HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Pozostałe => Wątek zaczęty przez: Zibi w 03 Marzec 2015, 12:10:42
-
Nasze ix'y to nowe auta objęte gwarancją, a na czas naprawy gwarancyjnej przysługują nam auta zastępcze. Czy zasady przydzielania aut zastępczych są takie same w każdym ASO czy też każde ASO ma własne zasady?
-
Niema od 1 marca. Hundai nakazał wszystkim dilera że auto zastępcze ma być plate. W hyundaiu auto kopex 120 zł za dzień. Nawet jak jest naprawa na gwarancji. Uważam że jest to.....
-
ale 120 zł/dzień i10 czy i40 bo to jest różnica?
-
Zibi - potrzebujesz fury reprezentacyjnej czy coś na zapas aby dupe przemieścić ? :)
-
i30 a i20 70 zl
-
ja mogę wziąć i10, byle na z buta lub komunikacją nie śmigać, bo drożej wyjdzie.
-
W dniu 13.03 tego roku miałem naprawę częściowo gwarancyjną.
Od zakupu nowego samochodu w listopadzie 2013 moje radio gubiło fale. Wymienili je na nowe ale nie pomogło, więc zaproponowałem jeszcze jedną wymianę na radio z nawigacją (oczywiście za dopłatą z mojej strony).
Ponieważ miało to trwać kilka godzin, to poprosiłem o auto zastępcze i bez problemu je dostałem. Nikt też nie wspomniał o pieniądzach za samochód zastępczy.
Dodam tylko, że teraz radio nie gubi fal :-D
-
WFST, jaka dopłata wchodziła w grę, i na jaki model wymienili - bo mam podobny problem z gubieniem tych fal.
-
Radio z nawigacją, które mi założyli, to "GMS 7243 NAVI+". Wcześniej mieli je w testowym IX35. Przy sprzedaży testowego auta klient nie chciał dopłacić za navi więc wymienili je na zwykłe (czyli ja kupiłem lekko używane), a zapłaciłem 2200 zł razem z kamerą cofania.
-
Sytuacja tego typu. oddaje auto do serwisu na naprawdę gwarancyjną ( obojętnie jaka) .Muszę się jednak przemieszczać jakoś przez ten czas. Czy przysługuje mi wtedy auto zastępcze na czas naprawy ? jakieś doświadczenia w tej materii ? Chodzi konkretnie o Hyundai Marvel w Łodzi ale dotyczy to tego tematu w ogóle , obojętnie w którym salonie Hyundaia .
-
Ja otrzymałem samochód zastępczy, które posiadał diler. Z tego co mi się wydaję to tylko ich dobra wola.
Jeśli mają swoje samochody zastępcze i są wolne to raczej dają klientom.
-
Toruń - jak mają cos wolne bez problemu bierzesz ale taksa godzinowa (z jakimś tam rabatem np o połowe mniej niż wyszło) Ale darmo nie ma.
-
To ja już odpowiadam konkretnie i wyczerpująco gdyż temat wałkowałem.
W moim i40 padał DPF i w ramach gwarancji był wymieniany.
Jeżeli zakupiłes samochód w Polsce od polskiej dystrybucji Hyundaia czyli w salonie lub z drugiej ręki ale na Polskiej gwarancji,w ramach gwarancji przysługuje ci oczywiście naprawa gwarancyjna+ w ramach assistance Hyundai -samochód zastepczy na czas naprawy. Jeżeli serwis nie posiada samochodu-wystepuje do Hyundai Motor Poland i oni organizuja dla Ciebie auto zastępcze. Nie ma zmiłuj się. To Salon/Serwis występuje do HMP z tą kwestią jezeli nie posiadają takowego na stanie.Dlatego trzeba ich naciskać. Samochód zastepczy masz w ramach pakietu asisstance dołączonego do 5 letniej gwarancji
-
Potwierdzam. Mam kolejną już naprawę gwarancyjną i za każdym razem żądam auta zastępczego od Hyundai Motor Poland. Za każdym razem robią problemy, ale w końcu dają.
Obecnie umówiłem się w serwisie na sobotę na pozostawienie, a HMP powiedziało, że auto zastępcze od poniedziałku. Zatem dostaną auto w poniedziałek rano.
-
Ale czy auto z Assistance a auto z salonu zastepcze to nie sa 2 rózne rzeczy?
W assistance masz prawo do auta zastepczego "klasy jak Twoje" na ich koszt na 3 doby. Odbierasz je w najbliższym w danej sytuacji Tobie mieście gdzie Asistance ma umowę z jakąś wypożyczalnią albo jak chcesz dostarczą Ci je na gtrase gdzie laweta Ci auto zabrała ale obciążą kosztami dostarczenia fury. Z reguły jak jest awaria jedziesz z lawetą do serwisu i dostajesz auto albo salonu (dogadanego z asistance), albo ubezpieczalnia podstawia wtedy do salonu coś wypożyczonego dla Ciebie w ramach umowy ubezpieczenia.
Teraz zapytanie czy wariant z assistance można korzystać w każdej opcji gdy jest naprawa gwarancyjna? Mi tłumaczono że tylko gdy korzystam z assistance tzn gdy mam awarie i zabierają auto z drogi lawetą. Gdy odprowadzam auto na naprawę uzgodnioną wcześniej w ramach gwarancji to juz assistance nie ma tu nic do tego.
A serwis u mnie np nie daje auta za free w takiej sytuacji. Być może to kwestia układów z "opiekunem serwisowym". Jak ktoś co 2 tyg ma problem to z czasem i leżanke dostanie ....;-)
Czy serwis ma jednak obowiązek dać auto zastępcze na planowaną naprawę gwarancyjną?