HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: PawelAccent w 06 Styczeń 2010, 20:21:52

Tytuł: Swap silnika 1.3 12V --> 1.5 GT 16V
Wiadomość wysłana przez: PawelAccent w 06 Styczeń 2010, 20:21:52
Witam. czy wszystko podpasuje z osprzętu pod silnik 1.5GT 16V?
silnik niedługo itak musze zmienić więc zastanawiam się czy od razu nie wsadzić takiego, jeśli się nie da powędruje tam zwykłe 1.5 12V
Tytuł: Swap silnika 1.3 12V --> 1.5 GT 16V
Wiadomość wysłana przez: rufuz w 06 Styczeń 2010, 21:44:42
jakbyś zdecydował sie na ten swap to dawaj info na bieżąco co i jak. jestem ciekaw. Jakby ten 1.5 GT jeszcze zmodyfikować to mogło by wyjść niezłe autko ale w sumie to nawet z tym GT bez modów byłoby nieźle.
Tytuł: Swap silnika 1.3 12V --> 1.5 GT 16V
Wiadomość wysłana przez: PawelAccent w 06 Styczeń 2010, 22:37:41
http://www.allegro.pl/item860128199_hyundai_accent_gt_1_5_1_5_16v_97_silnik.html
tutaj jest, tylko musze znaleźć informacje czy bedzie wszystko pasować.
Przyjda cieplejsze dni to sie przeżuci bo moje 1.3 sporo oleju łyka...
Tytuł: Swap silnika 1.3 12V --> 1.5 GT 16V
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 07 Styczeń 2010, 00:29:50
Cytat: "PawelAccent"
musze znaleźć informacje czy bedzie wszystko pasować.

Witam. Zapewniam Cię, że nie będzie. Przygotuj się na wymianę ECU i jeszcze kilku rzeczy. Jeśli możesz, to bierz go razem ze skrzynią biegów. Pozdrawiam Igor.
Tytuł: Swap silnika 1.3 12V --> 1.5 GT 16V
Wiadomość wysłana przez: harabin w 07 Styczeń 2010, 04:20:30
Czy juz nie lepiej z S-coupe GT silnik wziąć.
Nie dość że moc większa to i moment obrotowy dzięki turbinie jest podniesiony dość konkretnie.

Accent GT to dalej silnik Alpha tylko że głowica jest DOHC


Ciekawi mnie za to jak by to wyglądało jakby w S-coupe GT założył głowicę od Accenta GT
Chyba miało by to szanse zagrać
Tytuł: Swap silnika 1.3 12V --> 1.5 GT 16V
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 07 Styczeń 2010, 09:20:56
Jeśli już to bierz całe auto bo zawsze czegoś brakuje.
Tytuł: Swap silnika 1.3 12V --> 1.5 GT 16V
Wiadomość wysłana przez: pjj w 10 Styczeń 2010, 12:46:10
Tak jak pisał Igoreczek, komputer na 100% inny, do tego inne przełożenie główne skrzyni i różne sprzęgła. Jeśli się nie mylę (nie sprawdzałem, obiło mi się o uszy); to 16V ma dwie sondy lambda, więc i pozostałe czujniki mogą się różnić. Krótkie porównanie: http://www.paul128.co.kr/paul/engine/hdgas-spec1.html

Czy silniki 1.3 i 1.5 mają łapy mocujące w tych samych miejscach? Jako ciekawostkę podam, że mój brat podmieniał kiedyś silnik w Suzuki Swift na drugi identyczny i pomimo iż była to ta sama jednostka, to musiał mocowania przerabiać, bo silnik wyprodukowany był pod wersje kanadyjską, a nie europejską...

Jeśli już planujesz zmianę, to pomyśl może rzeczywiście o uturbionej wersji od S-coupe.