HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Tiesto83 w 25 Maj 2015, 13:37:21

Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: Tiesto83 w 25 Maj 2015, 13:37:21
Od dłuższego czasu pocił mi się silnik (turbina sucha na szczęście). Ostatnie badanie techniczne Getz przeszedł ledwo ledwo i muszę się tym zająć.

Diagnosta zasugerował wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów. Czy ktoś może już to wymieniał?
Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 25 Maj 2015, 21:34:14
Uszczelka na rysunku część o numerze 22441B https://www.motointegrator.pl/produkty/1193067-uszczelka-pokrywy-kia-n40522k

Uszczelniacz wtryskiwacz część o numerze 22443B

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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

Trzeba ściągnąć plastikową pokrywę potem wymontować wtryskiwacze i zdemontować pokrywę rozrządu.

https://www.drive2.ru/l/4999622/
Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: Tiesto83 w 21 Lipiec 2015, 09:52:43
Dziękuję za niezawodne (jak zawsze) rysunki. Niestety zanotowałem porażkę z mechaniką.Inaczej niż w rosyjskim tutorialu, wtryskiwacze po 120 tys. km nie chcą wyjść i wymiana utknęła martwym punkcie.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 21 Lipiec 2015, 22:22:20
Jesli poci się trochę tak jak ja mam to nie ruszam uszczelki a przed przeglądem można umyć silnik i po kłopocie. mały wyciek to tragedii nie ma.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: marrgoss w 16 Kwiecień 2017, 12:15:42
Odświeżę temat, bo mnie zaczął dotyczyć, silnik wyraźnie zachlapany olejem.
Ale pytanie mam - czy w siniku 1.3 podobne wygląda wymiana uszczelki?
Tak jak się przyglądałem pod maską to wystarczy odkręcić pokrywę i tyle, nie ma tak jak w dieslu wtryskiwaczy bo kolektor z listwą jest za silnikiem.
Dobrze myślę czy się mylę?
Nie chcę czekać za długo bo z doświadczenia wiem, że problem będzie się nasilał. Miałem tak kiedyś z fiatem uno. W porę nie wymieniona uszczelka skutkowała z czasem znacznymi ubytkami oleju i usyfionym na maksa silnikiem.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: Scorpio w 17 Kwiecień 2017, 21:32:19
Cytat: "marrgoss"
wystarczy odkręcić pokrywę i tyle


Dobrze myślisz. U siebie wymieniałem w 1.3. Pokrywę wyczyściłem przy okazji, nową uszczelkę przesmarowałem cieniutką warstwą czerwonego silikonu. Od ponad pół roku suchutko :)
Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 17 Kwiecień 2017, 22:23:02
Marrgoss uzupełnij profil (jest na górnej belce forum) o typ silnika post#31 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2752&start=30

Uszczelka tylko oryginał 22441-22613, a uszczelniacz tylko w tych miejscach.

Na koniec delikatne dokręcenie śrub z powtórnym za kilka tygodni.
.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: marrgoss w 19 Kwiecień 2017, 07:59:22
Cytat: "kosmos2011"

Uszczelka tylko oryginał 22441-22613, a uszczelniacz tylko w tych miejscach.


Profil uzupełniony.
Nie wiedziałem, że idzie tam oprócz uszczelki jeszcze uszczelniacz. To jakiś konkretny dodatkowy oring/uszczelka czy np tylko silikon wysokotemperaturowy?
Fakt że w tych miejscach, które zaznaczyłeś przecieki są jakby większe, zwłaszcza od strony cewki.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 19 Kwiecień 2017, 17:22:46
Takie czerwone mazidło http://autochemia.pl/product-pol-651-Permatex-wysokotemperaturowy-czerwony-silikon-RTV-Elektronik-85g.html
Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: marrgoss w 24 Kwiecień 2017, 08:27:32
Jedno pytanko - dlaczego uszczelka tylko oryginał?
Są niezależni producenci typu Reinz, którzy trzymają wysoką jakość.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 24 Kwiecień 2017, 19:05:24
Cytat: "marrgoss"
którzy trzymają wysoką jakość.


Też tak kiedyś myślałem.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: marrgoss w 25 Kwiecień 2017, 21:29:33
masz złe doświadczenia w tym względzie?
Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: Scorpio w 26 Kwiecień 2017, 18:11:43
Ja założyłem Elring, firma polecana przez wiele osób w tym mechaników.
Tytuł: [Getz TB] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Wiadomość wysłana przez: marrgoss w 26 Kwiecień 2017, 22:46:25
Teraz dopiero kojarzę, że kiedyś mi puszczał uszczelniacz korbowodu jak miałem Forda Focusa. Za namową sprzedawców i mechaników zachwalających jakość Reinza wstawiłem właśnie taki uszczelniacz. Po niecałych dwóch miesiącach jadąc w trasie dosłownie go wywaliło i uciekł cały olej z silnika. Wkurzony, że znów trzeba wszystko robić łącznie z rozrządem wstawiłem oryginał Forda (cenowo w zasadzie identyczny) i jeździł aż do czasu kiedy po dzwonie pozbyłem się tego auta (jakieś 2 - 3 lata).
Zatem Twoja rada Kosmos2011 jest dobra :)
Obecna oryginalna uszczelka ma 13 lat więc nie ma się co dziwić, że się zużyła.

Jestem w końcu po operacji wymiany.
Stara uszczelka po zdjęciu pokrywy dosłownie się rozsypała, guma nabrała konsystencji kruchego plastiku i to był chyba ostatni dzwonek na jej wymianę. Dodatkowy silikon był dany po całości poprzecznych ścianek więc ja też dałem podobnie. Szukałem do tego z racji LPG jak najbardziej odpornego na temperaturę uszczelniacza i znalazłem coś takiego http://galonoleje.pl/silikonowe/5379-moje-auto-uszczelniacz-silikonowy-85g-szary.html?search_query=silikon&results=153
Wiązał dość długo, mam nadzieję że okaże się trwały i skuteczny.
W sumie w całości tej roboty najdłużej trwało czyszczenie i mycie styku pokrywy jak i bloku silnika.