HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: VeAk w 03 Kwiecień 2015, 08:20:05
-
Witam serdecznie,
od pewnego czasu przy obrotach 2200 - 2500 słychac z silnika dziwne metaliczne odgłosy jakby taki lekki stukot. Oddałem samochód do serwisu Fiata (nie ma hyundaia blisko) i po sprawdzeniu stwierdzili, że popychacze hydrauliczne są do wymiany oraz są źle zużyte krzywki wałku rozrządu.
Powiedzieli mi również, że niestety u nich tego nie zrobię, i żebym oddał samochód do serwisu hyundaia.
I teraz mam pytanie do was. Na ile poważne jest to uszkodzenie? Czy można jeszcze z tym jeździć? Jaki będzie orientacyjny koszt naprawy? Do czego może to doprowadzić w niedalekiej przyszłości?
Niestety nie wiem nawet co to jest i z czym to się je dlatego proszę was o pomoc :-)
Pozdrawiam! :-)
-
Zadzwoń do Hyundaia i wytłumacz o co chodzi, napewno doradzą... Ja nie raz dzwoniłem o poradę...;) Chyba też u siebie sprawdzę bo się zaniepokoiłem...
[ Dodano: 2015-04-04, 07:43 ]
Nagrałbyś ten dźwięk...?
-
Już Cię oszukują, bo tam nie ma hydraulicznych popychaczy... Jaki to warsztat i gdzie? Nagraj dźwięk to posłuchamy...
Reg III 9 c. tekla
-
Nie ma hydraulicznych popychaczy???
To był serwis Fiata...
Hmmm skąd mogę się dowiedzieć jakie tam są popychacze?
Może nagram jutro o ile mi się uda. Dźwięk jest raczej słabo słyszalny i tylko podczas jazdy oraz przy pewnych obrotach. Nie wiem czy mi się uda nagrać, ale postaram się :)
Przepraszam za takie opóźnienie... :)
-
Rozbierałem 3 silniki 1.4 G4FA i 1.6 G4FC i wiem co rozbierałem... Regulacja luzu odbywa się na szklankach, a nie hydraulicznie ani na płytkach...
-
Hmmm skąd mogę się dowiedzieć jakie tam są popychacze?
Stąd http://epc.japancars.ru/hyundai/
-
http://veak.wrzuta.pl/audio/9BoXkjBSZXj/glos_062
Wrzuciłem nagranie z jazdy słychać zwłaszcza kolo 30 sekundy to terkotanie... nie mam pojęcia co to jest...
Dzięki za dotychczasowe info. Zaczynam powoli bać się mechaników... masakra
-
Sorki ale nie pomogę, bo nic specjalnego nie słyszę...
-
Słychać coś koło 30 sek. ale ja też nie pomogę. U mnie nie ma niczego takiego...
-
Witam,
dałem samochód do serwisu KIA w celu sprawdzenia tego zjawiska i powiedzieli, że zawory są ok. Zużyte są krzywki wałków rozrządu. Nowe walki rozrządu to koszt 2600zł...
Czy waszym zdaniem jest sens to robić? Czy problem będzie się nasilal i może to pociągnąć za sobą dodatkowe konsekwencje?
Patrzyłem na alle i tam można kupić walki rozrządu za parę set zł, jednak nie wiem jak z wymianą. Czy przy wymianie wałków nie trzeba wymienić jeszcze łańcucha, napinaczy itp.? No i z drugiej strony tez ciężko stwierdzić w jakim stanie będą te używane walki rozrządu...
-
Auto masz od nowości z salonu?
Jeżeli wałki się wytarły to niech zdiagnozują dlaczego?
Zrobią ci i będziesz za 2 m-ce oddawał znowu...
robiłem te silniki i tam jest problem ze smarowaniem głowicy; całej...
Zdjęcia zrób tych zdup**nych wałków to powiem ci co prawdopodobnie nawaliło...
-
Wiesz co pytałem czemu tak się stało, bo moim zdaniem nie są to części, które się szybko eksploatują i oni też powiedzieli że rzeczywiście to nie zdarza się często a nie wiedzą do końca dlaczego.
Ja wiem, że kiedyś mi zaświeciła kontrolka od oleju i na bagnecie już nic nie było. Być może wtedy doszło do uszkodzenia. Nie jechałem tylko wtedy stanąłem i dolałem oleju ale nigdy nic nie wiadomo...
Znajomy mechanik polecił mi zalać olej 10W40 i jeździć. Pytanie jak powyżej czyli jak skomplikowana jest wymiana wałków jezeli już i co ze sobą niesie... :-/ :-/
-
Wałki wymienia się razem z głowicą i w twoim przypadku też trzeba by tak zrobić...
Ale czy ty masz okrągłe krzywki czy przytarcia na mostkach wałków?
Ponawiam powyższe pytania...
Kiedy skończy/ła się gwarancja?
Na pytania postaram się odpowiedzieć...
P.S. Na serwisie słyszałem kiedyś, że za słupek goły (silnik bez osprzętu) dają 4,5tys (cena dla serwisu)...
Olej ten się nie nadaje zbytnio choć pewnie też będzie chodził... To już lepszy 5W40 albo jak serwis wskazuje 5W30 (Prawda KOSMOS :D);
Do tego silnika nie ma co oszczędzać, bo odbije się to czkawką...
-
Samochód w tamtym roku sprowadziłem z Niemiec.
Nie zdiagnozowali mi dlaczego... chyba sami nie wiedzą :-/
Ale czy ty masz okrągłe krzywki czy przytarcia na mostkach wałków?
nie mam pojęcia nic mi nie mówili na ten temat. Powiedzieli że przytarte są krzywki.
Kiedy skończy/ła się gwarancja?
W tamtym roku
To już lepszy 5W40 albo jak serwis wskazuje 5W30
Tak lałem i cały czas leje 5W30. Ten drugi polecił mi mechanik teraz ale jeszcze nic z tym nie zrobiłem.
Już nie wiem co mam robić z tym samochodem w takiej sytuacji... :-/
-
Musisz zdobyć zdjęcia to może coś wskażą nam...
Krzywki na pewno nie są przytarte co prędzej to wałki zatarte ale jeżeli olej był to...?
-
Jak ja te zdjęcia mam zrobić musiałbym coś rozebrać ale za bardzo się na tym nie znam...
No chyba, że nie jest to jakieś duże przedsięwzięcie :P
Oleju mogło nie byc wtedy co mi kontrolka mrugała... Na bagnecie już wtedy nie było ale z drugiej strony samochód był w ruchu więc wątpię żeby już nic tam nie było. To raczej niemożliwe...
-
Jeżeli alladyn mrugnął choć na 3 sekundy to masz górę (wałki) przytarte (jakby to zdarzyło się na wolnych obrotach to może nic by się nie stało ale jak auto było w ruchu to raczej pozamiatane...
Nie bierz się sam jeżeli masz jakiekolwiek pojęcie... Zbyt skomplikowane...
Jeżeli przytarły się wałki (ale na pewno nie krzywki) to szukaj warsztatu zajmującego się roztaczaniem otworów pod wałek rozrządu, albo kup 2-gą głowicę...
-
Hej,
dzięki za te wszystkie informacje są bardzo przydatne.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jeżdżąc samochodem uszkodzenie pogłębi się? Czy pasuje to zrobić na juz?
I jakie koszty są tak +/- naprawy?
PS. W dwóch serwisach powiedzieli mi o krzywkach wiec dziwne :-P
-
Żeby krzywki się zatarły to musiałoby oleju nie być na magistrali (u góry) a jeżeli oleju tam nie było to masz wałki zatarte...
Zapewne nie rozbierali tylko dekiel ściągnęli i zauważyli krzywki wytarte...
Jeżeli ściągniesz pokrywę zaworów to to samo zobaczysz...
Żeby zajrzeć pod mostki wałków to musisz rozrząd rozpiąć...
Koszty zajeb**te...
Ściągnij dekiel zaworowy i zrób fotki...
-
Ok, zdjęć Ci raczej nie zrobię, bo nie chce tam grzebać... :-/
Czyli w przypadku generalnego remontu co musiałbym wymienić i jakie to są koszta (uwzględniając możliwość zakupu części na allegro np.)
Pytam bo nie wiem czy remontować ten silnik, czy sprzedać samochód i ktoś kto się na tym zna niech sobie go naprawi czy jeździć dalej bo nic więcej się nie może stać...
Denerwuje mnie ta sytuacja, bo ja nie znam się na tych rzeczach i czuje się jak dziecko we mgle... :-P
-
Silnika nie opłaca się remontować skoro był przytarty bo i tak nie wyjdzie taki jak go fabryka złożyła. Jeśli się przytarła tylko głowica to najlepiej kupić drugą i tyle. A na przyszłość lepiej sprawdzać ile jest oleju bo musiał być grubo poniżej minimum, skoro zaświeciło się smarowanie i stąd powycierane wałki. Szczególnie, że ten silnik nie słynie z pancernej budowy.
-
Dokładnie "robaczek" :)...
Jestem tego samego zdania...
Kupienie tego silnika przynajmniej w 90% sprawnego graniczy z cudem...
A i jakbyś zdecydował się tylko na głowicę to sprawdź jakie śruby były zastosowane M9x1,5 czy M10x1,5...
-
Ok czyli najprawdopodobniej trzeba będzie wymienić głowice.
Czy na allegro są jakieś całe komplety z wałkami rozrządu czy głowice i wałki osobno trzeba kupić??
np. jest coś takiego
http://allegro.pl/glowica-hyundai-i30-kia-ceed-1-4-16v-kpl-oryginal-i5051479740.html (tylko tutaj wałki jeszcze chyba trzeba)
http://allegro.pl/glowica-kia-ceed-hyundai-i30-1-4-1-6-16v-g4fc-i5289057479.html < tutaj dużo taniej
Czy przy tym remoncie rozrząd będę musiał wymienić też czy nie koniecznie??
Przed pójściem do mechanika chcę się jak najwięcej dowiedzieć, żeby znowu się nie "naciąć"...
A i jeszcze jedno pytanie obecnie tak jak mówiłem dziwny dzwięk pojawia się tylko przy 2300 obr. Trzeba to już robić jak najszybciej, czy jeszcze można pojeździć??
-
Jeździć... Nie jeździć? Jak chcesz jeżeli się nie pogłębia stukanie to na razie jeździj... Jak padnie to pewnie cały motor...
Jeszcze trzeba by sprawdzić panewki korbowe jak i główne... (najdalej od pompy oleju)
-
Witam.
Mam podobny od niedawna problem z dzwonieniem i stukami w silniku. Samochód skończy za miesiąc 4 rok.
Pojawiło się dzwonienie i stuki które są okresowe w specyficznej sytuacji gdy samochód jedzie pod górkę lub nawet niewielkie wniesienie (nie zawsze)
Oto objawy:
Metaliczne stuki (dzwonienie) pojawiają się przy nagrzanym silniku - występują przy obciążeniu i niskich prędkościach obrotowych silnika ~2000 - 2300 obr.
Pojawia się też inny dźwięk głuchy, stłumiony (klekot, terkotanie) bardzo wyraźny pod obciążeniem, natomiast po puszczeniu nogi z pedału gazu zupełnie znika by pojawić się dodaniu gazu.
Przy jeździe po równym terenie czy też z górki nic podejrzanego nie słychać. Problem czasami się pojawia przy jeździe po górkę lub wzniesienie.
Oddałem samochód do serwisu - nie stwierdzono żadnych błędów przy diagnostyce silnika - przez tydzień jeździli nim też nic nie słyszeli - mówili coś o spalaniu stukowym tylko. Następne badanie diagnostyczne silnika przy 4 przeglądzie gwarancyjnym. Pozostał mi tylko jeszcze rok gwarancji.
-
Czy te awarie dzieja sie po pewnym przebiegu i czy to nieuwaga kierowcy z tym olejem jak to jest? I ile macie przejechane na tych silnikach?
[ Dodano: 2015-11-07, 08:56 ]
Widze ze macie autko I generacji czy ten problem dottka takze. II?
-
Ja akurat mam niewiele przejechane 22.000, Samochód serwisowany, olej zalecany przez serwis firmy Shell - sprawdzany na bieżąco, żadnych wycieków. Może niewiele ma przejechane ale jest wykorzystywany tylko na wyjazdy na weekend na wieś- w związku ze ze zmiana miejsca pracy zaraz po kupnie samochodu do pracy mam tylko 3,5 km więc nawet autko jadąc nawet się nie nagrzeje.
-
A servis nic? W koncu gwarancje masz to musisz cos zadzialac
-
U mnie 4 letni CW 2011r. Przejechane 35.000 km. Tankowana zawsze pb98.
Takie samo rzężenie, jakby terkotanie przy jeździe pod obciążeniem, pod górkę itp. Mam tak w zasadzie od nowości. Nic się nie dzieje, autko jeździ normalnie, dźwięki się ni nasilają, zawsze tak samo. Olej sprawdzam regularnie, zawsze jest full.
W tym przypadku wydaje mi się, że TTTM.
-
Przygotowałem sobie w komorze silnika miejsce na telefon - nagram dźwięki jak tylko się pojawią i pojadę z tym do serwisu. Zamieszczę też na forum oczywiście.
-
Dodano: 2016-02-11, 22:44
Siemanko :) posłuchaj pierwsze co to odpowiedz na pytania:
Zjada olej?
Co widzisz zaglądając do zbiornika wyrównawczego? (jaki kolor ma płyn chłodniczy)
Czy klekotanie ustępuje bądź zmniejsza się jego natężenie przy wyższych prędkościach?
Czy ten klekot dochodzi z miejsca gdzie są świece?
Czy zapaliła ci się kilka razy (chociaż raz) kontrolka silnika?
Jeśli tak to diagnoza może być taka jak u mnie, czyli broń panie Boże nie dopuść do braku oleju (nie ma żadnych wycieków mimo ubytków), u mnie wyglądało to następująco:
1. przy 2.5 obr odgłos jakby ktoś sypał piaskiem na metal? Nie wiem jak to określić
2. ubytki oleju
3. zajebiste ubytki oleju czyli dolewanie 1 litr na 2 tygodnie
4. błoto,maź, cokolwiek brązowego w zbiorniku wyrównawczym
5.klekotanie (takie jak słychać jak go w zimę odpalasz tylko, że klekocze tak cały czas)
---- w tym momencie powinienem był wymienić uszczelkę pod głowicą
6.dolewam olej dalej i dalej eksploatuję auto
7. klekotanie robi się głośniejsze w każdym zakresie obrotów
---- koniec. Jeb, dym, metal... zbieram części z asfaltu
Zdarzyło mi się 1 dzień przejechać na kontrolce check engine co poskutkowało rozerwaniem wału korbowego,bloku silnika oraz miski olejowej. Nawet jeśli poziom oleju nie spada do zera to nie znaczy ze jest go na tyle by wysmarował silnik. Dodam jeszcze, że przy tym terkotaniu wymieniałem olej i nic. Koszt około 5 tyś z robocizną. Przyczyna? Właśnie uszczelka i pałowanie jak był zimny.
Co terkocze? Panewki. Mogą być przekrzywione. Jakby nie patrzył to przynajmniej 1.5 tyś wyłożysz
ponieważ za każdym otwarciem głowicy musisz ją rozplanować na nowo. Uszczelka kosztuje jakieś 300 zł, planowanie jak ci się uda to 600 zł + robocizna+ koszt tego co terkocze.
Tak więc jeśli możesz to oddaj go do mechanika, który ma renomę , a nie do ASO albo serwisu, bo zaboli kieszeń jak wypuszczą niesprawne autko.
Mam nadzieję, że pomogłem :)
p.s Te 5 tyś to oczywiście nowy silnik+olej+nadzieja, że nic nie pójdzie w nowym
-
Mam ten sam objaw. Koledzy w KIA forum również opisują ten problem:
http://forum.mojaceed.pl/...php?t=5648&f=36
Czy udało się któremuś z kolegów go rozwiązać i zechciał podzielić się informacją.
A jeszcze jedno pytanie. Otóż nad kolektorem wydechowym jest obudowa aluminiowa karbowana. U mnie ona dość luźno się rusza. Może to ta obudowa wpada w rezonans przy pewnych obrotach dając ten niepokojący terkot. Czy mógłby któryś z kolegów sprawdzić u siebie jak sztywno jest mocowana ta obudowa.
-
Witam,
Ja mam te same objawy i też nie mogę dojść do tego o co chodzi.
-
Witam. Czy komuś z Kolegów ziadgnozowano i usunięto owo klekotanie?
-
Coś takiego??:
Jeśli tak to przyczyną jest luźny łańcuch:
Ew. jeszcze może być koło zmiennych faz rozrządu.
-
Łańcuch dopiero był wymieniony w komplecie ale bez koła zmiennych faz. Te odgłosy są tylko na rozgrzanym silniku i przy obciążeniu np. podjazd na wzniesienie na niskim biegu.
-
Czołem ravpraca
Wymieniłeś rozrząd? Osłuchiwałeś stetoskopem silnik (szczególnie listwę wtryskową i wtryskiwacze)?
-
Tak,rozrząd wymieniony,świece,olej Motul 5W40,przepustnica czysta,luzy zaworowe w normie. Nie osłuchiwałem silnika,bo nie wiem co mam usłyszeć. Klekot jest słyszalny podczas jazdy na dobrze rozgrzanym silniku i gdy go obciążam. Na jałowym pracuje prawidłowo. Czasami wydaje mi się,jakby osłona listwy wtryskowej klepała podczas wysiłku silnika. Nie wiem już sam.
-
Ile zapłaciłeś za wymianę rozrządu? Ja pierdziu, 5 letnie auto i padł rozrząd.
-
Ile zapłaciłeś za wymianę rozrządu? Ja pierdziu, 5 letnie auto i padł rozrząd.
Za komplet łańcuch+ślizgi+napinacz+uszczelka pokrywy zaworów+uszczelniacz wału przedni 560 pln,wszystko orginał z Mobisa,a robocizna 400 pln.
-
Czytam wasze wypowiedzi i nie wiem czy już się bać? U mnie na szczęście żadnych takich objawów nie mam, a przebieg 123 tyś km.
-
Wiesz nie ma się co obawiać, nie każdy może mieć tą przypadłość... Większość użytkowników i30 jeździ pewnie dopóki czegoś nie słychać, czuć podczas jazdy albo dopóki kierownica się trzyma jak mój sąsiad mówi ;)
-
Witajcie
Przeczytałem już kilka tematów na necie i chciałem się upewnić co może być ostateczną przyczyną i jakie mogą być koszta naprawy w moim I 30.
Od miesiąca silnik zaczął klekotać jak był zimny ale ze względu na to że nie mam czasu, nie pojechałem od razu do mechanika i po pewnym czasie stuki się nasiliły i zaczęła mrugać dioda od układu zapłonowego. Przy pierwszej wizycie okazało się że wypadają cylindry 1,2 i 3. Została wymieniona cewka i wykasowane błędy. Niestety to pomogło do następnego poranka gdzie rano samochód po odpaleniu chodził jak ciągnik i świeci się lub mruga w/w kontrolka. Po rozgrzaniu silnik pracuje normalnie... no prawie normalnie bo kontrolka gaśnie ale słychać lekko nierówną pracę (straty mocy nie zauważyłem). Pojechałem do mechanika ponownie i nadal pojawiają się wypadające cylindry. Dodatkowo zmierzono ciśnienie na cylindrach i: 1 cylinder ma 8bar, 2 - 9bar, 3 - 10 bar i 4 - 11 bar (wielkości mniej więcej bo nie pamiętam dokładnych wskazań).
Mechanik powiedział, że prawdopodobnie jest nieszczelność na zaworach ale w tym silniku szklanki są niewymienialne i regulacja zaworów znajduje się pod wałkami rozrządu. Wg niego naprawa będzie kosztować 2000+ zł jeżeli chce się to zrobić dobrze?
Mieliście już doświadczenie z naprawą tego Hyundai'a?
Hyundai z 2009r. 1,4 lpg (założony przy 80 000km) obecnie na liczniku 111000km (olej zalany na maksa, i wymieniany po 15 tyś km, nigdy nie zauważyłem aby wziął od wymiany do wymiany choć trochę oleju).
-
Na górnej belce forum jest profil tam możesz zmienić typ silnika na G4FA zamiast diesla którego wybrałeś przy rejestracji na forum.
Zanim założysz nowy temat użyj funkcji szukaj. Temat o tego typu problemach z silnikiem G4FA już istnieje.
1 cylinder ma 8bar, 2 - 9bar, 3 - 10 bar i 4 - 11 bar
Wartość standardowa 12,5, minimalna 11 różnica między cylindrami 1.
Mechanik powiedział, że prawdopodobnie jest nieszczelność na zaworach ale w tym silniku szklanki są niewymienialne
Luz zaworów reguluje się wymiennymi popychaczami co 90 tyś km (bez LPG), w tym przypadku LPG zabiło głowice i regulacja nic już nie pomoże. Zostaje remont głowicy lub wymiana takie uroki LPG w silniku G4FA.
Tutaj dodatkowa lektura http://forum.mojaceed.pl/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=zawory
-
Na górnej belce forum jest profil tam możesz zmienić typ silnika na G4FA zamiast diesla którego wybrałeś przy rejestracji na forum.
Już zmieniłem :)
Zanim założysz nowy temat użyj funkcji szukaj. Temat o tego typu problemach z silnikiem G4FA już istnieje.
Szukałem, widocznie moje słowa kluczowe nie pasowały do rozeznania problemu na forum :)
Luz zaworów reguluje się wymiennymi popychaczami co 90 tyś km (bez LPG), w tym przypadku LPG zabiło głowice i regulacja nic już nie pomoże. Zostaje remont głowicy lub wymiana takie uroki LPG w silniku G4FA.
Znajomy proponuje żebym spróbował Ceramizera aby przeczyścił cylindry. podobno jeżeli problem dotyczy zaworów może pomóc po wyczyszczeniu nagaru. Próbowałeś tej metody? Może pomóc?
-
Żadna mikstura już nie pomoże trzeba zrzucić głowice. Po remoncie porządnie ustawić gaz i kontrolować luzy zaworowe nie co 90 tyś km tylko co 30 tyś km.
-
Miałem zadać podobne pytanie to podepnę się pod ten temat. Dzisiaj się dowiedziałem że serwis przy 90 tyś km nie sprawdzili luzów zaworowych. Muszę to zrobić w przyszłym miesiącu. Czy brak regulacji w/w luzów objawia się jakimiś dźwiękami, szarpaniem czy problemy z odpalaniem? I z tego co wiem to do silnika g4fa ciężko dostępne są szklanki do regulacji.
PS. Aktualnie mam 125tys km.
-
Ja sie tam nie znam, ale wydaje mi sie ze tl przerost formy nad trescia; cos w stylu zmieniaj olej bo silnik zajedziesz stare merce robily duzo km bez zmiany oleju. I gdyby nie rdza i zaawansowany wiek silnkki pewnie dobijaly by do ogromnych przebiegów. A wracajac do twojegl zapytania to kosmos ci pomoze ja sie nie zna, stad ten temat. Podobno slychac glosniejsza prace zaworow i nierowno pracuje
Silnik, to co napisales czyli nastepstwa niesprawnych zaworow czyli cyklu dolotu i wylotu spalin/mieszanki
-
A ja chciałem podpiąć się pod temat i zapytać z ciekawości ile usługa regulacji luzów powinna kosztować?
-
Miałem zadać podobne pytanie to podepnę się pod ten temat. Dzisiaj się dowiedziałem że serwis przy 90 tyś km nie sprawdzili luzów zaworowych. Muszę to zrobić w przyszłym miesiącu. Czy brak regulacji w/w luzów objawia się jakimiś dźwiękami, szarpaniem czy problemy z odpalaniem? I z tego co wiem to do silnika g4fa ciężko dostępne są szklanki do regulacji.
PS. Aktualnie mam 125tys km.
Słychać wtedy takie pykanie/pukanie przy dodwaniu gazu :)
-
ok, czyli coś takiego:
Jak już taki jest dźwięk to szybko udać się do mechanika ?
Albo bardziej taki dźwięk:
-
własnie coś takiego . Moim zdaniem jak najszybciej i on CI doradzi bo ja sie nie znam
-
Mnie to na szczęście nie dotyczy. Ale wolę się dowiedzieć trochę wcześniej. Sprawedzacie luzy zaworowe zgodnie z harmonogramem czy jak wydają takie dźwięki ?
-
Ktoś już ustawiał luzy zaworowe w i30 GD
-
Ja mam przejechane 95 tys. i na dniach będę dzwonił do ASO, żeby umówić się na sprawdzenie i ewentualną regulację. Po wszystkim dam znać, tylko na jakich informacjach Ci zależy?
-
Jaka jest cena za sprawdzenie i ewentualnie późniejsza regulacja oraz dostępność części.
-
Tyrkotanie przy LPG w instalacji sekwencyjnej mogą powodować wtryski. Radzę sprawdzić.
-
Jaka jest cena za sprawdzenie i ewentualnie późniejsza regulacja oraz dostępność części.
Wybacz późną odpowiedź. Sprawdzenie i regulacja w ASO na Hynka w Warszawie to 850,00 zł z uszczelką. Po usłyszeniu jaka to kwota zwróciłem się do serwisu nieautoryzowanego poza Warszawą, gdzie usługa sprawdzenia i regulacji to 220,00 zł. Silnik musi być zimny, więc trzeba zostawić auto (najlepiej dzień) wcześniej.
-
Cena z kosmosu. W Katowicach dzwoniłem i koszt 250 zł robocizna plus 100 zł uszczelka. Samo sprawdzenie.
-
Cześć,
Chciałbym Was zapytać czy ktoś z Was wymieniał rozrząd w Hyundai i30 silnik 1,4 benzyna 108km.
Aktualny przebieg to 110 tyś. Auto z 2008 roku. Przy 90 tyś założony LPG. Póki co autko chodzi bez zastrzeżeń ale w książce wyczytałem, że zalecana wymiana powinna nastąpić przy 120 tyś.
Mam pytanie z jakiej firmy rozrząd założyć i czy od razu wymieniać pompę wody?
Czy przy tej okazji powinienem wyregulować luzy na zaworach?
Ile powinien wynieść całkowity koszt wymienionych usług wraz z częściami?
pozdrawiam,
a
-
Jeździj dopóki nic nie gra, szkoda pieniędzy...
-
Adamhash dla łańcucha to raczej nie przewidziano harmonogramu wymiany. Przy LPG ważna jest kontrola i ewentualna regulacja luzów zaworowych i to powinieneś zrobić już.
-
Pytanie do użytkowników benzyny, występuje u was wibracje na biegu jałowym?
na forum kia jest taki temat:
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=6775
U mnie delikatnie czuć wibracje, a jeszcze bardziej jak załączę klimatyzację. Podczas jazdy nie występuje żadne wibracje.
-
Tak. Występuje.
Co najciekawsze jak włączę opuszczanie/podnoszenie szyb to mam wrażenie że wtedy także. A co najdziwniejsze po przyciśnięciu przycisku blokowania wszystkich drzwi (taki przycisk na drzwiach przy kierowcy obok przycisków od szyb) także szarpie obrotami. Masz tak?
-
Otóż to. W kia ceed też to występuje.
Czyli chyba ten typ tak ma :evil:
-
Przeszukiwania filmików z yt moim oczom pokazał się taki filmik, szczególnie ciekawe po 2 min.
-
Cześć, chciałbym podłączyć się pod wątek i dać Wam do oceny pracę mojego silnika. Samochód świeżo kupiony, myślałem że to kwestia oleju, kultury pracy, poprzedni właściciel zapewniał że to normalna praca silnika. Kilka osób zwróciło mi uwagę na klekotanie ( pracuje jak diesel), podjechałem do serwisu KIA i niestety potwierdzili nieprawidłową pracę. Zanim rozpocznę działanie, chciałbym posłuchać Waszych opinii. Czy ta praca wskazuje na łańcuch czy głębiej ( popychacze, tłoki, głowicę). Dodam że jak kupiłem auto to miało bardzo czarny olej w dodatku był poniżej minimum ale kontrolka od silnika i oleju nie paliła się.
Dodam że klekotanie słychać na wolnym biegu w dolnym zakresie pracy. Podczas jazdy, jak jedzie się używając pedału gazu to klekotanie jest niesłyszalne / bardzo mało słyszalne. Filmik to pokazuje.
-
Cześć! Proszę o Wasze zdanie. Naprawdę nikt nic nie podpowie :-) ?
-
Kolego obstawiał bym popychacze
Zaczął bym od sprawdzenia czapki ( Przy okazji zobaczysz na łańcuszek)
Jak będą krzywki na wałkach wytarte powinny być widoczne.
Zajrzyj pod link poniżej
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2907996.html
-
Jak padło koło zmiennych faz rozrządu w moim poprzednim tucsonie (2.0 cvvt) miałem ten sam dokładnie dźwięk. Wiec może tutaj bym szukał przyczyny.
-
Wymieniony kompletny rozrząd, w tym koło zmiennych faz. Pracuje lepiej, odzyskał moc, jest ciszej jednak klekotanie nie ustało. Jest ciszej ale niestety to nie koniec mej przygody w szukaniu usterki. Czas przyszedł na popychacze i tu właśnie chciałbym się zapytać→ czy w moim silniku jest szansa ustawienia popychaczy bez wyciągania głowicy?
-
Chyba tak: Masz budowę.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
-
II
.
-
Dobry wieczór,
Mam problem z silnikiem w moim hyundaiu. Silnik 1.4 80kW benzyna + gaz.
Auto z przełomu 2008 /2009
Auto ma przejechane 120 tys przy czym 30 tys na gazie. Auto posiada instalację gazowa firmy STAG.
Opis problemu:
Od kilku tygodni auto tj. zaczynało "mulić". Zgodnie z planowanym przeglądem gazu a wymieniłem obydwa filtry gazowe (lotny i stały). Równolegle wymieniłem olej oraz filtry.
Auto nadal wydawało się być mało dynamiczne. Równy tydzień po wymianie zapaliła się kontrolka silnika. Przeskanowałem interfejsem OBD i okazało się, że padła cewka.
Cewka oraz świece zostały wymieniony, a błędy skasowane. Auto odżyło i odzyskało moc.
Niestety pojawił się inny problem - nierówna praca silnika w zakresie obrotów mniej więcej 1600 - 2100. Objaw ten występuje zarówno na gazie jak benzynie (na samym biegu jałowym również). Poniżej bądź po wyżej tych obrotów auto chodzi wzorowo. Żadnych niepokojących dźwięków z silnika nie zauważyłem. Co ciekawe komputer nie pokazuje żadnych błędów - sprawdzone na dwóch interfejsach OBD.
Przypuszczałem, że zabrudzona jest przepustnica bądź sam czujnik TPS przy niej.
Została wymieniona na inną - problem nadal ten sam. Dalej żadnych błędów.
Auto trafiło do mechanika - po tygodniu żmudnych poszukiwań usterki okazało się, że problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym "wariatorze". Odpięcie kostki pod kolektorem powoduje, że auto pracuje stabilnie na pełnym zakresie obrotów. Podmiana samego czujnika nie rozwiązuje problemu (tak stwierdził mechanik, który podmienił go z innego hyundaia) W momencie gdy tylko wepnę kostkę obroty znów świrują w przedziel obrotów 1600 - 2100.
Mam pytanie czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ponieważ mam ogromny dylemat jak przystąpić do tej najpewniej nie taniej naprawy:
- wymiana całego rozrządu + wariator
- wymiana łańcucha + napinacza + wariator
- inne pomysły
Czytałem, że na rynku występuje ulepszony łańcuch dla tej jednostki
Czy taki łańcuch nadałby się do tego silnika?
Nie ukrywam, że jestem zaskoczony taką usterką ponieważ rozrządu nie słychać w ogóle - żadnych niepokojących dźwięków oraz tak jak wspominałem błędów na komputerze.. Co gorsze producent nie przewiduje wymiany rozrządu w tej wersji silnika.
Czy mogło dojść do przeskoczenia łańcucha bądź jego naciągnięcia? Czy w takim wypadku komputer powinien zgłosić błędy?
Luzy zaworowe nie były nigdy sprawdzane - mam to na uwadze żeby to wykonać.
pozdrawiam
-
Co gorsze producent nie przewiduje wymiany rozrządu w tej wersji silnika.
Poczytaj trochę dział i30FD.
[ Dodano: 2018-01-13, 19:46 ]
A widzę że jednak czytałeś 2017-03-08, 19:33 i dlaczego takie fałszywe wnioski.
-
Tak czytałem ale jak pytałem o temat rozrządu to dostałem odpowiedź - jak nie słychać to nic nie robić. Tak jak wspominałem w dalszym ciągu nie słychać hałasów które wskazywałyby na to, że jest zużyty.
Proszę o informacje czy zużyty rozrząd bądź wariator sygnalizują błędy w komputerze.
Proszę również o odpowiedzi na moje pytania z poprzedniego postu jeśli ktoś jest w stanie pomóc.
Pozdrawiam
-
Temat można zamknąć. Kompletan wymiana rozrządu wraz z wariatorem rozwiązała problem.
Pozdrawiam