HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: bartimo w 25 Luty 2015, 11:55:35
		
			
			- 
				Witajcie.
Zbliża mi się termin wymiany oleju. Mam zalany Liqui Moly Top Tec 4200 5w-30. 
W warsztacie powiedziano mi że nie ma po co płacić więcej za Liqui Moly oraz zaproponowano mi olej Orlen Platinum 5w-30. Nie mam doświadczeń z olejami Orlen. 
Co sądzicie o oleju Orlen Platinum? Można go zalać czy lepiej poszukać innej marki?
			 
			
			- 
				
zaproponowano mi olej Orlen Platinum 5w-30
Który ? http://www.orlenoil.pl/PL/Motoryzacja/SamochodyOsoboweIDostawcze/Strony/default.aspx
			 
			
			- 
				Nie wiem który. Mechanik sprzedaje i proponuje te oleje przy wymianie. Pytanie ogólnie o oleje tej marki? Czy można to zalać do auta czy lepiej wybrać np. Mobil1 lub  Castrol?
			
 
			
			- 
				Założę się, że ten mechanik ma na tym oleju taki zarobek, że nagania sobie dla kasy. Oleje Orlen nie są złe, silnik się nie zatrze  :lol: ale są oleje lepsze.
			
 
			
			- 
				Pewnie tak jest. Więc jaki olej polecacie do Santa Fe?
			
 
			
			- 
				Zależy ci na kasie i robisz dużo kilometrów... lej zgodny ze specyfikacją tani olej i wymieniaj co 10000km; Jeżeli robisz mało kilometrów (auto więcej stoi niż jeździ) to zalej coś lepszego/markowego/droższego i też co 10000km/max. 15000km zmieniaj... Hyundaie są czułe na olej ale najważniejsza jest regularna wymiana i głupotą jest robienie 30000km np. w i30 na 1 oleju (bo po 3 wymianach-120000km już jest turbina do regeneracji)...
Czy olej z filtrem jest faktycznie taki "drogi" żeby go tak rzadko wymieniać?
Pozdrawiam
			 
			
			- 
				Robię rocznie około 13-15 tyś km. Do tej pory w innym aucie (VW Sharan tdi) lałem Castrola a później Mobil1. Nie narzekałem na te oleje. Mechanik zaproponował mi Orlen Platinum, do którego nie mam przekonania... 
Napisałem bo chciałem poznać Wasze opinie...?
			 
			
			- 
				Wiesz,  generalnie to też jest loteria...
Trafiają się podbóki markowych olejów, zazwyczaj w "promocyjnych" cenach. Ludzie kupują, bo myślą że to okazja, a potem nie wiadomo skąd biorą się problemy. Myślę, że marka oleju ma drugorzędne znaczenie, grunt to odpowiednia lepkość i źródło pochodzenia.
			 
			
			- 
				osobiście polecam wszelkie oleje Motul'a . ciężko trafić na podróbkę a nie jak to jest w przypadku olejów castrola - loteria trafisz dobry lub podrobiony . przede wszystkim nie kupuj oleju w supermarkecie bo tam na pewno jest podróbka albo olej leży już długi czas i traci swe parametry .
			
 
			
			- 
				Bartimo oszczędnie zarządzasz informacjami. Pewnie masz w aucie Dpf więc olej musi spełniać normę C3 lepkość 5W30 i wtedy ten  olej http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/Produkt.aspx?produkt=PLATINUM_MAXENERGY_EURO4_5W-30.aspx będzie właściwy i w odróżnieniu od tego LM i innych podobnych olejów uznanych marek nie jest typu HC tylko olejem z bazą syntetyczną.
Oleje Orlen nie są złe, silnik się nie zatrze
 Czy o firmie Tata Motors też można powiedzieć że produkuje takie sobie auta chyba nie jak weźmiemy pod uwagę że jest właścicielem takich marek jak Jaguar czy Land Rover. Każda firma ma w ofercie różne produkty np Lotos produkuje oleje klasy 0W  ceną powyżej 200 pln.
 Przede wszystkim nie kupuj oleju w supermarkecie bo tam na pewno jest podróbka
Nie zgadam się z tym stwierdzenie gdyż markety zaopatrują się w chemię u oficjalnych dystrybutorów w Polsce, a nie z allegro.
			 
			
			- 
				Kosmos . Widzisz a ja spotkałem w takich sklepach podróbki  wazniejsza jest jednak inna rzecz kupując w takich sklepach .mianowicie to  Przede wszystkim w takich sklepach ten olej stoi na półce baaaaardzo długo wiec to go z miejsca dyskwalifikuje bo taki olej jest stary  . Osobiście wole kupic olej w hurtowni motoryzacyjnej niż np w takim realu
			
 
			
			- 
				Olej na sklepowej półce w zamkniętym opakowaniu ciężko żeby się zestarzał... Co to jest k**** ryba na sklepowej półce?...
Olej zaczyna się starzeć jak zostanie choćby raz użyty (związki w sadzy ze spalania benzyny/ropy i przedostające się benzyna/olej napędowy przez pierścienie tłokowe do oleju)...
Jeżeli by tego nie było, a silniki "superszczelne"(co nie jest możliwe) to potrzeba wymiany oleju byłaby tylko profilaktyką, a nie obowiązkiem...
Ach te dywagacje nt. oleju bez końca...
Pozdrawiam
			 
			
			- 
				Osobiście od lat do wszelkich pojazdów leję Valvoline MaxLife o zgodnej specyfikacji i jestem nad wyraz zadowolony. Cenowo też tragedii nie ma. To są oleje przeznaczone dla pojazdów z przebiegiem ponad 100 000 km.
			
 
			
			- 
				Witam,
zdecydowałem się jednak na Liqui Moly i jestem już po wymianie :-)
Pozdrawiam
			 
			
			- 
				Witam szukałem na forum ale nic nie mogę znaleźć interesuje mnie jaki:
olej mam zalać do silnika 2.2 CRDi GLS
obecnie mam zalany Elf 10W40 wiem ze raczej tego oleju tam nie powinno byc....
			 
			
			- 
				Do silnika D4EB producent zaleca lepkości oleju 0W30, 5W30 i klasie jakości z Dpf C3, bez Dpf ACEA A3/B4.
Jak wybierzesz lepkość 0W30 to znajdziesz olej syntetyczny, pozostałe w większości będą typu HC.
Przed wymianą oleju zastosuj płukankę np. http://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/3043-olej-silnikowy-millers-oils-it-flushing-oil-5l
			 
			
			- 
				Ok dzięki rozumiem że przebieg powyżej 200 tyś nie bedzie w tym przeszkadzał, auto nie ma nigdzie wycieków
			
 
			
			- 
				Oczywiście że nie będzie.
			
 
			
			- 
				A olej taki jak VARVOOLINE FE 5W30 A5/B5 , A1/B1 do naszych Hyundaii Santa fe cm z silnikiem 2.2 CRDI 150km GLS bodajże bedzie dobry? Samochód jest fabrycznie bez DPFu dzięki Bogu :) Co sądzicie wogule o tym oleju ?
			
 
			
			- 
				Jak masz wątpliwości to wpisz sobie w google np. valvoline dobierz olej i już będziesz wszystko wiedział. Tak samo możesz zrobić z innymi markami. Ogólnie oleje valvoline to są dobre oleje i możesz lać śmiało.
http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/default.aspx?lang=pol
			 
			
			- 
				Wiem wpisywałem i są 2 VARVOOLINE FE 5w30 i jest VARVOOLINE 5w30 bez tego FE .  Sprzedawca dał mi ten pierwszy FE i mówił że będzie bardzo dobry do tego silnika a że nie wieże sprzedawcom pytam was koledzy o opinie i czy będzie dobry do naszych silników 2.2CRDI 150km.
			
 
			
			- 
				W instrukcji zobacz jaką masz mieć klasę oleju. Do mojego 2.0 crdi jest b3 lub wyższa.
Ja leje taki na bańce jest ta klasa
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/53d1b9a6cffa.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/53d1b9a6cffa.jpg.html)
			 
			
			- 
				U mnie pisze w instrukcji ze olej API CH-4 lub wyższy , ACEA B4 lub wyższy ,czyli ten varvoline FE 5W30 który sprzedawca mi dal jest A5/B5 czyli jest wyższy wiec tez się nadaje dobrze myślę?
			
 
			
			- 
				Tak będzie dobry.Valvo robi dobre oleje więc będzie ok.
			
 
			
			- 
				Słyszałem właśnie że VARVOOLINE robi dobrej jakości oleje , zastanawialem się jeszcze co do Motula ale wygrał VARVOOLINE jednak ;) zobaczymy czy zda egzamin VARVOOLINE FE 5W30 to olej lekkobiezny nigdy nie miałem z takimi olejami doczynienia zobaczymy jak to będzie w tym silniku 2.2CRDI . Na obecną chwilę poranne uruchomienie jest dużo cichsze płynniejsze bez żadnych klekotów jak było wcześniej , i na wyższych obrotach nie klekocze tylko tak gładko chodzi zobaczymy jak będzie dalej , na miarce stan nic nie ubywa , jak narazie same plusy dla tego oleju dopiero przejechałem coś koło 2tys km ..
			
 
			
			- 
				Będzie dobrze. Co do motula samochodowego to nie wiem,ale jeśli chodzi o oleje do motocykli to różnie jest, choć coraz częściej słyszę narzekania na te oleje.
			
 
			
			- 
				Bo pewnie zdążają się już podróbki coraz częściej i Motul będzie miał dozy problem jak kiedyś Castrol podrabiali go na potęgę i każdy nazekal na olej ale przez znakomita reklamę Castrol przetrwał i dobrze się trzyma na rynku.
			
 
			
			- 
				Dlatego ja wybrałem mniej znany olej i nie tak popularny a bardzo dobry Ravenol. Już drugą zmianę mam w silniku i na razie będę go chwalił.
			
 
			
			- 
				A jaki dokładnie wlałeś ten Ravenol ? 5w30 ?
			
 
			
			- 
				0w40 już druga wymiana. Silnik fajnie pracuje,dolewek nie robię. Ogólnie dobre mało znane oleje i może dzięki temu trzymają poziom i jeszcze ich nie podrabiają. 
[ Dodano: 2018-10-11, 08:15 ]
Trochę wyżej dodałem zdjęcie tego oleju(Ravenol SSL 0w40)
			 
			
			- 
				A co powiecie na olej varvoline VR1 5w50 do silnika D4EB 2.2 crdi 150km ? 2008r  planuje zmienić na taki właśnie bo na tym co jezdze to po rozgrzaniu coś mi klekocze a mam varvoline synpower 5w30 FE .
			
 
			
			- 
				Ja bym polecał 0w40 mobil1 new life
5W30 to jest woda
A poza tym w tych autach przekręcają się pewki
Najlepszy wybór to jest 0 w 40 
I tak każdy będzie Lał co innego
			 
			
			- 
				
A poza tym w tych autach przekręcają się pewki 
Szczególnie jak się przekombinuje z olejem ;-)