HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Domin 2.5V6 w 23 Grudzień 2014, 09:46:58
-
Witam kolegów zaczne od poczatku auto na gazie cos troszke przymulało wiec postanowiłem wyczyscic przepływomierz i przepustnice.
Zrobiołem to jak bozia przykazała przepływomierz popryskałem spryem CRC a przepustnice ladnie wyczysciłem bezyna.
Załozyłem wszystko i po dłuzszej przejazdzce obroty zaczeły na biegu najpierw podskakiwac do 5-6 tys obrotów i schodzic strasznie szaleja na biegu, jałowym równiez jest najwpierw 1100 pózniej schodzi na 900 i znow na 1100.
Prosze was o pomoc z czym to moze byc zwiazane czasy wtrysków bezynowych sa zbyt ZA duze bo wynosza az 22ms ?? Wyglada w pewnych momentach tak jakby nie reagował na pedał gazu
[ Dodano: 2014-12-23, 09:48 ]
dodam jeszcze ze przed wyczyszczeniem nic takiego nie miało miejsca na benzynie na gazie przy starcie sie tylko krztusił
-
Witam
1.Spróbuj odłączyć akumulator na minutę, a potem odpal auto i zostaw na jałowym do rozgrzania do temperatury roboczej.
2. Kable i świece są w porządku?
Pozdrawiam
-
Klemy odłonczyłem juz wczoraj na 4 godz około kable swiece cewka sonda lambda wymienione zostały na nowe niedawno bo meczyłem sie z gazem a teraz doszły jeszzcze po wyczyszczeniu te obroty mocno falujace podczas jazdy, gdy jade pedał gazu trzymam w jednej pozycji obroty potrafia spadac do pewnego momentu i po dłuzszej chwili rosnac, dwa razy juz mi nawet zgasł podczas jazdy dodam ze czaly czas asb była w pozycji D ??
-
Witam ponownie
W takim razie to wygląda mi na:
1. Rozjechane mapy wtrysków
lub
2. Przestawiony rozrząd
Pozdrawiam
-
No ok ale powiedz mi od czego ten rozrzad by sie rozjechał ?? gazownik powiedzialo mi ze takie cos moze oznaczac przepływomierz rozje..ny lub koncząca sie pąpa paliwa przepływomierz sprawdzalem przeplyw produ jest i gdy go odłącze na chodzacym silniku silnik zaczyna jeszczze bardziej wariowac czyli chyba jest sprawny a co do pompy to niewiem.A propo tego rozrzadu to tak z godziny na godzine by sie nie rozjechał a co do rozjechanych wtrysków benzynowych to jak je ustawic ??lub sprawdzic??
[ Dodano: 2014-12-23, 11:27 ]
Koledzy a czy po czyszczeniu przepustnicy trzeba ja jakos skalibrowac ???
[ Dodano: 2014-12-23, 11:56 ]
koledzy i jeszzcze jedno czy ktos moze sie orientuje jak sprawdzic przepływomierz czy jest sprawny??
-
No więc tak:
1. Rozrząd się nie rozjeżdża, tylko mógł przeskoczyć o jeden ząbek i silnik wariuje
2. Mapy wtrysków mogły się rozjechać - to się czasem zdarza, zwłaszcza przy instalacjach gazowych. Trzeba wgrać od nowa soft do sterownika silnika.
Przyszło mi jeszcze do głowy jedno - sprawdź, czy silnik nie łapie lewego powietrza (wężyki, na drodze od filtra powietrza do dolotu, sprawdź odmę silnika, bo lubi się przytykać).
No i jeszcze istnieje ewentualność, że wraz z gazem silnik pobiera benzynę, czyli zawór odcinający szwankuje
Pozdrawiam
-
Problem raczej rozwiazany, wina był zle ustawiony czujnik polożenia klapki w przepustnicy pod krokowym,tam jest regulacja lekka na śrubkach by klapka w przepustnicy sie dokładnie domykala. Na wolnych obrotach napewno pomoglo przy dłuższej jezdzie żwawszej jutro bede wiedział jak sie dobrze nagrzeje.
[ Dodano: 2014-12-23, 15:57 ]
I jeszcze jedno na gazie gdy przelancza sie w ASB z R na D lub na odwrót sie biegi auto czesto gaśnie ale to juz chyba zalezy od ustawien gazu . Na Pb wszystko gra jak na krótsza szybką przejazdzke.
-
Witam wieczorową porą :)
Czyli jednak łapał lewe powietrze przez niedomykającą się przepustnicę :).
Dobrze, że to tylko tyle...
Pozdrawiam
-
No mam taka nadzieje jutro jeszcze wybadam dokladniej sprawe a powiedz mi, moze wiesz co moze byc przyczyną za duzych czasow wtrysków benzynowych ?? przy 5-6 rps jest 20-22ms to znacznie zaduzo??
-
Witam
Niestety nie wiem jakie powinny być prawidłowe czasy wtrysków :(. Łatwo się domyślić, że bez diagnostyki komputerowej niewiele tu się zdziała, bo tymi czasami steruje sterownik silnika m.in na podstawie danych z sondy lambda....
Na tej podstawie sugerowałem rozjechane mapy wtrysków.
Pozdrawiam
-
Długie czasy wtrysku benzyny mogą świadczyć o zbyt ubogiej mieszance, lub też koniec żywota lambdy. Czym obserwowałeś czasy wtrysku?