HyundaiKlub.pl

Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: mariow w 18 Czerwiec 2015, 16:43:21

Tytuł: Jak elantra V generacji sprawuje się na gazie?
Wiadomość wysłana przez: mariow w 18 Czerwiec 2015, 16:43:21
Noszę się z zamiarem zagazowania swojej elantry V generacji 2012, silnik 1,8 wersja amerykańska. Przejechane ma 40kkm. Mam sprawdzoną firmę zakładającą instalacje gazowe (multiserwis w Niswiskach/podkarpacie).

Przeczytałem, że w przypadku i30 czy elantry po 70-100kkm jazdy na lpg  trzeba liczyć się z wymianą głowicy ze względu na wypalające się gniazda zaworów. Poza tym wymagana jest regularne sprawdzanie luzów zaworowych.
Tu dwa pytania:
Czy ktoś ma doświadczenia z jazdą na lpg w silniku 1,8 po 2010? Jak to sie sprawdza w dłuższej perspektywie?
Przeczytałem, że za ok. 2000pln można wymienić na głowicę z utwardzonymi gniazdami zaworowymi. Jak wygląda dostępność takich głowic do silników 1,8?
Tytuł: Re: Jak elantra V generacji sprawuje się na gazie?
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 18 Czerwiec 2015, 17:18:41
Cytat: "mariow"
Poza tym wymagana jest regularne sprawdzanie luzów zaworowych.


Nie wymaga gdyż jest hydrauliczna regulacja luzów zaworowych.

Na rysunku element o numerze 24610.

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
Tytuł: Jak elantra V generacji sprawuje się na gazie?
Wiadomość wysłana przez: mariow w 18 Czerwiec 2015, 18:28:07
No to niezła zaskoczka, w serwisie w Gdyni sprawdzali mi to auto przed zakupem i mówili, że z 1,8 nie mieli styczności, ale raczej na pewno ma takie same rozwiązania jak elantra 1,6 sprzedawana na Polskę czy i30 z podobnym silnikiem.
A miałbyś kolego namiar na odpowiednik takiej strony po angielsku? bo rosyjski nie panimaju.

Pogrzebałem w sieci i znalazłem w dwóch miejscach potwierdzenie racji przedmówcy. Elantra 1.8 ('11 <) ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych.

na 2,15 jest o tym mowa w tym filmie reklamowym.



A co z tymi głowicami i rzekomo wypalającymi się gniazdami zaworowymi?
Tytuł: Jak elantra V generacji sprawuje się na gazie?
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 18 Czerwiec 2015, 19:25:57
Usuń literkę s z "https" to link będzie działał.

Co do strony http://epc.japancars.ru/hyundai/ jak wpiszesz vin to będziesz miał dostęp do rysunków i numerów części, jeśli chodzi o język to nie ma znaczenia tam jest język obrazkowy  :-D
Tytuł: Jak elantra V generacji sprawuje się na gazie?
Wiadomość wysłana przez: mariow w 26 Czerwiec 2015, 08:05:47
Pociągnę temat do zamknięcia, bo może komuś się przyda. W ASO w Rzeszowie pan "Się nie da" powiedział mi ile to rzeczy się nie da dostać do elantry w wersji amerykańskiej. Głowica do 1,6 (wersja europejska) kosztuje ponad 3000pln, więc średnio się to opłaca.
Ale! Jest cała masa firm regenerujących głowice i przystosowujących gniazda zaworowe do instalacji gazowych. Ceny: 500-2000 (w przypadku tego auta pewnie ta górna granica.
Biorąc pod uwagę, że dobrze zestrojona instalacja gazowa daje oryginalnej głowicy ok 70-100kkm życia, można łatwo wykalkulować, że warto.
Tytuł: Jak elantra V generacji sprawuje się na gazie?
Wiadomość wysłana przez: Hinek w 07 Lipiec 2015, 22:45:46
Do kosztu głowicy nie zapomnij dodać kosztów jej uzbrojenia a także nowych zaworów, uszczelniaczy i uszczelek, śrub głowicy, rozrządu i wyjdzie drugie tyle.