze zmienić czujnik położenia wału korbowego, u mnie poszedł przy
150 000km, który jest zainstalowany przy rozrządzie, a żeby go wymienić trzeba rozbierać rozrząd = parę godzin roboty. Dlatego dobrze go wymienić podczas wymiany paska.
-
jak w temacie jaki pasek (firma)polecacie
Oryginalny pasek to GATES, 5556XS.
Przy wymianie rozrządu trzeba uwzględnić jeszcze: pasek balansowy, napinacza paska rozrządu, rolkę paska balansowego, czujnik położenia wału korbowego.
Oszczędnie gospodarujesz informacjami (przebieg?) więc taka odpowiedź.