HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: mada w 04 Luty 2012, 12:17:32
-
czy już ktoś próbował montować?
wynikające z tego problemy?
myślę że temat może być interesujący mając na uwadze częste przepalanie się żarówek h7.
-
a czy tak często w tym modelu padają H7 ?
rok się bujam ix-em i na razie nie popaliły się.
Wcześniej Foką jeździłem, to co pół roku faktycznie lipa była.
-
to masz jakieś wyjątkowe żarówki , h7 słyną z tego że się szybko przepalają.
pozdrawiam
-
ix35 nie jest przystosowany do ksenonów
-
Teoretycznie masz rację ale praktycznie niema co porównywać świecenia zwykłej żarówki do palnika ksenonowego tym bardziej że są zamontowane soczewki?
Myślę że za niedługo w kit-ach helli lub innych producentach oświetlenia będzie to dostępne.
-
Chodzi mi o samą lampę.Brak samopoziomowania,spryskiwaczy kloszy.Zgodnie z obowiązującym prawem montaż takiego oświetlenia jest nielegalny
-
Myślę że to wszystko o czym piszesz da się domontować do istniejących kloszy, gożej z oznaczeniem na kloszach lamp?
Kolega zamontował w fordzie xenony i na przeglądzie diagnostę interesowało tylko prawidłowe ustawienie świateł i spryskiwacze (jakiekolwiek).
-
..... na przeglądzie diagnostę interesowało tylko prawidłowe ustawienie świateł i spryskiwacze (jakiekolwiek).
Właśnie coś takiego mnie wkurza.Jeśli coś jest nieprzystosowane i montuje się do tego "świeczki",które dla właściciela auta są "super",a innym "dają po oczach",to jaki to sens?Dziwi mnie,że Hyundai wypuszczając ix-a nie zamontował fabrycznie lamp ksenonowych?
-
A co z motorami ? Przecież w nowych motorach możesz mieć w standardzie xenony i to bez poziomowania i spryskiwania one to dopiero dają po oczach jak manetką odkręci na full?
-
nie mam uprawnień na motor :mrgreen: ,po prostu nie wiem
-
Wg mnie ksenony to zbędny gadżet, tak naprawdę o kosmetycznym charakterze, szczególnie w mieście. Nie można zapomnieć o kasie, jaką trzeba włożyć w przypadku "spalenia". Nietrudno zauważyć "jurandów" bez jednego oka, zaskoczonych awaryjnością własnego oświetlenia. W dobie zamienników, żarników - imitacji ksenonów, które często już występują na rynku i są montowane w byle padakach, cieszę się, że mój IX ma zwykłe, sprawdzone H7 przed soczewką.
Generalnie wg mnie brakuje jedynie dziennych pożądnych ledów, nie takich jak w KIA Sportage (słabe, wąskie i co tu gadać niewidoczne z "daleka")
-
A ja mam ciekawostkę na dzisiejszy dzień. Po co w ixa 35 przy tylnym oświetleniu w klapie bagażnika są dwuwłóknowe żarówki???
Przypomnę tylko że światła stop świecą tylko w lampach bocznych na błotnikach, a światła przeciw mgłowe usadowione są na zderzaku w dolnej jego części.....
A w klapie bagażnika żarówki są dwuwłóknowe - po co?
-
a to faktycznie ciekawy numer. Rozumiem, że są one niewykorzystane? Może w USA podłączają wszystkie, tam w autach najczęściej na czerwono zapala się cały "tył" pojazdu :lol:
-
a to faktycznie ciekawy numer. Rozumiem, że są one niewykorzystane? Może w USA podłączają wszystkie, tam w autach najczęściej na czerwono zapala się cały "tył" pojazdu :lol:
Tak, są niewykorzystane....... kto da więcej ?
zagadki ciąg dalszy..... :shock: :shock:
-
Po obserwacji tych lamp przyznam, że fajny byłby efekt, gdyby stop zapalał się również w lampie klapy bagażnika (mam na myśli drugi żarnik w żarówce dwuwłóknowej).
Tylko jak tego dokonać :?:
:?: :?: :?: :?:
-
W Lantrze dokonałem takiego cuda - i gdyby nie przeciwmgłowe to cały dół by ładnie świecił ale w IX pewnie też jest to do zrobienia tylko musi być po 1 - primo - taka oprawka z której wychodzą 3 przewody - do obu włókien i klapą bagaźnika poprowadzić przewód aż do bagażnika do wiązki do przewodu który niesie ze sobą + dla drugiego włókna żarówki w momencie wciśnięcia hamulca. Proste.
-
Dziękuję Złośnik za informację. Kiedyś, dawno temu aby zapalić nieużywane żarówki połączyłem ścieżki na krótko i tyle. W tym przypadku się boję. Za dużo ostatnio przypadków palących się nie wiadomo dlaczego pojazdów (poza debilami podpalającymi auta).
Przyglądałem się ponownie po zmierzchu lampom i stwierdzam, że naprawdę dobrze byłoby dla efektu dodatkowy żarnik podpiąć. Niestety nie podejmę się tego sam, za "cienki" jestem...
-
Chodzi mi o samą lampę.Brak samopoziomowania,spryskiwaczy kloszy.Zgodnie z obowiązującym prawem montaż takiego oświetlenia jest nielegalny
... a co za tym idzie w razie kolizji możesz zostać oskarżony o oślepienie a tym samym zostać sprawcą.
-
W serwisie powiedzieli że nowe oryginalne lampy z xenonami i diodami do jazdy dziennej bez problemu da się zamontować do naszych ix-ów.
Tylko ile to może kosztować??? To już inna bajka.
-
Ciekawi mnie cena :) a co ze spryskami?
-
do ksenonów muszą być jeszcze spryskiwacze i układ autopoziomowania ,wiec trochę trochę wyjdzie chyba
-
W serwisie powiedzieli że nowe oryginalne lampy z xenonami i diodami do jazdy dziennej bez problemu da się zamontować do naszych ix-ów.
Tylko ile to może kosztować??? To już inna bajka.
Pewnie to nie będzie takie proste znając życie przesunęli mocowanie hehe żeby wszystko działało trzeba będzie zamontować jakiś moduł dodatkowo spryski i samopoziomowanie a to już nie tak tanio wychodzi wiec mija sie z celem. A tak poza tematem byłem na pokazie nowego ix35 światła przód i Tyl robią wrażenie środek taki sam doszła podgrzewana kierownica i tempomat. Nowy wygląd kluczyka i nowe fajne fele i jakieś listwy boczne i to chyba wszystko.
-
W serwisie powiedzieli że nowe oryginalne lampy z xenonami i diodami do jazdy dziennej bez problemu da się zamontować do naszych ix-ów.
Tylko ile to może kosztować??? To już inna bajka.
Pewnie to nie będzie takie proste znając życie przesunęli mocowanie hehe żeby wszystko działało trzeba będzie zamontować jakiś moduł dodatkowo spryski i samopoziomowanie a to już nie tak tanio wychodzi wiec mija sie z celem. A tak poza tematem byłem na pokazie nowego ix35 światła przód i Tyl robią wrażenie środek taki sam doszła podgrzewana kierownica i tempomat. Nowy wygląd kluczyka i nowe fajne fele i jakieś listwy boczne i to chyba wszystko.
i jeszcze jedna modyfikacja, w nowym ix'ie nie ma przycisku resetowania liczników po lewej stronie kierownicy.
-
nowe ledy tylne już są na allegro. ok 1000 pln..
-
W serwisie powiedzieli że nowe oryginalne lampy z xenonami i diodami do jazdy dziennej bez problemu da się zamontować do naszych ix-ów.
Tylko ile to może kosztować??? To już inna bajka.
Pewnie to nie będzie takie proste znając życie przesunęli mocowanie hehe żeby wszystko działało trzeba będzie zamontować jakiś moduł dodatkowo spryski i samopoziomowanie a to już nie tak tanio wychodzi wiec mija sie z celem. A tak poza tematem byłem na pokazie nowego ix35 światła przód i Tyl robią wrażenie środek taki sam doszła podgrzewana kierownica i tempomat. Nowy wygląd kluczyka i nowe fajne fele i jakieś listwy boczne i to chyba wszystko.
i jeszcze jedna modyfikacja, w nowym ix'ie nie ma przycisku resetowania liczników po lewej stronie kierownicy.
No tak zrobili go w końcu na kierownicy tak jak powinno być ;)
-
Witam wszystkich! Dawno mnie tutaj nie było ale wrzucam informację o xenonach. Powiem krótko: światła w ix35 są fatalne na H7 . Jeżdżę tym autem sporadycznie (auto żony) ale ostatnio jechałem w wieczorem i masakra żeby jechać jesienią i widzieć kogoś ciemnego idącego poboczem. Ponieważ miałem xenony zamontowane w poprzednich autach postanowiłem sprawdzić temat. Finał jest taki że w światłach mijania mam xenony i problemów nie ma żadnych. Montaż banalnie prosty ale jest haczyk :) W lampie przewody mają ten sam kolor- u mnie żółty i przed montażem trzeba sprawdzić miernikiem który to +. Przetwornice poszły z dwóch stron przykręcone do oryginalnych otworów na wysokości zawiasów maski. W zakrętce w reflektorze (ta co zaślepia dojście do wymiany żarówki) trzeba wywiercić otwór ok 2,5 cm. Ja załatwiłem sobie ( za darmo :mrgreen: ) takie dwa zapasowe w serwisie z rozbitego po wypadku reflektora. Zestaw musi być sprawdzony - żarówki obowiązkowo z podstawą do montażu stalową a nie plastik (wtedy jest pewna ogniskowa i pewny montaż w podstawie oryginalnej w reflektorze). Przetwornica - do współpracy z canbus. Co do oślepiania innych : przerabiam temat kolejny raz i śmieszy mnie to co jest wygadywane że xenon tylko w soczewkach itd. Xenony fabrycznie były i są montowane w lampach z soczewkami, w lampach z czystym szkłem reflektora (np. subaru) i ze starym typem lampy (np. mercedes okular). Są za to różne typy żarników - jedne z przysłonami drugie nie. Jeżeli jest dobrze zamontowane i ktoś się boi o oślepianie innych to: albo obniża lampy na stałe lub na pokrętle elektrycznie. Proste tylko trzeba o tym pamiętać. Jeżeli będzie zainteresowanie z waszej strony to podam producenta mojego zestawu żeby nie było że kogoś reklamuję :) A oświetlenie drogi : no cóż ja już nie zmieniam na inny. Jeszcze jedno: proszę obserwować kiedy na rynku pojawią się żarniki o mocy ok 25W - wtedy do nich prawnie nie trzeba poziomowania i spryskiwaczy ( niektórzy producenci już to stosują oryginalnie). Powrót do H7 po tym montażu to ok 5 min roboty :-) jak by coś było reklamacyjnie - ale ani w hondzie ani w skodzie nikt w serwisie nie czepiał się takiego rozwiązania podczas przeglądów.
-
To wszystko fajnie, tylko nie wiem, jak z odpornością kloszy na dodatkowe UV.
I jeszcze jedno. Żona miała niedawno wypadek (innym autem) ale poszedł cały przód, w tym lampa. Likwidator ubezpieczyciela sprawcy bardzo wnikliwie przyglądał się lampom i żarówkom, strasznie szukał dziury w całym na każdym kroku. Podejrzewam, że po zobaczeniu przez niego takiej ksenonowej konstrukcji odszkodowanie mogłoby pójść się bujać. Zawsze można zarzucić, że sprawca został oślepiony i wtedy następuje zmiana sprawcy. Do tego zarzut niedozwolonych przeróbek i naprawiaj auto sam (>30k zł). Może się i czepiam ale wszystko jest fajnie dopóki nic się nie wydarzy.
-
Odporność na UV :)) filozofów nie brakuje. Pisałem informację dla zainteresowanych a nie po to aby kolejny raz wywoływać dyskusję. Co do oględzin to gratuluję że po stłuczce zaraz miałeś likwidatora ( z reguły to zakład który naprawia jest przez nich hamowany bo mieli by już pół auta naprawionego)
-
Jeszcze jedno: proszę obserwować kiedy na rynku pojawią się żarniki o mocy ok 25W - wtedy do nich prawnie nie trzeba poziomowania i spryskiwaczy ( niektórzy producenci już to stosują oryginalnie). Powrót do H7 po tym montażu to ok 5 min roboty :-) jak by coś było reklamacyjnie - ale ani w hondzie ani w skodzie nikt w serwisie nie czepiał się takiego rozwiązania podczas przeglądów.
Największa głupota ze zwględu na ograniczanie kosztów. Przy takiej zmianie mocy to już ksenony mijają się z celem. A jeszcze jak mamy za nie dodatkowo płacić u większości producentów conajmniej 3k zł to już wogóle dziękuję za ten interes życia.
-
Jeszcze jedno: proszę obserwować kiedy na rynku pojawią się żarniki o mocy ok 25W - wtedy do nich prawnie nie trzeba poziomowania i spryskiwaczy
Takie żarniki to już są tylko kosztują 1000zł za sztukę
-
[quote="Jaco Co do oględzin to gratuluję że po stłuczce zaraz miałeś likwidatora ( z reguły to zakład który naprawia jest przez nich hamowany bo mieli by już pół auta naprawionego)[/quote]
Likwidator pojawił się już następnego dnia. Chyba dlatego, że żona dostała nowiutkie auto zastępcze z OC sprawcy. :mrgreen:
-
Ja miałem 2 szkody w tym roku (sprawcy z różnych firm). W obu przypadkach rzeczoznawca (likwidator to zwykle Pan z centrali firmy ubezpieczeniowej sprawcy) przyjechał nazajutrz po zgłoszeniu szkody. Nie znam osobiście tak "mądrych" ludzi, którzy rozpoczęliby naprawę auta przed pojawieniem się rzeczoznawcy.
Mnie także interesowałby montaż ksenonów (a kto by ich nie chciał?), ale także uważam, że robienie tego "domowym sposobem" może skutkować problemami w razie szkody. A ksenony bez spryskiwaczy jednak są dość podejrzane na pierwszy rzut oka..
-
...ale ostatnio jechałem w wieczorem i masakra żeby jechać jesienią i widzieć kogoś ciemnego idącego poboczem.
Hmm nie wiem co macie za światła. W weekend śmigałem do Gdańska na lotnisko trasa 400 km w nocy i powrót dzisiaj po 16. Światła rewelacja wszystko ładnie na krótkich i długich nawet mi do głowy by nie przyszło żeby coś zmieniać. Pewnie po prostu nie mam porównania bo nigdy nie miałem do czynienia z xenonami ale jak dla mnie zwykłe H7 są wystarczające :-)
-
Fajne forum. Jeszcze raz : info było dla tych co wiedzą w czym rzecz. Kto jest zadowolony to ok. Ja mam porównanie z Hondą Civic - oryginalne xenony, Skodą Superb - oryginalne xenony i świetne H7 w ix35. Więc musiałem coś zrobić bo to świeci jak latarka.
-
bo to świeci jak latarka.
Nawet sobie nie wyobrażasz jak potrafią świecić latarki :) Wiem coś o tym.
-
Przed kupnem auta najbardziej obawiałem się właśnie tych świateł. Jednak ku memu zaskoczeniu okazały się wcale nie takie złe. Pewnie, że są lepsze ale z tymi da się żyć. Subiektywnie oceniam je jako niezłe.
-
W temacie adaptacyjnych świateł xenon tzw HID , z mojego doświadczenia z nimi z roku 2010 w którym to czasie walczyłem z tematem HIDów próbując je zaadoptować do naszego IX , problem polegał jednak na tym że czasami nie odpalał któryś z żarników ( losowa sytuacja )niezależnie od tego czy miałem zamontowane przetwornice SLIM czy tradycyjną za każdym razem do samochodów z canbus , nawet zamontowałem specjalny filtr przed przetwornicą , lampa potrafiła się nagle wyłączyć bez żadnego powodu , rozgoryczony tą sytuacją przeprowadziłem rozmowę z elektronikiem w Hyundai Polska ( po kilkudziesięciu próbach połączenia się z ich siedzibą w W-wie w końcu ktoś odebrał mój tel) przedstawiłem mu temat , na co otrzymałem odpowiedź ,że tak się dzieje i będzie się działo ponieważ ....i tu nie wypowiem się zapewne fachowo ponieważ dokładnie nie pamiętam całej kwestii technicznej, ale jedno na 100% utkwiło mi w pamięci ...chodziło o sterowanie świateł czym co się określa jako MOSFET ( pamiętam że coś takiego tzw ,,końcówka mocy...??!!,, było montowane w sprzęcie agd-rtf np. w np.nieżyjącej już firmy technics ) więc ten temat utkwił mi głęboko w pamięci ...i dałem sobie spokój z ,,tuningiem ,, spowodowanym zresztą jak już wcześniej ktoś pisał FATALNYMI światłami w naszych IXach , zwłaszcza w momencie kiedy po zmierzchu popada i asfalt jest mokry widoczność diametralnie spada , obecnie jest możliwość wymiany naszych lamp na te od wersji 2014 które na 99% pasują ( koszt nowych oryginałów Hyundaia z ledami to wydatek1600zł/kmp -soczewkowe, podobnie kosztują wynalazki z Chin ) oryginały wymagają tylko przeróbki kostki zasilającej , której zapewne podejmie się odpłatnie serwis to dla osób obawiających się utraty gwarancji ...nie takie rzeczy robili mi w serwisach ;)
-
W temacie adaptacyjnych świateł xenon tzw HID , z mojego doświadczenia z nimi z roku 2010 w którym to czasie walczyłem z tematem HIDów próbując je zaadoptować do naszego IX , problem polegał jednak na tym że czasami nie odpalał któryś z żarników ( losowa sytuacja )niezależnie od tego czy miałem zamontowane przetwornice SLIM czy tradycyjną za każdym razem do samochodów z canbus , nawet zamontowałem specjalny filtr przed przetwornicą , lampa potrafiła się nagle wyłączyć bez żadnego powodu , rozgoryczony tą sytuacją przeprowadziłem rozmowę z elektronikiem w Hyundai Polska ( po kilkudziesięciu próbach połączenia się z ich siedzibą w W-wie w końcu ktoś odebrał mój tel) przedstawiłem mu temat , na co otrzymałem odpowiedź ,że tak się dzieje i będzie się działo ponieważ ....i tu nie wypowiem się zapewne fachowo ponieważ dokładnie nie pamiętam całej kwestii technicznej, ale jedno na 100% utkwiło mi w pamięci ...chodziło o sterowanie świateł czym co się określa jako MOSFET ( pamiętam że coś takiego tzw ,,końcówka mocy...??!!,, było montowane w sprzęcie agd-rtf np. w np.nieżyjącej już firmy technics ) więc ten temat utkwił mi głęboko w pamięci ...i dałem sobie spokój z ,,tuningiem ,, spowodowanym zresztą jak już wcześniej ktoś pisał FATALNYMI światłami w naszych IXach , zwłaszcza w momencie kiedy po zmierzchu popada i asfalt jest mokry widoczność diametralnie spada , obecnie jest możliwość wymiany naszych lamp na te od wersji 2014 które na 99% pasują ( koszt nowych oryginałów Hyundaia z ledami to wydatek1600zł/kmp -soczewkowe, podobnie kosztują wynalazki z Chin ) oryginały wymagają tylko przeróbki kostki zasilającej , której zapewne podejmie się odpłatnie serwis to dla osób obawiających się utraty gwarancji ...nie takie rzeczy robili mi w serwisach ;)
Wystarczy dać moduł do lamp dziennych na ledach lub do dziennych z drogowych i problem odpada. Działo się tak dlatego że po odpaleniu auta włączały się automatycznie światła mijania. Jezli coś było nie tak z napięciem to system wyłączał zasilanie na tej żarówce a tym samym na przetwornicy. U mnie wszystko śmiga aż miło. Dzienne mam z drogowych - obniżona moc
-
Pewnie to odczucie jest subiektywne, ale faktycznie w moim ix35 fabryczne h7 świeciły do bani. Trochę się zastanawiałem co z tym fantem zrobić (cena vs jakość vs legalność rozwiązania) i ostatecznie zdecydowałem się na osram night breaker plus h7. Różnica jest widoczna od razu (zwłaszcza w szarówce), a koszt rozwiązania (4 żarówki) wyniósł 100 zł + 15 minut na wymianę. Polecam :)
-
Pewnie to odczucie jest subiektywne, ale faktycznie w moim ix35 fabryczne h7 świeciły do bani. Trochę się zastanawiałem co z tym fantem zrobić (cena vs jakość vs legalność rozwiązania) i ostatecznie zdecydowałem się na osram night breaker plus h7. Różnica jest widoczna od razu (zwłaszcza w szarówce), a koszt rozwiązania (4 żarówki) wyniósł 100 zł + 15 minut na wymianę. Polecam :)
Dlaczego 4 żarówki?
Te żarówki mam w innym aucie. Swiecą dobrze ale... krótko. Rekord to 2 tygodnie życia.
-
2 x mijania + 2 x długie :) Moje świecą od lutego 2013 :)
-
Te żarówki mam w innym aucie. Swiecą dobrze ale... krótko. Rekord to 2 tygodnie życia.
kwestia auta, w Matizie przez 9 lat nigdy nie wymieniałem żarówki, w Avensis przez 4 lata wymieniałem z 6 razy, w ix35 od półtora roku zero wymian.
-
Panowie, dokładane metodami garażowymi ksenony będą i tak rozpoznane przez patrol RD i taki kierowca monter-amator straci chwilowo dowód rejestracyjny i odzyska go dopiero po cząstkowym przeglądzie technicznym autka. A tam pan specjalista na pewno w takiej sytuacji nie klepnie przeglądu tylko każe podłączyć prawidłowe oświetlenie z żarówką H7. Później można sobie znowu zamontować swoje wynalazki garażowe, aż doprowadzą do jakiegoś nieszczęścia. Po to są przepisy techniczne dot. takiego sprzętu, żeby ich przestrzegać i nie czynić bliźniemu krzywdy. Czy Wy lubicie jak Wam przeładowany samochód świeci w gały na wąskiej drodze? Chyba nie, garażowe ksenony mogą zrobić to samo. I tak jak już tu ktoś wspomniał, w razie kolizji lub wypadku, wielkie problemy czekają. Pozdrawiam amatorów monterów-bajerów.
-
A ja mam ciekawostkę na dzisiejszy dzień. Po co w ixa 35 przy tylnym oświetleniu w klapie bagażnika są dwuwłóknowe żarówki???
Przypomnę tylko że światła stop świecą tylko w lampach bocznych na błotnikach, a światła przeciw mgłowe usadowione są na zderzaku w dolnej jego części.....
A w klapie bagażnika żarówki są dwuwłóknowe - po co?
jacek2, czy coś w tym zakresie się może dowiedziałeś? :?: :idea: :?: