HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Gacek w 31 Styczeń 2012, 14:18:57
-
Witam.
W moim gacku 1.3 +lpg pojawił się taki oto problem. Dość banalny heh po prostu nie chce zapalić... dodam że za oknem jest -15 stopni Celsjusza. Problem pojawił się z dnia na dzień. Zaparkowałem autko w garażu a rano kaplica...Palił w najgorsze mrozy a tu masz. Świece nowe, kable nowe aku nowe... po przekręceniu zapłonu załącza się pompa na kilka sekund a potem słychać takie delikatne buczenie... coś jak zawieszony elektromagnes czy coś. Dzwięk wydobywa się gdzieś z okolicy kolektora ssącego... Błędów mi żadnych nie wykrywa, niby wszystko ok. Ma ktoś jakieś pomysły ?
-
Odczep silniczek krokowy
-
Ok jutro zdam relacją czy pomogło... Odepnę przeczyszczę go o ile się da i zobaczymy.
Edit.
A może być tak że zabrudzony krokowiec po prostu zamarzł ? Fakt jak sobie teraz przypomnę raz po "przegazowaniu" silnika na postoju gubił obroty na biegu jałowym wiec to może to. I jak odpalałem to nie raz lubił się sam wkręcić na chwilę na wyższe obroty.
-
na zimnym jak odpalasz to chyba dobrze że wskakuje na obroty ale po sekundzie dwóch powinny spaść do prawidłowych
-
Dziś się za to zabrałem. Odczepiłem klemy od akumulatora. Następnie odłączyłem silniczek krokowy. Był mocno zabrudzony. Przepustnica w obudowie silniczka bardzo ciężko pracowała. Po wyczyszczeniu benzyną, potem WD40 i na koniec przedmuchaniu powietrzem z kompresora, zamontowałem silniczek z powrotem. Cały zabieg trwał ok 1,5 h. Po czyszczeniu silniczek wrócił na swoje miejsce. Podłączyłem klemy i.... odpalił.... nie dotykałem pedału gazu aż do osiągnięcia przez silnik odpowiedniej temperatury. Dla lepszej obserwacji parametrów pracy silnika podpiąłem go do mojego testera diagnostycznego Launch Creader V (http://allegro.pl/launch-creader-v-z-obsluga-can-obd2-i2067341428.html). Po osiągnięciu stabilnej temperatury pracy (87-90 stopni celsjusza) i spadku obrotów silnika do prawidłowej , zgasiłem silnik na kilka sekund, a następnie odpaliłem ponownie. Przejechałem się troszkę i jest ok. Dodam, że wszystkie czynności przeprowadziłem na benzynie. I zastanawiam się czy nie powinienem zrobić tego na gazie ? Jak przełączyłem na gaz niby ok pracuje, ale jak dam gaz w podłogę i puszczę to zaczyna kuleć na biegu jałowym... nawet potrafi zgasnąć. Na benzynie jest ok.
-
Może masz do wymiany filtr gazu, ja proponuje po jeździe na gazie przełączyć na benzyne przegazować autko i dopiero zgasić, żeby w przewodach została benzyna a nie gaz