HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: GITEK w 09 Maj 2015, 22:55:33
-
Witam, wymieniał ktoś półoś bo mam walniętą gumę na przegubie wewnętrznym i za nic w świecie nie chce wyjść PÓŁOŚ ZE SKRZYNI , a nie chcę nic uszkodzić .POMOCY !!!!!
-
Jeśli wyjmiesz półoś ze skrzyni to prawdopodobnie wycieknie Ci olej. W automacie to problem. Z tego co mówił mi mechanik, to półosie są mocowane na zaczepy kinetyczne. Trzeba uderzyć żeby wyjąć. U mnie do wymiany osłony rozłączali przegub od reszty półosi....
-
Możesz go delikatnie podważyć brechą .
-
Kur.... mać za nic w świecie nie chce wyjść stukam pukam zaraz wyrwę skrzynię automatyczną, nie mam już siły :(
-
U mnie majster też się osapał. Mówił że czasem można pukać do usranej śmierci, a trzeba puknąć raz, a dobrze. Na pocieszenie, włożyć jest łatwiej. Jak zdejmowaliśmy u mnie, to trzymałem półoś, żeby nie wyskoczyła ze skrzyni, a majster prał młotkiem przez breszkę i to dość solidnie...
-
Od jakiegoś czasu czasem pojawia się zgrzytnięcie z prawej z przodu - podjechałem do mechanika i diagnoza to przegub zewnętrzny prawy.
Wolę wymienić trochę na zapas bo gdy padnie będzie gorzej.
Niestety w hurtowniach nie ma w ogóle części do wersji 3,5, są tylko do 2,7.
Dzwoniłem do serwisu - powiedzieli, że mają tylko półoś za 2 tys netto do sprowadzenia z niemiec, przegub nie jest demontowalny i nie występuje jako osobna część.
Nr katalogowy półosi znaleźli po VIN i jest to 49501-26860
Poszukałem takich w internecie i znalazłem w eBAY oraz amazon, gdzie często takie same są do 2,7 i 3,5
http://www.amazon.com/4950126860-Outer-26X60X27-Hyundai-Febest/dp/B00DM9VXU2
http://www.findpart.org/part/hyu-4950126860/
http://www.ebay.com/itm/CV-Axle-Shaft-Constant-Velocity-Drive-Axle-Front-Right-fits-04-05-Santa-Fe-/121582997169?hash=item1c4ee94eb1&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/03-06-Fits-Hyundai-Santa-Fe-V6-3-5-New-RIGHT-CV-Axle-Shaft-/370773067082?fits=Year%3A2004|Make%3AHyundai|Model%3ASanta+Fe|Submodel%3AGLS|Engine+-+Liter_Display%3A3.5L&hash=item5653cc054a&vxp=mtr#shpCntId
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_sop=15&_nkw=4950126860&_rdc=1
Pytanie brzmi czy da się kupić sam przegub w Polsce [stary można przecież zdemontować szlifierką ;-) ] czy trzeba zamówić w ebay z USA całą półoś ?
-
Przegub zewnętrzny prawy do Twojej wersji ma wymiary 25x60x27 pierścień ABS 52 zęby średnica wewnętrzna pireścienia 85 mm i oczywiście przegub jest demontowalny i nie stanowi integralnej części z półosią.
Ogólnie jest problem z dostanie czegoś nie z Chin.
Choć nie jestem zwolennikiem montażu części używanej poszukałbym (półoś) w dobrym (patrząc na ilość rdzy na zewnątrz) stanie. Oczywiście przed montażem nowe osłony i opaski, mycie przegubów w środku i nowy smar ( http://sklep.texpert.pl/lobro-smar-do-przegubow-lobro-300281-80g,c108,p5817,pl.html ) w odpowiedniej ilości (135g osłona 65g+ przegub 70g).
-
Bardzo dziękuję - rozesłałem zapytania wg tych wymiarów bo widzę, że takie się pojawiają - mam nadzieję, że będzie pasował :-)
Do używanych jestem sceptycznie nastawiony bo jeden już mam ;-)
Ech nikt z Aledrogo nie zaproponował takiego przegubu, a w warsztacie mówią, że za 370 zł mogą sprowadzić w tydzień chiński.
Wyciąganie półosi wiąże się ze spuszczaniem oleju w skrzyni i większymi kosztami dlatego na używkę się nie nastawiam.
Może ktoś wie gdzie zamówić właściwy ?
Kolejna edycja - na szczęście pojechałem do innego mechanika, gdzie okazało się, że to nie przegub tylko mocowanie przekładni kierowniczej trzeszczy bo się guma wyrobiła.
Jeszcze dzisiaj powinni podłożyć jeszcze kawałek i rozwiązać problem :-)
Okazało się, że do trzech razy sztuka - to nie przekładnia, na szczęście sam gdy auto było na kanale tak kręciłem kierownicą, że trochę zaczęło trzeszczeć, a mechanik posłuchał co to - okazało się, że wybita jest tylna tuleja metalowo-gumowa sanek silnika - teraz muszę znaleźć takie dwie i od razu obie strony wymienić.
Może ktoś podpowie gdzie taką znaleźć bo trochę szukałem w internecie i nie znalazłem takich.
Dzięki pomocy forumowicza kosmos2011 kupiłem w bardzo dobrej cenie oryginalne gumy sanek - od razu wziąłem 4 szt [po 80 zł / 1 szt], wymiana zajęła mechanikowi niemalże cały dzień bo musiał zdjąć wydech, odkręcić wahacze i wyjąć sanki, dopiero po tym mógł na prasie wymienić tuleje metalowo-gumowe - sama wymiana kosztowała 600 zł netto [740 brutto] bo zrobił przy okazji jeszcze czyszczenie silniczka krokowego i napiął pasek osprzętu.
Po wymianie nic nie trzeszczy, auto trzyma się drogi doskonale [porównywalnie z nową Toyotą Auris Kombi], tak dobrze jeszcze nie trzymało się więc jestem z tej naprawy bardzo zadowolony :-)
-
Witam serdecznie,
Zakupiłem do mojego Santa Fe przegub, który okazał się być niewłaściwy na aukcji -
zły przegub (http://allegro.pl/przegub-hyundai-santa-fe-00-26-60-27-abs52-i5620881965.html)
Mój mechanik powiedział mi, że średnica otworu w środku przegubu musi wynosić 27mm, ale nigdzie nie mogę znaleźć przegubu o innych wymiarach...
Konkretnie chodzi mi o przegub zewnętrzny na oś przednią prawa strona samochodu.
Proszę o pomoc! Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
-
Dodaj do postu zdjęcie i wymiary przegubu z aukcji.
że średnica otworu w środku przegubu musi wynosić 27mm,
Chodziło raczej o to że wewnątrz przegubu ma być 27 zębów.
Parametry przegubu do Twojego auta to 26x60x27 ABS 52 zęby czyli takie jak z aukcji.
Wyjścia są dwa;
1.Niech mechanik zmierzy i policzy zęby jeszcze raz.
2.Sprawdź czy na półosi jest naklejka i spisz numery jakie są na niej może poprzedni właściciel coś namodził.
Z tego całego zamieszania plus jest taki że przegub z aukcji to do niczego się nie nadaje i lepiej go oddać.
-
Dzięki serdeczne za odpowiedź, świetnie, że jest ktoś taki jak Pan na forum.
W poniedziałek będę kontynuować "śledztwo" w tej sprawie.
Ps. A w kwestii przegubu jaką firmę by Pan polecał?
Ps.2 Na aukcjach znalazłem półosie z demontażu razem z przegubami (wszystkie niby od mojego modelu - prawy przód), ale znacznie różniące się długością samej półosi oraz budową przegubu zewnętrznego:
Link 1 (http://allegro.pl/polos-prawy-przod-hyundai-santa-fe-2-4-i5639438067.html) Link 2 (http://allegro.pl/santa-fe-01-06r-2-4-polos-przod-prawa-lewa-i5265741808.html) Link 3 (http://allegro.pl/hyundai-santa-fe-01-06-2-4-polos-prawy-przod-4x4-i5869822424.html)
Różnica jest w długości samej półosi jaki i budowy przegubu zewnętrznego jedne są z ząbkami i stalowym pierścieniem a jeden jest bez pierścienia i ząbków...
-
Czy mechanik demontował cokolwiek przed diagnozą o tym że przegub 26x60x27 nie pasuje?
Jedyny sensowny jaki znalazłem to Metelli 15-1543
https://eautosklep.com.pl/przegub-metelli/15-1543,121,15~61543MET,a.aspx
-
Tak, zdemontował stary i stwierdził, że w nowym oś "nie łapie" bo otwór w nowym jest za duży i z powrotem założył stary... Muszę przyznać, że jestem skonsternowany, bo nie rozumiem tej sytuacji...
Ps. Czy z tych używanych półosi z przegubami, któraś wydaje się być odpowiednia?
[ Dodano: 2016-01-18, 00:08 ]
Mam jeszcze jedno pytanie czy jest w ogóle jakaś różnica miedzy przegubami i półosiami w wersjach z napędem 4WD, a napędem na przód lub w wersjach ze skrzynią manualną, a automatyczną? Ja mam wersję 4WD i skrzynię w manualu.
-
Ps.2 Na aukcjach znalazłem półosie z demontażu razem z przegubami (wszystkie niby od mojego modelu - prawy przód), ale znacznie różniące się długością samej półosi oraz budową przegubu zewnętrznego:
W kwestii używanych przegubów powiem tak jak kiedyś mi znajomy mechanik powiedział: używany już masz ;-)
Wymiana trochę kosztuje, więc lepiej kupić nowy i mieć z głowy niż za pół roku wracać do tematu.
Półoś musi być identycznej długości a do tego wielokliny skrzyni biegów i piasty koła muszą być identyczne.
-
W przypadku accenta x3 jedyne przeguby jakie były dostępne w pl to Pascal i chińskie. Dla mnie Pascal to jeden wielki nic nie warty szit. Pojechałem na złom i kupiłem półoś z oryginalnymi przegubami. Gumy były w bardzo dobrym stanie. Wymiana trwała 10minut a koszt naprawy to cale 70zl.
Więc jesli nie ma czegos dobrego w pl to szukałbym używki. No i polecam co jakis czas oglądać przeguby - jest większa szansa na uratowanie oryginalnego przegubu w przypadku zauważenia rozerwania gumy
Pozdrawiam
-
W przypadku accenta x3 jedyne przeguby jakie były dostępne w pl to Pascal i chińskie. Pozdrawiam
Powinno być jedyne jakie znalazłem.
Dostępne są też firm Metelli, LÖBRO pasują do Accent LC, X3, Pony i Mitsubishi Colt.
-
Kosmos
Pewnie wiesz jacy ludzie w ic pracują. Malo komu chce się szukac i dopasowywać części.
Ja zrobiłem tak jak napisałem bo faktycznie w jednym takim małym sklepie pan mi zaproponował sprowadzenie bodajże spidana ale cena 300zl przy wartości auta 1000zl troche mnie przerazila. Po za tym wtedy bylem jeszcze niepracującym licealista i robiłem tak by auto jeździło i starałem sie naprawiać wszystko sam po jak najmniejszej kasie bo byl wybór albo paliwo i tańsze/używane czesci albo nowe czesci i jazda busem przez miesiąc. Wybór chyba oczywisty w przypadku tego ,ze do liceum mialem bardzo slaby dojazd.
Reasumując postawiłem na używany oryginał
-
Będę zmuszony do wymiany przegubu. Jakie firmy proponujecie, żeby chwilę dłuższą pojeździc?
-
Tak jak już pisałem w temacie przegubów do SM. Parametry przegubu zewnętrznego do G6BA 4WD ASB to 27x60x27 ABS 52 średnica wew pierścienia 90 mm.
Jedyny sensowny jaki znalazłem to Metelli 15-1543
https://eautosklep.com.pl/przegub-metelli/15-1543,121,15~61543MET,a.aspx
Poniżej zestawienie zamienników ale co będzie w kartonie to zagadka.
(http://images75.fotosik.pl/418/c3e66518a34cc13a.png)
-
Dzięki, Kosmos. Jak zwykle jesteś nieoceniony...
-
Witam, mam pytanie - przegub z półosi zbijamy na siłę, czy ma w środku zabezpieczenie typu seger, które trzeba znaleźć i rozchylić ?
-
W Hultajach raczej wybijany.
Dosłownie.
Próbowałem kulturalnie wycisnąć przegub na maszynce: laga 1.5m +100kg (1500Nm hehe) i skończyło się popsuciem obu elementów. (Zewnętrzny!)
Wewnętrzny przegub ma taki mały drucik w obwodzie, tuż przy krawędzi.