HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: Tucsonowsky w 09 Marzec 2015, 14:24:23
		
			
			- 
				Witam, przejechałem z bratem kawałek trasy (sporo korka) i na postoju na CPNie usłyszałem, że w jego aucie załączył się wentylator...i tak sobie uświadomiłem, że jeszcze nie słyszałem by u mnie włączył się kiedykolwiek. 
Macnąłem rurę górną od chłodnicy-gorąca, dolna chłodna.
Odpiąłem kostkę od czujnika przy termostacie i wentylator od razu się załączył, więc silnik wentylatora działa. 
Grzanie działa normalnie. 
Silnik osiąga temp ok 90' po przejechaniu ok 4km i tak się trzyma.
A może układ chłodzenia jakoś się zapowietrzył jak w starych Beemkach?
Czy jest jakiś sposób, by sprawdzić samemu czy to termostat, czy czujnik, zanim pochopnie kupię nowy, a może się to po po prostu odpowietrza?
			 
			
			- 
				Ja mam Diesela i też jakoś wentylator nie hałasuje. Z tego co zauważyłem w Tucson ma gdzie krążyć. Jeśli temperatura oleju i płynu jest ok to bym nie ruszał.
Ja u siebie może z raz widziałem jak się kręcił i powiem szczerze że porównując np do Audi A4 1.9 tdi to był niemal bezszelestny.
			 
			
			- 
				Tez mam benzynowca i nie slyszalem wentylatora. Nie wiem czy pracuje czy nie. Temperatura ustawia sie nieco ponizej srodka i ani drgnie, niezaleznie od warunkow drogowych.
Co ok. 15kkm jade wymienic olej i prosze mechanika o sprawdzenie co tam jeszcze do wymiany.
Poprzednia fabka dzialala podobnie, wiec i teraz sie nie przejmuje.
			 
			
			- 
				
Witam, przejechałem z bratem kawałek trasy (sporo korka) i na postoju na CPNie usłyszałem, że w jego aucie załączył się wentylator...i tak sobie uświadomiłem, że jeszcze nie słyszałem by u mnie włączył się kiedykolwiek. 
Macnąłem rurę górną od chłodnicy-gorąca, dolna chłodna.
Odpiąłem kostkę od czujnika przy termostacie i wentylator od razu się załączył, więc silnik wentylatora działa. 
Grzanie działa normalnie. 
Silnik osiąga temp ok 90' po przejechaniu ok 4km i tak się trzyma.
A może układ chłodzenia jakoś się zapowietrzył jak w starych Beemkach?
Czy jest jakiś sposób, by sprawdzić samemu czy to termostat, czy czujnik, zanim pochopnie kupię nowy, a może się to po po prostu odpowietrza?
Silnik osiąga temp ok 90' po przejechaniu ok 4km i tak się trzyma - i tego się trzymaj. Myślę, że szukasz sobie problemu na siłę. Tucson - to w założeniu auto osobowe z zacięciem (zaszaleję) odrobinę terenowym. Tak więc jego układ chłodzenia musi być bardziej wydolny niż samochodu typowo osobowego. Powód do zmartwienia rozpocznie się wtedy, gdy:
- zacznie się szybko gotować - wtedy termostat się nie otwiera 
- będzie się bardzo wolno nagrzewał - termostat jest cały czas otwarty
			 
			
			- 
				witam również mam banzyniaka i chyba przez 4 lata użytkowania nie słyszałem jak wentylator pracuje, na początku słysząc wentylatory u sąsiadów w ich autach też myślałem, że coś nie gra, ale auto trzyma temperature i wszystko jest ok, widać ten model tak ma
			
 
			
			- 
				Ale my mamy DIESELE BO 2.0 83 kW to CRDI. Także wszystko very ok. Dodam że nawet po lekkim chipie nie szaleje wentylator :)
			
 
			
			- 
				Tak przy okazji to mam pytanie do posiadaczy diesli 2.0 crdi na której kresce macie wskazówkę przy normalnie rozgrzanym silniku.
U mnie sprawdzając na komputerze mam ok. 80-82st. i wskazówkę o jedną podziałkę poniżej grubej środkowej kreski.
Zastanawiam się czy to trochę nie za mało i czy nie warto wymienić termostat.
			 
			
			- 
				U mnie po nagrzaniu brakuje pół podziałki do grubszej kreski .
			
 
			
			- 
				U mnie też. Pół podziałki do środkowej kreski.
			
 
			
			- 
				Dodano: 2016-04-29, 23:44
u mniw równiez pół działki ponizej srodkowej (grubszej) kreski. To  jest ok? jak na obrazku 
(https://lh3.googleusercontent.com/JfvRGuxErhSBH9UoLEyeM2A4K1tZIUt8sRUnUEG812JEkcuN4QB6iPwZ3JXKt2mwfPjn-s2q-w=w1920-h1080-rw-no)
			 
			
			- 
				A ja w benzyniaku nie mam wcale wskaźnika :(
Trochę mnie to irytuje.
Już mi się zdarzyło że spadł mi przewód instalacji płynu chłodniczego z króćca i kapnąłem się dopiero jak się zaświeciła kontrolka wysokiej temperatury.
Był objaw wcześniej - wyłączył mi się gaz, ale że to pierwsze autko z LPG nie miałem pojęcia że może to być brak podgrzewania reduktora.
Na szczęście obyło się bez uszkodzenia silnika - uff :)
czy możecie mi pomóc zlokalizować czujnik temperatury płynu??
Zaglądałem dzisiaj pod maskę i trochę tych różnych kabli i wtyczek - nie widziałem niczego co przypomina kształtem to co widzę na zdjęciach.
Już znalazłem:)
			 
			
			- 
				Że się podepnę trochę w okolicy tematu.
Jak kontrolować temperaturę silnika skoro u mnie nie ma wskaźnika temperatury. Jestem troche w szoku-w kazdym  aucie była a tu,  nie mając nad nią kontroli czuję sie troche  "niepewnie"...
			 
			
			- 
				No bez wskaźnika to raczej ciężko.
Jak coś się stanie to pewnie zapali się kontrolka wysokiej temperatury- zakładam, że takowa jest.
Normalnie zajmują się tym czujnik i wentylatory.
			 
			
			- 
				120 +/- 3 °C 
(http://images81.fotosik.pl/220/95b08d94e051b167.png)
			 
			
			- 
				Mam ten sam problem - brak wskazań temperatury silnika :(
Szczerze - też mnie dziwi - po co mi taki wielki wskaźnik paliwa, wolałbym jednak żeby miejsce dzielił ze wskazaniami temperatury.
Kontrolka wysokiej temperatury to tak jakby już trochę po czasie, wtedy zostaje tylko się zatrzymać i wezwać pomoc drogową :(
			 
			
			- 
				Panowie nie siedzę jeszcze tak mocno w technikaliach Hyundaia,ale czy nie da się wymienić zegarów na takie ze wskaźnikiem temperatury?
Kiedyś miałem Opla Corse B i tam też nie było temperatury albo poziomu paliwa już nie pamiętam. Wymieniłem zegary na takie wszystkomajace i tam działało. Widocznie wiązka kabli była kompletna.
Ciekawe jak jest w Hyundaiu?
			 
			
			- 
				Zawsze pozostaje odczyt temperatury przez OBD i interface na BT wraz z aplikacją w telefonie (np. torque, ale inne też penie to mają).
Osobiście w KS2 mam temperaturę na zegarach, ale jak niedawno założyłem LPG Stag Qbox plus, mam do niego interface do instalacji LPG po BT i aplikację STAG w której również jest odczyt parametrów z OBD i m.in. temperatury silnika (płynu chłodzącego). W dobie telefonów z androidem nie jest to już żaden problem na bieżąco mieć odczyt parametrów silnika, czy to przez najprostszy ELM237, czy przez inny interface nawet do LPG.
			 
			
			- 
				Tucson od 2008 roku ( po małym liftingu) usunął tą kontrolkę z zegarów. 
Pamiętam, że ktoś opisywał procedurę wymiany zegarów ze starszej wersji i było to P&P. Tylko to dotyczyło CRDi, ale w benzynie powinno być podobnie.
			 
			
			- 
				Pozostaje nam apka w smartfonie albo - nad tym się zastanawiam poważnie - Head Up Display - wyświetlacz na szybę - oba pomysły wykorzystują OBDII
			
 
			
			- 
				a jak to działa/ Trzeba kupić rozumiem kostkę którą się wpina do OBD i apka w smartfonie łączy się z nią bezprzewodowo?
take cóś  ?? :  
OBD II Android (http://allegro.pl/interfejs-wifi-obd2-sdprog-android-win-iphone-pl-i6595571912.html)
			 
			
			- 
				Może być takie.
			
 
			
			- 
				Nic tańszego nie było?  :-D
Dalsza dyskusja tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2523&postdays=0&postorder=asc&highlight=obd&start=15