HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: grubos33 w 18 Marzec 2015, 21:15:43
-
Witam.
Mam założone jeszcze całkiem zdrowe opony zimowe. Chciał bym kupić opony letnie, komplet 4 sztuki. Jazda w 98% po naszych poskich drogach asflatowych łągodnie z prędkością do 100km/h. Rozmiar 215/65R16. Czy znajdę coś sensownego i wartego zakupu w cenie ok. 1100zł za komplet?
-
Witam...
W tej cenie polecam opony firmy NOKIAN TYRES V 215/65R16 99V XL opony nowe ale rok produkcji 2013r pelna gwarancja 36mcy cena 1179 zł wysyłka kurierska gratis. Są to dobre opony o wysokich parametrach. Cena tych opon z rocznika 2015 oscyluje w granicy 1500 zł.
Ewentualnie opony letnie 4X4 nowość BARUM BRAVURIS gwarancja aż 5 lat cena za komplet 1069 zł wysyłka gratis opony też o dobrych parametrach
Teraz dobry okres żeby kupić bo za miesiąc dwa ceny będą wyższe....
Pozdrawiam
Mirek
-
Barumy szybko sie z ścierają. Przynajmniej mialem takie doświadczenie przy vectrze .
-
Dziękuje za odpowiedzi. Też zastanawiałem się wcześniej nad tymi NOKIANami gdyż sprzedający jest 20km ode mnie. Teraz chyba nie mam wątpliwości aby je zakupić.
-
... a ja proponuję takie:
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
×
Strefa marek
Inspiracje
moda.allegro
wystaw przedmiot
moje allegro
załóż konto
zaloguj
Allegro.pl - aukcje internetowe, bezpieczne zakupy
Letnie
koszyk jest pusty
Elektronika
Moda i uroda
Dom i zdrowie
Dziecko
Kultura i rozrywka
Sport i wypoczynek
Motoryzacja
Kolekcje i sztuka
Firma i usługi
Strefa okazji
4x 235/60R16 P.Continental SummerStar2 4x4 2014 (4984880486)
Allegro
Motoryzacja
Opony
Opony samochodowe
Letnie
Powiększ
11 osób kupiło 11 kompletów
do wyczerpania przedmiotów
Jak kupować?
1 179 zł
z 989 kompletów
Dodaj do koszyka
Kup na raty 10 x 117,90 zł
Tylko teraz Raty 0% od PayU
Raty PayU tylko dla zakupów przez koszyk o wartości od 300 zł do 20 000 zł
Koszty dostawy
Przesyłka kurierska pobraniowa wysyłka GRATIS
Przesyłka kurierska wysyłka GRATIS
Wszystkie opcje
Przybliżony czas realizacji: 24 godzin (szczegóły)
Czas na zwrot: 14 dni (szczegóły)
Lokalizacja: GDAŃSK
Sprzedający QuatroOpony (1177)
Letnie w przedmiotach sprzedającego
Wszystkie przedmioty sprzedającego
Sklep "Hurtownia Opon Point-S Quatro"
Pytanie do sprzedającego
Dane firmy
oferta nr 4984880486 Zgłoś naruszenie zasad
Opis
Dostawa i płatność
Oferty kupna
Mobilne Allegro Raty PayU - Szybka pożyczka online Program Ochrony Kupujących
Stan: Nowy Liczba opon w ofercie: Komplet 4 szt.
Bieżnikowane: Nie Średnica: 16"
Szerokość opony: 235 mm Profil opony: 60
Producent: Continental Rok produkcji: 2014
Indeks nośności: 100 Indeks prędkości: H do 210 km/h
O NAS
Opony
Mechanika
Wulkanizacja
Klimatyzacja
dla flot
Certyfikaty
Jak dojechać
Dodaj do ulubionych
wysyłka
"QUATRO Sp. z o.o. Sp.k."
GDAŃSK
(58) 322 11 11
504 574 854
(58) 322 11 27
510 149 084
519 801 084
CIECHANÓW
(23) 673 30 05
513 846 010
505 231 255
Gdańsk
80-125 Gdańsk
ul. Kartuska 385 D
Ciechanów
06-400 Ciechanów
ul. Śmiecińska 13
wysyłka
DANE DO PRZELEWU
"QUATRO Sp. z o.o. Sp.k."
80-125 Gdańsk
ul. Kartuska 385 D
BANK ZACHODNI WBK
10109010980000000124247956
wysyłka
wysyłka
ADRES
QUATRO Sp. z o.o. Sp.k.
80-125 Gdańsk
ul. Kartuska 385 D
Komplet 4 opon SummerStar 2 4x4 marka Point-S produkcja Continental
235/60R16 100H
SUPER WYTRZYMAŁE OPONY, NAJLEPSZY STOSUNEK JAKOŚCI DO CENY !
1179 zł kpl.
+ WYSYŁKA GRATIS !
Rok produkcji: 2014
Kraj produkcji: PORTUGALIA
Projektowane: NIEMCY
Indeks prędkości: H - 210 km/h
Sezon: LATO
Gwarancja: 5 LAT
Point S Summerstar 2 to kolejna generacja opon letnich wyprodukowanych przez Continental, wiodącego producenta opon na świecie dla największej sieci dealerów opon w Europie, Point S.
Point S Summerstar 2 został zaprojektowany w ścisłej współpracy z Continental zgodnie ze specyfikacjami i opiniami klientów sieci Point S. Efektem tych działań jest opona wykorzystująca najnowsze dostępne technologie, zaprojektowana specjalnie na europejskie drogi i klimat.
Asymetryczna rzeźba bieżnika zapewnia optymalne osiągi.
Solidne zamknięte bloki współgrają z okrężnymi kanałami co daje optymalną stabilność boczną i dobre prowadzenie w połączeniu zdobrym trzymaniem na zakrętach i prostych odcinkach drogi.
Liczne nacięcia i krawędzie bloków w połączeniu z szerokimi rowkami obwodowymi dają lepsza przyczepność oraz odprowadzanie wodyw miejscu zetknięcia opony z nawierzchnią. Zaleta: krótka droga hamowania, znakomite prowadzenie na mokrej nawierzchni i mniejsze ryzyko aquaplaningu.
Doskonałe parametry hamowania w stosunku do zużycia skutkują dłuższą żywotnością oraz znakomitymi osiągi na mokrej nawierzchni. !!!
Komfort:
Niesymetrycznie ułożone bloki bieżnika o różnej długości na środku i po bokach opony zmniejszają intensywność drgań poprzez ich równomierne rozłożenie przez co nawet przy większych prędkościach auto prowadzi się komfortowo. Niski poziom hałasu dzięki odpowiedniemu układowi bloków
Żywotność:
Zoptymalizowany kształt opony wpływa na minimalne odkształcanie pod obciążeniem oraz równomierne rozłożenie ciśnienia w stopce. Przyczynia się to do mniejszego oporu toczenia i równomiernego zużycia bieżnika, wydłużającego żywotność opony
TEST OPON LETNICH - OPONA SUMMERSTAR 2 POINT-S ZAJEŁA 7 MIEJSCE !!!
GALERIA - NA ZDJĘCIU IDENTYCZNY MODEL OPONY, TYLKO INNY ROZMIAR:
SUMMERSTAR 2 TO WYJĄTKOWO SKUTECZNA OPONA W KAŻDYCH WARUNKACH
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO ZAKUPÓW W NASZEJ FIRMIE
Dodano 2015-01-23 07:00
wyprzedaz-opon-2015
Dodano 2015-01-24 06:52
wyprzedaz-opon-2015 wo15
Wersja do druku
Wyświetleń: 1503
Ostatni zakup 4 dni temu.
Allegro.pl - aukcje internetowe, bezpieczne zakupy
Cafe
O nas
Kontakt
Praca
Poznaj Allegro
Regulamin
Pomoc
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Informacja o cookies
http://allegro.pl/4x-235-60r16-p-continental-summerstar2-4x4-2014-i4984880486.html
są markowe, w mirę tanie i ten rozmiar całkiem fajnie wygląda w naszych furkach (sam mam taki rozmiar letnich)
-
To idąć tropem SummerStar znalazłem taką ofertę:
http://allegro.pl/4x-215-65r16-98h-p-continental-summerstar-3-suv-i5194547155.html
Ale czytająć na necie ogólne zadowolenie kierowców z SummerStar to są marne. Szybko się zdzierają, są głośne i na mokrym asfalcie są bardzo słabe. Dużo lepsze opinie zbierają Barum Bravuris.
Więc teraz rozmyślam pomiędzy:
Nokian V z 2013r za 1180zł - http://allegro.pl/opony-letnie-nokian-215-65r16-99v-xl-v-2013r-i5179441964.html
Barum Bravuris 4x4 z 2015r za 1080zł - http://allegro.pl/4-opony-letnie-215-65r16-barum-bravuris-4x4-2015r-i5164468322.html
Nexen N'Blue Eco z 2014r za 1039zł - http://allegro.pl/4x-215-65r16-nexen-nblue-eco-98h-lato-gw-5lat-hit-i5174510983.html
S-Point SummerStar 3 SUV z 2015r za 1039zł - http://allegro.pl/4x-215-65r16-98h-p-continental-summerstar-3-suv-i5194547155.html
UNIROYAL RAIN EXPERT 3 z 2015r za 1140zł - http://allegro.pl/4x-215-65-16-uniroyal-rain-expert-3-i5185361639.html
-
W piątek zakupiłem do siebie takie Nokiany jak w linku poniżej
Nokian Line SUV (http://www.nokiantyres.pl/opona-letnia/nokian-line-suv/)
Może trochę warto zwiększyć budżet, wyszło 1360pln a opony z grudnia 2014 DOT5014 czyli 2 tydzień grudnia
-
Majac bardzo dobre doswiadczenia z zimowymi Nankang SV-1
i raczej bardzo kiepskie z oryginalnymi Bridgestone Turanza R30 (haöas tych oipon to gruba przesada a pod koniec eksploatacji to mialem wrazenie, ze auto sie rozpada i pozacieraly wszystkie lozyska),
zamowilem teraz (po 6 latach) sobie letnie Nankangi.
Ciekaw jestem. Opinie w necie maja pozytywne. Cena 1036zl za 4 sztuki.
-
Dziękuję za odpowiedzi. Po czytaniu testów i zasięgnięciu oponie na innych forach finalnie wybrałem UNIROYAL RAIN EXPERT 3.
-
grubos33 a mógłbyś podrzucić linka gdzie je kupiłeś?
-
http://allegro.pl/4x-215-65-16-uniroyal-rain-expert-3-i5185361639.html
Niestety były tylko 2 komplety i już sprzedane. Zdążyłem akurat jeden kupić. Szukając w google w cenie z wysyłką za ok. 1220zł jeszcze można bez problemu dostać.
-
OK dzięki. Mam jeszcze pytanie odnośnie rozmiaru opon do Tucsona:-) Obecnie mam założone 235/60R16. Czy mam szukać takich czy mogę kupić 215/65R16?
-
Z tego co wczytałem to 215/65R16 to oryginalny rozmiar opon jaki był montowany w tym modelu. Więc masz chyba wrzucone dużo szersze kapcie :)
Pewnie fajnie to wygląda ale i pewnie więcej pali.
-
Niekoniecznie a raczej na pewno nie. Moim jeździłem na rozmiarach 235/60/R16 po zakupie od poprzedniego właściciela i w toku użytkowania przeszedłem na 215/65/R16. Nie stwierdziłem żadnych oszczędności na paliwie z tego tytułu.
-
215 byl standardowo w najtanszych wersjach. Pozostale mialy 235.
-
No to zgłupiałem:-) Czyli jak kupię te kapcie 215/65 to będzie OK czy będą za wąskie?
-
Rozmiar 215/65R16 był montowany w podstawowych wersjach. Rozmiar 235/60R16 był montowany przy wersjach lepiej wyposażonych. Ja mam letnie 235/60R16 i wyglądają dosyć okazale, a 215/65R16 mam zimowe i tez wyglądają przyzwoicie - nic im nie brakuje.
-
Witam -
rozmiar opon 215/65/16 jest można powiedzieć takim rozmiarem standardowym i z punktu widzenia rodzaju samochodu jak i jego przeznaczenia jest chyba rozmiarem optymalnym. Opony 235/60/16 też są dedykowane do tego samochodu i jak ktoś je założy to wszystko jest w porządku, jedynie spalanie może być nieznacznie większe, choć nie musi, no i trochę bardziej trzeba uważać na krawężniki. Ja zarówno opony letnie jak i zimowe mam w rozmiarze 215/65/16.
Pozdrawiam -
-
Przepraszam za głupie pytania ale nie znam się na tym:-) Czyli mogę kupić 235 albo 215 i będzie OK tak? A jaka jest różnica w profilach 60 albo 65? Czy tylko chodzi o to że opona jest trochę grubsza patrząc z boku?
-
235 jest szersza od 215 i można je obie zakładać. Przy 65 jest więcej powietrza od asfaltu do felgi niż przy 60. Opona rozmiar 60 ma mniejszą średnicę niż rozmiar 65.
-
Opona rozmiar 60 ma mniejszą średnicę niż rozmiar 65.
:roll:
215/65R16 średnica 685,9 mm
235/60R16 średnica 688,4 mm
-
Do tej pory zawsze gdy kupowałem opony, to opona 60 na tej samej feldze była niższa od 65, jeśli je postawiłem obok siebie. 60 ma mniejszy profil od 65, czyli mniej powietrza od asfaltu do felgi. Nawet opony o różnej szerokości tak miały.
-
60 czy 65 to profil opony czyli szerokość do wysokości. Przy tej samej szerokośći opony wysokość (średnica) opony o profile niższym będzie mniejsza, ale przy różnych szerokościach opon to już niekoniecznie.
-
Witam -
zapraszam do lektury
Pozdrawiam -
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/215/65r16/
-
Witam,
Ostatnio kupiłem Tuska mam tylko zimówki, zastanawiam się nad takimi:
YOKOHAMA GEOLANDAR A/T G012 235/60R16
Czy ktoś z szanownego grona używa w/w, ewentualnie innych A/T?
Pozdrawiam
-
Do tej pory zawsze gdy kupowałem opony, to opona 60 na tej samej feldze była niższa od 65, jeśli je postawiłem obok siebie. 60 ma mniejszy profil od 65, czyli mniej powietrza od asfaltu do felgi. Nawet opony o różnej szerokości tak miały.
I tak i nie. Szerokość felgi nie ma tu nic do rzeczy. Oponę 235/60 możesz założyć zarówno na felgę 6,5 calową albo na 8 calową i wysokość koła się nie zmieni. Natomiast jeśli porównasz 60 i 65 ale na różnych szerokościach opon to może się okazać że 60 jest wyższa niż 65-dokładnie to co napisał Apikus.
SebaO mam geolandary na SantaFe i powiem tak: fajne opony uniwersalne ale jednak bardziej na szutry niż asfalt. Owszem da się jeździć wszędzie oprócz błota bo się sklejają ale jak zamierzasz tylko jeździć po mieście kup dobre HT i będziesz zadowolony. Ja się szlajam po budowach, wertepach, drogach prawie leśnych i dla mnie są idealne. Na asfalcie je słychać mimo wszystko choć podobno są najcichsze z ATeków.
-
Po pierwszym ok. 1000km nie mam zadnych zastrzezen do kupionych Nankangow.
Przy malych predkosciach opony sa bardzo ciche, od ok. 100km / h halas jest wiekszy, ale i tak mniejszy niz oryginalne Bridgestony.
-
Mam opony Nexen N'Fera RU1 235/65 R17 108 V XL . Są niedrogie, bardzo dobrze wykonane, ciche i o bdb. właściwościach jezdnych. Powinny być dostępne w rozmiarze dedykowanym do Tucsona.
-
Zastanawiam się czy w Tucsonie można zastosować inne opony niż przewiduje producent czyli 215/65R16, 235/60R16?
Myślałem o 235/65, 70 lub 75. Chyba nie przejdzie i nie powinienem kombinować?
Co z oponami bieżnikowanymi? Macie z nimi jakieś doświadczenia? Są o połowę tańsze, niektóre firmy np Gał-Gum dają 5lat gwarancji.
Wielosezonowych niestety nie znalazłem o takich wymiarach, ponoć ich nie bieżnikują. Słyszałem, że w naszym klimacie wielosezonowe się kompletnie nie nadają na zimę.
-
Siemka, pobaw się na tej stronce http://www.willtheyfit.com/ (http://www.willtheyfit.com/) a dokładnie zwróć szczególną uwagę na obwód koła,
w zasadzie tylko to powinno Cię interesować by koło nie ocierało o zderzak przy skręcaniu,
bo w środku nadkola o nic nie powinno gdyż jest miejsca z zapasem ;-)
Gdzieś już wspominałem na czym sam jeżdżę i na zimę mam 215/70/R16 a na lato 235/45/R19
i szczerze to zimowy zestaw jest maksymalny jaki Tucson pomieści.
215/70/R16 - obwód 2222.4mm - MAX!!!
215/65/R16 - obwód 2154.8mm - zalecane Hyundai
235/60/R16 - obwód 2162.7mm - zalecane Hyundai
235/65/R16 - obwód 2236.5mm - za duże będzie obcierać
oczywiście zakładam że felgi nie zmieniasz tylko na standardowe R16 zakładasz.
podglądowo moja opona 215/70/R16 tu opona stoi idealnie prosto a w momencie kręcenia kierownicą
boki opony zbliżają się niebezpiecznie do zderzaka na kilka milimetrów 2-3!
(akurat tam jest kołek spinający zderzak z nadkolem)
(http://static.pokazywarka.pl/c/e/1/780eb514c4a94fa7d4cd26b6f93305bc_big.jpg?1497996323)
co do opon bieżnikowanych się nie wypowiadam bo mogła by wyjść kłótnia a tego wolę uniknąć,
mam znajomego co ma firmę transportową gruszki i wywrotki i tam te opony mają racje bytu
bo często się mechanicznie uszkadzają czy dziurawią jak to na budowie druty, gruzy, deski.
Wielosezonowe? jak coś jest do wszystkiego to jest do...
Komplet bardzo dobrych opon za 1200-1300 kupisz, a takiego zakupu nie robisz co roku tylko raz na 5-6 lat?
Za ten model daję głowę mam w firmie na busach http://allegro.pl/4-opony-letnie-235-60r16-uniroyal-rainexpert3-rant-i6701144019.html (http://allegro.pl/4-opony-letnie-235-60r16-uniroyal-rainexpert3-rant-i6701144019.html)
klei do asfaltu jak szalona a w czasie deszczu żadnego uślizgu! dodatkowo cicha.
Ewentualnie poszukaj kilku letnich używanych "ale markowych" bo to Twoje bezpieczeństwo i wszystkich dookoła!
-
dobre wielosezonowe i olej osobne letnie czy zimowe
no chyba ze jednak jeździsz po górach :P
przedtem miałem Pirelli Scorpio, teraz Nexeny, wymieniasz raz na 6 lat i wszystko śmiga...
-
piszesz że masz opony o profilu 45 na 19'. czy nie masz wrażenia że jest dosyć sztywny?
pytam bo mam 18" na profilu 50 i zastanawiam się żeby zmienić na 17' i profil 60. myślisz że trochę zmięknie? jak Ty to odczuwasz u siebie?
Siemka, pobaw się na tej stronce http://www.willtheyfit.com/ (http://www.willtheyfit.com/) a dokładnie zwróć szczególną uwagę na obwód koła,
w zasadzie tylko to powinno Cię interesować by koło nie ocierało o zderzak przy skręcaniu,
bo w środku nadkola o nic nie powinno gdyż jest miejsca z zapasem ;-)
Gdzieś już wspominałem na czym sam jeżdżę i na zimę mam 215/70/R16 a na lato 235/45/R19
i szczerze to zimowy zestaw jest maksymalny jaki Tucson pomieści.
215/70/R16 - obwód 2222.4mm - MAX!!!
215/65/R16 - obwód 2154.8mm - zalecane Hyundai
235/60/R16 - obwód 2162.7mm - zalecane Hyundai
235/65/R16 - obwód 2236.5mm - za duże będzie obcierać
oczywiście zakładam że felgi nie zmieniasz tylko na standardowe R16 zakładasz.
podglądowo moja opona 215/70/R16 tu opona stoi idealnie prosto a w momencie kręcenia kierownicą
boki opony zbliżają się niebezpiecznie do zderzaka na kilka milimetrów 2-3!
(akurat tam jest kołek spinający zderzak z nadkolem)
Obrazek (http://static.pokazywarka.pl/c/e/1/780eb514c4a94fa7d4cd26b6f93305bc_big.jpg?1497996323)
co do opon bieżnikowanych się nie wypowiadam bo mogła by wyjść kłótnia a tego wolę uniknąć,
mam znajomego co ma firmę transportową gruszki i wywrotki i tam te opony mają racje bytu
bo często się mechanicznie uszkadzają czy dziurawią jak to na budowie druty, gruzy, deski.
Wielosezonowe? jak coś jest do wszystkiego to jest do...
Komplet bardzo dobrych opon za 1200-1300 kupisz, a takiego zakupu nie robisz co roku tylko raz na 5-6 lat?
Za ten model daję głowę mam w firmie na busach http://allegro.pl/4-opony-letnie-235-60r16-uniroyal-rainexpert3-rant-i6701144019.html (http://allegro.pl/4-opony-letnie-235-60r16-uniroyal-rainexpert3-rant-i6701144019.html)
klei do asfaltu jak szalona a w czasie deszczu żadnego uślizgu! dodatkowo cicha.
Ewentualnie poszukaj kilku letnich używanych "ale markowych" bo to Twoje bezpieczeństwo i wszystkich dookoła!
-
Wielosezonowe? jak coś jest do wszystkiego to jest do...
Z ciekawości zaglądnąłem na amerykańską stronę michelina i poszukałem opon do mojego auta, czyli do zwykłego kompakta. Znalazłem opony w trzech kategoriach:
a) zimowe: 2
b) wielosezonowe: 7
c) letnie:0
A amplituda temperatur i różnorodność nawierzchni w USA nie przystaje nijak skalą do tego co mamy w Europie. Nie znają się, nie? ;-)
-
Ja kupiłem opony wielosezonowe Torque TQ25 215/65R16 82T ALL SEASON.
Jest to budżetowy model zdaje się angielskiej firmy, ale produkowane w Chinach. Za 4szt dałem 900zł.
Miałem obawy, ale niesłuszne bo opony są ciche i świetnie sprawdzają się w deszczu. Myślę, że nie ma sensu przepłacać, opona spełnia swoje zadanie.
Zrobiłem już na nich jakieś trzy tysiące, z czego prawie dwa tysiące ostatnio będąc na wakacjach.
-
piszesz że masz opony o profilu 45 na 19'. czy nie masz wrażenia że jest dosyć sztywny?
pytam bo mam 18" na profilu 50 i zastanawiam się żeby zmienić na 17' i profil 60. myślisz że trochę zmięknie? jak Ty to odczuwasz u siebie?
Siemkaaa, przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale dłuuugo mnie tu nie było ;-)
Jak najbardziej masz rację sztywny że aż zęby bolą, ale jest lans to nie ma wygody ;-)
Młody jestem więc bardziej mi zależy na wyglądzie niż na komforcie,
dodatkowo autem rocznie robię około 10 tys. km czyli coś koło 6 latem, więc idzie to przeżyć.
W zeszłym roku z takich złych rzeczy które mi się trafiły przez te koła to wymiana pompy wspomagania,
po 10 latach odmówiła posłuszeństwa może i by jeszcze pochodziła kilka lat ale na standardowych R16.
Wymieniłem mam z głowy na jakiś czas. Gdybyśmy mieli drogi takie jak na zachodzie też by się inaczej jeździło.
Opony kupiłem nowe w zeszłym roku po drogach trzymał się idealnie, żadnego bujania,
kleił jak zwykłe auto kompaktowe, a to przecież ciężki SUV. :lol:
PS. po mojemu Tucson ma za krótki rozstaw kół, przód/tył aby mógł być komfortowy,
na zimę mam 215/70 i jest miękcej ale i tak dużo mu brakuje do niemieckich marek,
swoją drogą ciekawe jak nowy Tucson się w tej kategorii sprawdza.
Bo w moim to plastiki trzeszczą od samego patrzenia :mrgreen:
-
To ja dodam, że opony wielosezonowe, które opisałem wyżej świetnie sprawdziły się też zimą, objechałem polskie góry i Słowację + ruch po bliskiej okolicy. Rewelacyjnie sie trzymały drogi, żadnych uślizgów czy dziwnych zachowań.
Bałem się kupować opony wielosezonowe, ale jak widać to było głupie bo ta opona sprawdziła się we wszystkich warunkach i mogę jeździć na nich rzeczywiście cały rok bez kombinowania ze zmianami.
-
Ja napiszę, czego nie wybierać. Mam w jednym aucie letnie opony Zeetex i są naprawdę kiepskie na mokrym.
-
To ja dodam, że opony wielosezonowe, które opisałem wyżej świetnie sprawdziły się też zimą, objechałem polskie góry i Słowację + ruch po bliskiej okolicy. Rewelacyjnie sie trzymały drogi, żadnych uślizgów czy dziwnych zachowań.
Bałem się kupować opony wielosezonowe, ale jak widać to było głupie bo ta opona sprawdziła się we wszystkich warunkach i mogę jeździć na nich rzeczywiście cały rok bez kombinowania ze zmianami.
Pewnie to tez zasługa w jakiejś mierze napędu 4x4.
-
Bo jak masz 4x4 to nawet letnia sobie poradzi,ale problem pojawia się niestety podczas hamowania. Tu robi się nie ciekawie.
Ja mam Barum Bravuris 215/65/16 i dają radę. Jeżdżę cały rok a tak do końca to nie wiem co to za opony. Jedni piszą, że wielosezonowe a inni, że letnie. W każdym razie jeździ się ok a i z hamowaniem nie ma tragedii.
-
Hamowanie, zakręty, łaty lodu, nagłe sytuacje - to jest problem.
Ja część zimy przejeździłem na Michelinach ze znaczkiem M/S - ale to w zasadzie jest opona letnia. Po wymianie na Uniroyal MS 77 Suv jadę jak na łańcuchach.
-
No, ja nie mówię yunior81 o ruszaniu a o jeździe, auto świetnie trzyma sie na łukach, tył nie ucieka, żadnych poślizgów. Oczywiście mówimy o normalnej jeździe bo jak wariat siądzie to ani kolce nie pomogą.
Piotrek, łatwo sprawdzisz.
- Śnieżynka to opona typowo zimowa
- M+S to zmienne warunki czyli błoto + śnieg, ten symbol możemy znaleźć na każdym typie opon, nie jest wyznacznikiem.
- All Season i pokrewne lub piktogramy przedstawiające śnieg, deszcz, słońce to opona uniwersalna, wielosezonowa.
Opona wielosezonowa to głównie opona o właściwościach zimowych, ale zimówką typową jak wiadomo nie jest.
Najlepsze wielosezonówki robi Michelin
-
To u mnie jest M+S czyli jeżdżę na letnich a w sumie w zimę bez różnicy tylko, że staram się jeździć spokojnie. Dzisiaj patrzyłem na takiej drodze z ubitym śniegiem to nawet specjalnie ABS nie chciał się włączać. Nawet dają radę.
-
mam pytanie apropo opon letnich ponieważ mechanik nie chce mi założyć opon letnich kormoran vanpro b2 215/65 R16 109 R C do mojego tucsona z uwagi że opony są do auta dostawczego. czy uważanie że to aż takie zło założyć te opony. akurat miałem okazję nabyć te opony po bardzo okazyjnej cenie a to że one są mocniejsze niż opony do aut osobowych wydawało mi się ich atutem. i generalnie sam już nie wiem co mam zrobić.
czy macie jakieś propozycje ;-).
-
Dziwne, bo te opony nawet wyszukiwarka oponeo proponuje... Zmień zatem wulkanizatora :)
-
Wulkanizator ma rację, zadbał o Twoje bezpieczeństwo i zawieszenie a możliwe nawet, że byłoby to niezgodne ze sztuką zawodu lub bał się, może odpowiada głową za montaż opon, nie wiem. Partaczem bym go nie nazwał.
To są opony wzmacniane z symbolem C, są cięższe, niektóre nawet 2-3 razy tyle co zwykła i twardsze. Będziesz jechał jak drezyną, no może przesada, ale będzie twardo co odbije się na komforcie jazdy, przyczepność spadnie, na mokrym asfalcie możesz mieć poważny problem z opanowaniem pojazdu, wzrośnie hałas bo opony są głośniejsze.
Masa nieresorowana, trudniejsze prowadzenie pojazdu, na pewno szybsze zużycie zawieszenia, większe spalanie, gorsza dynamika.
Co przy wypadku jak rzeczoznawca (ubezpieczeniowy albo sądowy w przypadku poważnego wypadku) lub Policja dojrzy, że opony są nieodpowiednie dla tego pojazdu? A dojrzy bo wtedy czepiają się wszystkiego :)
U mnie (nie byłem winny kolizji) sprawdzali nawet czy kontrolki się świecą, czy checka nie mam, czy opony są ok, hamulce, światła i wszystko notowali w formularz.
Warte to wszystko?
Dostawczaka załadujesz na max i taka opona nie "siada", nie strzeli bo jest mocna a w Tucsonie co ładujesz na pake? :) Nie ta bajka.
-
Moim zdaniem te opony mają za niski indeks prędkości .
-
Dobierz odpowiednie opony do Twojego samochodu! Zawsze trzeba zwracać uwagę na indeks prędkości, datę produkcji i wszystkie inne parametry z tym związane. Przejrzy sobie ofertę jakiegoś większego sklepu, takiego jak tu https://www.ucando.pl/k/opony/U2101 (https://www.ucando.pl/k/opony/U2101) to z pewnością znajdziesz coś odpowiedniego. Na oponach bym nie oszczędzał. :)