HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: Wojciech1981 w 23 Kwiecień 2015, 13:00:10
-
Witam. Mam hyundai-a i30 1.6 crdi 90km z 2010r. Felgi 15 cali.Muszę zmienić w nim tarcze hamulcowe i zarazem klocki, teraz do was pytanie jakie stosujecie w swoich i30? Myślałem o jakiejs lepszej tarczy i miękkim klocku do jazdy w mieście (bez potrzeby wcześniejszego nagrzewania się).
Tarcze ATE + ?
Textar (komplet)?
Acha i jakie szczęki? Bo z tył są tarczo bębny.
[ Dodano: 2015-04-23, 14:54 ]
Tarcze ATE + klocki Ate przód i tyl - 900zł
Tarcze Ate + klocki ferodo przód i tył - 870zł
Tarcze i klocki Textar przód i tył - 650 zł
tarcze i klocki TRW przód i tył - jakieś 800zł
-
Ja założyłem tarcze Zimmermanna na przód i tył. Z przodu klocki Zimmermann, a z tyłu EBC. Odczucia jakbym w końcu miał hamulce.
Kupiłem też szczęki EBC, ale mechanik powiedział mi, że nowych na nowe nie będzie wymieniał.
Zdjęcia masz w temacie o moim i30.
-
O właśnie, zapomniałem o zimmermannach. Dlaczego na tył dałeś lepsze klocki?
Gdzie zamawiałeś części?
[ Dodano: 2015-04-24, 12:34 ]
Aha, na tył dałeś ebc black pewnie, myślałem ze green.
-
Tak na tył poszły EBD black DP1769. Po prostu Zimmermannów nie mieli. Kupowałem na brakeparts.pl. Komplet z płynem wyszedł 836 zł
-
No właśnie już pisałem do nich dzisiaj i będę je zamawiał. Skoro piszesz że ten zestaw się sprawdza to biore to samo.
-
Witam. Czy ten komplet TRW DF 6123 i GDB3474 będzie pasował do mojego hultaja ?
i30CW 1.6 benzyna 126KM z 2009 r. nr VIN : TMADC81DAAJ010248
Komplet na allegro kosztuje 337 zł z przesyłką. U mechanika koszty wymiany to 70 zł. Czy gdy je kupię to poradzę sobie sam z tą wymianą ? Zastanawiam się tylko czy nie będę miał problemu z hamulcem ręcznym. Muszę kupić nowy komplet bo koszmarnie mi piszczy z lewej strony jak hamuję (zwłaszcza gdy hamuję delikatnie). W ASO mi czyścili i szlifowali klocki w ubiegłym roku ale to nic nie dało. Zresztą i tak w tym roku mówili że pasowałoby wymienić cały tył.
PS. Zauważyłem że na feldze aluminiowej dość mocno osadza się czarny pyłek (myślę że jest problem pochodzący od hamulców).
-
Czy sobie poradzisz, to nikt nie zgadnie, bo możesz nie mieć klucza w odpowiednim rozmiarze (do odkręcenia zacisku od jarzma).
Osad z klocków to nie problem, tylko normalny skutek zużywania się materiału ciernego. Schodzi ładnie krwawiącymi preparatami do mycia, na przykład tuga alu teufel.
-
Tak, będzie pasował.
Z ręcznym nie będziesz miał problemu, bo w tych autach są tarczobębny. Max co byś musiał zrobić to odpiąć linkę, choć wydaje mi się, że też nie potrzeba. Największym problemem może się okazać cofnięcie tłoczka. Musisz sobie popatrzeć na forach na patenty ludzi na wciskanie bądź wkręcanie tłoczka. Będzie ci potrzebne do tego jakieś ustrojstwo. Przypuszczam, choć pewności nie mam, bo nie rozbierałem, że tłoczek z tyłu w naszych autach jest wkręcany, tak jak w większości aut.
Szczerze to jak miałem kiedyś kilkunastoletniego golfa to lubiłem się pobawić w takie rzeczy, ale teraz jak miałbym wymieniać tylne hamulce biorąc pod uwagę, że mechanik zrobi to za 70 zł to musiałbym być chyba ostro pijany :mrgreen:
-
TRW DF 6123 i GDB3474 ten komplet będzie pasował.
Do tego szczęki hamulcowe 58350-1HA00, TRW GS8757
-
Witam a jaki komplet TRW na przód będzie pasował do mojego auta 1,6 crdi i30cw 90KM 2008r ?
-
Tarcze 51712-1H000 TRW DF4865S, ATE 24012601501, TEXTAR 92161600.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
Klocki 58101-1HA10, TRW GDB3342, ATE 13.0460-5742.2, TEXTAR 2396601.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
-
Opłaca się kupować oryginalne tarcze/klocki? Czy są jakieś sprawdzone przez Was marki? :)
Wolę dopłacić niż za pół roku znowu coś wymieniać.
220 zł za tarczę tylną OEM to dobra cena? Wtedy do tego dobrać jakieś konkretniejsze klocki (niekoniecznie OEM)? Ich numer katalogowy: 58411 1H100, będą pasować?
Tylko teraz się zastanawiam czy jest sens paskować na tył oryginalne tarcze a do przodu już nie. Obecnie tył mam dosyć mocno wyeksploatowany. Przód wygląda o niebo lepiej.
Po vinie pokazuje mi takie numerki tarcz:
51712 51712-1H000 15.10.2008 - 01.03.2009 2 DISC-FRONT WHEEL BRAKE Опции: FR BRAKE - DISC-15 INCH Список замен для 51712-1H000 (DISC-FRONT WHEEL BRAKE)
51712 S5171-21H000 15.10.2008 - 01.03.2009 2 DISC-FRONT WHEEL BRAKE, [Product Line 2: Использования только для не гарантийных ремонтов] Опции: FR BRAKE - DISC-15 INCH
-
Opłaca się kupować oryginalne tarcze/klocki?
Nie.
Czy są jakieś sprawdzone przez Was marki? :)
Tak, w tym temacie są wymienione. Wystarczy przeczytać co koledzy napisali wyżej.
-
Ja na przodzie mam tarcze Textar i klocki Quaro . Nie narzekam
-
Czy są jakieś sprawdzone przez Was marki? :)
Tak, w tym temacie są wymienione. Wystarczy przeczytać co koledzy napisali wyżej.[/quote]
Przeczytałem temat, są tylko te co zostały kupione, a czy spełniają oczekiwania to nigdzie nie widzę. Przeglądałem zimmermanna, ale cena tylnych nie różni się dużo od oryginalnych na tył. Stąd moje pytanie co się bardziej opłaca.
Przednie pewnie bym już inne miał, ale to się pewnie mija z celem :?:
I na przód tarcze 15" jak jest fabrycznie? Latem mam tylko 16", zimą 15".
http://www.iparts.pl/producenci/tarcze-hamulcowe,zimmermann,hyundai,i30-fd,1-6,86-100032-183-6442-30900.html
są różne rodzaje, któreś konkretne? Czy wszystko zimmermanna będzie ok?
Wlasnie przegladam klocki Quaro i te tarcze Textara. Wygląda to ciekawie. Zresztą jakieś mam większe zaufanie jak ktoś się specjalizuje w konkretnej dziedzinie/części (quaro) a nie wszystko po trochu.
Dzięki!
-
Ja dwukrotnie wymieniałem przednie na klocki Textar i raz tylne, również na Textar.
Przednie wytrzymały 60 kkm (choć można było jeździć), tylne po 60 kkm nie wymagały wymiany.
-
Czy niezbędne są osłony tarcz hamulcowych (kotwy) z tyłu ?? jedna się całkiem się wysypała
-
Do tarczy kotwicznej ma zamocowane szczęki i najważniejsze kwestia zabezpieczenia przed brudem. Cóż dwie stówki jeszcze nie dramat w Mitsubishi to dopiero kosztują.
.
-
Dzięki @Kosmos2011
-
@kosmos2011
Jaki zestaw klocki + tarcze przód do [TMADC51SABJ143140] i30 2010r 1.6CRDI 116KM byś polecił? Nie znam się za bardzo w temacie i nie chciałbym czegoś kupić co później nie spasuje.
-
Myślę że temat poruszany milion razy. Ja mam Textar i Qaro
-
thx @guniak
O jaki konkretnie model chodzi?
-
Witam. Dużo jest roboty przy wymianie tarcz i klocków (przód)? W poprzednim samochodzie Meganka Ph1 sam wymieniałem, ale tam nie miałem ABS i tarcze były pełne. Jakiś specjalistyczny sprzęt jest potrzebny?
Dobra już wszystko wiem. Kupiłem tarcze BREMBO 09.9574.41 i klocki ATE 13.0460-5742.2. Wymiana niedługo
I po wymianie. Stare klocki 2mm, tarcze poniżej 24mm. Bałem się o odkręcenie śrubek mocujących stare tarcze ale niepotrzebnie. Zajęło mi to około 4 godziny bez pośpiechu i z należytą dokładnością. Warto oszczędzić 150zł.