HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: avtoxity w 01 Kwiecień 2015, 10:55:33
-
Witam wszystkich!
Niedawno kupiłem 5 letniego I20 i przez pierwszy tydzień wszystko było ok. Niestety po tygodniu przy hamowaniu, z tyłu z prawej strony, zaczął się donosić odgłos tarcia, zwłaszcza na niskiej prędkości.
Tarcie słyszalne jest jak tylko wcisnę hamulec a także kilka/kilkanaście sekund po puszczeniu. Przy wciśniętym tarcie jest ciągłe - po puszczeniu cykliczne z interwałem w obrót koła.
Najgorzej jest przy rozpoczęciu jazdy zwłaszcza po nocy. Kiedy już trochę pojeżdżę tarcie nadal występuje jednak nie jest już tak głośne.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i co to może być?
Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedź!
-
Witam
Jeśli stan klocków i tarcz hamulcowych jest taki, że nie nadają się jeszcze do wymiany, to najprawdopodobniej masz "zasyfiony" zacisk hamulcowy. Każdy zakład mechaniczny ci go wyczyści, przesmaruje i powinno być oki :).
Pozdrawiam
-
jeśli masz z tyłu bębny to masz za bardzo naciągnięty samo regulator . lub zużyte już okładziny .
-
Avtoxiti co byśmy nie napisali po tym o czym Ty zapomniałeś (bębny czy tarcze?) to i tak trzeba udać się do mechanika ściągnąć koło i dalej już nie napiszę bo wiadomo bębny czy tarcze?.
W sprawach szczegółowych podawaj numer vin i wtedy będzie wiadomo co jest pod maską Twojego auta.
-
Dobra, wizyta w warsztacie nieunikniona bo we własnym zakresie to nawet kluczy nie mam żeby się bawić w rozkręcanie. Dam znać jaka była ostateczna diagnoza.
-
Bębny czy tarcze? :lol:
-
Tarcze
[ Dodano: 2015-04-26, 21:33 ]
Napiszę dla potomności może się przyda - problemem okazała się rdza, która powstała po zimie. Po przeczysczeniu i usunięciu rdzy problem zniknął.
-
Nie będę zakładał nowego wątku.
Czy zakładał ktoś tarcze 256x22 do zacisku który jeździ z tarczami256x18
Wyglada na to ze głębokość tarcz jest identyczna jedynie klocki wydają się Mieć o 1mm Okładziny za dużo.
Ktoś szedł tą drogą?