HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Paweł74 w 01 Czerwiec 2015, 21:42:18
-
Witam wszystkich
Poszukuje pomocy odnośnie mocy silnika.
Po zakupie auta nie zwróciłem uwagi na fakt że auto po mocniejszym wdepnięciu gazu powyżej 3.5k obrotów odłącza turbinę i przechodzi w tryb awaryjny a przy okazji zapaliła mi się kontrolka silnika. I jest tak: jak pali się kontrolka na stałe tzn że jest błąd w komputerze ale turbina działa, a jak gwałtownie przyspieszę to kontrolka zaczyna migać i odłącza się turbina. Po podłączeniu auta do komputera u mechanika auto pokazuje błąd odnośnie ciśnienia w dpfie (tu nie za bardzo pamiętam). Sprawdził układ wydechowy i stwierdził że to może uszkodzony zawór ciśnienia dpf. Wymieniłem zawór i jest to samo. Pisząc o dpfie biore pod uwage fakt że bardzo mało jeżdzę (700 km na niecałe 2 miesiące) i na krótkich odcinkach.
Zwracam się z prośbą czy ktoś już przechodzil coś takiego i jak się z tego wyleczył.
Dodatkowo zastanawiam sie czy przyczyna nie leży w dpfie. Czy po zdemontowaniu tego filtra i przeprogramowaniu komputera rozwiąże się problem - proszę o poradę.
Pozdrawiam
Paweł
-
Cześć Paweł74.Za odcinanie turbiny przy 3000obr. odpowiedzialny jest czujnik ciśnienia doładowania-przynajmniej ja tak miałem.U mnie przykręcony jest do intercoolera.
-
Cześć Paweł74.Za odcinanie turbiny przy 3000obr. odpowiedzialny jest czujnik ciśnienia doładowania-przynajmniej ja tak miałem.U mnie przykręcony jest do intercoolera.
Witam.
Dzięki sprawdzę to.
Witam ponownie.
Własnie wczoraj wymieniłem ten czujnik i auto zaczęło pracować normalnie.
Dziękuję Ci kolego za dobra rade i pomoc.
-
Ja tak też kiedyś miałem co prawda w innym aucie ale wina leżała po stronie turbiny.
Kupiłem auto z zapieczoną kierownicą, dzwignią od sterowania turbiny.
Ktoś gasił od razu samochód po trasie albo jeździł na krótkich odcinkach i nie otwierała się w pełnych zakresach.
Teraz wszystkie samochody przed kupnem staram się przeganiać po pełnej skali obrotów.
-
Witam, założyłem temat, żeby definitywnie wyjaśnić przyczynę tej (patologii). Szukałem już w necie wszędzie informacji na ten temat,nigdzie niema do końca powiedziane co może być powodem tej usterki.
Sonata NF 2007 2.0 CRDI 140km.
Na dzień dzisiejszy wygląda to tak:
Brak błędów,brak Check-a, obroty do 3000/min, moc silnika spadła do 75KM( pomiar z hamowni), silnik odpala bez problemów,nie dymi,obroty silnika 850(na rozgrzanym silniku), nowy filtr paliwa,powietrza,olej.
Błędów nie było,wczoraj rozłączyłem zasilanie na noc - bez zmian, pojawił się błąd P0088, a za chwilę już nie było go.
Jakiś czas temu wymieniałem regulator ciśnienia paliwa.
Często zdarzyło się że tryb serwisowy (obroty do 3000/min) włączył się po przejechaniu ok 5 km, wcześniej było wszystko normalnie.
Pytanie za 10pkt , co może być ? Sonata raz śmiga , a później jej coś odbija.
Może ktoś spotkał się z czym podobnym???
Pozdrawiam
Łukasz
-
U mnie powodem był czujnik wody w filtrze paliwa, który całkiem komputerowo wyłączyłem.
Powiem dodatkowo, że wszystkie problemy tego typu z SONATĄ odeszły w niepamięć po tym jak wyciąłem DPF i zaślepiłem EGR.
-
Witam.
Filtr paliwa wymieniałem 2 dni temu.
Ale wracając do Twojego wpisu , to informowało Cię błędem (kontrolka wody) na zegarach ? Czy po prostu wyłączyłeś to w komputerze .
W tej chwili też mam wyłączony DPF i wycięty, EGR również ... ale te wszystkie objawy były przed tymi modyfikacjami, żeby wykluczyć podzespoły.
Dziś byłem w Aso Hyundai Kobyłka , Nadarzyńska 83, rozmawiałem trochę o tym problemie - nic nowego nie wyniosłem z tej rozmowy. Trzeba zrobić diagnostykę i później działać dalej... dla mnie to norma. A tu potrzeba naprawdę ( magika ) który 2.0 CRDi w Hyundai ogarnia.
Bo gości którzy proponują wymienić pół silnika, a takich nie brakuje... to chętnie osobiście kopnę w 4litery... to żadna sztuka niech Pan wymieni to i to i to i to ... i może będzie lepiej ... - taka jest PRAWDA !!! I każdy to potwierdzi co spotkał się z podobnym problemem.
Prawdo podobnie w przyszłym tygodniu wybiorę się do tego ASO na komputer... i dam relację ze spotkania obszernie.
FIREMAN , dzięki za wpis... bo reszta widzę że wyświetla ... i milczą.
Łukasz
-
nowy filtr paliwa
Który bo są dwa?
-
Siema Kosmos2011 , wymieniłem ten filtr paliwa co jest pod maską , obok serwa.
-
Drugi jest w zbiorniku paliwa przy pompie elektrycznej paliwa. Błąd P0088 może wskazywać na zapchanie układu paliwowego.
(http://images78.fotosik.pl/754/72c5e164e2efcae4.png)
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=6331&start=140
-
ok, rozumiem ale ten filtr jest dostępny do kupienia w serwisie ?
-
Tak tylko w ASO.
-
a ten filtr to można wykręcić z pompki bez problemu, od maja 2015 tankuje tylko na Orlen Verva ON ...
-
W innych modelach jest zabudowany tutaj jest na wierzchu i końcówka jest wciskana.
-
wiem jak to wygląda , nurkowałem do zbiornika z 5 razy , tylko nie wiedziałem że jest to na wcisk, a w ASO dużo to kosztuje, może orientujesz się ?
[ Dodano: 2016-07-15, 22:18 ]
dzięki za info w ogóle KOSMOS2011
[ Dodano: 2016-07-15, 22:19 ]
jutro nurkuję do zbiornika i filtra ,dam znać...
-
Myślę że poniżej 100 pln, ale dokładnie nie orientuje się.
-
ok, dzięki za info . Pozdro
[ Dodano: 2016-07-16, 15:30 ]
Siema. Wypiąłem tej czujnik wody przy filtrze paliwa , zero błędów na komputerze, problem dalej istnieje. Dodatkowo zaglądałem do pompki paliwa w baku, sitko czyste , aż wyciągałem z pompki i sprawdzałem wewnątrz te małe sitko - wszystko czyste. Jedyne co zaobserwowałem jak już silnik pracował na wolnych obrotach , to słychać (syczenie) pracy pompki , najbardziej słychać jak wetkniesz głowę do bagażnika, lub stoisz koło koła z prawej strony. Pompka przytarta??? i nie daje odpowiedniego ciśnienia na listwę ??? To tylko Moja sugestia... Ale sam już nie wiem.
[ Dodano: 2016-07-19, 22:21 ]
Witam.
Założyłem dziś drugą pompkę w zbiorniku, oryginał ale używana.
Sitko jak nowe.
Syczenie (pracy pompki) jak było, tak jest.
Na początku pracy silnika, zaraz po odpaleniu wywala błąd P0088, a później już go niema.
Dalej obroty do max 3000/min. Brak check-a.
Regulator i czujnik na listwie wymieniałem w lutym.
Ktoś mi jeszcze podpowiedział że powrót do pompki,zbiornika może być zapchany... sprawdzimy.
Jutro zaprowadzam ostatni raz Sonatę , do jakiegoś mechanika od silników CRDI, zobaczymy...
Jeżeli to nic nie pomoże , samochód idzie na sprzedaż , ze nieduże pieniądze... Ja już nie chcę na niego patrzeć.
Dam znać w przyszłym tygodniu.
[ Dodano: 2016-08-09, 08:58 ]
Witam.
Problem został rozwiązany jeszcze w lipcu.
Teraz zrobiłem trasę nad morze (ok 800km), wróciłem bez problemów.
Moc jest, wkręca się normalnie. Spalanie wyszło 6,5L (non stop z klimatyzacją).
Jedna nauczka dla wszystkich , jeżeli coś wyłączasz w komputerze np. egr, przepustnicę , dpf itp... to przed tym zabiegiem musisz mieć sprawny ten element.
U mnie wyłączyliśmy przepustnicę bo wywalała błędy ( uszkodzona zębatka) , i komputer mimo to zapamiętał że był błąd, i dlatego dalej chodził w trybie awaryjnym, a nie było checka.
Założyłem drugą sprawną , podłączyłem wtyczkę i od razu inna praca silnika ,ciszej i równiej.
Tak to wyglądało u mnie...