HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: zkit w 29 Styczeń 2015, 18:49:56
-
Czeka mnie wymiana łożyska z przodu w moim santku, będę robił sam, ale mam pytanie jakich wymiarów tam jest łożysko. Chodzi o 2.0 CRDI 2003 2WD 113KM. Na allegro znalazłem dwa rodzaje 84, 45, 41 oraz mniejsze 70, 38, 37. W obydwu opisach pisze, że pasują do mojego samochodu, a cudów nie ma.
Stąd moje prośba, może ktoś podrzuci jakie powinienem kupić.
-
najlepiej znajdź serwis hyundaia i zapytaj po prostu podaj przez telefon nr vin i myślę że ci podają prawidłowe wymiary
przerabiałem to samo przy zakupie dwumasu do tego modelu jest parę rodzai dopiero po wykonaniu telefonu powiedzieli jaki symbol i nr
-
Oryginalne łożysko przód to Kanaco H10509 (w kartonie ILJIN IJ111003) 84x45x41 i tylko takie warto zamontować.
https://www.motointegrator.pl/produkty/222399-zestaw-lozyska-kola-kanaco-h10509
Podanie numeru vin chyba nie boli ?
-
Pewnie że nie boli.
Jeśli można to sprawdź kolego kosmos2011 po VIN KMHSC81VP3U567102, a może coś na temat jego historii - będę wdzięczny. W Polsce od 2012 wcześniej Belgia.
-
Po vin wszystko się zgadza numery OEM 51720-3A101 lub 51720-38110
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
Znalazłem jeszcze 10L0503OYO w środku tak jak w Kanaco powinno być ILJIN IJ111003.
FAG 713626370
http://www.noweczesci.pl/lozysko-kola-fag,c,0-192-713626370-161486/#zobacz-zamienniki
SNR R184.14
Jeśli chodzi o historię to strona jest już ponownie płatna.
-
Dzięki za pomoc, a co myślisz o łożysku NTY
-
Nie mam wiedzy na temat tej firmy lecz kieruje się zasadą że jeżeli jest dostępny oryginał (taki sam produkt tylko bez loga Hyundai) to taki wybieram.
-
Mam jeszcze czas na zastanowienie, a tak naprawdę to naprawiając we własnym zakresie można zaoszczędzić i założyć lepsze łożyska. W lutym zakup, a jak się ociepli, najazd, prasa, pomoc brata, czteropak i po 4 godzinach zrobione obie strony.
[ Dodano: 2015-03-05, 20:28 ]
Jestem już po wymianie. To łożysko ma pierścień zewnętrzny o wysokości 39 mm a wewnętrzny o wysokości 41 mm. Zgodnie z podanym nr OEM wszystko pasowało.
Jeszcze pytanie do kolegi Kosmos2011, jaki nr OEM łożyska na tył do mojego. Czy kupię samo łożysko czy też razem z piastą.
-
Olo może być łożysko za 101 pln :-D
W linku jest łożysko NTY KLP-HY-509K lecz na zdjęciu widać Iljin IJ111003 czyli tak jak w oryginale. Spytaj sprzedawcę czy sprzedaje to co na zdjęciu.
http://allegro.pl/show_item.php?item=6009237313
-
Witam,
W ciągu ostatnich dni wymienilem sprzęgło, klocki hamulcowe przód oraz łożysko lewe bo strasznie huczało. Teraz po tej naprawie łożysko lewe dalej huczy choć znacznie mniej. Czy możliwe jest, że zrobilem coś nie tak? Jest możliwe, że np za mocno skręciłem? łożysko nowe firmy Ashika. Huczenie objawia się tym, że jak jadę prosto to huczy, jak skręcam w prawo to się nasila a jak w lewo to cichnie.
Dodam tylko że dokręcając koło dosyć konkretnie je dokręciłem przez rurę. Tak powinno się robić bo nie mam pewności? Do jakiego momentu powinienem je dokręcać?
-
II
.
-
Możliwe jest, że jak dokręcam przez rure metrową to jest za mocno. Dzięki za zdjęcie ale ono mi nic nie mówi, ponieważ nie mam jak sprawdzić siły dokręcenia tego elementu. Jak powinienem dokręcić tak na oko? Bo pewnie nie tylko ja tu nie mam klucza dynanometrycznego
-
nie dokręca się łożysk kół "na oko". klucz dyno kosztuje 60zł. lub jedzie się na dokręcenie do warsztatu. teraz kupisz drugie łożysko :-P
-
Lub nawet do "oponiarza".
-
260Nm?
Ja tam lubię to sobie wyobrazić: 260 Nm to, mniej więcej, worek kleju do glazury leżący na metrowej rączce. Jesli kolega stanął na metrowej przedłużce, to dokręcił łożysko 3x mocniej niż powinien.
Spróbuj poluzować nakrętkę i wówczas dokręć ponownie. Pamiętaj o dogięciu zabezpieczenia (albo o "cotter pin", nie wiem co tam masz). Może będzie lepiej, choć raczej już jest po ptokach i łożysko szybko padnie: jest cholernie twarde, ale bardzo kruche.
Zakładam, że nowe łożysko instalowałeś zgodnie ze sztuką: zamrażarka, palnik, drewniane kołeczki, delikatne puk-puk tylko po zewnętrznej krawędzi, itp..
PS. Mam gdzieś nowe, oryginalne-koreańskie i już niepotrzebne 51720-34100. Daj znać jeśli potrzebujesz.
-
Stare łożysko demontowałem spawarką. Nagrzałem i wybiłem. Nowe montowałem wbijajac delikatnie młoteczkiem i przyłożyłem stare po obwodzie żeby nie uszkodzić.
A dokreciłem z całej siły przez rurę...
-
Jest taki fajny i prosty trik z zakładaniem nowego łozyska: włóż je do zamrażalnika na kilka godzin, a piastę podgrzej do kilkudziesięciu stopni. Szybko połącz częsci ze sobą. Łożysko wchodzi w piastę jak gorący nóż w masło, przetestowałem patent już kilkakrotnie i z sukcesem.
Ach i pamiętaj o 'kierunkowości": któraś strona łożska może być polarna (coś z czujnikiem ABS ma wspólnego), choć nie jestem pewien, czy H korzysta z takich rozwiązań.
-
Mam jeszcze jedno pytanie. Ten smar ktory jest w zestawie. Pierwszy raz sie spotkalem z lozyskiem Ashika. Do czego on jest dodawany do zestawy?
-
Ashika to pakowacz w pudełku może być oryginał jaki i plastelina.
-
A czy ten smar był do nasmarowania łożyska? Czy praktykuje sie takie rzeczy jak smarowanie łożyska przed montażem? W zestawiem miałem taki woreczek ze smarem, łożysko ale nie było np zabezpieczenia.
-
W oryginalnym Hyundaiowym pudełeczku nie mam smaru, jest za to nowa spinka.
To przecież nie jest rower :-)
-
Czyli jednymi słowy kupiłem tania podróbę. Rok temu kupiłem max gear i chodzi. Tam było zabezpieczenie a tu jest smar. Jakie łożysko mi polecicie takie zeby chodziło? I było w miare rozsądne cenowo?
-
W jakich przedziale cenowym?
-
Za MaxGear dałem 90zł a za ta Ashike 100zł. Nie wiem cos w granicach max 200zł, żeby to chodziło. Nie chce co chwile wymieniac bo to zadna oszczedność. A auto jak dla mnie świetne i nie chce wymieniac.
-
Się naszukałem uffff 51720-2G000 producent oryginału ILJIN.
http://allegro.pl/lozysko-piasty-kola-przod-kia-magentis-517202g000-i7137260033.html#thumb/1
https://www.potak.eu/clientcatalogue/5172038110-iljin,23-1-PODW-----5172038110~2ILJIN.aspx
-
Witam jestem świeżo po wymianie łożyska. Kolego kosmos2011 dzięki za podpowiedź ze sklepem. Kupiłem łożysko z potak.eu. Łożysko wymienione wyjeżdżam na drogę i jest dalej to samo :cry: Wydaje mi się, ze niemożliwe jest by kolejne łożysko było wadliwe. Kurcze nie wiem już gdzie szukać przyczyny.
Opisze jeszcze raz co się dzieje. Jadąc prędkością 40-80km/h słychać wycie jadąc na wprost, w lewo lub w prawo. Jadąc Prędkością ok 100-140km/h słychać wyraźnie skręcając w prawo, ale w lewo cichnie.
Wczoraj zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Jak jadę i ze tak powiem gdy po dziurach auto delikatnie 'podskakuje' to na ten czas wycie ucisza się. I nie ma znaczenia czy jadę na biegu czy na luzie. Gdzie mogę szukać dalej przyczyny??
-
To teraz zostają przeguby i podpora półosi.
-
Podpora półosi? Tu mnie zaciekawiłeś. Jak to wygląda? Wymieniałem ostatnio sprzęgło i nie zauważyłem, zeby półoś była gdzieś podparta. Jedyne co widziałem to przegub wew i zew. I półosie. Domniemam, iż podpora powinna być zastosowana do półosi prawej tak? (tej dłuższej) Jedynie co u mnie jest to na tej półosi mniej więcej na wysokości alternatora taka guma i nic więcej. Ale żeby ona była gdzieś podparta to nie jest.
-
II
.
-
No dobra Kosmos, ale wg. katalogu podpora występuję tylko w dieslu, a tu jest 2.0 benzynowy.
-
No tak to jest benzyna. Czyli podpora odpada. A te przeguby da się jakoś sprawdzić czy to na pewno one? Przeguby mogą wyć?
-
No tak benzyna :-D
-
Przeguby to raczej trzeszczą, i to przy dodawaniu gazu na skręconych kołach, jak wyje to zazwyczaj łożysko, pytanie tylko które 🤔, bo w skrzyni to parę ich jest 😀.
-
Łożysko w skrzyni? O kurcze a jak to sprawdzić czy to ze skrzyni łożysko? Czy od łożyska w skrzyni podczas 'podskakiwania' samochodu na nierównościach uciszałoby się?