HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: bartek723 w 09 Luty 2015, 07:42:39
-
Witam od niedawna zauważyłem mulenie 1.6CRDI 90KM. Objawia się to tak, że jadę sobie normalnie z pierwszego biegu auto startuje normalnie, z drugiego również nagle trzeci bieg lub czwarty,piąty bo niema reguły i muli (bardzo powoli wchodzi na obroty) rozpędza się też powoli, robię redukcję objaw znika dostaje kopa i tak co jakiś czas się to powtarza nie zawsze. Silnik brak błędów. Jedyne co zauważyłem cały czas to że wciśniecie pedału gazu tylko o centymetr lub dwa powoduje wystrzał auta do przodu wciśnięcie go do podłogi powoduje powolne przyspieszanie samochodu. Wkręca się na obroty prawidłowo nawet do 4tyś. Ostatnio auto przegoniłem dość mocno i nie pomogło.
Dziś na zimnym silniku mulił aż nie złapał temperatury. :shock:
-
Powinieneś zacząć od zatankowania innego paliwa, ...i zobaczyć filtr paliwa ale to później...
-
Byc może masz wode w filtrze to po pierwsze . Po drugie zatankuj go do pelna i zalej dodatku co wiąże wode .
-
Ok tak zrobię tylko jakiego dodatku dodać? Czy STP może być?? Auto było zatankowane do pełna, na orlenie tylko tankuję, teraz zmienię stację. Myślałem też żeby dodać tego oleju 2T do dwusuwów.
-
może być
olej do 2T to raczej do smarowania wtrysków a nie do usuwania wody
-
podejrzewam zabrudzone sitko w zbiorniku paliwa ,dosyć częsta usterka w i30,dostęp pod fotelem tylnej kanapy.
-
Czytałem już o tym lecz moja usterka pojawia się czasem nie ciągle. Dziś samochód pracował bez zarzutu. Lecz fakt wciśnięcie pedału gazu do podłogi dławi go ciągle.
-
Może masz zapowietrzone przewody paliwowe. Odpowietrz sobie pompując pompkę przy filtrze paliwa. I polecam przy okazji usunąć wodę z filtra paliwa jak koledzy wspomnieli, albo wymienić cały filtr najlepiej.
-
Ok już znalazłem wymiana filtra manual (https://sites.google.com/site/instroe/i30-cdri-diesel-fuel-filter-replacement)
-
Numer filtra paliwa 31922-4H001
HYUNDAI B30335K
KNECHT KC 226
MANN-FILTER WK8019
Na rysunku część numer 31922
http://epc.japancars.ru/hyundai/#Y2M9PUtFVVJQSkQwfHxjYXQ9PUtFVVJQSkQwN3x8UmVnaW9uMj09RUVML0VFUi98fGYyMz09MkwwfHx2eWVhcj09MjAwODAyMjV8fERhdGVGcm9tPT0yMDA3MDUwMXx8RGF0ZVRvPT0yMDEyMDgwNnx8dmluPT1LTUhEQjUxVFA4VTA4NTg1M3x8c289PTdjMzJkZjVhZDk0ODZkZGQ5NDc1MTMxNThkZmY1OGJifHxvbz09NGJmYmJjYTQ2ZmYxODcxMGYyMGUzMDNjMzM3OWYxNzV8fGZpbHRlcj09UzYvMUMvQy81LzUvLy8vL3x8c3Q9PTUwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJcdTA0MjBcdTA0NGJcdTA0M2RcdTA0M2VcdTA0M2EiLCIzMCI6ImkzMCAoMjAwNy0pIFwvIChLTUhEQjUxVFA4VTA4NTg1MykiLCI0MCI6Ilx1MDQxNFx1MDQzMlx1MDQzOFx1MDQzM1x1MDQzMFx1MDQ0Mlx1MDQzNVx1MDQzYlx1MDQ0YyIsIjUwIjoiMzEzMTAgXHUwNDQyXHUwNDNlXHUwNDNmXHUwNDNiXHUwNDM4XHUwNDMyXHUwNDNkXHUwNDMwXHUwNDRmIFx1MDQ0MVx1MDQzOFx1MDQ0MVx1MDQ0Mlx1MDQzNVx1MDQzY1x1MDQzMCJ9fHxmdHIwMT09UzZ8fGZ0cjAyPT0xQ3x8ZnRyMDM9PUN8fGZ0cjA0PT01fHxmdHIwNT09NXx8ZnRyRFQ9PUx8fGZ0cldUPT0yfHxncm91cD09RU58fHc9PTMxMzEwfHxwYWdlNTA9PTMxMzEwMTU%3D
-
Może moje pytanie będzie głupie ale czy w moim 1.6CRDI jest pompa paliwa elektryczna w baku też?? Na tym schemacie ją widać trochę mnie to dziwi.
-
a w jaki sposób inaczej dostało by się paliwo do silnika przed rozruchem ? pompa wysokiego ciśnienia nie wytwarza podciśnienia do zassania paliwa ze zbiornika
musi być pompa elektryczna w baku i nie tylko w hyundaiu ale w każdym vw , oplu , renault jest bez tego auto nie odpali
-
Sory ale w moim byłym aucie A4 B5 1.9TI nie było elektrycznej pompki w baku więc z stąd moje zdziwienie. Wiem że to inna konstrukcja ale ciągle po prostu porównuje te dwa auta, a i30 ciągle dla mnie jest jeszcze zagadką i dziwią mnie te rozwiązania.
-
Nie bylo słychać nic podczas włączenia zapłonu? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć
To w jaki sposób paliwo dostawało sie do silnika pokonując kilka metrów (od baku do komory spalania )
-
Wiesz co wyszedł mój brak wiedzy w tym temacie :oops: po sprawdzeniu baku do A4 b5 okazuje się że też ma pompkę elektryczną :shock: po prostu nigdy nie słyszałem jej pracy i mi nie nawaliła przez 7 lat jazdy autem, bo wtedy bym o niej wiedział na pewno. Dzięki za naprostowanie w temacie ;-)
-
Żeby było śmieszniej to na końcówce pompy jest jeszcze jeden filtr zgrubny w postaci siateczki i potrafi on być ładnie zawalony brudem.
-
Jak tylko warunki pogodowe się zmienią dobiorę się do niej na pewno.
-
kosmos2011 Dobrze mówi :P W moim Accencie nieźle był zawalony filtr zgubny :P