HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Pony / Excel => Wątek zaczęty przez: Timon w 24 Kwiecień 2015, 07:07:06
-
Czy odpowietrzę układ kręcąc kierownicą do końca w lewo i w prawo przy otwartym zbiorniczku płynu? Maksymalne wychylenie maksymalnie10s?
W "sam naprawiam" jest jeszcze przed tą procedurą podany krok, którego do końca nie rozumiem - odłączyć przewód wysokiego napięcia i przy otwartym zbiorniku kręcić kołami. Chodzi o przewód od aparatu zapłonowego?
-
Odpowietrzysz. Ten dodatkowy zapis to jakaś bzdura. Najważniejsze abyś cały układ włącznie z pompą miał pełny. W otwór wejściowy pompy (ten gdzie dochodzi zwykły wężyk ze zbiorniczka) wlej, wstrzykuj płyn i kręć kołem pompy do momentu gdy będzie się wylewać z przewodu ciśnieniowego, tak abyś napełnił pompę i układ i żeby pompa na starcie nie pracowała na sucho, bo w taki sposób zanim się napełni podczas kręcenia kierownicą - trochę zajmie i będzie wyła a to jej nie służy. Oczywiście po odpaleniu silnika jeżeli magiel był suchy to i tak pompa będzie trochę rzęzić, dlatego należy to wykonywać wstępnie bardzo powoli aby pompa przepchnęła powietrze z magla.
-
Dzięki.
Czyli tak jak myślałem. W moim przypadku powinno wystarczyc odpowietrzanie bez wstrzykiwania płynu, bo układ mam wypełniony płynem i chcę go tylko odpowietrzyć. :-)
-
Sam sprawdzisz. Jeżeli pompa będzie na dzień dobry wyła jak dzika a kierownicy nawet nie ruszysz jeszcze to znaczy, że pracuje już na sucho. Jeszcze by nie było źle jeśli by wszystko opierało się o elementy metalowe ale uszczelniacz który tam jest i to na wysokich obrotach pompy dostanie w kość tak, że pompa będzie pracowała dobrze ale zacznie cieknąć.
Powodzenia :)