HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: bartek723 w 18 Styczeń 2015, 16:27:59
-
Proszę o pomoc samoczynnie wyłącza się ESP na dziurach i jak przyśpieszę na skręconych kołach. Czytałem o czujnikach skrętu czy to to?? gdzie tego szukać żeby np wymienić. Mam te auto 1,5 miesiąca i zaczyna mnie irytować.
I30 2008 1.6CRDI KMHDB51TP8U085853
-
Kiedyś czytałem, że problemem włączania się kontrolki "EPS OFF" może być czujnik stopu. Ale może niech ktoś bardziej obeznany się wypowie.
-
Bartek723 podjedz do ASO i po numerze vin sprawdź czy Twój egzemplarz był objęty akcją serwisową na ten nieszczęsny czujnik.
-
Cześć spróbuję podjechać do aso tylko czy to coś da? samochód 3 lata temu sprowadził poprzedni właściciel z Danii mogą niemieć historii serwisowej auta.
-
Jak nie chcesz jechać to tutaj https://service.hyundai-motor.com:444/euro5/login.tiles za 5EUR sprawdzisz sam.
Masz i30 czy Tucson ?
-
Mam Tucsona 2.0CRDI i nowy nabytek I30 jakoś w profilu nie mogę tego zmienić. Jeszcze KIA Picanto w benzynie :-)
[ Dodano: 2015-01-21, 08:59 ]
Dzięki za tą stronkę już chyba wszystko wiem pokazało to cos grzebali ale kolumny nie wymieniali chyba ?? :
TSB No. Date Model Group Type Language Subject Issue No Views
HRE13-41-P141-JMMCCMEN 2014-11-17 Brake System Recall English (REVISED) STOP LAMP SWITCH REPLACEMENT 31C017
HCE12-61-P081-FD 2013-03-24 Steering System Service Action English (REVISED) STEERING COLUMN UNIVERSAL JOINT BOLTS RETIGHTENING 20C071
HRE14-41-P012-ENFDFDeGKJMELMCNFTG 2014-11-17 Brake System Recall English (REVISED) STOP LAMP SWITCH REPLACEMENT 31C017
HCE12-61-P080-FD 2012-10-08 Steering System Service Action English HCE12-61-P080-FD REVISED SEE HCE12-61-P081-FD:STEERING COLUMN UNIVERSAL JOINT BOLTS RETIGHTENING 20C071
-
To żeś nagromadził tych koreańskich wynalazków :mrgreen:
Z tego co zamieściłeś to te dane były w dolnej tabelce z napisem TBS. Jeśli te dane nie pojawiły się w górnej tabelce "historyczne dane gwarancyjne" to znaczy że darmowe akcje serwisowe nie zostały wykonane i trzeba udać się do dowolnego ASO.
Przy napisie wyloguj jest wejście do profilu i tam jest coś takiego jak podpis. Tam możesz dopisać dane i30 i Kia i będą się wtedy wyświetlać w postach.
-
Miałem A4 B5 1.9TDI 98r AFN wnerwiały mnie awarie zawieszenia zamieniłem na I30 no trochę duuuża różnica w komforcie A4 lepsza skrzynia biegów i prowadzenie, Passata B3 1.8i 90r na Picanto, do kolekcji doszedł Tucson, zostały jeszcze dwa Passaty B3 1.9TD 92r i 2.0i 93r kombiaki ;-) Bardzo mi się spodobały auta koreańskie dobra cena i trwałe.
Więc mam podjechać do ASO i co oni mi to zrobią za darmo??? Bo tak trochę nie zrozumiałem.
-
A wracając do głównego wątku. To nie musi być u Ciebie ale lepiej sprawdź czy masz mocno przykręcone klemy akumulatora. Pod wpływem wstrząsów, jeśli nie są dokręcone mogą się rozłączać co powoduje skoki napięcia w instalacji (stany nieustalone reg. napięcia). Układ ESP jest na to bardzo wrażliwy.
-
Już wszystko wiem dzwoniłem do ASO jakieś dwie usterki usuną mi na swój koszt. Szczegóły mają mi przekazać na dniach telefonicznie. Dziękuję Tobie kosmos2011 bardzo za pomoc :mrgreen:
[ Dodano: 2015-01-22, 18:22 ]
A wracając do głównego wątku. To nie musi być u Ciebie ale lepiej sprawdź czy masz mocno przykręcone klemy akumulatora. Pod wpływem wstrząsów, jeśli nie są dokręcone mogą się rozłączać co powoduje skoki napięcia w instalacji (stany nieustalone reg. napięcia). Układ ESP jest na to bardzo wrażliwy.
Wiesz miałem błąd w kompie spadek napięcia, sprawdzę to dzięki. Stan regulatora nie jest mi znany masz może możliwość sprawdzenia jaki regulator u mnie siedzi??.
-
Nie zastanawiaj się w tej chwili nad samym regulatorem bo on w przypadku opisanym przeze mnie jest bogu ducha winien. Sprawdź po prostu klemy na akumulatorze :).
-
Dzięki sprawdzę. ;-) Siedzi u mnie jeszcze ori AKU ze znaczkami chińskimi i po tym błędzie zastanawiałem się nad wymianą bo wątpię żeby on był w miarę nowy auto ma 7 lat, ale odpala i jeździ więc na razie to olałem.
-
Tak, nagłe spadki napiecia nie wydaje się, że mogą być spowodowane regulatorem. Najpierw klemy, potem akumulator. A regulator hmmm, chyba dopiero po inspekcji instalacji.
-
Jutro przejrzę jeszcze błędy i zobaczę czy błąd się powtórzył. To ESP paliło się co chwila przez jeden dzień teraz od 3 dni nic się nie dzieje tylko przy przekręceniu kluczyka na ON zapalają się kontrolki ABS ESP i gasną , czasem gdy uruchamiam samochód na chwilę się zapalą i gasną po rozruchu tak ma być ??? Raz się tak dzieje raz nie.
-
Zawsze po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu zapalają się kontrolki ABS i ESP (i nie tylko), gasną to znaczy że system sprawdził że działają. Jeśli podczas rozruchu silnika zaświecają Ci się te kontrolki to znaczy, że masz słaby akumulator. Założę się, że zapalają Ci się przy niskich temperaturach i generalnie po dłuższym postoju. Nie jest to nic złego, ale to wina słabszego aku.
-
Dzięki czyli aku leci w śmietnik niedługo. Pozdrawiam
-
Uwaga. Słaby akumulator nie powinien być powodem tego typu zjawisk (chyba, że wewnętrz jest tak bardzo uszkodzony, że pojawiaja się zwarcia pomiędzy celami - fragmenty uszkodzinych płyt zwieraja inne - np. przy skrętach - siła odśrodkowa). Objaw nagłego obniżenia napięcia sugeruje jednak bardziej problem z instalacją: klemy, połączenie masy z obudową, styk w bezpiecznikach...). Ale faktycznie jeśli podczas rozruchu coś takiego się dzieje to może ten przypadek z uszkopdzonym akumulatorem :).
-
Temat zamykam problemem był czujnik pedału hamulca. Po wymianie objaw ustąpił.
-
Informacja dla piotrek8000
TSB HRE-14-41-P012
https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2F%2B4EOiOCD1ZG19KU2RzyAAMemP425uJYVk1U%2FwTK4Ot4%3D&name=HRE14-41-P012-ENFDFDeGKJMELMCNFTG.pdf&c=56afaa85a60f
Do wymiany włącznika światła stop w przypadku modelu FD diesla, M/T należy użyć włącznika 93810-3KRWAQQH
(http://images76.fotosik.pl/288/599e9661e59c3335.png)
(http://images76.fotosik.pl/288/8c3ec10ff8138c5e.png)
-
Koledzy ja mam samochód od marca i w sumie 2 razy podczas jazdy wyrzuciło mi ESP (odłączyło całkowicie wspomaganie) nastąpiło to po sobie po około 10tys. km. ( po pół roku)
stanąłem zgasiłem samochód odpaliłem i się naprawiło.
Przeglądałem całą instalacje (nic nie znalazłem ) Jak się nasili spróbuje wymienić ten czujnik. Jak by się to zaczęło notorycznie powtarzać.
Z góry dzięki dobry Temat!!
-
Po dacie produkcji 20090226 i numerze vin Twojego auta możesz udać się do ASO na darmową wymianę.
-
Cześć.
Mam problem z niedziałającymi światłami stopu.Wiowajcę już zlokalizowałem jest nim włącznik pod pedałem hamulca.
Czy ktoś może mi w łatwy sposób wytłumaczyć jak tego małego drania wymontować.
Z tego co widzę,to jest montowany na dwóch nakrętkach.
Pozdrawiam
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6645&highlight=esp
-
O tej akcji serwisiowej to wiem.W 2014r dostałem wezwanie aby to wymienić (niby wymienili).Dwa tygodnie temu znowu miałem problem ze stopem. Podjechałem do aso naprawili problem.I po 6 dniach(czyli wcziraj) znowu problem z tym włącznikiem.
Dzisiaj już kupiłem tą cześć (firmy vernet).
Udało mi się wypiąć kostkę i wpiąć tak na chwilę do nowego, światła stopu działają super.
Jak mam jeździć do aso tylko po to żeby nic nie robili, to wolę sam sobie wymienić.
Wymontowałem i zamontowałem ten "lepszy"
Ten oryginalny to dość dziwnie wygląda bo po bokach ma wgłębienia jakby ktoś się do niego dobierał jakimś "dłubadłem".
(http://images78.fotosik.pl/550/b8cfbc31d5f96abbmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b8cfbc31d5f96abb)
(http://images77.fotosik.pl/551/0913a6bc8f15e8d2med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0913a6bc8f15e8d2)
(http://images76.fotosik.pl/551/2ad0e0f47fa69526med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/2ad0e0f47fa69526)
(http://images75.fotosik.pl/550/e290c038e225e321med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e290c038e225e321)
(http://images77.fotosik.pl/551/5a93c10f5c52e380med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/5a93c10f5c52e380)
-
Pytanie czy to wina wyłącznika czy początek problemu z wiązką przewodu klapy bagażnika.
-
Na to pytanie już mogę odpowiedzieć.
Włącznik który zamontowałem działa i światła stopy znowu świecą.
Miernikiem sprawdziłem jak działa ten oryginalny włącznik i ten zamiennik który aktualnie zamontowałem.
Zauważyłem dość sporą rozbieżność w działaniu obydwu.
W zamienniku po wciśnięciu do końca światła stopu gasną. I w nim wystarczy żeby trochę ten bole się wysunął i światła stopu się zapalają.
Natomiast w oryginalnym po wciśnięciu do końca światła stop gasną. I tu wg.mnie jest usterka, żeby światła stop się zapiły ten bolec musi wysunąć sie Aż 3/4 swojej długości.
Czyli reasumując albo ten oryginalny włącznik zaczął się coś chrzanić albo został źle zamontowany w ASO.
No nic najważniejsze, że udało mi się naprawić światła.
-
I mnie dopadło znów....
Po dwóch latach od wymiany ASO, wyłącznik znów przestał działać.
Diagnoza w ASO trzeba kupić nowy. Koszt z montażem 80zł.
Kupiłem więc włoski zamiennik za 45zł.
nr części: 93810-2E000 - dwu pinowy --> I30 2008r. hatchback
Wymiana we własnym zakresie 15 minut :) - dlatego że mam grube paluchy :)
Dziękuje KOSMOS i pozdrawiam.
-
http://www.samar.pl/__/19/19.m/16/19.t/6/19.2a/76379/Hyundai---Samochody-Hyundai-do-poprawki.html
Witam. Mam do Was pytanie odnośnie akcji serwisowej wymiany tego wyłącznika. Znalazłem ten artykuł w sieci i w spisie jest nr VIN mojego samochodu. Na czym polega ta akcja ? Wystarczy, że podjadę do najbliższego serwisu ASO Hyundaia a oni mi ten wyłącznik wymienią za darmo ? Szczerz to nie wiem czy mnie ten problem dotyczy, gdyż tylnych świateł STOP nie widzę czy działają poprawnie czy nie. Ale może jednak warto by było skorzystać z tej akcji, zawsze to byłby już nowszy włącznik zamontowany).
-
Ja akurat byłem w ASO Łódź Hyundaia na co innego a sam doradca mi zaproponował że mi mogą wymienić bo mój numer VIN jest w liście tych którym powinno się wymienić więc tak zrobiłem. Podjedz do najbliższego ASO i zapytaj. Nigdy nie wiadomo kiedy coś odmówi posłuszeństwa ;)
-
Na miejscu Kolegi nie chwaliłbym się taką złota myślą: "nie wiem czy mnie ten problem dotyczy, gdyż tylnych świateł STOP nie widzę czy działają poprawnie czy nie"., ale nie do mnie należy ocena...
Przekonasz się pod skrzyżowaniem na światłach, jak Ci ktoś mniej uważny wjedzie w 4 litery. To będzie znaczyć, że jednak nie masz stopów.
Jedź do ASO, należy Ci się, a jak będą marudzić że teraz działa, to mów, że czasem przerywa. Skoro sam producent widzi problem i decyduje się na akcję serwisową, widocznie on występuje i może zaskoczyć w najmniej dogodnym momencie.
-
kevin.c - przegląd miałem robiony 2 m-ce temu, co jakiś czas sprawdzam sobie ogólnie czy wszystkie żarówki świecą (gdyż z przodu paliły mi się notorycznie), ale faktycznie - który z Was widzi co się z tyłu w danej chwili dzieje ? macie lusterka umieszczone poza tylną klapą bagażnika ? :) Ale rzeczywiście masz rację. Pojadę w sobotę do serwisu ASO z tym wydrukiem i będę się domagał jego wymiany. Życzę miłego dnia :)
-
Chłopie.. jedź i sprawdź.
Niezależnie czy jeszcze działają czy nie, wymień.
Wymiana GRATIS.
-
Oczywiście, że jedź. Co Ci zależy. Trochę czasu. Skoro jest Twój VIN na liście to wymiana/naprawa Ci się należy