HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: cepcio w 03 Luty 2012, 13:09:44
-
Witam, jaki typ/pojemność akumulatora posiada wasz ix20 ? W moim z nalepki na nim widnieje MF36-21GL 12V RC:80MIN CCA 410A. Powiem szczerze że nie spotkałem się takim nigdy. W konfiguratorach internetowych do tego modelu pokazuje akumulatory 50 i 53 Ah. Ze znalezionych informacji w internecie wynika że ma 44Ah, i chyba jest robiony przez jakiegoś Koreańskiego producenta.
-
Mam dylemat mianowicie padl moj fabryczny akumulator i niewiem jaki kupic najlepiej BOSCH prosze o pomoc.
-
Pojemność 45Ah, wymiary 207/175/190 plus z prawej strony.
-
Moj akumulator ma tez napisane takie dane jak podales ale takich nigdzie niema w sprzedaży albo zalecaja inne. Zalecaja 60 ah zamiast 45ah pytanie tylko czy alternator doladuje akumutator???
[ Dodano: 2015-10-16, 07:42 ]
Mam jeszcze większy problem mój akumulator zdechł chyba doszczętnie bo pali się kontrolka esp i po zapaleniu świateł mijania silnik wchodzi na wyższe obroty. To akumulator czy może jakiś bezpiecznik.
-
Mam wymieniony na gwarancji akumulator
-
Ile wynosi gwarancja na akumulator ? Chyba mniej niż na cały wózek, wydaje mi się, że 2 lata.
-
Tu masz na temat gwarancji akumulatora http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/242014-gwarancja-akumulatora.html
A w moim akumulator padł po równo pięciu latach, jak zauważysz słabsze świecenie żarówek, słabe odejście, i wyższe spalanie to na pewno akumulator ja myślałem że to świece itp. a wyszło na padnięty akumulator. W IX20 są małe akumulatory SOLITE 45ah ale można założyć do max 52ah (dane sprawdzone w serwisie)
-
Właśnie pojawił się kolejny problem. Nigdzie na moim akumulatorze nie mogę znaleźć jego pojemności, a oznaczenia na nim zawarte nic nie mówią. Dzwonię więc do serwisu i pytam się:
1. ile kosztuje akumulator do IX20 - 312 zł,
2. jaka jest jego pojemność - serwis :?: - powiedzą mi jak go sprowadzą bo z oznaczeń katalogowych nic nie wynika.
Więc moje pytanie...... może ktoś miał już wymianę akumulatora i uzyskał informację o pojemności. Czy te 45ah, które kolega Milionik podaje to są dane fabryczne, czy takie... ot tam skądś zaczerpnięte ?
Można by się pokusić o kupno akumulatorka jakiegoś lepszego, a nie made in nie wiadomo o co chodzi.
-
Chłopaki z czeskiego forum kupują do ix20 52Ah 12V
http://www.pneuconex.cz/katalog-zbozi/autobaterie/varta/silver-dynamic/produkt/varta-silver-dynamic-52ah-12v--c6
Cały wątek...
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=86&t=28199&start=60
Polecane akumulatory do tego modelu na rynku czeskim
http://www.autokseft.cz/Nahradni-dily/HYUNDAI-183/ix20-JC-9045/1.6-92kw-1591ccm-2621/Elektroinstalace/Autobaterie-nabijecky-a-zdroje-100340
Katalog wszystkich części
http://www.autokseft.cz/Nahradni-dily/HYUNDAI-183/ix20-JC-9045/1.6-92kw-1591ccm-2621
-
Czy te 45ah, które kolega Milionik podaje to są dane fabryczne, czy takie... ot tam skądś zaczerpnięte ?
Zajrzyj na przykład też do załączonego pliku i zakładki ENG w wątku o skrzyni 6 biegowej. Dane jakie tam załączyłem pochodzą poprzez zaprzyjaźnione ASO od importera.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7851
-
Jeżeli większość jeździ się po mieście, akumulator nigdy nie będzie doładowany, i trzeba co kilka miesięcy doładować porządną ładowarką.
-
Obecnie producent montuje w ix20 akumulatory 12V 60 Ah 512 A , pewnie z powodu systemu ISG ;-)
-
Dzięki za pomoc..... wydaje się jednak, że te 45ah to parametry fabryczne - zalecane.
-
Dodano: 2015-12-03, 20:14
45 Ah sa fabryczne serwis zaleca na modelach przed faceliftingowych akumulatory do50 no 52 Ah( sam sie pytalem)
-
Dzisiaj odebrałem nowy akumulator zamówiony przez serwis Hyundai. Na starym nie było żadnego oznaczenia.
Na nowym widnieją oznaczenia: 50Ah - 360A En - 6A
Trochę mnie zdziwiło te 50Ah i 6A, ale serwis mówi, że po numerze nadwozia producent określił takie parametry akumulatora.
-
Jeśli można wiedzieć ile zapłaciłeś za oryginalny akumulator?
-
312 złotych
A za wymianę chcieli ---- 50 zł :mrgreen:
Stawka zachodnia za 10 minut pracy
No i ten nie jest bezobsługowy.... trzeba uzupełniać wodę.
-
Temat do odświeżenia jaki akumulator założyliście zamiast fabrycznego,
W moim ix20 1.6benz rok produkcji 11/2011 czyli dokładnie po 6latach czyli 72mce nadszedł czas wymiany akumulatora z racji małego przebiegu 60.000km po dłuższym postoju zapala ochoczo, ale widać po kontrolkach przy zapaleniu powoli gasną ze moc już nie ta,
PROSZĘ O PORADĘ jaki założyć normalny długość 207mm czy 242mm czy ktoś konwertował wątek większego akumulatora przesunięcie masy, i odkręceniu podstawki wątek poniżej :
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=86&t=28199&start=75
Dzięki za podzielenie się opiniami :arrow:
-
Skoro zapala to poczekaj do mrozów bo moze aku zimę jeszcze przetrzyma. Z życia wiadomo, że nowy ze sklepu nie wytrzyma tyle co stary fabryczny. Teraz robią taki szajs byle gwarancję wytrzymało.
A co do wielkości sam do małego tico wsadziłem 2 razy większy rozmiarowo aku 48AH zamiast małego wąskiego 34. Więc pewnie modyfikując podstawę da się i w ix20.
-
Ja co 2-3 miesiące, doładowuje akumulator. Bardzo dobrą ładowarką, która nawet regeneruje akumulator. Ładowarka CETEK MXS 5.0.
Przy małych przebiegach, akumulator, nie ma szans się naładować.
-
Dzięki za podpowiedź własnie ładuje MXS 5.0 ( kuzyn ma do cabrio)i 9lat ma bateria :idea:
wybrałem program ikonka samochód czas do naładowania to równe 5 godzin, więc faktycznie był stan niedoładowany a jest za oknem +9stopni.
Zastanawiam się czy na przyszłość wybrać opcje RECOND bo akumulator ma już 6 lat, co myślisz?
Statystyki akumulatorowe do tej pory :
- Corsa B 1,2-45km 5,5roku
- Clio 2 1.2 16v 75kmco 3lata wymiana wiec 3 baterie wymieniłem bo alarm miałem od Laguny 2 :lol:
- Corsa D 1.4 100KM równe 5,2 roku
- Hyundai ix20 1.6 125KM bateria ma 6lat i dalej działa oby przez całą zimę stulecia :-)
-
Znajomy, miał zeszłej zimy, problemy z akumulatorem. Poleciłem tą ładowarkę. Włączył Recond, akumulator ładował się bardzo długo (funkcja ta odsiarcza akumulator). Akumulator działa mu do tej pory.
Brat ma taką samą ładowarkę, ale używana od 3-4 lat. Akumulator, w samochodzie, wymienił teraz przed zima (zapobiegawczo), po 9 latach.
-
Mój oryginalny akumulator ma 7 lat. MF36-21GL, wczoraj miernikiem sprawdziłem stan, wg miernika akumulator do wymiany.
-
Mój oryginalny akumulator ma 7 lat. MF36-21GL, wczoraj miernikiem sprawdziłem stan, wg miernika akumulator do wymiany.
Kri$ czyli co wymiana czy dalej ładujemy baterię prostownikiem, jeszcze tydzień lub dwa i po Zimie :shock: a miała być stulecia wg. prognozy jesiennej :-D
Moja sytuacja wygląda następująco, auto od X-IV pokonuje max.500km miesięcznie a w okresie "działkowym" 1000-1300km, wiec zdaje sobie sprawę że stara bateria OUT pytanie tylko na jaki model zmienić :
top 3
1. Exide lub Centra na 207mm np:EXIDE EA530
- czy ten sam na 242mm miejsce jest będzie mocniejszy
2. Czesi montują polecają ten BOSCH 0 092 S50 050
3. Ciekawe ile kosztuje dziś oryginał >? 7 lat żywotność szacun :!:
-
Trzeba będzie kontrolować, i wymiana przed zimą.
Oby nowy wytrzymał 4-5 lat. Chociaż dziś po trasie, zrobiłem nowy pomiar i wyszło bateria OK, ale to wszystko jest na granicy wymiany.
-
Wymieniałem w styczniu w niezależnym serwisie Hyundai : Kia dopasowali akumulator Warta bez przeróbek wszystko ok . :-D :-D :-D
-
Jaki model Warty i czy przykręceenie nowej baterii w serwisie to dalej cirka 50 zł - daj znać na jakie koszty się przygotować ;-)
-
Dobrali model C-22 koszt 290 zł z montażem i złomowaniem starego akumulatora .
-
Jak byś sam zezłomował, jeszcze byś parę złotych zarobił :)
3-3,50 zł od kilograma, a waga około 12 kg.
-
Ciężko jest dojechać do stacji obsługi bez akumulatora zamontowanego w aucie , kupując nowy akumulator musisz mieć kwit ze złomowania albo płacisz za złomowanie ( rachunek wynosi zero zysku ) chyba że masz w piwnicy , garażu składowisko akumulatorów to masz zysk .
-
Cześć
Mam 7 letni oryginalny akumulator i czytając wątek od początku taka ciekawostka dzwoniąc do ASO w tym roku doznałem szoku, bo prawie nie pamietają o starych klientach są lub na zamówienie, a 2 lata temu kosztował oryginalny 315-320zł w tym roku 398zł ten 40Ah a 45AH około 415 zł to się nazywa inflacja, bo zamiennik 207x175x190mm kosztuje od 210zł a Exide Carbon EA530 320zł
Ciekawe ich rabatu 10% czy darmowy montaż to max co może dać Aso - wasze zdanie
-
Spora cena jak za taki mały aku 44ah i 400zł. Ja kupiłem w brico w promocji do getza 45Ah za 100zł i śmiga już teraz drugą zimę. Exide nie polecam bo to centra i pada ledwo po gwarancji.
-
tu podaje listę akumulatorów które pasują do ix20, z cenami dużo niższymi niż w ASO.
lista (http://jakiakumulator.pl/hyundai-ix20-2010-2017-akumulatory/)
-
W marcu mijają 3 lata od zakupu nowego akumulatora i zaczyna mi padać. Samochód będzie miał w maju 7 lat i już przeżył 2 akumulatory. Faktem jest - jazda miejska - masakra - średnia =prędkość z miesiąca 25 km/h. Akumulator nie ma się kiedy ładować.
-
Akumulator nie ma się kiedy ładować.
Jeśli jesteś tego świadomy powinieneś go wspomóc prostownikiem co jakiś czas. Z drugiej strony w dzisiejszych czasach 3 lata żywotności akumulatora to nie tragedia.
-
Mój wytrzymał 7 lat taki chyba mają żywot mniej więcej .
-
Koledzy ja już po wymianie, ;-)
oryginalny miał 7,5roku teraz mam Varte C22, wymiana prawie idealna (ocieplacz na akumulator za niski)a przy montażu musiałem poluzować sterownik ECU za akumulatorem, bo przyssał się do podstawki po latach.
Dokręcony nowy auto wywaliło check ESP, przejechane 1,5km i po ponownym zapaleniu wszystko GRA jak należy.
Cena zabawy 250zł czyli tym razem poza aso mają caly czas za 400zł
-
Poniżej aku made in germany dla benzyny ix20 1.6 2018-2019 - też używam CTEK 5.0. Przy drugim i kolejnym aku radzę kupować te które mają korki i widać bąbelki podczas ładowania. Wtedy wiadomo że cele jeszcze przewodzą a i destylowanej można dolać po 5 latach pracy która z czasem ubywa. W poprzednim samochodzie miałem Vartę (org wytrzymła 12 lat, a potem Bosh tylko 4lata). Z korkami są Moll Baner Volt - zawsze lepiej z mniejszym prądem to można łatwiej podnieś podczas niechcącego całkowitego rozładowania. Chyba że używacie ISG codziennie - mój dopiero pierwszy samochód - ja to wyłączam. Przy zakupie nowego miałem miernik (min 12.63V i wagę szklaną żony) - ważyłem ze 4 aku w jednym sklepie i wybrałem najcięższy jako kolejny do diesla z pompowtryskiwaczami.
-
To w Vengach 2 lata temu montowano takie. I mój padł po 1,5 roku, wymieniony gwarancyjnie na mocniejszy. Możliwe, że tak słabe akumulatory są dobre w ubozej wyposażonych wersjach, a w tych bogatszych po prostu nie dają rady. Ten wymieniony miał prąd rozruchowy 430A wg tej normy co oryginalny miał 328A i pojemność 60Ah.
Pytanie dla posiadaczy nawigacji. Czy po minimum 10km jazdy i wyłączeniu zapłonu słychać z okolic jednostki multimedialnej szum, jakby wentylatora? Nawet po wyjęciu kluczyka. Zgłaszałem to w Kii, ale oni nic nie słyszą.
-
Jest to wielce prawdopodobne, do chłodzenia dają duże radiatory, lub małe wentylatorki.
-
To, że jest wentylator w nawigacji to może i dobrze. Widać go na zdjeciach np na allegro. Ale w takich urzadzeniach powinien być nie słyszalny. No i dla panów z ASO właśnie taki jest :-D
-
Mnie to tam nie dziwi, że oni tego nie słyszą. Po ostatnim przeglądzie (wymieniali m.in. Płyn hamulcowy), stwierdziłem, że hamulce są słabsze - na sychym asfalcie abs się nie włączył! Pojechałem i opisuje im co jest (a auto dopiero 20 tys przebiegu i na dopiero co zrobionym przeglądzie ocenili przednie klocki praktycznie niezużyty a tylne około 2-3 mm zużycia *). A serwisant ki próbował wcisnąć, że klocki do wymiany bo już się mogły "przytrzeć". Nie dałem za wygraną i kazałem im odpowietrzyć hamulce, a szczególnie pompę abs. I miałem rację. Pompa nie była dobrze
odpowietrzona. I hamulce żyleta. A twierdzili po jeździe próbnej, że "te Vengi tak hamują (słabo).
Przez to mnie to już nic w aso nie dziwi. Różnych marek, nie tylko kii, czy hyundaia.
W kii to norma, że tył się bardziej zużywa, szczególnie w vengach, bo przy delikatnym hamowaniu tylne tarcze mniej się wycierają i szybciej rdzewieja, przez co na zardzewialych tarczach klocki szybciej się zużywają.
-
Witam,
chciałbym wyjąć akumulator z samochodu do podładowania w domu CTEKiem 5.0. Zmierzyłem dziś napięcie 12,4V - trochę mało - wynika z obecnej sytuacji na mieście (4x krócej wszędzie się dojeżdża przy tym wyludnieniu). Jednak chyba mogę uruchomić alarm w samochodzie. Mam do Was pytania:
1. Czy ktoś wyjmował aku z samochodu z systemem ISG ?
2. Ja co 2-3 miesiące, doładowuje akumulator. Bardzo dobrą ładowarką, która nawet regeneruje akumulator. Ładowarka CETEK MXS 5.0.
Przy małych przebiegach, akumulator, nie ma szans się naładować.
Czy ładujesz tą ładowarką aku w samochodzie czy wyjmujesz na zewnątrz?
3. Może trzeba przed odpięciem odłączyć jakiś alarm kluczykiem jak w Kia Ceed lub coś podobnego ?
Dzięki za każde sugestie.
-
Jak masz możliwość, to ładuj w samochodzie. I nie trzeba nawet odpinać minusa. Robię tak od lat (już w czwartym aucie), trochę uboższą ładowareczką (bosch c3).
-
Ładuję w garażu, nie wyjmując aku, tylko podpinam ładowarkę. Nawet dziś ładowałem.
-
Samochód mam pod blokiem - niestety aby podładować muszę zanieść do domu - czy odpinaliście chociaż z raz aku lub wyjmowaliście w Waszych samochodach (warto to zrobić jak aku ma powyżej ok.5-6 lat)
-
Jasne. Potem parę rzeczy jest do ustawienia, jak data/godzina czy szyby. Ma też alarm i nic mu odpinanie akumulatora nie szkodzi. Mój aktualny akumulator ma 8 lat.
-
A masz start - stop w samochodzie? Bo np. w mojej instrukcji od ISG jest napisane:
,,Po ponownym podłączeniu lub wymianie akumulatora AGM funkcje ISG nie są dostępne od razu. W razie potrzeby użycia funkcji ISG wymagana jest trwająca około 4 godzin kalibracja akumulatora przy wyłączonym zapłonie'' Nie wiem czy przycisk wyłączania start stop będzie od razu działał (bo wyłączam ten system zaraz po uruchomieniu pojazdu).