HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Ater w 02 Maj 2015, 09:55:19

Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Ater w 02 Maj 2015, 09:55:19
Wczoraj na trasie coś gruchnęło, silnik zgasł, wszystkie kontrolki się zaświeciły. Zjechałem siłą rozpędu na parking, próbowałem zapalić samochód, rozrusznik kręci ale tak jakoś inaczej. Otworzyłem maskę i okazało się, że spadł pasek klinowy, ten od sprężarki. Wydawało mi się, że samochód mimo wszystko powinien zapalić a tu nic. Czy to znaczy, że... mógł pęknąć pasek rozrządu?  :cry:

-----------------------
No to się wyjaśniło, poszedł pasek rozrządu. W poniedziałek będzie wiadomo co uległo uszkodzeniu.

Rada dla kupujących - nie czekajcie z wymianą paska rozrządu po zakupie samochodu. Ja kupiłem Santka pod koniec marca i miałem wymienić pasek w czerwcu - nie zdążyłem :cry:  :-(  :cry:

------------------------------
Edit: 2015.05.04 12:15
Zmieniłem opis tematu, bo dla zainteresowanych będę opisywał to co będzie robione w moim silniku. Nie jest to poradnik "how-to", więc wydaje mi się, że w tym dziale może zostać. Jeżeli MOD jest innego zdania, to proszę o przeniesienie.
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 02 Maj 2015, 19:30:28
Siemasz, "oby nie" ale może tak być, przerabiałem to niestety i objaw był taki sam:(
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Ater w 04 Maj 2015, 10:32:27
Jaka jest regulacja zaworów w 2,4 - ręczna płytkami czy hydrauliczna? Tak się zastanawiam, bo jeszcze silnik nie był ruszany.

--------------
Serwis Hyundai: hydrauliczne.

Najpierw sprawdzimy ciśnienie w cylindrach. Szansa mała ale jest, że może większych szkód nie będzie :roll:
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 04 Maj 2015, 19:10:22
Tak z ciekawości-jaka była historia serwisowa? Dawno był wymieniany pasek rozrządu(ile lat temu i ile kilometrów).
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Ater w 05 Maj 2015, 11:54:41
Pasek był wymieniany 25.03.2009 roku przy 38 tys km. Chyba łożysko lub napinacz poszedł i w serwisie Hyundaia w Niemczech dokonywana była naprawa gwarancyjna.
Teraz auto ma 108 tys, więc pasek poszedł po 70 tys. km.
Nie wiem właśnie jak jest z gwarancją, Hyundai ponoć na pasek daje 90 tys., czy można dochodzić praw z tym związanych?

Co do rozbiórki silnika, to niestety okazał się wariant najgorszy :-(

Wszystkie zawory uszkodzone, ostatni tłok licząc od koła pasowego przebity, część głowicy nad tym tłokiem poważnie uszkodzona, w tym gniazdo zaworowe. W głowicy pęknięty konik przy tym zaworze.

(http://images68.fotosik.pl/860/2b0b14b9fb34ee7a.jpg)
(http://images66.fotosik.pl/861/4cc626892683458a.jpg)
(http://images66.fotosik.pl/861/0db7bc6a89c140c9.jpg)
(http://images70.fotosik.pl/860/d06f9a7da1a31741.jpg)
(http://images67.fotosik.pl/861/60dd0168488f4d1c.jpg)
(http://images69.fotosik.pl/860/2fbf84576359a60b.jpg)

W tej chwili głowica pojechała do Szczecina, żeby sprawdzić czy wogóle nadaje się do naprawy.

[EDIT] Już wiadomo - nikt w Szczecinie nie podejmie się naprawy. Ewentualnie wysyłka do Wrocławia, tam musiałaby być zalana i od nowa odtworzona. Koszt - około 1500 zł. Taniej będzie znaleźć inną głowicę i ją splanować.

Nie wiem jeszcze czy oprócz tłoka nie jest uszkodzony korbowód i wał, chociaż jak tłoki poszły w górę to teoretycznie wszystkie są równe. Na razie jednak nie rozbieramy, bo w sumie nie wiadomo co z głowicą i czy nie będzie taniej kupić całego silnika.

Szkoda mi tego silnika, bo cylindry są w świetnym stanie i wskazują na rzeczywisty przebieg zgodny z licznikiem.

Jakaś rada od Was - robić czy szukać nowego?

Ps. Czy tłok od Sonaty (silnik G4KC) pasuje do silnika G4JSG?
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 05 Maj 2015, 22:48:02
Cytuj
Ps. Czy tłok od Sonaty (silnik G4KC) pasuje do silnika G4JSG?


Nie mają inną średnicę.

Tutaj jest pasujący http://www.sklep.hipol.pl/355927,produkt,TLOK_HYU24B_G4JS_STD_KPL.aspx
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: volcan w 06 Maj 2015, 10:19:11
Cytat: "Ater"

Jakaś rada od Was - robić czy szukać nowego?


Szczerze mówiąc - przy takich zniszczeniach... Ja bym kupił stary/nowy silnik z opcją zrobienia pomiaru kompresji i odpalenia w samochodzie - dawcy. Po pierwsze szybciej, po drugie mimo wszystko pewniej - bo sądząc po zniszczeniach pasek urwał się chyba przy dość wysokich obrotach silnika. Za chwilę okaże się np., że masz skrzywiony korbowód, albo jeszcze gorzej... zmontujesz silnik a korbowód, który dostał przecież zdrowo - skoro denko tłoka poleciało... pęknie i zrobi taki bałagan, że silnik pójdzie na złom.
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 06 Maj 2015, 20:40:18
Na Alle są kompletne silniki po ok 3-3,5 tys. Promocja to nie jest :lol: ale za to silniczki wyglądają jak malowane. I nie mówię o tym, że są myte. Niektóre po osprzęcie wyglądają faktycznie na deklarowany nieduży przebieg. Jak masz czym jeździć to powoli szukaj jak najlepszego w jak najniższej cenie. Ja bym się nie męczył z reanimacją, bo po drodze wiele się jeszcze może wydarzyć. Bierz gotowca.
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 08 Maj 2015, 00:09:12
Ale masakra:( Ater łączę się w bólu. Wiem co to znaczy, chociaż u mnie nie było aż takich zniszczeń.
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Ater w 13 Maj 2015, 21:08:04
Czy ktoś się orientuje ile może kosztować przekładka silnika?
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 13 Maj 2015, 21:11:31
to może być różnie, ale trzebaby wziąć przedział 500 nawet do 1000.
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Ater w 13 Maj 2015, 21:52:10
Generalnie zastanawiam się nad tymi dwoma silnikami:
- Silnik 1 (http://allegro.pl/hyundai-santa-fe-01-06-2-4-16v-silnik-kompletny-i5077779311.html)
- Silnik 2 (http://allegro.pl/silnik-kompletny-g4js-hyundai-santa-fe-88tys-km-i5208180499.html)
Czekam na informację od mechanika ile chce wziąć za przekładkę. Do tego oczywiście jeszcze koszt wymiany paska rozrządu z osprzętem.
Pewnie będzie droga impreza...

Ps. Czy ten drugi silnik (od 4WD) będzie dobry do mojej Santafki 2WD?
-----------------
Dzwonił mechanik. Całość 1400 zł (z rozrządem)
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 13 Maj 2015, 23:44:11
Silnik był taki sam przy 2WD i 4WD, także będzie ok.
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Goldi_Cz-wa w 14 Maj 2015, 07:07:36
Cytat: "Ater"
Generalnie zastanawiam się nad tymi dwoma silnikami:
- Silnik 1 (http://allegro.pl/hyundai-santa-fe-01-06-2-4-16v-silnik-kompletny-i5077779311.html)
- Silnik 2 (http://allegro.pl/silnik-kompletny-g4js-hyundai-santa-fe-88tys-km-i5208180499.html)
Czekam na informację od mechanika ile chce wziąć za przekładkę. Do tego oczywiście jeszcze koszt wymiany paska rozrządu z osprzętem.
Pewnie będzie droga impreza...

Ps. Czy ten drugi silnik (od 4WD) będzie dobry do mojej Santafki 2WD?
-----------------
Dzwonił mechanik. Całość 1400 zł (z rozrządem)


To chyba dobra cena... U cieplaka jak się pytałem o rozrząd to mi powiedział 1200 zl za całość

Pytałem z ciekawości....
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Ater w 14 Maj 2015, 13:51:20
Czy silnik z auta przed liftem można przełożyć do auta po lifcie. Czy elektronika i czujniki się nie zmieniły? Pytam się bo jutro będę jechał do Gorzowa a silnik jest z 2003 roku.

----------------------------------
Edit 2015.05.22:
Silnik kupiony. Po wyciągnięciu starego okazało się, że pęknięcie paska było tylko wtórną przyczyną rozwalenia silnika. Wszystkiemu winne było koło pasowe, które spowodowało nierówną pracę paska, dociśnięcie go do osłony rozrządu i w konsekwencji jego przetarcie i pęknięcie.

W drugim silniku zatem też je sprawdziliśmy i zdecydowałem się je również wymienić, bo guma nie była już w dobrej jakości.
Koło niestety to wydatek 560 zł w promocji FOX Rzeszów (normalnie około 800 zł), tak więc warto ten wydatek wziąć również pod uwagę przy wymianie rozrządu.

Przy okazji, skoro silnik na wierzchu, odpięta skrzynia biegów to sprawdziliśmy sprzęgło. Ponieważ gdzieś w połowie było już zużyte postanowiłem je również wymienić. Komplet Valeo - 550 zł.

Koszty remontu silnika rosną... :-( ale może w sobotę będzie już drugi w aucie  :-P
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: felkner w 22 Maj 2015, 19:30:55
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Ater w 22 Maj 2015, 22:29:00
Dzięki felkner, przyda się następnym razem. Teraz musiałem szybko działać bo auto bardzo potrzebne :-)

[ Dodano: 2015-05-25, 13:19 ]
Auto naprawione, samochód jeździ i wydaje się, że wszystko jest OK :-)

Koszy naprawy były następujące:
- zakup silnika - 3.000 zł (po uwzględnieniu "rabatu" za niesprawne niektóre oprzyrządowanie silnika. Na szczęście zostało to przełożone z mojego silnika)
- koło pasowe wału korbowego - 560 zł
- rozrząd kompletny - 500 zł
- PK, uszczelniacze, drobnica - 208 zł
- przy okazji wymieniłem też na nowe sprzęgło kompletne valeo - 550 zł
- robocizna (w cenie wymiana oleju i filtra) - 1400 zł

Całość: 6.218 zł :-(

Tak się kończy niestety brak wymiany  paska rozrządu zaraz po zakupie auta. Nauka na przyszłość dla mnie.
Tytuł: [Santa Fe SM] Prośba o identyfikację elementu silnika 2.4 16
Wiadomość wysłana przez: Venlabax w 27 Listopad 2015, 12:01:44
Witam serdecznie!

Bardzo proszę o zidentyfikowanie "koła" widocznego na zdjęciu znajduje się ono po stornie pasażera w samochodzie i ostatni zaczęło wydawać dziwne dźwięki... Zastanawiam się co z tym faktem zrobić.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

[ Dodano: 2015-11-27, 12:02 ]
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Venlabax w 27 Listopad 2015, 14:00:23
Dziękuję za ostrzeżenie co prawda nie widać zdjęcia, które próbowałem dodać, ale pozwolę sobie opisać o które koło mi chodzi mianowicie mam na myśli duże koło widoczne przy nadkolu od strony pasażera, duże koło najbardziej przybliżone środka samochodu z paskiem klinowym od tego koła w stronę silnika odchodzą inne mniejsze koła jedno na pewno od alternatora. Czy koło o które mi chodzi jest kołem pasowym wału korbowego?
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 27 Listopad 2015, 14:04:39
Tak

Zdjęcie widać jak klikniesz na nie.
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Goldi_Cz-wa w 27 Listopad 2015, 15:16:27
to koło oprócz tego że zaczyna hałasować daje jakieś inne oznaki chęci rozpadu ??  Pytam z ciekawości czy można to jakoś przewidzieć , czy lepiej profilaktycznie wymienić ??
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Venlabax w 27 Listopad 2015, 19:03:47
Trudno mi odpowiedzieć na Twoje pytanie... Mam natomiast pytanie do Kosmosa czy wraz z wymianą koła pasowego wału należy wymienić także inne komponenty silnika takiego jak rozrząd czy inne podzespoły? Na obecnym rozrządzie jest przejechane 30 tys. km.

[ Dodano: 2015-11-27, 19:06 ]
Aha i jeszcze jedno pytanie czy to koło jest odpowiednie i czy można gdzieś je dostać taniej?
http://www.sklep-kia.pl/kolo-pasowe-walu-korbowego-sorento-i-santa-fe-i-sonata-iii-ef-p-2407.html

Vin: KMHSC81BP2U320304
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 27 Listopad 2015, 19:27:15
Nie trzeba nic innego wymieniać.

Taniej się oryginału nie da kupić Febest odradzam.

23124-38210 ten numer jest druga wersją koła więc może pozbawioną wad.

Na początek sprawdź śrubę centralną mocującą i cztery małe na obwodzie.

Tak to wygląda z bliska.

(http://images77.fotosik.pl/112/845be9b0e80069df.png)(http://images78.fotosik.pl/112/836c013ec42fd8a9.png)
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Venlabax w 27 Listopad 2015, 19:43:33
Dzięki serdeczne za pomoc!

[ Dodano: 2015-11-27, 20:10 ]
Mam jeszcze jedno ostatnie pytanie jaki pasek wieloklinowy należy kupić? Gdyż przy "okazji" jego również wymienię.
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 27 Listopad 2015, 21:28:27
Pasek napędu alternatora numer oryginału 25212-38001 (945 mm) zamiennik rozmiar 4PK945, 948,  950.   

http://www.nipponauto.pl/szukaj/4pk950

Pasek napędu sprężarki klimatyzacji i pompy wspomagania kierownicy numer oryginału 57170-38010 (1393 mm) zamiennik rozmiar 5PK 1388, 1390, 1393,

http://www.nipponauto.pl/szukaj/5pk1390

Rolka napinająca powyższy pasek numer oryginału 57212-3A000

http://www.iparts.pl/czesc/rolka-napinacza-paska-klinowego-wielorowkowego,hyundai,santa-fe-i-sm-2000-11-2006-03,2-4-16v-146km,183-4712-16171-100434-0-201-dtp3001.html

Jeśli rolka nie jest wyślizgana tak jak poniżej to wystarczy wymienić łożysko 6203 2RS np.Koyo, Fag, NTN, NSK, Timken.

(http://images76.fotosik.pl/113/36951fbb6aab2281.png)
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: Venlabax w 28 Listopad 2015, 18:22:01
Serdeczne dzięki za pomoc!
Tytuł: Zerwany Rozrząd -pomocy!
Wiadomość wysłana przez: norbi318 w 22 Wrzesień 2016, 21:07:58
witam wszystkich.

Niestety zerwał się rozrząd i zrobił niemałe spustoszenie w silniku jednakże jakoś uda się go uratować tylko nie mogę w raz z mechanikiem odnaleźc cześci . a mianowicie  poszukuje blaszki która znajduje się przy czujniku wału   dla podglądu podrzucam zdjęcie proszę o pomoc gdzie taka blaszkę mogę dostać ( obdzwoniłem  szroty niestety nic nie mają)
Auto : hyundai santa fe 2003 r 2.4 benzyna
Tytuł: [Santa Fe SM] Strzelił pasek rozrządu
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 22 Wrzesień 2016, 21:32:59
Następny razem przed założeniem nowego tematu użyj opcji szukaj. Temat o zerwanym pasku w G4JSG już istnieje.

Jeśli będziesz pytał o części choć raz podaj w poście numer vin.

23355-38010

http://www.fox.rzeszow.pl/KOLNIERZ-ZABEZPIECZAJACY(4,23893,8161).aspx

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D