HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: makaronek w 05 Luty 2015, 23:15:25
-
Hejo
To moja druga zima z Elantrą, ale chyba za pierwszej zimy tak nie stukala ;)) po wlaczeniu rano silnika stukocze niemalze jak diesel. Po czasie sie normuje i juz nie stukocze, na obrotach też nie widze jakiś wahań na biegu jałowym. Powinienem coś z tym robić?
-
Panewki ? Zanim zostaną dosmarowane, przy niskich temperaturach walą jak wściekłe. Oby to nie było to.
-
Hej,
Olej wymieniałeś od poprzedniej zimy (kiedy to silnik nie stukał)?
W moim przypadku było podobnie:
- na fabrycznym (czerwiec -sierpień '14) - silnik bezgłośny.
- po wymianie przy przebiegu ok. 5000km (sierpień '14) - faktycznie, zrobiło się głośniej. Zalany Shell Helix.
- po wymianie na pierwszym przeglądzie (styczeń '15) - już nie stuka. A mamy zimę... Zalany Castrol.
Może to więc kwestia oleju. Shell Helix - stuka, Castrol - jest cicho... W obu przypadkach to 5W30.
BTW - masz w Eli silnik GDI??? Taki dałeś opis... Jeśli jakimś cudem tak, to ten typ tak ma... :)
-
BTW - masz w Eli silnik GDI??? Taki dałeś opis...
Nie chcę lub nie może napisać do Administratora w celu poprawy błędnego opisu związanego z GDi.
-
W i30 1.4 mpi jest tak samo. Tez slyszalem ze ten typ tak ma.
-
oddalem go na przeglad 30kkm, mam wrazenie, ze juz nie stuka. Probowali doszukac sie tego na przegladzie ale musialbym auto zostawic na noc, co mi srednio pasowalo (zeby odpalili faktycznie na zimnym). Jak zrobi sie chlodniej i bedzie stukal to nagram wariata :)
silnik poprawilem, sorki za wprowadzanie w blad
-
W instrukcji do i30 GD 2013 gdzie też jest montowany silnik G4FG producent dopuszcza lepkości oleju 0W40, 5W30 i 5W40 jakości API SL lub SM ACEA A5. Total 9000 5W40 to olej A3/B4 typu HC i taka norma obowiązywała w 2011r. Jeśli zostaniesz przy oleju A3/B4 typu HC to nie będzie dziwne że po 6-7 tyś km olej traci swoje parametry (np.lepkość) i trzeba go wymienić (niezależnie że producent auta pisze 1 rok/ 15 tyś km). Jeśli przejdziesz na olej 0W40 ACEA A5 (lekkobieżny) to znajdziesz już olej syntetyczny i wtedy interwał wymiany wydłuży się. Oczywiście olej 0W40 A5 będzie kosztował ok. 3 raz cena tego nieszczęsnego Totala.
W silniku G4FG jest regulacja luzów zaworowych za pomocą wymiennych popychaczy kontrole i regulacje przeprowadza się co 90 tyś. km.
-
dziękuje jutro jadę na wymianę oleju. Pewnie na shell ultra 5w40. Pozdrawiam
-
Jak z "hhtps:" usuniesz "s" i link dasz między Nieprawidłowy link youtube to film się wyświetli.
Kiedy wymieniłeś olej?
Na jaki?
Czy była poprawa po wymianie czy cały czas tak samo?
Maska się zacięła?
-
wygląda to na problem z ciśnieniem oleju.
przyczyna może leżeć w drenowaniu oleju z układu CVVI (dość częsta przypadłość) lub problem z napinaczem łańcucha.
zdarza się że przyczyną jest shortblock
ogólnie nie jest to zdrowe dla silnika w takim stanie go eksploatować