HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: mirek70 w 05 Lipiec 2015, 15:26:53
-
Witam...
W najbliższym czasie będę chciał wymienić świece co prawda w instrukcji producent podaje że pierwsza wymiana jest przy 120 000 km...jeżdżę na gazie więc wymienić chciałbym szybciej, mam teraz 69 000km a przy okazji sprawdzę cewki w ostatnim czasie występują czasem delikatne szarpnięcia na LPG...
Mam pytanie czy ktoś z użytkowników na forum wymieniał świece w 2.7 V6 ? ewentualnie ile w warsztacie samochodowym sobie życząc za wymianę...
Porady wskazówki mile widziane... dziękuję
Pozdrawiam
Mirek
-
-
Zakupiłem świece reklamowane w sklepie jako dobre do silnika G6EAG ale teraz (tak, wiem, trochę późno....) zaczynam się zastanawiać, czy są odpowiednie. Jeszcze ich nie założyłem i mogę je zwrócić, więć proszę o radę.
W żadnym katalogu online nie mogę potwierdzić, że się nadają.
Oznaczenie świec: Bosch FR7NI332S
Z tego co widzę, do G6EAG polecane są świece z serii FR8, ale nie bardzo się na tym wyznaję.
-
Pamiętaj o sprawdzeniu luzów zaworowych.
.
-
Dzięki.
Trochę się naszukałem, więc zamieszczę dla potomności:
Numer części w Hyundai dla świec zapłonowych silnika G6EAG to:
Hyundai: 18840-11051
Na stronie
Bosch autoparts (https://www.boschautoparts.com/en/auto)
do tego silnika polecają następujące świece zapłonowe:
Bosch: FR8MPP30X (Part Number: 6713)
Bosch: FR8DCX+ Super Plus Spark Plug (Part Number: 7957)
Bosch: FGR8DQP Platinum (Part Number: 4418)
Bosch: FR8MII33X Iridium (Part Number: 9609)
Bosch: FR8MPP33X (Part Number: 8110)
Natomiast na
Spark plug crossreference (http://www.sparkplug-crossreference.com/convert/hyundai/18840-11051/)
podają dwa zamienniki
Denso: VKH16
NGK: ILFR5B11
Świece Bosch, które zakupiłem, mają inne oznaczenie niż te wymienione wyżej. Zgodnie z tym, co podesłał kolega kosmos2011 mają one obniżoną wartość cieplną (liczba 7 zamiast 8). Po wartości cieplnej niby powinna występować długość gwintu, ilość i materiał elektrod, ale coś mi sie tu już nie zgadza.
Generalnie, chyba odeślę te moje świece.
-
świece do niego to 27410-37100
w oryginale szły (OEM):
Champion RC10PYPB4
IVOK PFR5N
YURA HR7PSP1
NGK PFR5N-11
BOSCH-a nie polecam
-
Piszemy o modelu CM i silniku G6EA, a nie o SM i G6BA
-
To reasumując jakie najlepiej do gazu 2.7 bo też muszę wymienić?
-
Ja swoje Bosche odesłałem i powoli skłaniam się do zakupu świec dedykowanych do tego silnika. Po prostu.
-
Ok ale czy warto kupić jakieś dedykowane do gazu? Chodzi mi o te zmniejszą szczeliną i obniżoną temperaturą
-
Chcę wreszcie wymienić świece w Sancie, leżą już na półce od 3 miesięcy :)
Zakupiłem w końcu Denso Iridium Tough VKH16.
Zastanawiam się, jaką przerwę dać między elektrodami, na pudełku jest zaznaczone 0.4mm, w manualach naprawczych dla tego silnika sugerują 1-1.1 mm.
Dodatkowo, z tego co czytam, to przy LPG warto szczelinę trochę zmniejszyć.
-
O.K., odwołuję to co pisałem o informacji na pudełku. Rysunek był dość nie jasny, były dwie kreski i napis 0.4mm, jednak zdaje się, że dotyczy to elektrody irydowej, która ma średnicę 0.4mm.
Rozumiem, że w takim razie szczelina między elektrodami powinna być taka, jaką zalecają serwisówki do silnika ?
-
Wimieniłeś te świece?
Jak patrzę po katalogach to dedykowane do LPG (cokolwiek to znczy) maja 0.7 mm odstęp
a ogólnie bez lpg 1.05mm ktoś może podpowiedzieć jak to wygląda?
Jakie najlepiej wybrać do LPG?
-
Witam.
Jeździł ktoś na świecach NGK 6481 ILFR6B?
NGK 6481 (https://www.google.pl/amp/s/superparts.pl/ngk-ilfr6b-swieca-iskr-6481-ilfr6b/243012%3famp)
-
Witam , może ktoś potwierdzić co lepiej kupić do 2.7 lpg? Denso VKH16 czy IKH16TT , a może jeszcze coś innego.
W dobrej cenie jest też Beru Ultra Titan UPT14P
@Wentyl - mam teraz w silniku NGK 6481 ILFR6B i nie wiem czy to wymieniać czy jeździć?
-
Teraz mam założone świece Bosch PLATIN-IR CNG/LPG -FR7NI332S. I już chyba czeka mnie wymiana i zastanawiam się nad NGK 6481, bądź nad tymi samymi co mam.
Wszelkie rady od forumowiczów mile widziane.
Jaką uszczelkę polecacie na kolektor dolotowy, mam dwie do wyboru oryginalną za 62 zł z Fox Rzeszów, bądź firmy AJUSA 01233200 za ok. 15 zł. Świece będę wymieniał sam chce mieć pewność, że te pod kolektorem dolotowym będą wymienione.
Pozdrawiam
-
W Rzeszowie sprzedają tę samą uszczelkę za 62 zł. co Ty masz w sklepie za 15. Kiedyś sprawdzałem telefonicznie i podali mi tą samą nazwę i numer :mrgreen:.
-
Dzień dobry
Będę wymieniać świece w swoim Santa fe cm 2.7 i mam pytanie czy wymagana jest uszczelka dolotu jedna czy dwie AJUSA 01233200?
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
-
Witam.
Jedna sztuka na cały dolot.
Pozdrawiam
-
Dziękuje bardzo za info.
Miłego dnia pozdrawiam
-
Ostatnie pytanko szanowni forumowicze - z jaką siłą ( jaki moment) dokręcić dolot ?
Pozdrawiam
-
Śruby kolektora dolotowego 18.5 do 23.5 Nm.
Pozdrawiam
-
Jeszcze raz wielkie dzięki.
Pozdrawiam
-
Cześć wszystkim.
Zabrałem się za wymianę świec. Myślałem, że jestem na maksa przygotowany do tej góra 30 minutowej roboty. A tu jakiś przepraszam ale nie mogę się powstrzymać - zj*** dolot uszczelnił silikonem lub innym gównem. Za cholery nie idzie go poderwać do góry. I tu moje pytanie - macie jakieś sposoby, żeby bez uszkodzeń oddzielić dolot od reszty
Dziękuje bardzo za wszystkie sugestie.
-
Zrobione. Breszka i dobra podpora zrobiła robotę. Dobry mechanik włożył uszczelkę i zapaprał ją jeszcze silikonem. Najwiecej czasu zajęło czyszczenie powierzchni styku. Najważniejsze, że wszystkie świece wymienione. Auto przestało delikatnie szarpać na gazie (wypadał zapłon). Teraz jest bajka.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Miłego dnia.
-
Witam , od ostatniej wymiany zrobione 70tys na FR7NI332S , zaczyna co%u015B poszarpywa%u0107 na niskich obrotach wi%u0119c planuje wymian%u0119 tylko mimo up%u0142ywu 3 lat nie jestem pewien co teraz wsadzi%u0107 ILFR5B-11 czy FR8MII33X - to s%u0105 niby dedykowane zamienniki
-
Witam.
Bosch jest po 25 zł za szt., NGK po 60 zł, wyjdzie troche więcej. Producent zaleca wymianę FR7NI332S co 30 tyś. km, więc ładnie na nich pojeździłeś. Ja bym został przy Bosch'u, jeżeli byłeś zadowolony. Ja je już wsadziłem do trzeciego auta.
Pozdrawiam
-
Niby auto jezdzi ale mam problemy z odpalaniem także spróbuje coś zmienić, FR8MII33X bo to najbliższy odpowiednik odginału jeśli dobrze przeczytalem stare posty z forum , do tego zimniejsza niż obecne co przy lpg możne mieć znaczenie
-
A problem z odpalaniem masz od początku jak wsadziłeś te świece?
-
I tak i nie , generalnie chce przetestować inne niż FR7NI332S , szczególnie że na alledrogo jest wysyp negatywnych komentarzy na nie , w dodatku są made by russia. 7 są platynowo-irydowe a 8 full irydowe wiec powinny wytrzymać dłużej
-
na razie, na LPG, na świecach FR8SPP332 zrobiłem 20tyś km, bez najmniejszych problemów. Niedługo zweryfikuję ich stan po tym przebiegu.
Gazownicy zalecają zwykle NGK i często zmieniać 👍
-
Testował już ktoś?
NGK ILFR6B