HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: Forjack w 27 Czerwiec 2015, 10:02:32

Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Forjack w 27 Czerwiec 2015, 10:02:32
Witam czy ktoś z was miał podobny przypadek? ubywa płyn chłodniczy ze zbiorniczka
nie ma wycieku i nie ma tez płynu w oleju.

jest to kombi 1.7 [136] koniec 2013 roku 16000 przebiegu.

Pozdrawiam
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Marcin12 w 27 Czerwiec 2015, 10:50:31
Zabieraj furmankę do ASO na wymianę silnika

Przypadek był tu opisywany wcześniej, cos chyba z głowicami się dzieje.

Naprawa sprowadza się do wymiany silnika.

Nie jestem konkretnie w temacie, bo mam benzynę, ale jak mnie pamięć nie myli to nie ty pierwszy masz z tym problem.

Poszukaj na forum chyba w temacie „Lista problemów i40” o ile się nie mylę.

A może odezwie się ktoś, kto to przerabiał.

Pozdrawiam
Marcin
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: choody w 27 Czerwiec 2015, 11:41:11
tak jest opisane ze kolesiowi wymienili przy 24tys km

[ Dodano: 2015-06-27, 11:43 ]
a ty jaki masz przebieg? i napisz co ci ASO powiedzialo?
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Forjack w 09 Lipiec 2015, 09:32:10
Bylem ASO sprawdzili ciśnienie jest ok myśleli ze wiatrak nie działa . Ale okazało się ze wiatrak działa . Później koleś użył termometru sprawdził temperaturę na rurach z tylu silnika.Temperatura powinna być na wszystkich podobna u mnie na jednej było 44 a na drugiej 87 stopni C wiec stwierdzili ze to wina silnika. We wtorek jadę na dalsze śledztwo.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: mr.? w 16 Październik 2015, 22:19:42
Forjack czy masz jakieś info w sprawie?

U mnie objaw bardzo podobny. Ubywa płynu - od max do min - w ciągu roku. Na przeglądzie ASO stwierdziło, że skoro silnik suchy, zero wycieku to zapewne odparował (sic!).
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Marcin12 w 17 Październik 2015, 22:11:40
mr.?
Ile masz przejechane ?
Bo widzę po watkach ze masz konkretne problemy z furmanka.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: mr.? w 18 Październik 2015, 16:06:37
Auto właśnie przejechało 67.000 i ma 3 lata.

Kwestia płynu, sprzęgła i deski jest od nowości. Kwestia nasilania się usterek.
Tytuł: [i40 VF] Niski poziom płynu chłodniczego
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 13 Sierpień 2017, 10:00:57
Witam. Od nie dawna jestem posiadaczem i40 kombi w wersji z silnikiem crdi 1.7 136km. Zauważyłem, że mam niski poziom płynu chłodniczego. Nie jestem znawcą motoryzacji dlatego mam pytanie. Jak sprawdzić jaki rodzaj płynu posiadam i jaki dolać (wiem tylko tyle co zauważyłem, że jest to niebieski płyn). Czy podchodzi to pod gwarancje i czy nie lepiej pojechać na ASO (gwaranacja na niego jeszcze jest). Prosiłbym o jakąś radę. Z góry dzięki za pomoc
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 13 Sierpień 2017, 12:20:36
Zanim założysz nowy temat użyj funkcji szukaj (jest na górnej belce forum z lewej strony) znajdź podobny temat i tam dopisz pytanie.
.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: lucianin w 17 Sierpień 2017, 09:47:23
Mam podobny przypadek zwiazany z plynem hlodniczym co kilka tysieci km. Zbiorniczek robil sie pusty, pomyslalen ze musi sie delikatnie gdzies saczyc. Kupilem preparat do uszczelniania , wlalem go i mialem spokoj gdzies na 15tys.km ... Teraz w okresie letnim znowu mam ten sam problem. Wydaje mi sie ze gdzies pod chlodnica musi minimalnie kapac, wczoraj wytarlem wszystko do sucha i znowu pojawiaja sie delikatne slady plynu... Mysle ze nie warto straszyc kolegi wymiana silnika bo inni tak mieli. Kazdy przypadek jest indywidualny. No ale jesli auto jest na gwarancji to pewnie ze warto walic do serwisu. Pozdrawiam
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 18 Sierpień 2017, 10:06:52
No ja dolałem tą wodę demineraliozwaną jak kolega radził. Zrobiłem trase niecałe 900km i znów trochę spadł. Trochę potem przeszukałem forum i znalazłem ta osobę co miała ten problem z wymiana silnika. I póki mam ta gwarancje jeszcze na niego to jadę do ASO w poniedziałek. Jadę też tam gdzie stwierdzili, że to jakas wada fabryczna i silnik do wymiany. Zobaczymy co powiedzą...
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: waszek_rmc w 18 Sierpień 2017, 14:48:46
To trzymamy kciuki, wady fabryczne ujawniały się praktycznie od razu po zakupie ( prawie nowe), tutaj może to byc inna mniej problematyczna przyczyna
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 21 Sierpień 2017, 18:44:13
No i jestem po wizycie w ASO. Nic nie stwierdzili. Nie wiedzą dlaczego płyn schodzi. Dolali mi do pełna i jeżeli zacznie spadać to mam samemu nie dolewać tylko od razu do nich jechać. Wtedy będą mieć "podkładkę" żeby się zastanawiać czy trzeba będzie "coś" wymienić w samochodzie. Także nic tylko muszę czekać i obserwować... :-(
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: waszek_rmc w 08 Wrzesień 2017, 19:15:51
Alfred, i jak tam, coś się wyjaśniło?
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 09 Wrzesień 2017, 16:43:08
No w sumie nic:) dolali ten płyn i narazie nie spada. W tym miesiącu zrobię pare tys km to zobaczymy po tym. Czy "samo" sie naprawiło czy jednak coś jest nie tak i bierze podczas jazdy:)
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Dider w 03 Październik 2017, 13:07:41
Sprawdźcie dolny króciec od chłodnicy. W mojej Kii (1,6 benzyna) też znikał płyn, ale od razu zauważyłem pod chłodnicą (po stronie prawej - pasażera) kałuże. Organoleptycznie i zapachowo był to płyn chłodniczy. ASO wymieniło najpierw wąż chłodnicy- ale było jeszcze gorzej (po 400km pusty zbiorniczek i pod korkiem w chłodnicy też brakowało). Po wymianie chłodnicy problemu brak. Podobno jakaś wada fabryczna serii chłodnic/ opaski węża. Wada ujawniała się w okresie jesień/wiosna - zima. Co najlepsze niektóre chłodnice ciekły mocno tak, że kałuża się pod nią robiła a inne na tyle słabo, że płyn zdążył odparować i jedynie czasami kropla wisiała na wężu chłodnicy. Dobrze sprawdźcie. Zazwyczaj na postoju jak auto jest zimne to nic nie cieknie a dopiero w momencie rozgrzewania się płynu chłodzącego zaczyna pojawiać się nieszczelność.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 12 Październik 2017, 09:19:32
Mam "newsa". Może komuś się przyda. Byłem wczoraj w ASO i dostałem "cynk" od miłego pana z serwisu, że Hyundai w tym silniku miał problem z blokiem silnika. Nie wiem czy wada fabryczna jakiejś cześci czy coś innego. Powiedział mi, że tam gdzie mam (drugie ASO) rozopoczęta sprawę z tym płynem to uderzać poki gwaraancja i mowić, że się o tym wie. Mówił, że albo wymienią tą cześć albo silnik nowy. Bo prawdopodobnie plyn idzie do silnika i może w końcu się silnik zatrzeć.
Zwiedzanie róznych ASO daje dużo ciekawych informacji:)
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: waszek_rmc w 12 Październik 2017, 12:50:02
No ok, z tego co ja słyszałem to problem pojawia się na początku eksploatacji i najwięcej przypadków znanych było w KIA Optima :) wiec chyba po paru latach jazdy, to już może być coś innego niż wada, która ujawnia się na początku. Być może się mylę...
Gdyby było tak jaki piszesz, to problem miałby chyba każdy, tak jak wielka afera była na temat peknietej ramy w kombii - ani nie ma afery, nawet opisu na FB już nie ma...
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 12 Październik 2017, 12:54:36
Wiesz co ja nie wiem co poprzedni wlascicel samochodu robil, wiec nie wiem czy nie olal tego i nie dolewal plynu. Ja samochod leasinguje i wczesniej tez byl leasingowany. Gosci co mi to powiedzial mowil ze nie bylo o tym glosno bo chyba Hyundai nie chcial sie tym chwalic. Wział mnie nawet na bok zeby mi to powiedziec zeby inni klienci tez nie slyszeli tego xD troche to dziwne i smieszne bylo.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: waszek_rmc w 12 Październik 2017, 14:09:55
A u Ciebie ubytek dalej się pojawia? Jak masz to szczęście i gwarancje to walcz :)Może być tak, że będą przeciągać... przeciągać i koniec GW...
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 12 Październik 2017, 14:11:03
Gwarancje mam jeszcze rok. No cos spadlo. Gosc mi powiedział ze za duzo spadlo jak na ilosc km ktora przejechalem. Zrobie teraz znow trase kolo 2tys km:) i pewnie w nastepnym tygodniu uderze do ASO jak cos znow zleci.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 20 Październik 2017, 09:46:50
Byłem wczoraj w ASO z tym płynem. Zeszło mi pół zbiorniczka (miedzy max i min) w ciagu 4 tys km. Narazie powiedzieli ze nie moga nic zrobic bo nadal za malo. Niby producent dopuszcza ze plynu moze ubywac (dziwne bo to obieg zamkniety). Spisali przebieg, ile spadlo i nadal kaza obserwowac. Jak spadnie ponizej minimum to wtedy uderzac bo teraz nie ma jeszcze podstaw zeby pisac do Hyundaia ze trzeba motor wymieniac czy cos innego. Takze musze jezdzic i czekac....
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: wtom w 20 Październik 2017, 14:34:42
Cytat: "Alfred"
...producent dopuszcza ze plynu moze ubywac (dziwne bo to obieg zamkniety). ....


nie jestem pewien jak jest w i40 ale u mnie w i45 jest typ otwarty, tzn. że zbiornik ma ujście do atmosfery i z czasem płyn częściowo odparowuje. po zdjęciach zbiorniczków z i40 wygląda mi, że jest tak samo. w typie zamkniętym zbiornika jest korek dwufunkcyjny, który kompensuje ciśnienie i rozszerzalność płynu oraz steruje upuszczaniem na zewnątrz - tu tę rolę pośrednio spełnia korek w chłodnicy.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 21 Listopad 2017, 08:29:04
Mam pytanie. Ktoś sie orientuje ile mniej wiecej tego plynu musialo schodzic na ilosc przejechanych km jak byla akcja wymiany silinikow. Bo mi powiedzieli ostatnio ze moj spadek jest zbyt niski. A w ciagu 2 tys km zeszlo z polowy zbiornika do poziomu minimum. I raczej juz to na normalne zuzycie nie wyglada jak ostatnio mi to przedstawiali. Jak ktoś sie orientuje to prosiłbym o info/pomoc.  A wyciekow nadal brak....
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alonzo_ w 21 Listopad 2017, 08:47:43
Niech Ci hyundai przedstawi na podstawie jakiej "normy" okręślają jaki ubytek jest dopuszczalny a jaki nie. Ja bym jeździł, informował, brał kwity z każdego serwisu - z wpisem o zgłasznym ubytku bo jak  klęknie tuż po gwarancji to bym się nawet na sąd szykował bo sprawa zgłaszana jest jeszcze na gwarancji a ASO przeciąga.
Wg mnie w układzie zamknietym to nie moze tak brakowac płynu na takim małym dystansie. Gdzieś ubywa.
Ja u siebie pilnuje bo znam te sprawę i na razie przez prawie 5 lat i 76 tyś km stan płynu mam  taki sam - tak dla Twojej informacji.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 21 Listopad 2017, 08:57:06
Mam cała historie zapisywana. Licznik spisywany i jaki jest spadek poziomu. Kaze im to wprowadzac do systemu zebym miał to zapisane. Auto tez nie jest moje tylko leasinguje (Masterlease) ale mam leasing do wykupu dlatego zalezy mi zeby było wszystko okej. Jak beda przeciagnac to wciagne to jeszcze leasingodawce. Jeszcze on jest z 2013 roku a to co widzialem to wlasciciele z tego rocznika mieli problem z tym płynem. Zobaczymy ;/ ale zazdroszcze ze nie masz problemow i dzieki za rade:)
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Venom w 21 Listopad 2017, 09:02:21
Hm, u mnie też jest podobna sytuacja .Przy czym latem piec był w remoncie gwarancyjnym po tym jak padła panewka, pierścienie i turbina. Wpakowali mi praktycznie nowy piec min cały nowy blok i co...z wadą ?
Przy czym jest tak dziwnie że przelatałem kilka miesięcy, Bieszczady,Podhale,upał i nic nie ubywało a zaczęło teraz. Korek jest zwykły w i40 .

[ Dodano: 2017-11-21, 09:03 ]
Jednocześnie co jakiś czas sprawdzam stan oleju i jest stan taki jaki powinien być  zatem nie dostaje się płyn do pieca ...
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 21 Listopad 2017, 09:07:03
To mi ubywa bez roznicy na okres. Schodził w lato i  teraz rowniez.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Venom w 21 Listopad 2017, 09:22:18
a co z poziomem oleju ? Podnosi się  u ciebie ?
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 21 Listopad 2017, 09:36:23
Raczej nie zauwazylem. Bardziej schodzi:) ale to od stylu jazdy (90% to jest autostrada). Lekko ponad miesiac temu wymienilem tez go całego razem  z filtrem, bo mialem zaskoczenie na trasie ze mi zalaczyl kontrolke o niskim poziomie. Sprawdze dzisiaj i zobacze czy nie podskoczyl.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Venom w 21 Listopad 2017, 10:01:26
No i to jest dziwne. Mi nie schodzi raczej bo wszystko nowe ale tez nie przybywa co by świadczyło o tym że płyn nie wali do silnika .No chyba że schodzi a uzupełniany jest płynem heheh. Jest jeszcze jedna opcja. Myślę tu o zapowietrzeniu układu . Latem gdy odebrałem furę z remontu miałem wszystko pouzupełniane, powymieniane itd . Po jakimś tygodniu jeżdżenia czyli około  150 km płyn ze zbiornika całkowicie ale to całkowicie zniknął .Pusto.jednego dnia był full a drugiego nic . Zadzwoniłem do ASO i powiedzieli mi że układ się na pewno zapowietrzył i mam dolać.  Dolałem jak mówili, weszło tego w chuj. Pewnie z 1 litr albo i więcej .  Ja wiem ż eto był zalewany nowy silnik itd itd ale może ten układ ma tendencje do zapowietrzania się ? Może to jest  jakiś trop?
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: weuek w 21 Listopad 2017, 10:44:31
Nie, po wymianie płynu trzeba dolewać kilkakrotnie, bo nie wejdzie tyle, ile układ ma pojemności. Nawet gdy się odczeka długo z autem pracującym na luzie, to potem i tak trzeba będzie dolać, bo korek zbiorniczka ma sporo roboty z odpowietrzaniem. Po wymianie płynu jeżdżę z zapasem tegoż w bagażniku.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Venom w 21 Listopad 2017, 10:51:49
ale korek w i40 nie ma odpowietrzania zdaje się
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: weuek w 21 Listopad 2017, 11:18:32
To pewnie jestem zacofany w tej kwestii, bo nie znam takiego korka bez odpowietrzania. To jest od tego osobny zaworek gdzieś indziej? Ciekawe, w czym lepsze byłoby takie rozwiązanie..?
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Venom w 21 Listopad 2017, 11:23:12
to może ja jestem zacofany :-) Powiem Ci ze wczoraj go oglądałem i albo to odpowietrzeni jest mega ukryte albo ja mam trefny korek albo nie wiem co . Wyglądał na normalny korek ...  I taka refleksja . Całkiem niedawno mój ojciec miał jazdy z takim korkiem w jego Corsie. Co nie wyjechał z garażu i po kilku km wracał...znaczny ubytek płynu w zbiorniku. Wreszcie wymienił korek i jak rękom  odjął ...

[ Dodano: 2017-11-21, 11:29 ]
znalezione  na jednym z internetowych forów "  Jeśli nic się nie dzieje z układem chłodzenia, to korek działa prawidłowo.
Zle działający korek, jeśli nie upuszcza ciśnienia, możne dawać objawy podobne do uszkodzonej uszczelki pod głowicą, nawet mogą pękać gumowe węże.
Jeśli nie wyrównuje ciśnienia ( gdy silnik stygnie ) to węze na zimnym silniku będą zapadnięte."

[ Dodano: 2017-11-21, 12:20 ]
no nie widać odpowietrzenia jakby nie patrzeć https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3332333422150-VERC0161-O10622-korek-zbiornika-wyrownawczego.html
Macie inne korki niż ten?
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: wtom w 21 Listopad 2017, 12:27:29
przecie macie 2 korki, jeden na chłodnicy z zaworem regulacyjnym ciśnienia i drugi zwykły dekiel na zbiorniku wyrównawczym.
ludziska  :mrgreen:  ciśnienie jest regulowane korkiem na chłodnicy, zbiornik wyrównawczy do niczego nie służy jak tylko jako rezerwuar płynu - ma przyjmować płyn jak wzrasta ciśnienie w układzie i oddawać jak spada, wszystkim reguluje korek na chłodnicy (po to tez na nim są ostrzeżenia przed otwarciem). jeżeli po zalaniu nowego płynu do układu, zapas zniknie ze zbiornika to oznacza, że układ się odpowietrzył, trzeba zalać na zimno do poziomu i na następny dzień na zimno sprawdzić i ew. jeszcze uzupełnić i po sprawie.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Venom w 21 Listopad 2017, 13:07:32
Masz racje co do korka:-) Poszedłem  tropem Corsy mojego Ojca gdzie korek pełniący funkcję odpowietrzania jest na zbiorniku wyrównawczym .
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: weuek w 21 Listopad 2017, 13:28:20
No to i ja się dowiedziałem. Ale nadal nie wiem po co dodatkowy korek, gdy jeden spełnia swoje zadanie  wzorowo.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: wtom w 22 Listopad 2017, 09:34:10
ale ten "dodatkowy" służy tylko aby zamknąć zbiornik z płynem  :mrgreen: co by ci kuna siku nie zrobiła  :-P
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: weuek w 22 Listopad 2017, 16:19:00
O tym na chłodnicy myślałem jako o dodatkowym.

Wczoraj spuściłem płyn u siebie i musiałem 5 razy dolewać, zanim się wszystko odpowietrzyło. Winowajcą wycieku była uszczelka między obudową termostatu a blokiem silnika.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 29 Listopad 2017, 12:24:26
Ja mialem dzisiaj rozmowe z ASO i moja sprawa poszla krok dalej. Osoba ktora sie mna zajmuje przeslala sprawe wyzej i teraz czeka na jakas broszure co maja dalej robic w takim przypadku. Kazal mi dolewac juz samemu plyn zeby nie jezdzic ponizej poziomu. Jak dostana ta informacje co maja dalej robic to beda dzownic sie umawiac ze mna na wizyte w serwisie:) takze zobaczymy co wyniknie ostatecznie.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Venom w 06 Styczeń 2018, 18:29:53
a ja pojechał do zaprzyjaźnionego ASO innej marki i chłopaki przejrzeli mi układ i okazało się że na jednym z łączeń w układzie była przesunięta zapinka i tamtędy sączył się płyn .Poprawili i teraz wszytsko jest w najlepszym porządku .
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 08 Styczeń 2018, 09:12:21
No to zazdro. Ja go miałem sprawdzanego i nie znalezli nigdzie, żeby gdzieś kapał czy coś w tym stylu. W tym tygodniu jadę znów do ASO bo dostali info od HMP i według ich instrukcji mają mi zalać pod max porobić zdjęcia i po 1 tys km mam wrócic i znów fotki. Chcą zmierzyć ile spada na 1 tys km. I później znów jakieś decyzje. Także od 4 miesięcy wiem, że nic nie wiem;/
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: wtom w 08 Styczeń 2018, 10:52:22
durnego robota z tym ASO. latarka w dłoń, lustereczko i z rana bez odpalania pooglądać wszystkie opaski pompę wody, chłodnice i będzie widać. wcale nie musi kapać na ziemię
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Piotras85 w 08 Styczeń 2018, 18:48:59
Pomocna w szukaniu może być też taka specjalna pompka z adapterem którą się wkręca do zbiorniczka wyrównawczego zamiast korka. Pompujesz i szukasz. Nigdy nie stosowałem ale widziałem. Powinno działać.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Venom w 14 Styczeń 2018, 16:54:12
Cytat: "wtom"
durnego robota z tym ASO. latarka w dłoń, lustereczko i z rana bez odpalania pooglądać wszystkie opaski pompę wody, chłodnice i będzie widać. wcale nie musi kapać na ziemię

bez odpalania to gówno zobaczysz. Kapie zazwyczaj jak własnie jest nagrzany i chodzi bo wtedy zrasta ciśnienie . Ja tak włąśnie wypatrzyłem .
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: petszol w 14 Styczeń 2018, 17:36:25
Mam ten sam objaw i chyba już z pol roku sie bujam z ASO ( aż jedne juz zamknęli ).
Po wielkiej walce stwierdzili rozszczelnienie chłodnicy i ją wymienili . Płyn nadal znika ale już w bardzo małych ilościach .  Tak naprawiali , że mam juz auto po gwarancji a problem nadal istnieje ...
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: krzysiekchl w 14 Styczeń 2018, 21:41:57
Moim zdaniem usterka wykryta w trakcie gwarancji, nie została usunięta to chyba powinni dokończyć temat.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 16 Styczeń 2018, 08:05:45
A więc byłem wczoraj w ASO. Mieli już borszurkę wydrukowaną co sprawdzać w przypadku wady fabrycznej silnika (czyli te co były do wymiany). Mechanicy sprawdzali według tego co tam HMP napisało. Po 2h nie do konca wiedzieli czy to to. Rozgrzali silnik, a następnie zaczeli go od srodka ogladac. Zauwazyli ze EGR sie lekko poci i jest tlusty. Obstawiają, że to może by to ale nie są pewni. Troche czasu też nie było (późno byłem) i nie rozkręcali go dalej. Wlali mi na full płynu, porobili fotki i po 1 tys mam wrocic. Nastepna wizyta ma byc dłuzsza bo dalej beda go rozkrecac. Co rozmawiałem z osoba, która prowadzi moja sprawa to jak to on powiedzał "Mam nadzieje ze to jest EGR, bo jak silnik to zamawianie go w HMP tez latwe nie jest, ale problem rozwiazemy". W jego historii miał jeden taki przypadek ze silnik wymieniali. Zatem narazie musze zrobic 1 tys km, umowic sie na nastepna wizyte i ona juz powinna byc kluczowa i bedzie werdykt. Czy to jest ten EGR i nowy mi wsadza, czy jednak motor i dostaje nowy silnik.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: waszek_rmc w 16 Styczeń 2018, 08:14:12
A jaki masz przebieg? Ciekawe co tam jest w tej broszurce... No i. Czy można jakoś po nr silnika sprawdzic czy był wymieniany:)
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 16 Styczeń 2018, 08:54:25
Samochod zostal wyprodukowany w maju 2013, pierwsza rejestracja grudzien 2013. Przebieg 76 tys. Broszurka wygladała ciekawie bo mi pokazywali. Pare kartek co trzeba sprawdzac, rysunki itp. Ogolnie mowili mi ze przerabiali wszystko. Wymiany zbiorniczkow, chlodnic itp. Kazdy element a i tak sie konczylo na wymianie silnika. Tutaj jezeli to stwierdza to juz nie beda sie bawic w wymiane kazdego elementu. Tylko od razu raczej silnik. Jezeli to jest to. Chyba ze ten EGR.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 23 Marzec 2018, 14:03:38
No i akcja sie chyba kończy powoli (mam nadzieje:). Według ASO jest nieszczelna chłodnica EGR. Jest mocno "tłusta". Będą zamawiać nową i wymieniać. Mam nadzieje, że już sie na tym skonczy i to tu tkwił problem:)

I info które może kiedyś się komuś przydać - koszt nowego EGR do i40 w ASO to 4200zl netto. To całość z wymiana w ASO to pewnie kolo 7 tys albo i wiecej:)
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: orzelek w 24 Marzec 2018, 22:28:28
Jest bardzo duże prawdopodobieństwo często w autach nawet innych marek było podobnie,miałem kiedyś vw touran i też było że uszczelka pod głowicą a może pękła a może węże a okazało się że chlodniczka egr i pompka dogrzewacza usterka usunięta i auto jeździ do dziś bez problemu
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: pudzian3 w 28 Maj 2018, 16:29:13
Czy ktos mial juz doswiadczenia z uciekajacym plynem po uplywie gwarancji? I jak sie z tym uporal? W jakich kosztach?
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: waszek_rmc w 28 Maj 2018, 19:17:30
Gdzieś czytałem, chyba to nawet Alonzo pisał, że wada fabryczna ujawniająca się na początku gwarancji to przerwane ścianki szpilek, stąd ubytki płynów. Dziwne aby tobie po takim czasie wada się ujawniła, zatem szukałbym bardziej przyziemnych powodów, jak np. wycieki
Ktoś tez wspominal o wadliwych zbiorniczkach, tudzież korku, który "nie odpowietrza układu".
Czy masz znaczący ubytek? Już kilka razy dolewaleś?
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 28 Maj 2018, 19:55:28
Cytat: "pudzian3"
Czy ktos mial juz doswiadczenia z uciekajacym plynem po uplywie gwarancji? I jak sie z tym uporal? W jakich kosztach?


Po upływie nie ale w moim, który ma niecałe 5 lat schodził płyn. Tak jak wczesniej wspomnieli inni były wady fabryczne i wymieniali silniki. U mnie samochod badali w ASO przez 4 miesiace. Bo na poczatku sadzili ze to moj "wymysl" ze plyn schodzi. Robili badania, i w koncu im wyszło ze EGR jest zapocony. Dokładnie chłodnica EGR. Czesto podobno jest to mylone z uszkodzona uszczelka głowicy. Podaje link tez z opisem.
https://motofocus.pl/technika/10446/nieszczelne-chlodnice-egr-utrata-plynu-chlodzacego
U mnie to wyszło. Wymienili cały EGR. Koszt nowego EGR w ASO to 4200zl netto, takze doliczyc VAT i koszt wymiany i calosc pewnie sie zamknie od 6-7 tys. Wymiana podobno też łatwa nie była i troche im to czasu zajeło. Może sprawdż to jeżeli nagle zaczał ci wyciekac a sladow ubytku nie ma wokół. Ja na szczescie miałem gwarancje.
Jak coś to pisz.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 29 Maj 2018, 07:29:16
Sam niedawno nabyłem i40 z Niemiec. Po oględzinach silnika miałem niemal pewność że był wymieniony. W zbiorniczku wyrównawczym na ścianach miałem stary olej, ale nie pojawiała się "tęcza"  na powierzchni płynu.Napisałem do kilku serwisów ASO i jeden z nich odpisał że prze 129 tys km wymieniony był silnik. było to dokładnie 8 miesięcy temu. Teraz mam najechane 140 tys.
Jeśli komuś ubywa płynu w pierwszej kolejności proponuje kupić tester do sprawdzenia szczelności uszczelki pod głowicą.
http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-nowosc-i6439637967.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMjIwMzk5MzcAMTk0ODEzAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=9aaab66a-bef9-4ce7-8f02-c58b1e9811a0
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: michal90 w 29 Maj 2018, 09:43:07
U mnie rozwiązanie problemu było prostsze: podczas wymiany EGR'a odpinane były cienkie przewody odprowadzające/doprowadzające płyn chłodniczy w jego okolicach. Przewody są gumowe a opaski na nich metalowe, zatem z czasem opaska nadaje przewodowi specyficzny dopasowany do siebie "kształt". Zauważyłem, że ktoś po prostu odwrotnie założył opaskę, przez co nie wpasowała się ona w ten wcześniej odciśnięty kształt, przez co powstała szczelina, którą sączył się płyn. 3 min roboty i po problemie.

Dlatego tak jak powyżej pisał waszek_rmc w pierwszej kolejności proponuję poszukać zwykłych wycieków.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: pudzian3 w 30 Maj 2018, 23:29:50
na razie pytalem tylko z ciekawosci czy ktos juz mial takie problem. a u mnie plyn zaczal uciakac I sa lekkie slady na podjezdzie jak chwile postoi. dolalem do plynu chlodzacego specyfiku ktory zakleja jakies malutkie dziury I zobacze czy dalej bedzie cieklo. w poprzednim moim aucie pomoglo wiec moze I teraz sie uda. nic nie bylo ruszane przy silniku ostatnio wiec jakies zle zamocowanie opaski odpada. jak bedzie dalej cieklo to w weekend autko lekko do gory I bede szukac skad ucieka. niestety gwarancja sie skonczyla 2 miesiace temu  :-(  :-(
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 31 Maj 2018, 12:12:15
Z ciekawości sprawdziłem u siebie poziom czy spada po wymianie tego EGR i spotkała mnie niemiła niespodzianka. Znów spada. W niecałe 3 tyg spadł z max do połowy. Zatem wracam do ASO i ciekawy jestem co teraz wymyśla. Zaczyna już mnie drażnić to auto bo w ASO jestem raz na miesiąc.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: petszol w 06 Czerwiec 2018, 19:07:50
Mi wymienili chłodnice , płyn spadał może jeszcze przez jakieś 2 tys. km razem jakieś 1,5 l(niby poinformowali ze będzie jeszcze spadać  ale ze aż 1,5 l ?(. Na dzień dzisiejszy zrobiłem ok 15 tys. i problem zginą.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 07 Czerwiec 2018, 07:06:35
Dostałem podobna odpowiedź z ASO. Trzeba chwile poczkekać bo może być jeszcze układ zapowietrzony. Zobaczymy. Teraz mam trase ok. 2 tys km to będę obserwował.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 07 Czerwiec 2018, 07:15:43
Alfred to normalne- miałem taką sytuację w Astrze kilkukrotnie. Wystarczy że po wlaniu płynu uruchomisz silnik do rozgrzania i układ sam się odpowietrzy. Ja dodatkowo naciskałem na przewody przy chłodnicy żeby przyspieszyć odpowietrzanie ale nie jest to konieczne. Radził bym nie jeździć takiej długiej trasy na nieodpowietrzonym układzie bo tak naprawdę nie wiesz ile trzeba będzie jeszcze dolać.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 07 Czerwiec 2018, 07:29:36
Nie mam wyboru z trasa. Goscie w ASO po wymianie trzymali go jeszcze jeden dzien. Od wymiany tez minelo juz z 3 tyg. Mowili ze byl odpowietrzniany. Jednak tez nauczony juz przygodami z tym samochodem woze w bagazniku zawsze litr plynu i rowniez olej:)
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 07 Czerwiec 2018, 07:40:22
Jak to już 3 tyg to układ na pewno już masz odpowietrzony. Pozostaje tylko obserwować :)
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 15 Czerwiec 2018, 08:23:30
No i spadl do minimum. Byłem w ASO. Goście nie wiedzą co jest. Powiedzieli, że sprawdzali silnik i według tego co Hyundai im podał (jakie warunki musza być spełnione żeby ocenić, że to jest ta wada fabryczna silnika) to silnik jest ok. Zostawiam auto na wtorek i maja szukac "igły w stogu siana". Jednak patrząc na ich miny to nie wróże nic dobrego;/
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: wtom w 15 Czerwiec 2018, 13:53:19
prosta sprawa sprawdzić. trzeba kamerką zajrzeć do cylindrów (np. przez otwory świeć żarowych i zobaczyć czy są umyte cylindry. jak nie to raczej nie jest to wina silnika czy uszczelki. po prostu masz gdzieś wycieki z układu. może być tak, że gubi w czasie jazdy i od razu wysycha więc śladu nie ma, chociaż powinny być gdzieś "zwapniałe" slady
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Venom w 18 Czerwiec 2018, 14:37:09
dokładnie, mi leciało gdzieś tam na simeringach na wejściu do do bloku silnika . Ni chuja nie mogłem tego znaleźć bo zwyczajnie wysychało jak silnik był nagrzany a jak był zimny to nie leciało.  Kiedyś obczaiłem jednak to miejsce , uszczelnili i z bani. A też byłem już zesrany ze uszczelka ze to ze tamto .
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Przemek w 18 Czerwiec 2018, 19:52:12
U mnie też ubywało plynu, okazało sie ze jest niewielka dziurka na przewodzie wchodzacym do nagrzewnicy , praktycznie przy samej opasce.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 22 Czerwiec 2018, 12:56:50
No i badane było wszystko. Również pompowali co2. Finalnie jeszcze raz auto przeszło procedure z wytycznych od Hyundai i znalezli cos co jest oznaka tej wady fabrycznej. Dostałem informację, że jest przygotowywana dokumentacja i zostanie wymieniony silnik na nowy. Teraz czekaja jeszcze na akceptacje od HMP i pewnie za jakis czas dostane nowy motor.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Venom w 22 Czerwiec 2018, 13:58:55
no to w pyte :-)
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Maucinek w 24 Czerwiec 2018, 09:19:18
Podpowiedzcie Panowie proszę, jaki płyn chłodniczy na dolewkę? Mam minimalny ubytek i potrzebuje dolać właściwego płynu
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Arunio w 24 Czerwiec 2018, 16:38:27
Płyny są mieszalne, nie przejmuj się za bardzo.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Maucinek w 30 Czerwiec 2018, 19:51:16
Poczytełem trochę w necie i niestety "mieszalność" wszystkich płynów to mit. Mieszalne sa ze soba konkretne rodzaje płynów. W przypadku zmieszania innych płynów mozna sobie bardzo zaszkodzic. Znalazłem informacje ze jesli nie wiemy jakiego rodzaju mamy płyn i potrzebujemy dolac niewielka ilosc (u mnie było to 0,35 l) najlepiej dolac wody destylowanej. To tez zrobiłem
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 16 Wrzesień 2018, 19:55:22
Nadal ubywa mi płyn chłodniczy. Zrobiłem dzisiaj test szczelności uszczelki pod głowicą ale wyszedł negatywnie. Zdziwiła mnie jedna rzecz- mocno rozgrzałem silnik i przy odkręcaniu korka płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym nie było ciśnienia- korek odkręcił się bezproblemowo, a wydaje mi się że jakieś ciśnienie musi być wytworzone. Czytałem że często przyczyną jest sam korek. Co o tym sądzicie? myślicie że tą drogą może ubywać płyn?
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: ELETomek w 16 Wrzesień 2018, 20:30:23
Jak układ nieszczelny to nie ma ciśnienia, a czy przyczyną jest korek? Chyba było by widać jakieś ślady płynu na zbiorniczku.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: wtom w 16 Wrzesień 2018, 20:46:32
Cytat: "Pajaro"
Nadal ubywa mi płyn chłodniczy. Zrobiłem dzisiaj test szczelności uszczelki pod głowicą ale wyszedł negatywnie. Zdziwiła mnie jedna rzecz- mocno rozgrzałem silnik i przy odkręcaniu korka płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym nie było ciśnienia- korek odkręcił się bezproblemowo, a wydaje mi się że jakieś ciśnienie musi być wytworzone. Czytałem że często przyczyną jest sam korek. Co o tym sądzicie? myślicie że tą drogą może ubywać płyn?


ale z tego co widziałem, korek zbiorniczka to zwykła zakrętka. jak już coś, to nie trzyma korek chłodnicy (ten ma regulację ciśnienia). zbiornik wyrównawczy jest typu otwartego i tu nie ma prawa być ciśnienia a płyn będzie ubywał poprzez naturalne odparowanie, ubywa trochę (0,2l) na rok.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: ELETomek w 16 Wrzesień 2018, 20:59:31
No to nie wiem czy dobrze kombinuję ale test na szczelność uszczelki chyba trzeba powtórzyć
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: wtom w 16 Wrzesień 2018, 21:06:23
prosty test to oragonepltycznie, nie mogą być twarde węże po rozgrzaniu, nie może być białego dymu w rurze na zimnym silniku, kondensat w rurze wydechowej nie może być słodki  :-P

ile ci tego ubywa?
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 16 Wrzesień 2018, 21:17:01
Zależy ile ubywa. Jak mało to nawet pocący się przewód na opasce potrafi sporo zgubić.Tak miałem u siebie. Ale jak ubywa więcej i coraz wiecej to można się martwić. U mnie w getzie tak zaczęło ubywać, że po jakimś czasie po przejechaniu kilku kilometrów góra chłodnicy była już pusta. Płyn nie uciekał i nie było go w oleju. Po wymianie uszczelki teraz spokój.
Jenak wtedy potrafiło wywalić płyn po odkręceniu korka takie było ciśnienie.
Trzeba patrzeć i najwyżej kupić dla pewności test i sprawdzić upg.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 16 Wrzesień 2018, 22:21:44
Test zrobiłem i nic nie wykazał ale nie było "bąbelkowania" w rurce. Generalnie silnik jest po wymianie właśnie ze względu na wadę fabryczną- przejechane jakieś 30 tys km. Oleju przybywa- wydaje mi się że to wina zapchanego DPFa. Płynu ubyło od maksymalnego poziomu do minimum w około 4 tys km. W zbiorniczku jest syf w postaci czarnych plam ale to ewidentnie z wcześniejszej "usterki". Białego dymu nie puszcza- ale nie wiem jak to jest z dymieniem przy DPFie.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Alfred w 17 Wrzesień 2018, 08:31:32
Co do korka to możesz sprawdzić teorie. Kosztuje z 10zl. Z mojego doświadczenia z płynem chłodniczym w i40 to jeżeli nigdzie nie ma śladów wycieku to jeszcze jest opcja EGR i jego chłodnicy. Mi wymienili caly EGR bo obstawiali, ze nieszczelnosc jest tam (widzieli zatlusczenie). U mnie to jednak nie pomogło. Podobno jest to awaria czesto mylona z uszczelka pod glowica.
 
Pytanie inne. Jaki masz przebieg tego auta i kiedy ci wymieniali silnik?
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 17 Wrzesień 2018, 08:39:52
Silnik wymieniony był według serwisu przy 136 tys km, ma teraz niecałe 150 tys. Niestety samochód mam po gwarancji, silnik wymieniony był w ASO w Niemczech. W chwili wolnej będę dalej szukał wycieków na rozgrzanym silniku. Może któryś przewód jest źle nałożony i puszcza. Wydaje mi się że gdyby uszczelka była walnięta to w przewodach było by wysokie ciśnienie, a nie ma go wcale.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: ELETomek w 17 Wrzesień 2018, 09:29:17
Cytat: "Pajaro"
Test zrobiłem i nic nie wykazał ale nie było "bąbelkowania" w rurce. Generalnie silnik jest po wymianie właśnie ze względu na wadę fabryczną- przejechane jakieś 30 tys km. Oleju przybywa- wydaje mi się że to wina zapchanego DPFa. Płynu ubyło od maksymalnego poziomu do minimum w około 4 tys km. W zbiorniczku jest syf w postaci czarnych plam ale to ewidentnie z wcześniejszej "usterki". Białego dymu nie puszcza- ale nie wiem jak to jest z dymieniem przy DPFie.


Oleju przybywa, czarne plamy w zbiorniczku czy ten silnik ma chłodnicę oleju? Jeśli tak to tam bym szukał przyczyny.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: Pajaro w 17 Wrzesień 2018, 09:39:21
Tak ten silnik ma chłodnicę oleju razem z zaworem EGR.
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: ELETomek w 17 Wrzesień 2018, 10:22:18
Czyli tak jak pisał Alfred.

Na forum opla piszą, że jak są plamy w zbiorniczku to pierwszy podejrzany to chłodniczka oleju. Tylko tam piszą u wymianie uszczelnienia, a nie całej chłodnicy.

Jak nie znajdziesz wycieku na zewnątrz to chyba warto byłoby ją sprawdzić
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: jacekrys w 08 Kwiecień 2019, 19:19:11
Witam wszystkich..

Ja w temacie od jakiegoś czasu, od kilku dni jak uruchamiam zimne auto to słyszałem typowe bulgotanie w ukladzie chłodzenia. Wczoraj zauwżyłem znaczny ubytek płynu chlodzenia. Co dziwne pod autem jest sucho, nie widze zadnych wycieków. jak nacisne węże to sa miekkie  jakby nie miały cisnienia silnik się grzeje normalnie do 90 stopni, i przy tej temperaturze tez zalacza sie wentylator, Temperatura nie podskoczyla mi nigdy powyzej 90Csprawdziłem olej, jest normalny czarny bez wodnych wtraceń. Zbiornik wyrównawczy jest czysty bez nalotów oleju czy innego syfu,  Jakieś sugestie ??
Tytuł: [i40 VF] i40 plyn chlodniczy
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 08 Kwiecień 2019, 19:25:09
W getzie miałem podobnie.  Temperatura w normie, zero wycieków na ziemi a płyn powoli ginął a potem od razu szybko znikał gdzieś. Na głowicy nie było śladów a raczej padła uszczelka bo teraz już po wymianie jest dobrze.
Jedynym zauważyłem, że jedna świeca mimo przebiegu była jak nowa bo pewnie chłodzona płynem na jednym cylindrze.
Są takie testy na chłodnicę sprawdzający czy jest gaz z spalin w płynie. Koszt niewielki a pokaże czy to upg.