HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: tomek02 w 01 Luty 2012, 12:09:27
-
:cry: Witam!
Forumowicze mam pytanie dotyczące awarii pompy paliwowej(nie mylić z wtryskową).
Otóż zaczęło się od szumu(gwizdu jak wiertarka) co jakiś czas, a w rezultacie odpala i po 20-30 s na wolnych obrotach gaśnie, więc wszystko wskazuje na w/w.
Pytanie - czy ta pompa znajduje się w zbiorniku czy w innym miejscu?
2.0 CRDI 4x4 113 KM 2005 r.
-
Nie znam tucsona, ale może też być na przewodach paliwowych pod spodem samochodu...........
-
Dzięki za zainteresowanie, ale okazało się, że są aż dwie i w zbiorniku - masakra...
-
Nie do końca jestem przekonany, że są dwie pompy. U mnie np. jest w jednej części pompa paliwowa a w drugiej jest tylko pływak z czujnikiem poziomu paliwa. Pompa i pływak są połączone przewodem paliwowym. Jeśli z pompy wychodzą 3 przewody paliwowe to podejrzewam, że rozwiązanie jest podobne jak u mnie. Jedno wyjście z pompy na silnik, drugie wyjście do drugiego pływaka a trzecie wyjście z pompy to powrót. Ale to są tylko moje przypuszczenia, mogę się mylić. Jeśli można to mam dla ciebie radę jak chcesz pompę wymieniać. Wymień na oryginał, koszty więkrze ale jest to pewniejsze rozwiązanie. Jak u siebie wymieniałem pompę, to wymieniłem na zamiennik i podobno nienajgorszej jakości. Niby to samo a jednak minimalnie się różniły i po wymianie były kłopoty...
-
Dziękuję za wyjaśnienie. To co wydawałoby się ,,drugą pompą to tak jak to opisałeś i widać na schemacie - czujnik z pływkiem.
Dokładnie o takie wyjaśnienie mi chodziło.
A propos w sklepie z częściami do koreańczyków dowiedziałem się, że w wielu rodzajach pomp paliwowych jest możliwość wymiany samego silniczka elektrycznego za niewielkie pieniądze.
To one zazwyczaj się zacierają.
-
pokazany rysunek to z santa fe, podejrzewam tylko że podobnie będzie w tusconie. Wymienia się sam wkład pompy czyli silniczek, reszta to obudowa i pływak. Ja polecam oryginał, zamienniki różnią się szczegółami.
-
Witam,
mam pytanie dotyczące pompki paliowej przy zbiorniku paliwa w Tucsonie 2.0 CRDI 140KM, mam z nią problem przypuszczam, że silniczek się zatarł, ponieważ przy zimnym silniku a co za tym idzie zimnym paliwie pompka piszczy. Gdy temperatura oleju napędowego wzrośnie przestaje buczeć.
dzwoniłem do ASO i niestety nie można kupić samego silniczka a jedynie całą pompkę z pływakiem za cenę około 1600zł. :)
Ustaliłem że pompa paliwowa to pozycja nr 12 na rysunku. o numerze fabrycznym
31111-2D400 lub 31111-2D410
Czy ktoś miał ten problem i czy może znalazł wkład- silniczek gdzieś indziej.
Proszę o info jak najszybciej się do niego dobrać zapewne trzeba zdemontować zbiornik paliwa bo wszystko jest od góry.
Boje się, że pompka całkowicie stanie np. podczas jazdy a w tedy mogą polecieć wtryski a tego bym nie chciał.
-
http://www.fox.rzeszow.pl/POMPA-PALIWA-KOMPLETNA%284,967,27982%29.aspx
-
http://www.fox.rzeszow.pl/POMPA-PALIWA-KOMPLETNA%284,967,27982%29.aspx
kolego ja się nie pytam o całą pompę tylko o silniczek więc ten link jest po prostu zbędny. zresztą taką pompę można kupić znacznie taniej jako zamiennik.
wystarczy zapytać pana gooogle.
Sorry, że to powiem ale poziom tego forum jest słaby żeby nie powiedzieć żałosny.
Działam na kilku innych forach z innym markami aut i tam jakość jest niebotycznie lepsza i poziom wiedzy forowiczów nieproporcjonalnie większy.
Przejrzałem wiele postów z tego forum i szkoda nawet to komentować....nic nie wnoszą;
-
-
jak wszystkie rozumy pozjadałeś to sam sobie szukaj.
-
Sorki, że odgrzewam temat, ale - jak w końcu dostać się do tej pompy?
Trzeba demontować zbiornik, czy może da się do niej jakoś prościej dostać?
-
Ze strony http://doc.hyundai-autoclub.ru/tucson/ ściągnij "Руководство по ремонту в фотографиях (150dpi)" i na stronie 132 masz podane jak się dostać do pompy paliwa.
-
1. Demontujesz dolne mocowanie tylnej kanapy po stronie kierowcy i dźwigasz siedzisko do góry.(żeby nie opadało wystarczy przytrzymać pasem)
2. podważasz widoczne kwadratowe wycięcie w dywaniku
3. wykręcasz 4 śruby trzymające plastykową osłonę --> tym samym dostajesz się do baku od góry i widzisz już mocowanie pompy
4. odpinasz 2 przewody paliwowe i przewód odprowadzający opary
5. odkręcasz śruby torx
6. wyciągasz do góry cały koszyk z pompą paliwa.
-
Dzięki bardzo chłopaki, zdemontowałem, faktycznie proste.
Filtry czyste, więc pozostaje silniczek od pompy wymienić bo buczy.
Gdzieś przeczytałem, że te silniczki mogą się różnić "szczegółami".
Na co zwrócić uwagę przy kupnie?
-
dave9, uderzaj tutaj http://www.bear.kielce.pl/ . Jeśli chodzi o silniczki, to dla dwulitrówek crdi nie powinny niczym się różnić.
Ten powinien pasować http://www.bear.kielce.pl/?pl_pompy-paliwa-fuel-pump,2
-
Witam klubowiczów
Mam problem z moim Tucsonem. Zakupiłem autko z silnikiem 2.0 cdri w automacie. Przy połowie zbiornika , przy gwałtownym hamowaniu auto gaśnie. Sytuacja taka zdarza się także przy rezerwie podczas ostrego wchodzenia w zakręt. Może ktoś miał taki przypadek .Za pomoc z góry dziękuję
ps. Silnik i samochód zachowuje się normalnie poza wymienionymi objawami.Filtr paliwa i powietrza był wymieniony :-(
-
Wyjmij pompę i sprawdź czy jest założone sitko, bo może spadło, albo poprzednik szybko montował z innego i zapomniał. Przy braku sitka z innego poziomu zaciąga (wyżej) i może wtedy nie sięga.
-
-
Miał ktoś może taki problem że po dłuższej trasie piszczało coś wam w okolicach zbiornika paliwa? czy to pompa paliwa? ma ktoś może schemat układu paliwowego.
[ Dodano: 2015-12-28, 17:05 ]
Pompa zdemontowana. okazało się ze w zbiorniku jest mnóstwo złuszczonej farby ze zbiornika która zatkała sitko. Wstrzymam się na razie z wymianą pompki, wyczyszczę sitko i zobacze jak będzie chodzić.
-
witam , mi czyszczenie nie pomogło , tez miałem zasyfiony bak ( nie wiem czy to farba czy szlam sie zrobił ) ale to "cos" mi zatykało pompke i auto gasło , pomogo mi jedynie wymiana baku :shock:
-
Wymiana pompki pomogła, bak wyczyściłem i włożyłem starą ale gasł po chwili więc kupiłem jakiś zamiennik na allegro i hula :-D
-
Cześć
2.0 CRDI 136KM tucson
Na zimnym silniku po odpaleniu auta od razu krztusi się i gaśnie. Wystarczy, że zaraz po odpaleniu dodam gazu i jest już ok. Pompa paliwa ta w zbiorniku czy coś innego?
Problem zaczął się wczoraj wieczorem, myślałem że pompka chwilowo złapała powietrza, ale wczoraj zatankowałem do pełna a dziś rano problem się powtorzył
[ Dodano: 2016-04-05, 10:12 ]
Ktoś ma jakiś pomysł lub przerabiał do w CRDi? Nieszczelność w układzie paliwa, pompa, filtr?
[ Dodano: 2016-04-06, 14:44 ]
Samochód dziś był u mechanika. Diagnoza to wiązka Elektryczna EGRu potrzebowała naprawy. EGR źle komunikował się i przez to samochód padał.
Swoją drogą, gdzie znajdę schemat instalacji elektrycznej Tucsona ? l
-
Swoją drogą, gdzie znajdę schemat instalacji elektrycznej Tucsona ?
W Download.
-
Witam.
Chce tak profilaktycznie dostać się do pompki paliwa w baku, żeby zobaczyć co się tam dzieje(odpadająca farba w zbiorniku).
Na razie nie mam żadnych objawów wskazujących na zatykanie sitka pompy, ale wolę sprawdzić.
I tu pytanie co trzeba odkręcić(które śruby od kanapy tylnej) i po której stronie jest pompka- większa część kanapy czy ta mniejsza?
-
Tu masz film jak to zrobić:
-
No i super ,wszystko pięknie pokazane dzięki za info.
Jutro rozbiore mam nadzieję,że czysto będzie.
-
Piotrek79 używaj funkcji szukaj i nie mnóż tematów o tym samym.
-
Szukałem,ale te wyszukiwarki forumowe to różnie działają. Jak już był taki temat to proszę ten usunąć i po sprawie.
Nie będzie mieszał .
[ Dodano: 2016-10-08, 21:52 ]
Witam.
Dzisiaj zrobiłem przegląd baku i pompy.
Po rozebraniu okazało się- pompa(sitko) czyste jak łza.
Bak- żadnej farby czy śladów po farbie wydaje mi się,że bak był zmieniano lub taki był fabrycznie założony(w środku błyszcząca blacha).
Wnioski- lać i jeździć :)