HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: damek w 26 Czerwiec 2015, 13:48:24
-
Cześć
pierwszy post więc witam wszystkich.
Poczytałem trochę na temat chipów na forum, ale niestety nie znalazłem jasnej odpowiedzi do tego konkretnego przypadku. Czy prawdą jest, że silniki te w obu wersjach różnią się tylko oprogramowaniem. Czy w takim wypadku będzie zmniejszone ryzyko przedwczesnego zużycia dwumasy, sprzęgła itd. po zastosowaniu chipa?
I który rodzaj byłby w tym wypadku odpowiedniejszy, box czy przeprogramowanie mapy? Boxy reklamują, jako elastyczne, tzn. dostosowujące parametry do zużycia danych podzespołów (turbina, itp.) po zresetowaniu, natomiast mapa już zostanie taka jak od początku.
Bonusik: na ostatnim przeglądzie w serwisie (GEZET), na pytanie dlaczego nie działa funkcja Auto Stop (w moim przypadku, związane to jest z wadą czujnika sprzęgła) facet odpowiedział, cytuję: to jest funkcja, która powiadamia serwis, że auto miało wypadek i działa tylko w Niemczech i Holandii, więc Panu niepotrzebna :D
-
Witam ...
Jeżeli chodzi o wersję silnikową to masz rację, oba silniki niczym się nie różnią.
Powiem więcej w obecnej wersji poliftingowej 2015 jest także ten sam silnik 1,7 CRDI ale już podkręcony do 140KM.
Istnieje sprytne urządzonko wpinane "gdzieś" pod maską i zwiększające moc.
Miałem okazję jeździć z tym wynalazkiem przez pewien czas i z 135KM podciągnęło moc do 163KM.
Wrażenia jak najbardziej pozytywne i po kilku pierwszych kilometrach zaczyna pojawiać się szeroki uśmiech.
Turbo dziura praktycznie zniknęła i spadło spalanie na trasie nieznacznie.
Kolega ma to założone w firmówce i zrobił już 120kkm bez problemu.
Jedynie trzeba pilnować turbiny żeby nie przegżać po ostrzejszej jeździe.
Zmienisz mapę = stracisz gwarancję.
Włożysz "oszukiwacz" = na serwisie śladu po nim nie będzie.
P.S.
Radzę zmienić serwis jeżeli dochodzi w nim do takich wniosków diagnostycznych.
Kto wie co im jeszcze przyjdzie do głowy.
Jeszcze wymienią silnik bo nie będą mogli ruszyć na ręcznym bez zapiętych pasów.
-
te boxy z allegro powodują wzrost temperatury spalin poprzez zwiększenie dawki paliwa . daje to efekt w postaci mocy ale szkodzi silnikowi .
moim zdaniem lepiej jest odżałować trochę więcej i mieć mapę wgraną pod jednostkę - uwzględnienie stopnia zużycia , zapasu mocy itd. mając taką mapę masz pewność ,że jest to wszystko wyliczone pod Twój konkretny samochód . Tego nie masz w tych uniwersalnych boxach za 300 PLN. jakiś czas temu w Auto Świecie był artykuł o tych boxach , polecam poczytać .
-
Przymierzam się do wynajęcia Powerbox'a od firmy Vtech. Ze 136KM robi się 157KM, a z 325Nm robi się 370Nm.
Jak wynajmę i pojeżdżę to podzielę się wrażeniami i statystyką spalania.
-
Daj znać, ja też tym wynajmem jestem zainteresowany :-)
-
http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=6&t=826&hilit=moc
http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=6&t=3326&hilit=moc
-
Witam, w najbliższym czasie planuje chiptuning w mojej i40 1,7 crdi 115 km. Czy ktoś wykonywał już mapowanie w tej wersji silnikowej? Jak auto sie sprawuje po modyfikacji? Czy nie ma problemów z DPF?
-
W piątek auto doznalo zmiany. Przebieg 240k. Na początek 115 KM i 260 Nm. Po zmianie 148 KM i 335 niutkow. Różnice czuć. Auto wreszcie jedzie. Zobaczymy na dłuższą metę co się stanie.
-
Piekny prezent na święta ;) Silnik od nowości ten sam? Co z DPF? Jaki koszt? Chip czy BOX?
-
Ten sam. Auto poflotowe serwisowane do końca w ASO. DPF w stanie bardzo dobrym. Sprzęgło bez dwumasy. Praktycznie na nowych komponentach. Wymieniony łańcuch rozrządu. Zmiana dokonana programem. Koszt 1400 zł.
-
Podczepie się trochę pod temat. Też się zastanawiam nad nową mapą. Tylko czy jest sens dla wersji 136km? Ile z tego da się wycisnąć bez uszczerbku dla silnika?? Robił ktoś z was mapę dla tej wersji silnikowej? Czy tak jak kolega wyżej uzyskam te 148 koni to jest w ogóle sens?? No może dla momentu jest sens to zrobić.
-
Ale z Twojej wersji wyjdzie więcej zapewne. A gdybym miał 136 KM to bym nie robił nic. Bo 115 to muł
-
uzyskam te 148 koni t
Najpierw trzeba stwierdzić ile fabryka dała.. znane są przypadki i to dość częste, ze 136 na papierze to 140-150 w rzeczywistości...a wtedy taki tuning nie ma sensu...
-
Witam u mnie jest nowy silnik, nowe turbo, pozostały tylko stare wtryski i pompa. Na hamowni wyszło 150 KM po lekkim chipie wyszło 181 KM i 404 Nm. Przejechałem juz 2 tyś kilometrów, autko naprawdę fajnie jeżdzi.
-
No 181 km to ja rozumiem . :-) dla takiego osiągi to jest sens. A z ciekawości spalanie ci spadło. Czy cieszysz się mocą i nie patrzysz na to?
-
Witam u mnie jest nowy silnik
to mnie najbardziej dziwi, czemu wszyscy dostają nowe silniki :) Aż strach
-
Łańcuchy pękają ;-)
-
Ale poważnie piszesz? Koszt niewielki, może tak zapobiegawczo wymieniać?
-
Słyszałem o dwóch autach z wymianą silnika w jednej z firm ode mnie. U mnie hałasował i wymieniłem
-
Kupowałem swojego w serwisie, silnik wymieniony przy 260 tyś wpis w książce. Wymieniony blok silnika plus głowica. Wcześniej wymienione turbo na nowe. Jak się spytałem dlaczego był wymieniany silnik to kierownik serwisu odpowiedział mi ze obróciło panewki, ale czy to prawda to nie wiem. Auto firmowe, jeździła kobieta przeważnie po trasie. Co do spalania to w lato pokazuje 5.5 litra teraz jest chłodniej wiec podskoczyło do 5.8 no i opony zimowe. Wcześniej przed chipem i wycięciem dpf-a pokazywało 7.3 litra.
-
A czy ktoś z Was po chipie zaobserwował częstsze czyszczenie DPF? I słyszy głośniejsza pracę turbiny?
-
Kupowałem swojego w serwisie, silnik wymieniony przy 260 tyś wpis w książce. Wymieniony blok silnika plus głowica. Wcześniej wymienione turbo na nowe. Jak się spytałem dlaczego był wymieniany silnik to kierownik serwisu odpowiedział mi ze obróciło panewki, ale czy to prawda to nie wiem..
no mi obróciło panewki przy 220.
-
Podczepie się trochę pod temat. Też się zastanawiam nad nową mapą. Tylko czy jest sens dla wersji 136km? Ile z tego da się wycisnąć bez uszczerbku dla silnika?? Robił ktoś z was mapę dla tej wersji silnikowej? Czy tak jak kolega wyżej uzyskam te 148 koni to jest w ogóle sens?? No może dla momentu jest sens to zrobić.
Witam.
Robiłem parę miesięcy temu. Zamiast 136 miałem 129 ps. Wyciety DPF zaślepiony EGR i wyszło 162 ps.
-
A ile cię kosztowało wgranie mapy??
-
Robilem w ŁG Kraków. 1800 zł cały komplet
-
Nowy rekord sredniego spalania po ponad 350 km
-
Ponizej mój wykres po wgraniu programu i strojeniu. W stocku okazało się że moja 115 konna wersja ma koni 126 . 162 konie bez problemu ale ostatecznie z uwagi na dpf zostaliśmy przy 155.
[ Dodano: 2018-02-05, 12:11 ]
A czy ktoś z Was po chipie zaobserwował częstsze czyszczenie DPF? I słyszy głośniejsza pracę turbiny?
U mnie wręcz przeciwnie. Wogóle nie słychać nic a cały silnik pracuje tak cicho ze wydaje mi się że to jest benzyniak. Co do częstszego wypalania to z tego co pamiętam to ten majster który mi programował to nie jest dobry objaw. To jest wręcz zły objaw. Po modzie podniesiona jest temperatura spalin i dpf głupieje .Dla niego teraz to nie jest podniesiona temperatura spalin a on to odczytuje jako rozpoczęcie procesu regeneracji bez względu na to czy czy potrzeba czy nie i czy tego chcesz czy nie .Innymi słowy kontroluj poziom oleju bo może lać po tłokach .
-
Ale to jak z tym walczyć w takim razie ? Zmniejszyć trochę moc?
Poza tym jak pojedze trasa to wypalanie jest rzadsze. Nie wiem jak było przed chipem ale wydaje mi sie, że zacząłem mieć wyższe spalanie niż zaraz po zakupie.
-
Nie wiem, właściwie tylko gdybam i przypominam sobie szczątki rozmów podczas modyfikowania mojego bo ten mój tuner o tym mówił . Może to tylko złudzenie a większe spalanie to efekt tego ze auto jest ostrzejsze przez co i ty poprostu bardziej ciśniesz albo jest zimno i to stąd. U mnie spalanie na dziś to 6,4 i jeszcze nie wiem czy jest wyższe czy niższe vs to co było przed modem .A pwoiedz mi , ty masz czipa czy wgrany program ?
[ Dodano: 2018-02-06, 08:16 ]
Podczepie się trochę pod temat. Też się zastanawiam nad nową mapą. Tylko czy jest sens dla wersji 136km? Ile z tego da się wycisnąć bez uszczerbku dla silnika?? Robił ktoś z was mapę dla tej wersji silnikowej? Czy tak jak kolega wyżej uzyskam te 148 koni to jest w ogóle sens?? No może dla momentu jest sens to zrobić.
ja bym nie robił . Oczywiście da rade wycisnąć pewnie ze 170 koni i byłoby to bez uszczerbku dla silnika jako takiego ale...razem ze wzrostem mocy rośnie i to konkretnie moment obrotowy a tu już trzeba się zastanowić czy da rade sprzęgło . U mnie przy programie na 162 konie nie ślizgało się absolutnie ale nie wiem jak by było np za 2000 km ? Druga sprawa to dpf . Generalne po tych programach min wzrasta raz ze ciśnienie spalin a dwa ich temperatura i jak przesadzisz to dpf bedzie odczytywał to jak sygnał do regeneracji czyli będzie lał dodatkową wachę, uruchamiał procedure bardzo często a jak będziesz to przegapiał to będziesz miał te wachę w oleju co podniesie ci stan rozrzedzi olej itd . No chyba ze usuniesz przy okazji dpf to problem znika . Możesz wbrac coś delikatnego i zrobić sobie ze 136 np tak jak u mnie 155 ale czy jest sens bulic za te parę koni ? Ja mam wersje 115 koni więc jakis sens to miało ale jakbym miał 136 to bym nie tykał tego no chyba ze masz luźne 1200-1400 pln i dzień wolnego :-)
-
Na hamowni wyszło mi ,że na fabrycznym programie miałem 128 koni. Po wgraniu nowej mapy 168 koni. Jutro jadę w trasę to zobaczę pełnie możliwości po wgraniu mapy. Na szybko - po nowej mapie i usunięciu dpf mocno spadło spalanie.
-
A kto Ci robił mapę i wywalał DPF ?
-
krzysiekchl zabieg zrobiłem w:
G-LAB Diesel Tuning
Rokicińska 266 92-620 Łódź
Tam też robił Venom swojego i40. Byłem pierwszy z silnikiem 136k i automatem. Do tej pory z i40 robili manuale i z mniejszą fabryczną mocą.
-
168 kucy to grubo... masz może wykresy?
Co do DPF to jak to wyglada? Masz przelot czy dziury w obudowie? Jaki całkowity koszt? Widziałeś DPF po wycięciu? Jaki był stan? Co tak naprawdę robią z reszta filtru? Oddali Ci go chociaż?
-
Krzysiek to to samo miejsce gdzie ja robiłem. 168 koni fajnie.Jaki moment ? Moc to akurat zazwyczaj jest powyżej 3000 wiec tam gdzie sporadycznie bywamy . Masz wykres? Zaskakujące jest to ze w serii miałeś 128 koni tylko. Może przez dpf? U mnie było w serii zamiast 115 koni az 126 . 168 jest bez problemu do zrobienia w i40 nawet tej 115 konnej jak i z dpf .Przynajmniej moja sztuka chciał kręcic wysokie parametry.
Serio spadło ci spalanie? Ja mam wrażenie ze mi delikatnie wzrosło po modzie ale możne to dlatego że przed było nieprzyzwoicie niskie .
heheh chwalili ci się jak zatrzasnęli kluczyli w moim i40 ??? :lol: :lol: :lol: :lol:
-
DPF nie widziałem. Rano wstawiłem auto i po południu po nie pojechałem. Byłem przy wgrywaniu mapy.
https://drive.google.com/folderview?id=1-bAPpZ8eZ4EmkE6ZE9CN56f3K_TXrVlg
Tu jest wykres . Dla porównania jakieś fabryczne ustawienia. Z momentem jest tak że w automacie jest trochę zafałszowany ze względu na sprzęgło. Spalanie spadło na pewno z powodu DPF. Jak mi ciągle dopalało to brało paliwo. Tak czy siak z 9 na razie mam 7. Jestem na wyjeździe na autobanie auto ma moc. Czuć moment że jest prawie stały tak jak na wykresie . Venom opowiadał tylko że twój bardzo chciał się kręcić i trzeba było go ograniczać. Z DPF został wywalony środek i wyłączony z kompa. Z zewnątrz wygląda jak by był. Dodatkowo wyłączył mi EGR za zaś. Auto spokojnie jadąc na 6 biegu zbiera się bardzo dobrze . Nie trzeba tak deptać i redukować. Co to g- lab to podejście profesjonalne. Spokojnie pogadaliśmy , spytał mnie czego oczekuje. Te osiągi co ja uzyskałem są bez szaleństw. Spokojnie można było go dać wyżej. Początkowo uzyskał 158 km ale wykres nie był tak równy i po rozmowie stwierdził,że go poprawi. No i wyszło 168 km. Koszt to 1800zł.
-
elegencko
-
Musi jechać, w automacie musi to być fajne uczucie.
-
Ponizej mój wykres po wgraniu programu i strojeniu. W stocku okazało się że moja 115 konna wersja ma koni 126 . 162 konie bez problemu ale ostatecznie z uwagi na dpf zostaliśmy przy 155.
[ Dodano: 2018-02-05, 12:11 ]
A czy ktoś z Was po chipie zaobserwował częstsze czyszczenie DPF? I słyszy głośniejsza pracę turbiny?
U mnie wręcz przeciwnie. Wogóle nie słychać nic a cały silnik pracuje tak cicho ze wydaje mi się że to jest benzyniak. Co do częstszego wypalania to z tego co pamiętam to ten majster który mi programował to nie jest dobry objaw. To jest wręcz zły objaw. Po modzie podniesiona jest temperatura spalin i dpf głupieje .Dla niego teraz to nie jest podniesiona temperatura spalin a on to odczytuje jako rozpoczęcie procesu regeneracji bez względu na to czy czy potrzeba czy nie i czy tego chcesz czy nie .Innymi słowy kontroluj poziom oleju bo może lać po tłokach .
A u Ciebie nie ma zbyt wysokiej temperatury spalin? Dziś po 70 km się włączyło jak dodałem na 2 i 3 biegu gazu. Najgorsze że nie wiem jak sprawdzić sam DPF.
-
Hm, wiesz. Nie dramatyzowałbym bo przecież dpf jest taki sam jak wersji 141 konnej. U ciebie wzrost mocy vs seria jest właściwe prawie żaden .U mnie nieco więcej ale tez bez jakiś drastycznych skoków . Nie zauważam póki co negatywnych stron .Mam ten interfejs co tos ie podpina. Muszę kiedy zobaczyć czy jest coś na temat temperatury spalin .
-
No u mnie ze 116 wyszło 148. Może już faktycznie jest dość pełny i wystarczy trochę jeżdżenia niedogrzanym autem i się dopełnia?
-
No ze 116 ale my mamy te słabsze jednostki które niczym ( oprócz softu i kolektorów) nie różnią się od jednostek 136 i 141 koni zatem te + 7 koni u ciebie trzeba traktować jako odblokowanie do normalnych parametrów nic więcej. Byłeś z nim ostatnio na wypalaniu poza miastem ? W mieście ci sienie zregeneruje tzn zawsze przerwiesz ten proces. Tu potrzeba minimum 15 minut jazdy na 3 000 obrotów bez dotykania hamulca i zmiany biegów. Jedziesz do Piątku , pakujesz się na autostradę i jedziesz do Sójek na 4 biegu 3000 obrotów i masz dpf pusty .
-
Byłem w Świnoujściu autostradą jechałem, teraz jechałem do łodzi miedzy 160 - 200 KMH. Czyszczenie się pojawiło jak wracałem.
-
Pytanie. Co może powodować dźwięk spalania stukowego. Słychać je od ok 2000 obrotów przy mocniejszym wciskaniu gazu. Jak przyspiesza się spokojnie to jest normalnie. Wtryskiwacze są po regeneracji. Auto jest po chipie. Czy mogło się coś stać z mapą?
-
przestawiony zapłon tzn wyprzedzony
-
No i pojawił się błąd P245A... Co tu się dzieje? Wcześniej wywalony wtryskiwacz....
-
A gdzie robiłeś chipa?? Jaki przebieg??
-
Chip w tc-performarmance . Przebieg 245 tys.
Błąd P245A wraca. Samochód pracuje różnie. Wypalanie DPF pojawiło się po 70 km. Przy ok 1000 obrotów słuchać gwizd
-
węglu wujka gogle masz problem z EGR. I to by tłumaczyło ,że silnik dziwnie pracuje.
A przy strojeniu nie wyłączyli ci EGR? Mi to zrobili od razy ,żeby nie było problemów.
-
Czytałem Google ale nic tam o problemach z DPF ani spaleniem stukowym i wypchnięciem wtryskiwacza nie bylo. Podejrzewam mapę, w tygodniu jadę przywrócić fabryczną. Zobaczymy co będzie
-
węglu wujka gogle masz problem z EGR. I to by tłumaczyło ,że silnik dziwnie pracuje.
A przy strojeniu nie wyłączyli ci EGR? Mi to zrobili od razy ,żeby nie było problemów.
mi tez nie wyłączyli i pracuje mi jak złoto . Wątpię czy program ma coś z tym wspólnego. Spalanie stukowe pojawia się wtedy gdy zapłon następuje nie wtedy gdy trzeba . W programach miejsca w którym następuje zapłon się nie zmienia. Pytanie brzmi czy to aby napewno spalanie stukowe ( bo to bardzooooo dziwne ).Jeśli tak to nie wiązałbym tego ani z wtryskami ani programem. Teoretycznie moze to meic coś wspólnego ze złym paliwem ale żeby az tak ?
[ Dodano: 2018-03-17, 16:24 ]
obstawiam EGR .Być może to lanie wtrysków jakoś go naruszyło? Trzeba by sprawdzić czy jest jakaś zależność .
-
Sam nie wiem. Zacznę od mapy . Kurczę najgorzej znaleźć przyczynę
-
no tak, od czegoś musisz zacząć
-
Numer błędu wskazuje na EGR. Jak by nie patrzeć.
-
Tak, wskazuje. Ale już go nie ma. Był i znikł.
-
to chyba musisz zacząć od mapy, jeśli podejrzewasz ,ze to coś popsuło. Albo zawór egr się nie domyka z jakiś powodów czy to sadzy czy uszkodzenia. Dziwi mnie ten gwizd o którym piszesz. Gwizd świadczył by o turbinie tylko obroty zdecydowanie za nisko. Albo z ciśnieniami coś jest popitolone.
Venom a jesteś pewien na 100% że masz włączony?? Bo jak ja byłem na poprawce to był też jeden koleś i tam gadka była właśnie o EGR żeby wyłączyć. I jak się ten z g- lab wzioł do podpięcia i wyłączenia to się okazało że zrobił to z automatu wcześniej i nawet o tym nie pamiętał. Więc możesz mieć EGR wyłączony i tego po prostu nie wiesz.
-
Czy w regionie łódzkim jest jakiś sensowny warsztat z wiedzą i doświadczeniem odnośnie diesli? Jak mapa nie pomoże to muszę oddać komus auto kto ustali przyczynę.
-
Wiem że w Zgierzu jak byś jechał od strony Łodzi szczecińską , przed rondem w Zgierzu po lewej stronie. To słyszałem że są dobrzy. W Łodzi to nie wiem.
-
t
Venom a jesteś pewien na 100% że masz włączony?? z.
Hm, czy jestem pewien? Powiem tak, nie było na ten temat żadnej rozmowy więc podejrzewam ze jest nieruszony tym bardziej że DPF nie był dotykany. Z ciekawości zadzwonię i spytam .
Krzysiek co do tego gwizdania...czy nie taki dziwięk sie wydobywa gdy zapchany jest filtr w zbiorniku paliwa i wtedy taki dźwięk wydobywa sie z pompy? Jest tu chyba wątek na ten temat .
-
V-Tec Łowicz zadzwoń do Jacka i ci wszystko ogarnie robi również chip dpf egr i inne człowiek z pasją polecam wejdź na fb firmy i zobacz ile się tego przewija
-
tak, tylko koelś jest bardzo nie przeprzyjmy. Rozmawiałem z nim kilak razy i odgrywał role księcia którego prosić trzeba żeby tematem się zainteresował. nie mam cierpliwości do takich typów .
-
Po pierwsze mapa fabryczna - trochę ciszej ale tryka pod dużym obciążeniem.
Po drugie wizyta w Hyundai sprawdzone wszystkie parametry w normie. Nawet bardzo ładne jak na przebieg.
Po trzecie rozmawiałem z Panem z Łowicza i jak usłyszał gdzie robiłem wtryski to stwierdził , że trafiłem najgorzej w Polsce (hm, 20 km odległość to konkurencja). Jadę jutro do Bosch serwis i będą sprawdzać. Najwyżej wyjna wtryski, bo bardzo słuchać ich zła pracę powyżej 2000 obrotów na biegu 3,4,5 przy mocnym dodaniu gazu.
Mechanik z Hyundai dodał, bo zabrałem go na jazdę próbną i wtedy usłyszał dźwięki, o których mówiłem... Stwierdził żeby sprawdzić kompresję... Ale raczej to wykluczam bo silnik pracuje i odpala idealnie.
A DPF jak się wypalał tak się wypala - co 60-70 km.
-
Dla zainteresowanych trochę info o DPF. Omówione jest chyba wszystko co dotyczy problemu z DPF. I wytłumaczenie kiedy się dopala itd.
-
Dobra. Podsumowując walkę ze stukowym spaleniem winne były zregenerowane źle wtryskiwacze. Albo jeden. Zalozylem używane. Auto nie stuka.
-
Kurcze szkoda że dopiero teraz odkopałem ten temat. Moja i40 też działa trochę głośno. Mam automat i wiem że to trochę zmienia postać rzeczy. Zanim ją kupiłem był wymieniony silnik i na pewno jeden wtrysk. Może masz nagrany filmik jak dział silnik ze stukowym spalaniem? Nie mam w okolicy nikogo z kim mógłbym porównać pracę silnika.
-
Polecam icktuning łódź po wyłączeniu dpf już miesiąc i nic się nie dzieje.Teraz czas na mapę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
Witam u mnie jest nowy silnik, nowe turbo, pozostały tylko stare wtryski i pompa. Na hamowni wyszło 150 KM po lekkim chipie wyszło 181 KM i 404 Nm. Przejechałem juz 2 tyś kilometrów, autko naprawdę fajnie jeżdzi.
Hm.. widzę, że nie zaglądasz na to forum od kilku miesięcy, ale może dostaniesz jakieś powiadomienie i zajrzysz.
Jak się sprawuje auto po podniesieniu mocy do aż tak wysokiego poziomu? Jeździ jeszcze?
Pytam poważnie, bo jestem zainteresowany i40 i podniesieniem mocy. Tylko nie chcę tym samym wdepnąć na minę :/
Ew. inni użytkownicy, którzy już jakiś czas temu podnosili moc, również proszeni są o jakieś informacje. Jak się sprawuje taka modyfikacja po dłuższym okresie użytkowania.
-
Bartek_wroc
Po roku nadal jeździ :) Wszystko pracuje bardzo dobrze.
-
Widzę jednak, że Ty robiłeś nową mapę. Czyli to rozwiązanie przy którym traci się gwarancję, tak?
Mnie będzie interesowało auto 2-3 letnie, więc na gwarancji by mi zależało :/
W tej sytuacji zostałby mi jakiś power box?
Na pewno nie będę chciał wycinać dpf. Tylko tutaj podobno kółko się zamyka bo jak rozmawiałem we Wrocku w warsztacie, który regeneruje, wycina dpfy a także podnosi moc, to powiedzieli, że podniesienie mocy, siłą rzeczy spowoduje zwiększenie ilości spalin i szybsze zapychanie dpf :/
Mnie interesuje wersja 141KM i nie ukrywam,że podniesienie tak do chociaż 160KM, byłoby fajne.
W tą wersję kolegi, który rzekomo podniósł i40 na ponad 180KM jakoś nie chce mi się wierzyć, a już na pewno nie było to bezpieczne podniesienie.
-
to ja moze spytam czy ktos podnosil moc z zostawionym DPFem i ile KM/NM udalo sie uzyskac?
z checia podnioslbym moc ale DPF musi zostac (nie chce ryzykowac przejazdami przez niemcy)
czy podniesienie mocy nie powoduje wariowania DPFu? mam wersje 136KM
pozdro
-
U mnie wgrana nowa mapa silnika. Po badaniu na hamowni fabrycznie było 125km i 275Nm (katalogowo wersja 115km). Po podniesieniu mocy 155km i 338Nm. Rożnica odczuwalna podczas jazdy kolosalna, samochód jedzie zupełnie inaczej. Modyfikacja wykonana w sierpniu 2018r i wszystko śmiga, przy okazji wyciąłem DPF niestety nie nadawał się do regeneracji. Usługa w TuneForce w Poznaniu, jestem bardzo zadowolony i polecam.
-
czyli ta sama sytuacja co u mnie. 115 konna wersja faktycznie 125 koni. Ja mam zrobione na 156 koni , dpf ciągle mam ponieważ działa bez problemowo. Jestem rok po mapie i gdybym miał to robić jeszcze raz zrobiłbym na pewno.
-
tak z ciekawości, przy jakich przebiegach robiliście modyfikacje i jaka cena jeśli to nie tajemnica?
-
1300 PLN a przebieg 10 000 km od remontu silnika ( cały dół, turbina etc )
-
U mnie program i wycięcie DPF razem 1800 zł, przebieg 170kk.
-
Panowie, a jak to jest z tą mapą i power boxami. Przy obu się pewnie traci gwarancję, prawda? Tylko power boxa można chyba samemu wypiąć, a mapy wgrać na nowo już nie za bardzo :/
-
Z tego co wiem zawsze można wgrać z powrotem oryginalną mapę.
-
Znajomy do focusa 1,8 dał właśnie taki box z jakiegoś zakładu co dawał chyba kilkanaście koni. Mówił, że lepiej śmiga a spalanie małe. Ale samochód miał od nowości i nie zajechany. a cena chyba była coś o 20 stówek.
-
Z tego co wiem zawsze można wgrać z powrotem oryginalną mapę.
Wiem, ale samemu tego nie zrobię. Trzeba znów jechać i płacić. Później znów za wgranie tej poprawionej itp. Trochę to męczące gdy auto jest na gwarancji.
Podpytam z ciekawości ludków w serwisie hultaja. Może ktoś coś tam zasugeruje i powiem jak to naprawdę jest ;)
-
ja robiłem mapę przy 111 tys przebiegu ( coś około tego). Boxa według mnie nie ma co . z tego co wiem dużo lepsza jest mapa. Nawet dla samych spalin box spowoduje szybsze zapchanie dpf niż mapa. Tak więc lepiej poczeka na koniec gwarancji i zrobić mapę. 180 koni spokojnie jest do osiągnięcia. Mnie pytano czy szalejemy z mapą czy nie. Ja stwierdziłem ,że te 168 mi wystarczy ,ale bez problemu mogłem jeszcze ciągnąć. I tak te 168 to jest bezpieczna wartość.
-
ja robiłem mapę przy 111 tys przebiegu ( coś około tego). Boxa według mnie nie ma co . z tego co wiem dużo lepsza jest mapa. Nawet dla samych spalin box spowoduje szybsze zapchanie dpf niż mapa. Tak więc lepiej poczeka na koniec gwarancji i zrobić mapę. 180 koni spokojnie jest do osiągnięcia. Mnie pytano czy szalejemy z mapą czy nie. Ja stwierdziłem ,że te 168 mi wystarczy ,ale bez problemu mogłem jeszcze ciągnąć. I tak te 168 to jest bezpieczna wartość.
box jest zupełnie bez sensu .Mape poważny tuner będzie ci dostosowywał indywidualnie do możliwości i stanu pieca. Box po prostu wpinasz i nie ma możliwości strojenia . Niby te dobre boxy jakoś tam reagują ale tylko w ograniczonym zakresie. Mi gość jak robił mapę to hamował samochód chyba z siedem razy zanim otrzymał to co chciał. Co do 180 koni to jest to możliwe ale raczej nie jest dobre dla tego silniczka. Jeśli chcesz zostawić dpf to wogóle zapomnij o takich wartościach bo dpf będzie ci ciągle dopalał . Ja przy pierwszym hamowaniu miałem 182 konie i tuner musiał się napracować żeby zejść do bezpiecznych 156 koni . Myśląc o 180 koniach pamiętaj tez o sprzęgle . Jeśli masz silnik w dobrym stanie to wartość około 160 koni jest bezpieczna i wielokrotnie sprawdzana .
-
Venom dobrze gadasz. Pamiętam że jak byłem na strojeniu to mi mówił o twoim egzemplarzu . Że mocno się chciał kręcić. Wariata masz 😁 ale tak jak piszesz u mnie cały dzień auto było na warsztacie ( no oczywiście DPF wycinali to też trwało) box dla mnie jest bez sensu. To tylko podwyższa ileś razy mieszankę ale nie stroi co daje np. niezupełne spalanie i zapchanie DPF. Strojenie i tylko to.
-
Z DPFem tez w boxa "na sztukę" bym nie wszedł.
Tylko mapa pod silnik.
Boxy roznie podchodzą. Czasami jak się ma szczęście może i box podejść.
Kolega takiego miał w audi A4 B6 na 1,9 TDI przez parę ładnych lat.
Szedł jak zły, palił mniej na boxie, nie kopcił i nadal po rodzinie chodzi bez problemów.
Ale tam nie było filtra . No i to ruletka.
-
Chcę kupić i40 sedan z 2012r, 1.7 CDTi 115KM z przebiegiem 86tyś km.
A moje pytanie to czy jeśli auto będzie używane codziennie 20km krajowa, 60km ekspresówka, 10km wojewódzka i to 2x dziennie (w sumie 160km na dzień) to opłaca się podnosić moc ? By zyskać na spalaniu i na późniejszej eksploatacji by np coś dłużej wytrzymało bo np ma lżej lub coś ? Jeżdżę raczej max do 140km/h bo szybciej i tak mi się nie opłaca dla tych kilku minut
-
gewon 115km to trochę mało dla tego auta. Na pewno będziesz chciał podnieść moc. Zobaczysz. Te 130-140 km to według mnie takie optimum. a te wartości to są z dużym zapasem i bezpieczne. wszystko jest kwestią pieniędzy . Nie oczekuj ,że ci się to zwróci w paliwie. Ale na pewno podniesie przyjemność z jazdy. To wszystko. Nie szukaj w tym oszczędności. Ja podszedłem do tego tak ,że po prostu mam dodatkową moc która przydaje się np przy wyprzedzaniu . No i auto fajnie się zbiera , co jest fajne, bardziej elastyczne. Reasumując pod względem finansowym nie zyskasz. Sam koszt mapy zwróci ci się w długim czasie a do tego pytanie czy ci się to nie spodoba i nie zaczniesz cisnąć na gaz :) . Pod względem wygody i przyjemności jazdy - tak zyskasz i to dużo.
-
gewon z takiego punktu widzenia sie nie opłaca.
Ale czy wszystko musi się opłacać... ;-)
Sens to na pewno ma. Tylko czy dla każdego ? Zależy co kto lubi i jak jeździ.
-
Frajda z jazdy na pewno nieporównywalna no i dodatkowe bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu (bezcenne). Jeżeli chodzi o spalanie to na pewno nie będzie wyższe, ale oszczędności hmm...
Według mnie warto :mrgreen:
-
mówimy tu o koszcie 1300-1800 PLN.Nie 5000 czy 10 000 więc się nie zrujnujesz. Czy warto? Tak jak piszą chłopaki wyżej...co znaczy warto? I czy wszystko musi się opłacać? Po modzie to jest inny samochód, inaczej się zbiera, inny komfort i bezpieczeństwo. Nieważne czy jeździsz 120 czy 140 bo nie o prędkość maxymalną tu chodzi a o to że auto zbiera się dużo lepiej przy każdej prędkości. To nie jest kwestia racjonalnego wyboru .
-
Mam zamiar skorzystać z chip tuningu swojego i40 z 136km na więcej. Czy ktoś z kolegów poleciłby jakiś punkt w zachodniopomorskiem? Dzięki za odpowiedzi.
-
Nie doczekałem się odpowiedzi więc zacząłem szukać i znalazłem firmę R-sports ze Szczeciną Dąbia. Wczoraj podniosłem moc w swoim automacie 1.7crdi , rzekomo fabrycznym 136 km, autku, przy przebiegu prawie 125.000km. Już na hamowni okazało się, że mój automat ma 126,6 kuca nie fabryczne 136 kuce. Pan Michał z R-Sports, który podnosił moc w moim Hyundai tłumaczył mi te rozbieżności pomiędzy fabrycznym wzorcowym wskazaniem a automatem i manualem. Po hamowni przyszedł czas na wgranie nowej mapy pracy silnika i wtryskiwaczy, a następnie zaczęły się próby na hamowni w celu wyszukania kompromisu dla żwawej, elastycznej i oszczędnej pracy silnika. W konsekwencji zakończyliśmy próby na 158km czyli o mocy zwiększonej o 32km. W momencie obrotowym wygląda to z kolei następująco: pierwotnie 299 niutonometrów, a teraz 360. Dynamika auta wzrosła. Hyundai automat to ciężki pojazd, chyba 1,7t, wcześniej powyżej 130km/h to mół a w tej chwili pzyrost mocy w zakresie 130-180 km/h jest po prostu odczuwalny, więc generalnie mi o to chodziło. Zapłaciłem 1400zł i jestem z tych przeszło 30 koni i 60 niutonów bardzo zadowolony. Pan Michał z R-Sports mówił, że silnik można było wkręcić prawie pod 180km ale to już kosztem filtra DPF i sprzęgła. Wybrałem równowagę w tym wszystkim i jestem zadowolony. Na koniec już, przez 7 lat byłem przekonany, że jeżdzę hyundaiem co ma 136km i chyba 320 niutonów a tutaj okazało się, że 126km i 299 niutonów.
-
miroslaw.brys ja miałem podobnie . Mi wyszło 128 km na hamowni ( w papierach 136km). Finalnie wyszło 168 km . Moment przed mapą miałem 332 Nm a po mapie 372 Nm. Ja gdzieś na filmach testowych słyszałem że i40 wagon waży lekko powyżej 2 tony. No jest kobyłka :)
-
miroslaw.brys masz 136koni więc przedlift to Twój automat nie ma sprzęgła-masz konwerter momentu obrotowego(hydrokinetyk)
MD13 chyba z 2tonami to grubo przesada..
:
Wymiary HYUNDAI i40 Wagon (2015 - obecnie)
Długość 4775 mm
Rozstaw osi 2770 mm
Wysokość 1470 mm
Masa własna od 1428 kg do 1539 kg
Wedle tego wychodzi że w 100% obciążony dopuszczalnie i40 może ważyć 2tony ale sam wazy dużo mniej
dane i40 autocentrum (https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/hyundai/i40/kombi/silnik-diesla-1.7-crdi-high-136km-2011-2015/)
-
Na życzienie kacluk1987.
Przyspieszanie od 60km/h do 130km/h - i40 , 168km , automat, Włączona funkcja sport. Pedał gazu wcisnąłem na maksa ale nie wcisnąłem przycisku. pod pedałem gazu.
-
Przymierzam się do zmiany mapy w swoim i40 1.7 136km głównie ze względu na zlikwidowanie tej turbo dziury która mnie po 2 latach użytkowania auta wykańcza :(, a przy okazji podnieść moc. W temacie opisujecie ogólnie pozytywne wrażenia więc chciałbym zapytać czy ktoś z was ma sprawdzony warsztat we Wrocławiu lub jego okolicach ??
-
Vag tune w Obornikach
-
Wykonywałeś może u nich chip'a ? :)
-
Miras to jest jeden z czołowych chiptunerów w PL.
Poszukaj sobie w Google: Miras chiptuning.
Kiedyś był na Grobli Kozanowskiej, ale poszedł na swoje i ma firmę w Obornikach Śląskich.
Jak chcesz trochę dalej, to pod Pleszewem masz Goodhope. Ta sama najwyższa liga.
-
witam, brakuje mi mocy w moim i40 1.7 CRDI 141 KM. Samochód jest na gwarancji więc nie będę ingerował w silnik. Jaki box proponujecie dokupić? Macie jakieś doświadczenie? na allegro jest kilku producentów. No i ile mocy taki box może dodać?
-
Pierwsze co musisz zrobić to zapomnieć o boxie z allegro . Z różnych względów . Po drugie tylko mapa a po trzecie sa takie ASO Hyundaia które nie robią problemów z mapami np ASO w Koninie . O boxach zapomnij. Takie coś musi byc dostrojone do konkretnego silnika a cos "uniwersalnego". Zrobisz sobie kuku jak to załozysz .
-
Mapa nie wchodzi w grę. Tak jak napisałem samochód na gwarancji i nie interesuje mnie to że może ASO w Suwałkach mi to puści. Za 2,5 roku będę myślał o mapie. Dlatego teraz koncentruję się na boxie.
Ma ktoś jakieś doświadczenia?
-
ale rozumiesz ze taki box to żadne strojenie ? Wiesz ze wtedy podaje tyle bez opamiętania ze za chwile będziesz miał zajebany dpf ? Kto kładzie boxa z allegro do auta z dpf ??? te boxy działają na zasadzie "więcej wszystkiego". Będziesz dopalał dpf co 50 km . I tak do szybkiego zatkania . Gdy mi kłądli mapę to modyfikowali ją wiele razy i auto było hamowane chyba z pięć razy tak aby dobrać optymalne parametry . A ty chcesz wpciąć to gówno i jazda tak ?
-
MK 33 może spróbuj zewnętrzny sterownik DPP w 44tuning.pl. Opisują, że to właśnie dla Ciebie. Tani nie jest bo 1400zl w sprzedaży wysyłkowej lub na miejscu z hamownią i dokładnym strojeniem ... yyyy nie wiem ile. Tylko że do Opola masz kawałek drogi.
-
MK33 jak mapa nie wchodzi w grę to sobie odpuść temat. Oczywiście zrobisz jak chcesz ale BOX to jest już ryzyko . On tylko mnoży parametry które idą do komputera nic więcej. Właduje ci taką mieszankę ,że na pewno będziesz miał dużo niespalonego towaru. Ja bym nie ryzykował. Ale zrobisz jak chcesz.
-
Jeśli masz na myśli te power boxy z allegro to na pewno trzeba odpuścić. https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/tani-tuning-z-internetu-czyli-chipy-z-moca-klopotow/8qlt52m
Natomiast tego typu sterownik zewnętrzny, mój szef ma w Rav-4 i hula mu to już 4 lata i coś ok 200tys km https://44tuning.pl/co-to-jest-dpp-performance-czyli-dlaczego-to-najlepsze-rozwiazanie-do-beziwazyjnego-chip-tuningu-samochodow-takze-na-gwarancji
-
Przesiedziałem kilka godz na forach i rozmawiałem z kilkoma firmami zajmującymi się modyfikacjami. Nie kupię boxa. Pomęczę się do końca gwarancji na fabrycznych ustawieniach.
-
i bardzo dobrze zrobisz . Pamiętaj też że jak już zdecydujesz się na mapę i chcesz odczuwalni podkręcić parametry to musisz pozbyć się dpf. Dpf ogarnicza się do 160 koni ( maxymalnie ) . Ja zostawiłem u siebie dpf i zrobili mi 156 koni z tym że ze 116 więc różnica jest kolosalna. Natomiast różnica pomiędzy 141 a moimi 156 w praktyce jest żadna .