HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: yanek w 14 Kwiecień 2015, 08:11:46
-
Czy wymiana oleju w trzycylindrowym dieslu Matriksa to jakaś skomplikowana operacja, czy może lepiej zlecić to mechanikowi w warsztacie? W benzynowcach zawsze wymieniałem i wymieniam sam, bo mam kanał, no i cała procedura wymiany to prościzna, ale Matrix to mój pierwszy diesel, i nie mam pojęcia choćby, jak się wymienia ten wkład filtra oleju..
A więc pytanie - robiliście taką wymianę w własnym zakresie i czy łatwo poszło?
-
Wymiana oleju jest prawie tak samo banalna jak w benzynie, z tym że w Dieslu wymieniasz wkład filtra a nie cały fltr.
Tutaj masz przykład :)
Pozdrawiam
-
Tak, na filmiku wygląda to banalnie. Jednak w moim aucie góra filtra nie ma takiej wypustki pod klucz. A na dodatek wydaje się że jest z plastiku, także nawet jakby było dojście na ten klucz który mam do odkręcania filtrów w silnikach benzynowych, to bałbym się go użyć z obawy o to iż ten plastik może pęknąć. Potrzebny jest chyba jakiś specjalny klucz, bo ręką raczej się nie da odkręcić.
-
Tak masz racje, do zdjęcia obudowy wkładu filtra oleju potrzeba specjalny klucz i mimo tego też nieraz są kłopoty z odkręceniem, ja daję do punktu i nic mnie nie obchodzi mają oleje i filtry wymiana gratis.
-
Jak widać nie powinno być kłopotu z oddzieleniem obudowy filtra nawet kluczem od filtrów puszkowych.
(http://images70.fotosik.pl/796/abea07794459fc45m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=abea07794459fc45)
-
Potrzebny jest chyba jakiś specjalny klucz, bo ręką raczej się nie da odkręcić.
Najbezpieczniejszy będzie filtr taśmowy/paskowy (jak zwał tak zwał). A i rękami zdarzało mi się filtry odkręcać :mrgreen:
-
Jak widać nie powinno być kłopotu z oddzieleniem obudowy filtra nawet kluczem od filtrów puszkowych.
Przy wyciągniętym silniku filtr pewnie można zdemontować "lekko, łatwo i przyjemnie", ale gdy silnik w komorze to z braku dojścia nie idzie go nawet porządnie chwycić ręką.
[ Dodano: 2015-04-15, 08:57 ]
Tak masz racje, do zdjęcia obudowy wkładu filtra oleju potrzeba specjalny klucz i mimo tego też nieraz są kłopoty z odkręceniem, ja daję do punktu i nic mnie nie obchodzi mają oleje i filtry wymiana gratis.
Ja niestety chyba będę musiał się rozstać z 120zł za wymianę. Bo na tyle sobie wycenia taką usługę jedyny sensowny warsztat w mojej okolicy.
[ Dodano: 2015-04-15, 09:03 ]
Najbezpieczniejszy będzie filtr taśmowy/paskowy (jak zwał tak zwał). A i rękami zdarzało mi się filtry odkręcać :mrgreen:
Mój ani drgnie. Pozostaje albo dorobić taki klucz,,albo pojechać do warsztatu na wymianę.
-
Pytanie do Alberta na prawdę jest tak ciężko odkręcić ten element filtra?
-
ja wymienalem zawsze olej samemu. obudowe filtru oleju odkrecalem reka i dokrecalem rowniez reka. jest tam bardzo ciasno i dojcsie z kluczem prawie niemozliwe. przed odkreceniem filtra sciagalem obudowe od filtra powietrza zeby troche przestrzeni uzyskac.
-
ja wymienalem zawsze olej samemu. obudowe filtru oleju odkrecalem reka i dokrecalem rowniez reka. jest tam bardzo ciasno i dojcsie z kluczem prawie niemozliwe. przed odkreceniem filtra sciagalem obudowe od filtra powietrza zeby troche przestrzeni uzyskac.
Swoim kluczem który miałem do odkręcanie filtrów przy benzyniaków też nie mogłem dojść, ale kupiłem (12zł) w sklepie motoryzacyjnym taki paskowy, no i tu po odkręceniu i odchyleniu obudowy filtra powietrza wszystko poszło gładko. Ręka odkręcić nie można było. Przykręcić wystarczy ręką.