HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Trajet => Wątek zaczęty przez: adam1684 w 01 Kwiecień 2015, 16:22:08
-
Witam posiadam Trajeta 2.0 diesel automat , mam problem z grzaniem sie kabli masowych . Na poczatku listopada wymienalem pokretlo od biegow wentelatora i zauwazylem wtedy ze jeden kabel czarny sie grzeje ale w sumie to zlekcewarzylem lecz pare dni temu wymienialem zarowke H1 i tez zauwazylem ze kabel masowy sie grzeje i to bardzo .Sprawdzalem kabel masowy od akumulatora wykrecilem go przeczyscilem styki i dalej jest to samo , co dziwne on sie nie grzeje nie wiem co jeszcze moge zrobic i czego to jest przyczyna , kilka miesiecy temu wymienialem alternator i kupilem nowy akumulator prosze o pomoc i przepraszam za nie uzywanie polskich znakow ale mam angielska klawiature. Pozdrawiam
-
Masowy, od akumulatora nie będzie się grzał, choćby z tych cienkich spłynęła już izolacja. Jest gruby i może przenieść bardzo duże prądy. Jeżeli dotykając przewodu masz uczucie gorąca ale możesz go trzymać w dłoni, nie przejmowałbym się tym zbytnio jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. Druga sprawa, że ciepło to zawsze strata prądu na przewodzie i mniej go dla odbiornika. Można by przemierzyć pobory na bezpiecznikach poszczególnych obwodów i wiedziałbyś wtedy czy coś faktycznie bierze za dużo czy Hyundai zaoszczędził na przekrojach przewodów. Wentylator na max to zwykle 8-10 A, pozycyjne/drogowe 4-6 A. To potrafi zagrzać "budżetowy" przewód. Ty bardziej, jeżeli księgowy zaprojektuje obwód w którym kilka odbiorników jest zasilanych osobnymi przewodami od strony +, ale z jedną masą tego samego przekroju choć w grubszej izolacji :lol:
-
Ok dzieki wielkie uspokoiles mnie troche .
-
Śniedzieje masowa zaciśnięta na kablu końcówka przy aku.
-
Zwykle przewody grzeją się wówczas gdy ich przekrój jest zbyt mały do przenoszonego obciążenia prądowego ale ty nie zmieniałeś tego więc druga opcja to słaby styk. Przewód o którym mówisz - sprawdź jego końcówki, ich mocowanie-zaciśnięcie na przewodzie oraz to jak są podłączone te kable. Jeśli likwidowałeś któreś z kabli masowych to to również może być powodem grzania się omawianego, obciążenie sumaryczne rozkłada się na mniejszej ilości odbiorników.
W moim przypadku kabel "prądowy" podczas demontażu i montażu alternatora osłabił się na swojej końcówce na tyle że izolacja topiła się na nim, sam był gorący.
Pomogło zaciśnięcie nowej końcówki odpowiedniego przekroju z oczkiem i mocne dokręcenie.