HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: fallout w 12 Lipiec 2015, 23:11:52
-
Hej wszystkim, w mojej lantrze 1.6 padło ecu, 100% pewnie że to to. Jakie mam możliwości uporania sobie z tym problemem? Z tego co wyczytałem koniecznie trzeba kupić takie cudo z modułem imo i kluczykiem. Jakieś tam zestawy można w internecie napotkać, czy trzeba mieć coś na uwadze przy szukaniu ecu? Jakieś zgodności z vinem czy coś podobnego? Moje ecu to siemens, zalany jakimś badziewiem, którego za chiny nie da się wydłubać, więc chyba nie ma możliwości naprawy.
-
Jakieś zgodności z vinem czy coś podobnego?
http://epc.japancars.ru/hyundai/
-
Ile razy nie patrzyłem pod deskę, zawsze widziałem u siebie IMMO jako osobny moduł. Jest z tyłu za radiem patrząc w lewo i jest opisany.
(http://images70.fotosik.pl/1040/4de05aa1581a21efm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4de05aa1581a21ef)
Ja bym spróbował (biorąc z możliwością zwrotu ECU) spróbować z samym ECU. Skoro jest moduł a on po kluczyku odbiera sygnał, porównuje z zapisanym wzorem i daje sygnał do ECU o zgodności i możliwości uruchomienia silnika.
-
http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=4&t=9078&p=121676&hilit=IMMO#p121676
-
No tak. Ale nikt nie napisał czy sprawdzał, czy sama wymiana immo z obecnym ECU lub ECU do obecnego IMMO zakończyła się powodzeniem/niepowodzeniem, tym samym nie wiadomo praktycznie czy konkretne ECU jest powiązane z konkretnym IMMO. Ktoś wymieniał całość i tyle wiadomo.
-
Yyyyyyyy..... a niby co ?
-
ECU jest powiązane z wiązką elektryczną... i tu na moim przykładzie mogę powiedzieć że występują drobne różnice w rozmieszczeniu poszczególnych przewodów na pinach.
Jak potrzeba to mam ECU do J2 (zarowno pod IMMO jak i bez)
-
Oczywiście że ECU jest powiązane wiązką z immo. Musi. Musi do niego docierać informacja o tym, czy właściwy kluczyk z kodem został użyty. Ale czy w ECU jest zabezpieczenie tego typu, że jest powiązane z Immo na takiej zasadzie, że musi do niego (ECU) dotrzeć informacja z właściwego przypisanego mu w pamięci immo ?
-
nie o ta wiązkę mi chodziło, ale o główną wiązkę silnika nie pamiętam wszystkich różnic ale na pewno cewki były odwrotnie (dla przykładu pierwsza na 18 pinie a druga na pinie 19 zamiast pierwsza na 19, a druga na 18) co wiąże się z dodatkowymi komplikacjom. A IMMO na własny procesor który tylko informuje ECU o pozwoleniu na uruchomienie silnika bądź nie. Z IMMO do ECU przychodzą 4 kabelki z ta informacją. Z tego co jeszcze wiem to nowy kluczyk (stacyjkę) da się zaprogramować do istniejącego sprzętu -lecz w tej materii nie doczytałem szczegółów