HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: raphal w 26 Styczeń 2015, 13:07:23
-
Cześć
Mam i30kę z silnikiem crdi 90KM, z tego co wiem wersja 116KM mechanicznie się niczym nie różni, chodzi tylko o inne mapy sterujące. W związku z tym zastanawiam się nad podniesieniem mocy o 20-30KM - liczę że nie wpłynie to na trwałość silnika. Czy ktoś robił coś podobnego? Jakie macie doświadczenia?
-
Różni się :mrgreen: w 115 kucyków masz zmienną geometrię w turbo, w 90 masz stałą :mrgreen:
-
Różni się
Chyba jednak ta z 2008 ma też turbinę ze zmienną geometrią. Dopiero po liftingu miały turbine WGT.
-
Witam jak w temacie chipowal ktoś z was 1.6crdi 90KM ?? Duza roznica jest miedzy 90KM,a 115KM? Ma ktoś porównanie?
-
Podepdnę się do temtu. A ktoś 116KM chipował ? Jak to się sprawuje? jest sens wydawać pieniążki?
-
fenek,
Może zbierzemy jakas ekipe i znizke nam dadza?:D Wiem ze w Juratuning gdzies w Czestochowie robia polowe taniej,dzwonilem dowiedzieć się gościu mowi ze 800zl. Dowiadywalem się cos więcej na temat tej jurytuning i tanio nie znaczy zle. Po prostu gość ma wszystko swoje tzn. sprzet,hale, zatrudnia jednego pracownika. Wiec nie musi oplacac wynajmu hali,sekretarek, "szefow".
Tylko pytanie czy jest sens chipowac ?? Chciałbym żeby się ktoś wypowiedział kto robil. pzdro
-
Chipowałem swojego ale jam ma 2.0 różnica jest i to spora jak potrzebuje kogoś wyprzedzać to nie martwię się, że mi braknie kucy pod nogą. Ważne aby nie przesadzić z tuningiem silnik silnikiem ale jest jeszcze sprzęgło będzie musiało przenieść większą moc oraz moment. Akurat w moim przypadku z tego co się orientuję mam takie samo co wersja 140 KM więc ma tylko troszkę więcej do przeniesienia powinno dać radę. Silnikowi pewnie nic nie będzie bo jak się znam to na pewno wersje mocniejsze o parę kucy nie mają mocniejszego wału itp. Wejdź a może byłeś na stronie V-tech zobacz sobie wykres do swojego samochodu ja go tam robiłem i jestem zadowolony. Ty kolego do Krakowa nie masz aż tak daleko, wiem jedno, że jak go wzmocnisz to przez pierwsze dni nie będziesz mógł go poznać potem się przyzwyczaisz pozdrawiam.
-
Zibi.S68,
hahaaha no na pewno na początku będzie rakieta :D
Nie ja i tak jeżeli już to bym robil w tym juratuning za 800zl,bo w innych zycza sobie 1600zl. Tylko trochę szkoda kasy, trochę chce jeszcze tak pojezdzic, bo auto mam od nie dawna . I sam nie wiem czego chce :D Może się boje żeby się cos nie zepsulo bo bym mogl mieć tylko do siebie pretensje :P
-
@jurant89
Kolego obecnie przebywa w Krk. Więc i można w Vtechu i w tym co polacasz.
Tu można coś się więcej dowiedzieć:
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Hyundai-i30-I-1.6-CRDi-85kW-116KM
A tutaj ceny:
http://vtech.pl/ceny.html
-
Żeby za kilka rezystorów w peszlu płacić 1 000 zł to trzeba mieć prawdziwą PASJĘ.
Szacun i pełen podziw dla śmiałków :-D
Próbowałem w swoim autku pożyczając od kolegi i zmiana jest znacząca ale nie za takie pieniądze, a nawet ich połowę !!
-
Denny4,
Nie do końca za kilka rezystorow nie myl z badziewiem z allegro które podpinasz i masz wieksza dawke powietrza i paliwa czy jakos tak... za 200zl
Pierw sprawdzają CI auto na hamowni czy jest wszytsko wporzadku,jezeli wszystko jest dobrze ustawiają cały program
Roznica miedzy 90 a 115? czy mówisz o swojej bryce?
-
Pytałeś to Ci napisałem ja nikogo nie namawiam, wiem jedno poprzedni samochód też chipowałem w tej samej firmie i jeździłem nim 10 lat i nic mu się z tego tytułu nie stało, ale sam musisz zdecydować. Wiem, że to tanie nie jest na allegro można kupić boxy ok. 200zł ale bałbym się takie coś zamontować bez sprawdzenia na hamowni w jakiej kondycji jest silnik. Prawda jest taka, że za dobry profesjonalny tuning musisz zapłacić, nie koniecznie musi to być firma V-tech z Krakowa. Opinie o tej firmie czytałem są różne jedni chwalą drudzy nadają, ja złego słowa powiedzieć nie mogę.
-
Nie do końca za kilka rezystorow nie myl z badziewiem z allegro które podpinasz i masz wieksza dawke powietrza i paliwa czy jakos tak... za 200zl
Odnoszę się do produktu wskazanego przez link kilka postów wyżej.
Do mojego i40 stosowane jest identyczne rozwiązanie.
Wspominasz o większej dawce powietrza czy paliwa, to świetnie że o tym mówisz.
Kawałek peszla grubości ołówka wpięty szeregowo w przewód idący od komputera sterującego silnikiem do czujnika ciśnienia paliwa w magistrali commonrail.
Co tak zaawansowany technologicznie wynalazel jest w stanie zrobić ???
Jedyne co może to przekłamywać odczyty czujnika wpływając na ciśnienie paliwa, tym samym zwiększając lub zmniejszając dawkę przy tym samym czasie otwarcia wtryskiwacza.
Oczywiście są zaawansowane chipy zmieniające mapy zapłonu lub oddzielne komputery w pełni programowalne zastępujące oryginalne ECU ale to już inna bajka. I tutaj się nie wypowiadam.
Tombak pięknie błyszczy u jubilera w gablocie ale to tylko tombak :-/
-
Denny4,
Noi ja mysle wlasnie o tej zmianie mapy itp. :)
-
Czy ktoś montował turbo boxa do silnika 1.6 cdti? Chodzi mi o wersje 90 KM, podobno ta mała ingerencja pozwala na podniesienie mocy o jakieś 10% i trochę poprawić pracę silnika, zużycie paliwa itd. Montaż jest łatwy, ceny różne, podobnie jak formy zakupu. Bardzo proszę o jakieś doświadczenia i opinie, bo silnik jest popularny i pewnie ktoś to już montował. A ewentualne korzyści są zachęcające.
-
Od siebie polecam chipbox CR2 ProRacing. Jest programowany od razu pod model silnika, bez "pokrętła". Zjadłem zęby na tym z pokrętłem i programowalne daje lepszy efekt ;)
-
Słyszałem cos ze teraz nawet mozna chipować benzyniaki. Czy cos mi sie pomyliło?
-
Mozesz zalozyc czip do jakiegokolwiek silnika z elektryczn jednostka sterujaca praca silnika, pewnie i do.kosiarki sie da. Tylko ze silnik musi byc wyposazony w turbine... jak inaczej chcialbys spalic wieksza ilosc paliwa? Bedziesz dmuchać do kolektora ssacego haha? ;)
-
Kolego matii benzyniaki wolnossące też się podkręca (nie chipuje). Filtry, wydech, świece, i inne gadżety ale cudów nie będę kilka lub kilkanaście kucy.
-
Panowie, wszyscy macie rację i jednocześnie wszyscy się mylicie.
Silnik nie musi być doładowany by go chipować.
Chiptuning może polegać na zmianie mapy wtrysku by polepszyć spalanie, zmniejszyć dawkę paliwa przy jednoczesnym opóźnieniu bądź przyspieszeniu wtrysku. To także jest chiptuning.
Jeżeli chcemy spalić więcej paliwa to musimy dostarczyć więcej powietrza ale do tego może nie wystarczyć stockowa turbina, trzeba dołożyć większą (większe ciśnienie doładowania) a wtedy to już nie chiptuning.
-
A więc odgrzewam kotleta.
Chipowaliście 90tkę na jaki moment i na ile koni ?, Jaka była różnica w spalaniu? Co sprawdzaliście pod względem technicznym lub specjaliści przed tuningiem ? Mam okazję zrobić trochę taniej więc chcę skorzystać
-
Pytałem kiedyś u lokalnego tunera z Jasła i odpisał mi że można bezpiecznie zrobić: +25-30KM + 40-45NM z silnika 1.6 crdi 66kw
Link do strony:
http://gregor10.pl/
Nawet był o nim odcinek w miłośnikach 4 kółek
Koszt takiej usługi to około 1200 zł ( robił już 1 taki mod ale samochód pojechał do Niemiec bo z stamtąd był klient)
-
Powiem tak. Interesuje mnie 125 KM i jakieś 280 Nm, bo przecież mam te same podzespoły ci mocniejsza wersja. Ale oczywiście ostatecznie tjuner zadecyduje, a wynikami się pochwale
-
Kolego wersja 90 i 116 się różnią fizycznie - przeczytaj 1 strone tego tematu.
-
Czytałem kilka artykułów i niczym się nie różnią prócz programu. A stała geometria łopatek była wprowadzona w późniejszych rocznikach . Ludzie jeździli ze zmienną , kupywali ze stałą i się dziwili czemu auto inaczej jeździ.
http://koreacat.ru/hyundai/ , Tu nic nie znalazłem jaką mam turbinę
-
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kia_Cee%E2%80%99d#Przed_liftingiem // z blizniaka ceed
VGT != WGT
-
A więc , dowiedziałem się z serwisu, że : mam stałą i w Polsce wychodziły te 90 KM ze stałą, ale sprowadzane mogły być wyposażone w zmienną.Najlepiej zerknąć na turbinę .
[ Dodano: 2017-04-03, 19:39 ]
Chyba wystarczy? :lol:Powiem że różnice widać
-
guniak, wycinałeś dpf przed modyfikacją?
-
nie mam dpf-a
-
Mój już po samym usunięciu dpf wyszedł 104 km na hamowni, więc już sam filtr nieźle trzyma auto. Zrobiłem modyfikację delikatną i też wyszło 130 km, jest mega różnica w jeździe, auto zrobiło się super elastyczne ☺
-
Ile masz Nm. Masz może wykres ? Hamowałeś go przed usunieciem dpfa?
-
285 Nm wyszło ☺
Mam wykres później moze wrzucę bo nie chce mi sie teraz schodzić do garażu.
Właśnie nie hamowal go przed usunięciem filtra, wtedy byłoby już lepsze porównanie, ale fakt faktem, że sam filtr już też nieźle trzyma bo ludzie potwierdzają już po samym usunięciu, ze auto chodzi lepiej.
[ Dodano: 2017-08-27, 19:09 ]
Tak to wyszło ;-)
-
Czy ktoś ma wiedzę, które elementy są różne w wersji 116km I 128km? Które elementy należałoby wymienić aby z wersji 116km zrobić 128. Blok, głowica, tłoki itp są takie same dla obu wersji. Sprężarka chyba również, obie wersje mają zmienną geometrię łopatek. Co w takim razie należałoby wymienić aby z 116 zrobić 128??
-
Musisz przeprowadzić elektroniczną modefikacje sterownika ECU.
Zmiany polegają m. in na zmianie dawki paliwa, kąta wtrysku czy też ciśnienia turbodoładowania.
Ja u siebie mam silnik 90km i chce zrobić właśnie 115km ( mam już zgrane programy z mojej i30 2009r i kumpla kia ceed 115km tez z 2009r. (tam sa te same sterowniki. i silniki)
Spróbuje się pobawić z programem WIN OLS (odpale obydwa wsady i porównam i zobaczę gdzie są różnice.
-
@Clins299
Jeśli jest tak jak mówisz, to przekładam komputer z wersji 128 i po sprawie. Czy to może być takie proste?
W przypadku przejścia z 90 na 116 to myślę, że jest różnica w turbinie, być może też w intercoolerze. Nie wiem czy można samą zmiana parametrów pracy sterownika wymusić taki dodatek mocy (prawie trzydzieści km) bez dodatkowego tlenu chyba nic z tego.
-
Kolego sterownika nie wymienisz tak prosto bo w nim masz wszystkie parametry zapisane od osprzętu.
To nie stary golf 3 że przerzucisz ecu odpali i pojedziesz. (sterowanie zazwyczaj podciśnieniowe).
Komputer się w naszym przypadku komunikuje z osprzętem który jest przypisany i potrzebna by była kompletna adaptacja np immobilizera, wtrysków, przepustnicy, egr modułu ABS, ESP Poduszek itd.
Dlatego kolego muszę porównać te programy jakie mam i zmodyfikować z głową wgrać a później zrobić logi statyczne i dynamiczne. Czy np nie wystąpi przeładowanie turbiny co grozi spaleniem tłoka nierozszczelnienia turbiny albo dmuchnięcia uszczelki. (W VW to jest super opisane)
Pasuje jeszcze zrobić emisje spalin a potem gdzieś to za 100zł z-hamować.
Profesjonalny chip tuning 1200zł unas. Amatorski 300 zł ale bał bym sie oddawać do takich fachowców hehe
-
@Clins299
Sądzę, że jest taki zestaw części, które należałoby wymienić, aby uzyskać z auta 116km 128km. Być może się to nie opłaca finansowo. W przypadku podmianki sterownika silnika to na razie wspomniałeś brachu o immoblaizerze - OK do przeprogramowania lub do wymiany sterownik razem ze stacyjką i kluczami (może być razem do nabycia z auta które jest w rozbiórce) A co jeszcze?
Dopytuję, bo być może ktoś takie coś już zrobił - chciałbym sprawdzić możliwości.
Taka ciekawostka na temat chiptunningu CRDI, mechanik, któremu daję zazwyczaj auto do naprawy sprzedał ukraińcom jeden słupek 1.6CRDI i porozmawiał z nimi na temat tunningu ceedów z takim silnikiem - zabawa jedynie komputerem w ich przypadku to była śmierć silnika - dlatego kupowali u niego słupek.
-
Tak wspomnę , to że macie 90 km może się okazać po hamowni jak u mnie że wyszło 99 km a po programie 131. Turbinka ze stałą geometrią trochę trochę obniża podniesienie mocy. Naprawdę polecam fachowców bo oni na bieżąco zmodyfikują program na hamowni , a tak tak to chybił trafił np będzie z Nm
-
@guniak
ja mam 116km i z tego co wiem turbina jest ze zmienną geometrią. Jaki był koszt modyfikacji? Coś jeszcze wymieniałeś czy tylko program?
-
Guniak nie lecisz gdzieś czasem na Podkarpacie??
Chętnie bym zobaczył jak ta Twoja i30 lata...
Kolego maszp u nas na Podkarpaciu profesjonalny to koszt:1200 zł w http://gregor10.pl/ Najszybsze Vwiki robią hehe i30 tez robili dla klienta z Niemiec.
-
Miałem tylko program.
Clins latam w różne części Polski ale w Krośnie chyba jeszcze mnie nie widzieli. Ale jak co to zapraszam na kurs niskich lotów
-
Koszt chipa to np w V-tech ok 1300-1500 zł. Czasem mają promocje. Ale moim zdaniem, po doświadczeniach a A4 1,9 tdi 116 kucy wiem, że takie mody trzeba robić konkretnie pod dany samochód nie typ, markę. Nie wgrywa się programu z innego samochodu. U mnie pierwotnie właśnie taki był program na 145 koni i 390 Nm moment. Wlutowana kostka z programem w ECU. Samochód był wyżyłowany, miał przekroczone granice dymienia i szarpał na 2 biegu przy delikatnym przyśpieszaniu. Po zmianie programu na 143 konie i 370 Nm (moment mierzony na tylnym kole podczas warunków drogowych) momentu samochód jeździł normalnie. Przymierzam się do chipa ale muszę lewe fundusze uzbierać :mrgreen: