HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: fireman w 30 Grudzień 2014, 13:21:44
-
Kupiłem Sonatę jakieś 3 miesiące temu.
Po wymianie oleju zaczęły się dziać dziwne rzeczy (rozrząd był wcześniej wymieniany)
Silnik zaczął nierówno pracować, tracił moc. Błędów żadnych nie było.
Wracając ze świąt zgasł mi i już nie dało się go odpalić.
Okazało się ze ścięło klin na wałku rozrządu.
Jakieś opiłki się nagromadziły.
Macie może pomysł co mogło być przyczyną?
Czy ktoś go czymś zalał wcześniej, że się teraz rozszczelnił.
Jest prawnie jakaś szansa żeby ta osoba co sprzedawała auto jakoś się do tego poczuła jak to jest jakaś wada ukryta?
Kolega rozbiera motor aż coś znajdzie.
-
Wałek zatarty?
-
Tak, wałek rozrządu przyspawał się do głowicy.
Masakra jak dziś to zobaczyłem.
Co mogło być przyczyną?
Głowica do wywalenie reszty kolega nie rozbierał.
Zastanawiam się czy w ogóle jest ens czy używany silnik kupić.
-
Brakło oleju na magistrali...
A kiedy ci się to stało? Jechałeś czy stałeś?
Zapalił się Alladyn?
I jaki olej zalałeś i jaki filtr?
W jakim stanie jest turbina? Może ona spowodowała podciśnienie na magistrali i wypompowała ci olej?
-
Stało się to w trakcie jazdy.
Alladyn się nie zapalił.
Olej SHELL HELIX ULTRA EXTRA ECT 4L Olej silnikowy syntetyczny 5W30 ACEA C3, A3/B3, A3/B4, zalecany do siln.z filtrem DPF
Filtry oryginalne.
Turbo nie było sprawdzane.
-
Sprawdź czy w IC (intercooler) masz sporą ilość oleju...
-
Kupiłem Sonatę jakieś 3 miesiące temu.
Jest prawnie jakaś szansa żeby ta osoba co sprzedawała auto jakoś się do tego poczuła jak to jest jakaś wada ukryta?
Jeżeli kupiłeś od osoby fizycznej to musiałbyś udowodnić, że sprzedający zataił wadę.
Jeżeli od firmy zajmującej się handlem samochodami to możesz skorzystać z "niezgodności towaru z umową" (a od 25 grudnia z rękojmi)
Sprzedawca (firma) odpowiada za wady nie krócej niż 1 rok od daty zakupu.
Ale jeżeli ten kolega co grzebie przy silniku nie prowadzi warsztatu to masz już pozamiatane
-
Rozrząd piszesz że był wymieniany wcześniej. A olej kto wymieniał ? Sprzedający, Ty czy może jakiś mechanik ????
Skoro po wymianie oleju zaczęły się problemy to tu bym szukał przyczyny. Czy w ogóle był prawidłowy poziom oleju w silniku ? Czy czujnik ciśnienia oleju w ogóle żyje/żył ?
Od tego trzeba było zacząć zanim cokolwiek zostało rozebrane i w tym momencie dopiero zacząć ewentualne działania ku odzyskaniu pieniążków za auto z wadą ukrytą.
Jeśli góra chodziła na sucho to raczej alladyn powinien świecić aż miło.
-
Rozrząd wymieniał mój zaufany mechanik.
Kilka lat tylko on mi serwisuje wozy.
Najlepsze jest to, że co osoba tyle jest teorii.
Jeden jest trop, że jak kupiłem od gościa samochód to na 10 tys km musiałem dolać 2 litry oleju. Niby nic takiego ale może coś już było nie tak.
Przez moment się zastanawiałem czy aby jakiegoś lipnego oleju nie kupiłem.
Ale olej tez ze sprawdzonego źródła , Inter Cars.
Na kompie nie było żadnych błędów...
-
Witam,
Po 40 minutach od wymiany oleju wraz z filtrem u mechanika doszło u mnie do zatarcia silnika (wałka rozrządu). Nie wierzę, ze stało się to przypadkowo. Czy możliwe jest, że został źle zamontowany filtr oleju co doprowadziło do nie odpowiedniego smarowania? Jak powinien wyglądać dobrze zamontowany filtr?
-
Czytałem kiedyś temat na jakimś forum, chyba BMW, że po wymianie płynów i filtrów silnik uległ uszkodzeniu. Tam nie doszli do sedna sprawy, ale w necie jest wiele o tym, np: http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/560/filtr-oleju-powodem-awarii.html
U Ciebie może być podobnie, możesz mieć słabe ciśnienie oleju, może coś nie pracować właściwie, np pompa oleju, może zły filtr kupiłeś.
Co do filtra, dobierasz odpowiedni, odkręcasz stary, wkręcasz nowy po spuszczeniu oleju/płukance i to tyle. Dawniej zalewało się filtr olejem przed montażem, ale nie mam pojęcia czy to był tylko taki nawyk czy faktycznie coś to dawało.
-
Jednak wcześniej (przed wymiana i przed awarią) wszystko działało jak należy bez najmniejszego zarzutu... W tym silniku na filtrze oleju są "tulejki" plastikowe, czy ich nie odpowiednie zamontowanie lub nie zamontowanie, może zahamować/utrudnić przepływ oleju?
-
Temat już istnieje funkcja szukaj także. Wystarczy wpisać "zatarty"
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4868&highlight=wa%BFna
-
Poczytaj temat, które mi wysłałeś. Jasno jest tam napisane iż dotyczy on silników 2.2 a nie 2.0. Nie rozwiązuje więc to kompletnie mojego problemu.
-
Temat już istnieje funkcja szukaj także. Wystarczy wpisać "zatarty"
Napisałem to żebyś użył funkcji szukaj znalazł ten temat http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6576&highlight=zatarty dopisał się do niego i wysłał PW do kolegi fireman (był dziś na forum) może napisze jakieś szczegóły ze Swojego przypadku.
http://epc.japancars.ru/h...WdlNTA9PQ%3D%3D
Podałem ten link żebyś zobaczył jak jest umiejscowiony filtr oleju i jego uszczelnienia.
http://hyundaiklub.pl/for...ghlight=wa%BFna
Tutaj wypowiadały się też osoby z autem z silnikiem D4EA w temacie zaworu przelewowego w pompie oleju.
-
Witam,
Przywracam moją sprawę. Zwróciłem się do ubezpieczalni mechanika wniosek o wypłatę odszkodowania z winy mechanika. Ubezpieczalnia wykonała opinię rzeczoznawcy na której dała decyzję odmowną. Przesyłam w załączniku opinię rzeczoznawcy i proszę abyście na nią spojrzeli i przekazali swoje uwagi. Ja uważam że ta ekspertyza jest oparta na domniemaniach i przesłankach a nie ma w niej żadnych dowodów.
Czy uważacie że element znajdujący się w filtrze jest jedynie elementem dodatkowym?
Ze względów bezpieczeństwa usunąłem dane osób i firm.
Link do ekspertyzy:
opinia.pdf (http://wyslijto.pl/plik/p2338j29uw)
-
niestety ale raczej opinia jest rzetelna. wymiana oleju nic tu by i tak nie pomogla. typowe w klekotach, po pewnym czasie siadają podkładki pod wtryskami, spaliny dostają się do komory i w połączeniu z olejem tworzą placki olejowe, które oblepiają smok pompy. efekt -> z czasem zatarcie silnika. niestety to dość częste. należy kontrolować czy nie ma spalin pod korkiem oleju, jeśli tak to wymienić podkładki pod wtryskami, przy wymianie oleju stosować zawsze płukankę do silnika i raz na 100tys zdjąć miskę i skontrolować smok lub zapodać kamerkę inspekcyjną przez otwór w misce.
silnik nie wykazuje objawów ponieważ ciśnienie przy czujniku jest na tyle duże, że próg zadziałania nie wykryje, ale niestety góra silnika jest już sucha.
-
Sek w tym, że 15 tys. km temu ( w marcu) wymieniany był olej wraz z rozrządem i wtedy zdejmowana i czyszczona była misa.
To że w silniku zbierają się brudy i syfy to normalne, w każdym używanym silniku się to będzie działo i jak się go nie będzie płukało to się zapcha.
Pytanie główne jest takie czy zatarcie silnika spowodowane było bezpośrednio nie założeniem tulejki na filtrze oleju. Kiedy trzymałem w ręku mocowanie wraz z filtrem i pokrywą zakręconą to filtr w środku wyrażnie "latał", na tej podstawie jestem skłonny stwierdzić, że jest to element mocujący a nie tak jak napisał rzeczoznawca,że jest to element dodatkowy.
-
Witam, kolego rafalrkc, ten brakujący element nie miał wpływu na niedostateczne smarowanie silnika. Kiedyś robiąc zmianę oleju w aucie KIA Ceed 2.0CRDi zauważyłem brak tego elementu. Zrobiłem zmianę, filtr założyłem nowy, sprawdziłem ciśnienie oleju i było wszystko ok. Samochód jeździ do dzisiaj i nie ma problemow z układem smarowania. Prawdopodobnie główna przyczyna zatarcia się silnika było niedostateczne smarowanie spowodowane zabrudzeniem filtra sitkowego osadami węglowymi. Osady powstają przez nieszczelność wtryskiwacza na podkładce i to jest głowa przyczyna unieruchomienia silnika. Jak kolega wtom wspomniał, należy przygladac się tym elementom.