HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Residen_evill w 17 Czerwiec 2015, 19:56:41
-
Czytając wasze forum nie natknąłem się na podobny problem w związku z tym zakładam nowy temat mając nadzieje że ktoś mi podpowie co może być tego powodem.
Sytuacja wygląda mniej więcej tak:
1. Rozgrzana skrzynia
W trakcie gwałtowniejszego przyspieszania następuje mocne szarpnięcie podczas zmiany biegu z 2 na 3 (bez znaczenia czy bieg się zmienia automatycznie czy w sposób manualny).
Podczas powolnego przyspieszania szarpnięcie nie jest wyczuwalne, natomiast po obrotomierzu widać że podczas zmiany biegu gwałtownie wzrastają obroty z wartości ok 2 - 2,5 tyś. do ok 3 - 4 tyś po czym po krótkiej chwili wracają do poprzedniej wartości( gdy już zaskoczy 3 bieg).
2. Zimna skrzynia
Przy zimnej skrzyni sytuacja wygląda trochę lepiej. Czasem wyczuwa się tylko znikome szarpniecie lub najczęściej zmiana biegu następuje bezobiawowo.
Opisywany problem dotyczy tylko i wyłącznie zmiany z 2 na 3 bieg i przy żadnej innej zmianie biegu nie wyczuwa się nic.
W zeszłym roku wymieniałem olej w skrzyni ( z tego co wiem w warsztacie w którym nastąpiła wymiana używają Mobile1 do skrzyń automatycznych) i po wymianie przejechałem ok 7 tys km, wiec to chyba nie wina oleju.
Jeśli ktoś z was wie co może być powodem tego co opisałem wyżej proszę się nie krępować i podzielić wiedzą ;-) .
-
Witam!
to na pewno wina oleju.
Mialem to samo, ale na zimnym silniku i tylko przy pierwszej zmianie biegu z 2 na 3.
Naprawiło się samo po wymianie oleju na SP-III.
W stacji ASO go nie sprzedają - taka informacje dostałem w Poznaniu - ponoć ze względu na ochronę środowiska - bzdura ale cóż.
Dane do oleju na osobnym poście.
-
Post pewnie już autorowi tematu nie będzie potrzebny, ale może komuś przydadzą się poniższe informacje.
Oczywiście trzeba sprawdzić poziom oleju, ale w przypadku Sonaty przyczyna może być inna i sam ten problem przerabiałem - to tzw. shift flare i dotyczy on tylko zmiany 2-3.
Skrzynia może wymagać ponownej adaptacji - należy przy wyłączonym zapłonie, rozgrzanym silniku (i jednocześnie oleju w skrzyni) odłączyć na kilka sekund klemę minusową (-) akumulatora i ponownie podłączyć, następnie uruchomić silnik i na postoju kilka razy (przynajmniej 5) selektorem przejść przez wszystkie pozycje od P do L tak, aby nastąpiło załączenie wybieranych trybów pracy.
Wykonać spokojną jazdę w trybie D w taki sposób, aby skrzynia mogła spokojnie dojść do najwyższego biegu, a następnie wykonać zatrzymanie w taki sposób, aby skrzynia delikatnie zrzucała biegi. Czynność wykonać przynajmniej 5 razy. Procedura ta jest szczegółowo opisana w instrukcji serwisowej Hyundaia.
Sam wczoraj to przerabiałem i rozwiązało problem ze zmianą 2-3, która pojawiła się po odpinaniu akumulatora i rozpoczęcia jazdy bez adaptacji skrzyni. Czynność tę zaleca się wykonywać również po zmianie oleju w skrzyni.
Co do oleju, to Hyundai używa oleju, który występował pod nazwą Diamond albo Mitsubishi DiaQueen. Można tez użyć oleju Castrol Transmax Z, który ma lepsze specyfikacje niż oryginał Hyundaia i jest jednocześnie tańszy. Ja zalewałem swoją skrzynie tym Castrolem ok. 35 tys. km temu i wszystko działa jak trzeba.
-
http://mitsupartsworld.com/Diamante%20TSB/tsb0523004revii.pdf
-
W instrukcji hyundaia był opis procedury dla pojazdów, w których można to przeprowadzić bez oprogramowania serwisowego, głównie w pojazdach wyprodukowanych do 2003/2004 roku. Późniejsze wersje wymagają już użycia interfejsu diagnostycznego.
-
Witam!
minimum raz na tydzien odłączam po zatankowaniu samochodu klemę na akumulatorze ( staram się to robić zawsze kiedy tankuje do pełna - a robię to do 3 x tygodniowo ). Niestety Barto adaptacja skrzyni w ten sposób nie pomaga......
-
O ile dobrze pamiętam, to w silniku 2.7 V6 konieczne jest użycie interfejsu. Nie da się robić adaptacji skrzyni w sposób przeze mnie opisany.
Hyundai wprowadził nowsze oprogramowanie do skrzyni w tym silniku i w serwisie powinni mieć je dostępne.
-
mylicie tematy.
1. shift flare można usunąć tylko i wyłącznie wgrywając upgrade oprogramowania skrzyni, ponieważ jest burak w oprogramowaniu.
2. adaptacja skrzyni nic nie ma wspólnego z shift flare. ponieważ są to skrzynie adaptacyjne "invecs" czyli uczą się stylu jazdy kierowcy. i teraz: jeśli chcemy oduczyć skrzynkę nawyków jakie nabrała np. po poprzednim kierowcy to robimy adaptację czyli tak naprawdę reset jej ustawięń. po tej tzw. adaptacji skrzynia jest przygotowana na nowego nauczyciela :mrgreen: i proces uczenia trwa ok. 200km