HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Trajet => Wątek zaczęty przez: kedar33 w 15 Marzec 2015, 09:38:58
-
Mam od kilku dni Trajeta i zacząłem prostować kilka lat zaniedbań poprzednich właścicieli.
Mam kilka pytań:
1. Ściągnąłem ogólno dostepnego manuala do Trajeta ale zauważyłem, że opisane tam są silniki Pb 2,0 i 2,7V a nie ma ON. Potrzebuję parametrów a nie mogę tego nigdzie znaleźć.
odpowiem sobie sam :mrgreen: http://doc.hyundai-autoclub.ru/trajet/
2. jakie powinno być ciśnienie z pompy paliwa (mam 3,6 bara) i ciśnienie na szynie CR (odczyt 250-300 bar na jałowym).
akceptowalne
Poza tym, poprzedni właściciel nie poinformował mnie o niesprawności wskaźnika poziomu paliwa. Skutek był taki, że po przejechaniu 600 km (bez żadnych problemów) wysuszyłem bak do czysta. Oczywiście CHECK. Podłączyłem auto do kompa. Błedy 1180-regulator ciśnienia na szynie CR i 1181-alarm monitora ciśnienia. OK-zrozumiałe. Zalałem ropę, wykasowałem błędy. Auto przejeżdża normalnie około 7-9 km i zatrzymuje silnik. Po wyłączeniu stacyjki, po kilku sekundach, słychać klikający przekaźnik i można ponownie uruchomić silnik i przejechać około 2 km ... i tak w kółko. Wywala błedy 1180 i 1181. Wczoraj po lekturze forum wyjąłem regulator z szyny, przedmuchałem, zamontowałem. Wykasowałem błędy. Przetestowałem przez 20 min kręcąc na podjeździe na 1000 do 2500 obr i wszystko było OK. Dziś dojechałem w to samo miejsce co wczoraj (ca 7 km) i sytuacja się powtórzyła. Tylko błąd 1181-monitor ciśnienia paliwa.
3. Czy ktoś wie (nie przypuszcza) jak jest sterowany regulator ciśnienia ? To zwykły elektromagnes na 12V czy sterowanie jest impulsami na jakieś stałej "nośnej" DC.
Przy włączonej stacyjce i niepracującym silniku, niezależnie od pozycji ustawienia ON czy OFF z testu podzespołów programu serwisowego, jest na nim stałe napięcie 8.37V (rezystancja regulatora 2.7R) . Z drugiej strony odczyt danych z programu w trakcie pracy silnika wykazuje, że regulator "miesza" sobie spokojnie w granicach 7 do 12%.
sterowanie PWM. Impulsowe. Można zmierzyć tylko opór.
Powiem szczerze, że lekko mi rączęta opadły. Problem ma raczej związek z osuszeniem baku. Nacieszyłem się autem tydzień. Przyznam, że nie miałem wcześniej kontaktu z CR a tylko ze starszymi systemami. Zacząłem czytać i się doszkalać ale chwilowo ... zgłupiałem.
i dalej głupi jestem, z tym że ... już trochę mniej
z góry dzięki za pomoc
[ Dodano: 2015-03-16, 18:16 ]
Czy ktoś wyjmował smoka w Trajecie ? Zdjąłem dziś wykładzinę aż do przednich siedzeń i nie ma żadnej inspekcji. Naprawdę trzeba demontować bak ?
-
Tylko post #4 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5386 inaczej to co dopisałeś [ Dodano: 2015-03-16, 18:16 ] nikt nie przeczyta bo będzie widoczne jako przeczytane.
-
Czy ktoś wyjmował smoka w Trajecie ? Zdjąłem dziś wykładzinę aż do przednich siedzeń i nie ma żadnej inspekcji. Naprawdę trzeba demontować bak ?
-
Pompa paliwa jest na zewnątrz zbiornika tak jak w tym temacie http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4638 .
Zbiornik paliwa
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
Pompa paliwa
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
-
Hej, dzięki za odpowiedź. Mam ten rysunek złożeniowy i wydaje mi się, że element 31112 /topliwyj filtr/ to właśnie ta nieszczęsna siateczka. Kurcze, wychodzi na to, że będę musiał jednak demontować ten zbiornik.
-
Masz rację jest ta nieszczęsna siateczka zmylił mnie podział na TCI i MPI.
-
Filtr paliwa. FILTR PALIWA ! Nie miałem czegoś takiego jeszcze. Posprawdzałem czujniki, odczyty, wykresy itd. a winny był filtr paliwa. Po wymianie, rozciąłem stary i to co w nim było ... łkałem.
Musiał już gonić ostatkiem sił i to co zaciągnął z dna baku go dobiło. Filtr wymieniony, auto znów śmiga. Koszt naprawy 50 zł.
-
Na przyszłość w sprawie silników CRDi możesz pogrzebać jeszcze na forum
http://www.commonrailforum.pl/ (http://www.commonrailforum.pl/)
-
Dzięki :-) . Tak, korzystam równolegle i również polecam. Nie miałem nigdy CR i muszę się szybko doszkolić, choćby w podstawach.