HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: marrgoss w 02 Maj 2015, 09:31:49
-
Witam
Do tej pory skrzynia biegów to był jeden z najbardziej chwalonych przeze mnie elementów Getza w porównaniu z innymi autami, z którymi miałem do czynienia.
Odpowiedni skok, lekkość działania, precyzja, przełożenie itd.
Niestety dość nagle z dnia na dzień pojawił się problem w postaci ciężko wchodzących niektórych biegów - zwłaszcza 2. i 5.
Zastanawia mnie co to może być.
Obstawiałem linki i ich połączenia z innymi elementami typu skrzynia czy lewarek, ale wczołgałem się pod auto i nie zauważyłem niczego niepokojącego. Jednak nie udało mi się dotrzeć czy raczej zajrzeć do miejsca gdzie te linki łączą się z samą skrzynią.
Czy macie jakieś sugestie w czym tkwi problem?
Pozdrawiam
-
Może sprzęgło się kończy? Inną przyczyna może też być zbyt niski poziom oleju w skrzyni.
-
Problem wystąpił dość nagłe i nie zauważyłem tłustych wycieków. Mniej więcej w tym samym czasie puściły mi trójniki na wężach wodnych pod ktore jest podłączony reduktor. Może płyn coś zalał?
-
Jeśli nie jest to wina oleju, to problem może powodować jak już wcześniej wspomniałem zużyte sprzęgło. Inna przyczyna to uszkodzone lub źle wyregulowane linki /drążki, albo niesprawny wybierak. Lub, jeśli układ sterowania jest hydrauliczny, jego zapowietrzenie. Równie dobrze przyczyną może być zużycie synchronizatorów.
Jak widać przyczyn może być wiele, także nie pozostaje Ci nic innego jak wizyta u fachowca i właściwa diagnoza.
Czasem przyczyna problemów bywa zaskakująco banalna. Biegi nie wchodzą, bo pod pedał dostał się np. zwinięty dywanik :mrgreen:
-
Akurat sam jeździłem kilkoma autami i w getzie jakoś nie jest wybitna skrzynia czy sprzęgło. Trzeba się nauczyć bo przesiadając się z innego auta często mi gasł silnik przy ruszaniu.
Sam miałem problemy i też myślałem że to wina sprzęgła czy skrzyni biegów bo zgrzytała trójka przy redukcji z 4 biegu. Miałem wymienić oleja to koszt nie mały. A co się okazało?
W getzie akurat 1.3 mamy na końcu linki przy skrzyni taką tuleję metalowo- gumową zakładaną na dzyndzel od skrzyni. Tak w wyrabia się się guma i dlatego pojawiają się luzy i zgrzyty. Dałem w miejsca wole w tulei trochę sylikonu i teraz jest lepiej. Wiadomo można kupić nową linkę.
-
jeśli masz hydrauliczne sprzęgło sprawdź czy płyn w układzie jest czysty . ja dziś wymieniałem u siebie bo przez to jaki tam był syf nie mogłem zmienić biegów . u mnie była woda , resztka płynu i pełno syfu i takiej mazi olejopodobnej . płukanie układu nowym płynem i zalanie do pełna świeżym płynem rozwiązała wszystkie problemy .
-
Zobacz czy masz całe poduszki silnika i skrzyni.
-
Nie znalazłem podobnego tematu...
Nagle pewnej zimowej soboty odpalam samochód, a tu biegi nie wchodzą... Przy próbie wrzucenia wstecznego charczy a inne nie chcą wejść (drążek nie jest przymarznięty, rusza się swobodnie). Jak zgasze auto, wrzucę 1 i odpalę to mogę jechać. Z początku kolejne biegi wchodzą też niełatwo, a po kilkudziesięciu minutach jazdy jest już "prawie" normalnie...
Czy to jakiś olej? Który i jak go dolać?
Dzięki za zainteresowanie...
-
Oleju się nie dolewa tylko wymienia.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5756&highlight=olej
-
Najpierw odpowietrz wybierak bo w nim pewnie jest stary płyn już wodnisty.U mnie olejnie był wymieniany i biegi wchodzą dobrze a zmiana nie przebiega ciężko.
Najlepiej widać w duże mrozy jaki jest olej.
-
Problem tak zniknął jak się pojawił - nagle, ale powrócił.
Aktualnie jak wrzucę bieg, dam sprzęgło i odpalam to autko ignoruje sprzęgło i zasuwa do przodu (lub do tyłu jeśli odpalam na wstecznym. Dodam że problem raz jest a raz go nie ma (czy to od pogody czy nie... myślę że trochę tak choć dziś zimno nie jest jakoś)
Czy za winowajcę nadal można uważać ten płyn, bo obawiam się oczywistej odpowiedzi - sprzęgło... Ale co to może być że raz działa a raz nie?
-
szybciej siadło wspomaganie sprzęgła-
-
Dzięki za hipotezę, powiedz o jakiej części konkretnie mowa? POMPKA SPRZĘGŁA - WYSPRZĘGLIK czy coś takiego?
Czy da się jakoś sprawdzić czy to ta część zawodzi?
Aby to wymienić też trzeba rozebrać skrzynie?
Słyszałem też teorie że może to być docisk sprzęgła...
Aktualnie po odpaleniu biegi nie wchodzą, ale jak już uda się jakoś jedynkę wbić to mogę jechać (zmieniając biegi normalnie) najpewniej do czasu kiedy będę potrzebował wstecznego
-
Na początku warto odpowietrzyć by nowy płyn tam się dostał. U mnie po zakupie chcieliśmy to zrobić i na początku własnie znikły biegi.Dopiero kilka prób pomogło.
-
Słyszałem też teorie że może to być docisk sprzęgła...
Aktualnie po odpaleniu biegi nie wchodzą, ale jak już uda się jakoś jedynkę wbić to mogę jechać (zmieniając biegi normalnie) najpewniej do czasu kiedy będę potrzebował wstecznego
Miałem ten sam problem w innym aucie, konkretnie Renault Scenic. Zużyło się łożysko oporowe i docisk. Musisz zmienić sprzęgło ;)