HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Wojtip w 27 Czerwiec 2015, 21:43:01
-
Witam
Pytanie dotyczy Santa Fe 2,0 CRDI 2004 rok 125 km skrzynia automat, 4x4 załączany automatycznie poprzez sprzęgło wiskotyczne.
Czy to normalne że Auto teraz mi pali 11,5 - 12 litrów ON, wczesniej wydawało mi się że pali tak ok 10. Powiem tylko że jazda praktycznie odbywa się na krótkich odcinkach ok 10 km dziennie i tylko praktycznie po mieście.
-
Myśle, że automat plus bardzo krótka trasa i po mieście może spokojnie dawać takie spalanie. Ja mam trase 50km z tego 36 trasa i spalanie na poziomie 8,2, więc auto zdązy sie nagrzać. A u Ciebie pewnie co ruszy to zaraz się zatrzymuje, a właśnie na przyśpieszanie zużywasz najwięcej paliwa.
-
Przy krótkich dystansach to chyba normalne spalanie jest.
-
Automat + 4wd to raczej standard
-
Krótka trasa tym autem - jak wyżej koledzy pisali - może dać wysokie spalanie. Aby być pewnym podłączyłbym się pod OBD sprawdzić ew. błędy i korekty LTFT. Spalanie potrafi też podbić zacięty w pozycji otwartej termostat, a tego żaden komputer nie wykryje.
-
To jest całkiem normalne spalanie - szczególnie przy ciężkiej nodze.
-
Ja bym jeszcze sprawdził ciśnienie w oponach ;zalecane to według mnie stanowczo za niskie . Osobiście daje między 2,4 - 2,5. Pozdro.
-
koledzy mam oryginalna naklejkę na progu drzwi kierowcy i podane ciśnienie to 3 atmosfery przód i tył.
-
Zibi.S68-każdy z nas(prawdopodobnie) ma taką wlepkę. Ja mam. Tylko że ciśnienie w oponach może być różne w zależności od np: rozmiaru opony, obciążenia, rodzaju nawierzchni po jakiej jeździsz itp. I na tej mojej wlepce jest to pięknie rozpisane. Ale ja do 3atm nie dobijam.
-
Autem jeździ kobieta wiec o ciężkiej nodze nie ma mowy, co do termostatu to raczej nie auto szybko się nagrzewa. Ciśnienie wg wlepy na słupku dla opon 225 wynosi - pojazd minimalnie załadowany 225 kPa Napompowałem kiedyś do 260 auto było sztywne i chyba szkoda zawieszenia oraz czy warto poprawiać konstruktora? Może należy jednak kompa podłączyć.
-
No jak masz wątpliwości, to ja bym od tego zaczął. Podjechać do serwisu Diesla i sprawdzić na kompie, ewentualnie jak pokaże że wszystko o.k. to wyjąć wtryski i wyczyścić w myjce ultradźwiękowej profilaktycznie. Ja tak zrobiłem po zakupie i średnie spalanie=7.8l/100km :-D , ze stałym 4x4.No ale ja mam manual, więc to trochę inna bajka.
-
co do termostatu to raczej nie auto szybko się nagrzewa.
Nie gdybaj, tylko sprawdź. Latem wszystkie się szybko grzeją. Co nie znaczy, że termostat trzyma prawidłową temperaturę silnika. Wskazówka tego nie pokaże.
Może należy jednak kompa podłączyć.
No może wreszcie należy jeśli chcesz rozwiązać problem. Sprawdzić temperaturę po nagrzaniu podczas jazdy na biegu, bez dodawania gazu z górki i korekty paliwowe.
Albo gdybaj dalej.
-
Sprawdziłem auto programem (CASCADE v0.9.3) silnik nie pokazuje żadnych błędów. A co to jest "korekty LTFT" i jak to sprawdzić
-
Ja właśnie wróciłem z wczasów. Przejeżdżając około 3000km spalanie w moim Sanciaku wyszło całkiem miło. 4 osoby na pokładzie, bagażnik po dach załadowany, a na dachu trumna o pojemności ok.500l. Prędkość na autostradzie ok 95-100 km/h. Spalanie ok. 13 l gazu na 100 km. Myślę że to niezły wynik, biorąc pod uwagę masę auta, poj. silnika + automat i 4x4. I poza tym, żdnych niespodzianek z jego strony, mruczał, że aż miło. Pozdro
-
Spalanie jak spalanie, ale z takim ładunkiem to chyba powinieneś opłacić Viatoll-a :lol:
-
Witam testowałem swojego SF 2.0 crdi 83kw + Laweta
Trasa PL-NL-PL 2900 km
Spalanie 9l/100km
-
Mój Santa Fe palił podobnie z uszkodzonym czujniku temperatury przy filtrze DPF. Komputer głupiał i próbował ciagle przepalić I oczyścić filtr. Zuzycie miałem 9,9 w trasie. Po wymianie czujnika spadlo do 7.8l/100km. U mnie pokazywało wcześniej błąd zwiazany z EGR.
-
Witam,
Zgadza Wam się odczyt komputera (średnie spalanie) z przeliczeniem między tankowaniami?
U mnie komp pokazuje spalanie w okolicach 8 L/100, natomiast z wyliczeń wychodzi mi 10-11l/100. Liczone od pełnego zbiornika do rezerwy na łącznym dystansie ok 5800 km. Wg mnie różnica jest zbyt duża. W poprzednim samochodzie różnica była mniejsza niż 1l/100km.
Powiedzcie proszę, czy średnia w kompie liczona jest od wyzerowania licznika aż do następnego zerowania? Czy jest to jakaś średnia z ostatnich np. 100 czy 200 km?
Będe wdzięczny za podpowiedź co może być różnicą pomiędzy odczytem z kompa a pomiarem.
Samochód: Santa Fe CM 2.2 CRDI 150 KM - automat.
Pozdrawiam
-
Ja nie zauważyłem specjalnej różnicy pomiędzy wskazaniem i faktycznym zużyciem ale też nie przeliczałem dokładnie od tankowania do tankowania. Mniej więcej ilość przejechanych kilometrów zgadzała się z zużyciem na 100km.
-
Wskazanie z licznika pokrywa się z faktycznym prawie 100 %
Właśnie zakupiłem chipa i zamontowałem.
Jakie efekty ??na pewno wzrost mocy (spory)
jakie zużycie ON ??
W Renault dci miałem 1,5 l/100 mniejsze
Za jakiś czas powiem jakie efekty.
-
Jaki chip zamontowałeś?