HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: meler w 09 Styczeń 2010, 20:49:49
-
Witam ponownie.
Coś ostatnio mam same pytania...
Tym razem zdarzyła się rzecz, która mnie niemało zaniepokoiła. Wcześniej zdarzało się, że podczas jazdy auto się mocno dusiło, ale chwilkę to trwało. 2 razy się zdarzyło, że podczas postoju na światłach zgasł. Ale wczoraj zgasł podczas jazdy. Przetoczyłem się dobre kilkanaście metrów zanim odpalił. do końca jazdy do domu dusił się i chciał gasnąc na światłach. Dziś wziąłem go na małą przejażdżkę i było ok.
Myślałem, że coś z instalacją gazową. Ale na benzynie działo się podobnie.
Uznałem, że ma za mało oleju i może trza dolać, okazało się że mam na min (bywało, że miał mniej i nie było problemów), kolejny podejrzany - silnik krokowy, ale skoro podczas postojów zawsze było ok to chyba nie on - w sumie to nie wiem jak go sprawdzić.
Zatem co może być potencjalnym sprawcą tego typu zachowań? Zaczyna mnie to niepokoić, bo nie chciałbym pchać w taką pogodę auta pod krawężnik;/
z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam
-
... wczoraj zgasł podczas jazdy. Przetoczyłem się dobre kilkanaście metrów zanim odpalił. do końca jazdy do domu dusił się i chciał gasnąc na światłach. Dziś wziąłem go na małą przejażdżkę i było ok.
Myślałem, że coś z instalacją gazową. Ale na benzynie działo się podobnie. ...
Witam. Jeśli problem pojawia się na etylinie i LPG, to ewidentnie pochodzi od zapłonu, wówczas nie ma znaczenia również poziom obrotów silnika. Tak więc największymi podejrzanymi są świece zapłonowe oraz kable i cewka WN. Z uwagi na to, że czasem problem przemija stawiam na ten drugi komplet, gdyż ich praca przy drobnych uszkodzeniach jest związana z wilgotnością powietrza znajdującego się pod maską silnika, a w dużych ilościach wpadającego podczas jazdy przez grilla (z drobinami deszczu lub ściegu, czy mgła). Pozdrawiam Igor.
-
Witam:)
Jako, że niecałe 10k km temu były wymieniane świece i kable na NGK myślę, że to nie ich sprawka, a zatem cewka. Może nastąpiło przebicie, a zatem w jaki sposób ja najlepiej sprawdzić w przypadku tej marki. Powiedzmy, że każdy rodzaj sprzętu pomiarowego jestem w stanie wykorzystać, bo mam do niego dostęp na uczelni, tylko rozmawiając z kierownikiem laboratorium, nie chcę wyjść na delikatnie mówiąc niezorientowanego.
A zatem jeśli mógłbyś mi poradzić, w jaki sposób ją sprawdzić i jakie wartości jakich parametrów powinienem otrzymać w sprawnej cewce:)
Z góry dzięki za odp:)
P.S. coraz częściej ma problemy z odpaleniem gdy jest wilgotno. Myślałem, że to wina rozrusznika, ale może jednak ceweczka? :D.
-
Cewka zapłonowa przetwarza prąd niskiego napięcia (12V) na prąd wysokiego napięcia (15 – 20 tysięcy Volt). Jest elementem szczególnie wrażliwym na wilgoć i błędy montażowe. Zdarza się, że cewka zapłonowa psuje się "sama". W wielu przypadkach pomagamy jej sami nie wymieniając na czas świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia. Wszelkie utrudnienia w przeskoku iskry na elektrodach świec zapłonowych zwiększają obciążenie cewki i prowadzą do jej uszkodzenia. W niektórych samochodach producenci stosują pojedynczą cewkę zapłonową i to dotyczy właśnie Accenta.
Tyle z teorii, a praktyki nie mam w tej kwestii, więc może jeszcze się ktoś wypowie w temacie. Dodam tylko, że nowa oryginalna cewka zapłonowa do Accenta 1.3 kosztuje w Inter Carsie prawie 250 PLN.
-
Jako, że niecałe 10k km temu były wymieniane świece i kable na NGK myślę, że to nie ich sprawka, a zatem cewka.
Wprawdzie wskazuje to na cewke predzej niz na kable/swiece, ale jezdzac na gazie musisz sie liczyc z duzo szybszym zuzyciem kabli i swiec niestety :/
Prosty test; jak zacznie Ci sie znowu dusic auto - nie gas go, podnies maske i posprawdzaj czy nie widac gdzies błyskoteki pod maska ;) Jezeli nic nie bedzie widac, sciagnij ktorys kabel ze swiecy i sluchaj czy cos sie zmieni w pracy silnika. Sprawdz tak kazdy kabel po kolei.
Bedziesz wiedzial przynajmniej czy to ich wina :)
-
meler,
Teoria na dziś:
alternator (regulator napięcia?) niedomaga (stale lub okresowo) powodując, iż układ zapłonowy ciągnie prąd z ako zamiast z alternatora.
Ako się rozładowuje do poziomu gdy nie może zapewnić wystarczającej iskry --> samochód staje :)