HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: mkonieczny w 10 Grudzień 2014, 17:45:55

Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: mkonieczny w 10 Grudzień 2014, 17:45:55
Witam,
W moim i30 1,6 115HP pękła głowica (200 000km).
Zastanawiam się czy nie skorzystać z  "okazji" i  "zrobić" rozrząd.
Niby łańcuszek  się nie wymienia (w ogóle?).
Macie jakieś doświadczenia -przemyślenia w tej sprawie?
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: gto.ferrari.599 w 10 Grudzień 2014, 23:59:29
Proponuję: Wymień, jeżeli chcesz jeszcze pewnie pojeździć ... Ale jak nie wymienisz to też nic nie powinno się stać...
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 11 Grudzień 2014, 00:09:22
Tylko to musi być łańcuch do diesla.

http://www.sklep-kia.pl/lancuch-rozrzadu-carens-iv-ceed-ii-cerato-optimamagentis-iv-picanto-ii-rio-iii-iv-soul-sportage-iv-venga-accent-mc-p-2464.html
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: joko w 24 Grudzień 2014, 14:50:45
Jak możesz to chyba lepiej zrobić niż czekać, aż zaczną się problemy.
Tytuł: Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: dexth w 27 Grudzień 2014, 18:50:00
Jeżdżę sobie moim i30CW crdi 1.6  66 KW z 2010 roku. Przejechałem 89 000 km i przymierzam się finansowo do wymiany paska rozrządu, a tu się dowiaduje, że diesle mają łańcuszek. Gdzie to można sprawdzić?
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: gordoon w 02 Styczeń 2015, 07:39:31
Nie wiem czy mam rację, ale wydaje mi się, że wszystkie silniki CRDi będą mieć łańcuch.  Ja mam accenta 1.5 CRDi i też mam łańcuch.

Łańcuch wytrzyma pewnie z 300 tys. No chyba, że naciągnie się i zacznie ocierać :D Oby nie przeskoczył o ząbek bo wtedy KATASTROFA :D

Co 60 tys, chyba sprawdza się.  kosmos2011 jak mówię źle to poucz mnie :P

Tak z innej beczki : Coś mi się obiło o uszy, że podobno niektóre Ople mają łańcuch rozrządu i zabezpieczenie przed uszkodzeniem silnika gdy coś się stanie z łańcuchem.
Tytuł: Re: Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 02 Styczeń 2015, 20:04:47
Cytat: "dexth"
Gdzie to można sprawdzić?


Tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/ po wpisaniu vin.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 03 Luty 2016, 22:34:52
Pierwszy raz mam samochód z łańcuchem czy w 1.4 100KM 2012 rozrząd się wymienia profilaktycznie przy jakimś przebiegu czy spokojnie jezdzić i sobie głowy nie zawracać rozrządem
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 03 Luty 2016, 22:46:38
Różna rzeczy mogą się zdarzyć.

https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2Fz1M3VIgPJTxiNBCyDXGKbp5davgwril%2BKfxa%2BsOe710%3D&archive-path=%2F%2FHSR15-12-P230_%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0_1.jpg&name=HSR15-12-P230.rar%2F%2FHSR15-12-P230_%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0_1.jpg&c=56b273db6b9f

https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2Fz1M3VIgPJTxiNBCyDXGKbp5davgwril%2BKfxa%2BsOe710%3D&archive-path=%2F%2FHSR15-12-P230_%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0_2.jpg&name=HSR15-12-P230.rar%2F%2FHSR15-12-P230_%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0_2.jpg&c=56b273a111c5
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 03 Luty 2016, 22:51:34
Mam nadzieja że nie będzie tak jak z vw i się za szybko nie rościągnie
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 03 Luty 2016, 22:59:25
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=7213&hilit=%C5%82a%C5%84cuch

1:10

Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: karol0773 w 11 Luty 2016, 23:22:52
Ja wyciągnąłem łańcuszek po przebiegu 140 tyś i jest w stanie idealnym więc spokojnie go puściłem na aukcję, tylko pytanie po co go wymieniać? Jak się rozciągnie to dopiero, bo i tak szkód nie narobi no chyba,że się zblokuje to ślizgi i napinacz w cholerę pójdą :)
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: rymar71 w 12 Czerwiec 2016, 16:38:44
Mi ostatnio trochę hałasuje silnik. Np przy 2100 obr. trudno do opisania dźwięk, jakby pracowały zawory diesla. Bardziej go słychać na zewnątrz. W kabinie mniej. Przy odpaleniu,gdy obroty spadają,również taki podobny dźwięk towarzyszy. Nie wiem,czy to rozrząd,zawory,czy wtryski. Mieliście jakiś hałas od łańcucha rozrządu?
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: adrianc90 w 13 Czerwiec 2016, 11:07:17
@rymar71

Mam to samo w swoim dieselu tylko przy obrotach 1500-1700 podczas przyspieszania i jak schodzi z obrotów, jak dodam gazu na luzie. To jest metaliczny dźwięk podobny do klekotania zaworów. Niedługo będę zmieniał olej i jeśli problem nie ustąpi to zamierzam się tym zająć. Mam zamiar też kupić filt manna, bo kiedyś w starym aucie miałem jaja z ciśnieniem oleju przez głupi filtr.

Trzeba byłoby chyba zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju, bo to tak słychać jakby na niższych obrotach było zbyt niskie ciśnienie i olej zbyt późno dochodzi do górnej części silnika.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: rymar71 w 16 Czerwiec 2016, 23:16:48
Macie doświadczenie z firmą DOKUJI oferującą pełne zestawy rozrządu. Co to za jakość ?
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: adrianc90 w 17 Czerwiec 2016, 10:48:23
@rymar

Tak, śmieć.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: rymar71 w 17 Czerwiec 2016, 16:23:27
Dzięki,już miałem wyłożyć peeleny.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 17 Czerwiec 2016, 17:35:05
Cytat: "rymar71"
DOKUJI oferującą pełne zestawy rozrządu.


Masz jakiś symbol lub link do tego zestawu?
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: rymar71 w 17 Czerwiec 2016, 18:01:06
To jest link do diesla:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5733138682
Do benzyny będzie pod koniec przyszłego tygodnia.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 17 Czerwiec 2016, 18:10:21
Pewnie to będzie to http://sklep.hipol.pl/477492,produkt,ROZRZAD_KPLHYUG4FC.aspx czyli oryginał http://www.hipol.pl/index.php/aktualnoci/nowoci/237-nowo-je0070-komplet-rozrzdu-g4fc-hyundai-i30-kia-ceed
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: rymar71 w 23 Czerwiec 2016, 08:20:05
Czy przy wymianie rozrządu muszę zmienić tylko jedną uszczelkę? Czy pod deklem osłaniającym zestaw rozrządu też jest jakieś uszczelnienie do wymiany?
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 24 Czerwiec 2016, 21:50:25
Jest klej.

(http://images78.fotosik.pl/703/f5e68375a4a038c1.png)

Uszczelki pokrywy zaworów i świec 22441-2B002

http://www.sklep-kia.pl/uszczelka-pokrywy-zaworow-ceed-i-ii-iii-rio-iv-soul-i-venga-elantra-ii-i20-i-ii-i30-i-ii-ix20getz-p-3451.html
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Monty w 29 Sierpień 2016, 23:14:57
I mnie dopadła awaria rozrządu. Stukało kłapało grzechotało, w końcu nie wytrzymałem i pojechałem do serwisu aby zdjęli pokrywę zaworów. Łańcuch wyciągnięty, napinacz .... Ogólnie rozrząd do wymiany. I mam parę pytań.
Cytat: "kosmos2011"
Źródło: http://elantra-club.ru/forum/forumdisplay.php?f=106&order=desc

Łańcuch rozrządu

https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2Fz1M3VIgPJTxiNBCyDXGKbp5davgwril%2BKfxa%2BsOe710%3D&name=HSR15-12-P230.rar&c=55e4bf0c9b41


https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2FFZh7kGjIbZqBbZNwDKILWNiue6%2BGNJouZco7h%2FZOOUs%3D&name=HGR13-12-P120-GDJC.rar&c=55b15e3141c2


Mój I30 to wersja czeska z końca 2009 r. Zamówiłem już części, ale widzę że dla silnika po styczniu 2013 wprowadzono wiele zmian. Czy można by skorzystać ze zmodyfikowanych części czy pozostać jedynie przy zmodyfikowanym łańcuchu?
I jeszcze jedno pytanie. Czy przy okazji wymiany łańcucha, napinacza, ślizgów warto wymienić koło zmiennych faz rozrządu? Czy zdemontować je, a jak nie ma śladów zużycia to zamontować ponownie?
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 30 Sierpień 2016, 18:59:46
Oprócz łańcucha zmiany dokonano również w innych częściach rozrządu. Jeśli kupiłeś łańcuch 24321-2B200 to wg poniższej tabeli (trzecia kolumna numery wg starej konstrukcji, czwarta kolumna numery części po modyfikacji) wymieniasz też pozostałe części po modyfikacji.

(http://images77.fotosik.pl/855/c03f490c07a35506.png)
(http://images76.fotosik.pl/856/4da18917ab46d40f.png)
(http://images75.fotosik.pl/854/a5553a75ce1bf9fd.png)

Po wpisaniu tutaj vin http://epc.japancars.ru/hyundai/ i dojściu do http://epc.japancars.ru/hyundai/#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 można odczytać numer częsci w danym aucie po kliknięciu na numer przy części na rysunku.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: ravpraca w 03 Październik 2016, 17:20:54
Witam,

Bardzo proszę o poradę.

Jestem właścicielem i30. Zakupiony został przez nas w polskim salonie.

Przebieg jaki ma auto w chwili obecnej to 113kkm. Prawie cały ten przebieg to spokojna trasa.

Kilka dni temu została sprawdzona kompresja. Na każdym cylindrze jest 12,5 Bara.

Zostały też sprawdzone luzy zaworowe. Na każdym zaworze są takie jak powinny być.

Auto jest od nowości regularnie serwisowane i jeździ na oleju Shell 5W40.

Niepokoi mnie jednak praca silnika:



Przy dodawaniu gazu słychać nieprzyjemny dźwięk np. 13-14 sek filmu czy 24 sek filmu.

Ten dźwięk wyraźnie słychać też w kabinie auta.

Po zdjęciu pokrywy łańcuch rozrządu (bo to on moim zdaniem hałasuje) wygląda tak:



Po obracaniu wałem w pewnym momencie staje się luźny jak widać na filmie.

Po kolejnym ruchu kluczem jest napięty a po przekręceniu ponownie staje się luźny i tak w kółko...

Ten luz łańcucha uchwyciłem na filmie.

Pytań jak to zobaczyłem to mam wiele:

1. Czy ten brak napięcia łańcucha wynika z braku ciśnienie oleju czy jednak muszę jak najszybciej wymienić rozrząd?

Jeśli to rozrząd to które konkretnie części rozrządu zakupić?

Czy koło zmiennych faz również - jak sprawdzić czy działa poprawnie?

2. Wiem, że konstrukcję rozrządu zmieniono chyba w 2011r - czy kupić elementy przed zmianą tego typu jakie są w silniku?

Czy jednak kupić poprawiny zestaw? Jeśli ten drugi przypadek to jakie elementy trzeba wtedy koniecznie wymienić - łańcuch, napinacz, ślizgi

ale czy wszystkie koła zębate tez?


Auto jest już po gwarancji i naprawę muszę wykonać we własnym zakresie.

Bardzo dziękuję za odpowiedzi!

Pozdrawiam,

RP
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 03 Październik 2016, 20:07:18
Czytaj cały temat, a w szczególności post#26.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: ravpraca w 03 Październik 2016, 22:14:52
@kosmos
Temat z uwagą przeczytałem - jak i inne tematy dotyczące rozrządu.
Forum często przeglądałem wcześniej - nie będąc zarejestrowanym.

Napisz proszę co byś Ty zrobił w moim przypadku (takie odgłosy pracy silnika i raz luźnu łańcuch raz nie). Z tego co widzę to by wymienić łańcuch na zmodyfikowany trzeba wymienić wszystko co podałeś w poście #26 łącznie z obudową aluminiową...?

Jeśli zostaną stare koła i kupię nowy nie modyfikowany łańcuch to czy ślizgi i napinacz mogą być zamontowane, te po modyfikacji?

Wybacz, że tak dopytuję, ale nie chciałbym popełnić jakiegoś głupiego błędu.

@Monty - w jakis posób została przeprowadzona naprawa w Twoim aucie?
Co wymieniłeś i jakie dałeś częsci?

Pozdrawiam i dziękuję,
RP
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Monty w 03 Październik 2016, 22:24:55
Rozciągnięcie łańcucha zaczyna być nagminne w silnikach benzynowych hyundai/kia.
Ja wymieniłem łańcuch, napinacz, 2 prowadnice. Mechanik uznał, że koła zębate oraz "wariator" są ok. Dodatkowo - jakieś simeringi, uszczelka pompy wody, silikon uszczelniający pokrywę rozrządu, uszczelka pokrywy zaworów, olej, filtr oleju i jeszcze obudowa pompy oleju - tłoczek w niej ciężko chodził (lekko wytarty). Mój 1.4 jest z 2009 r., więc założono jedynie zmodyfikowany łańcuch. Większe modyfikacje jak się wydaje (post 26) są dla silników benzynowych od 2013 r.
W Twoim przypadku chyba nie ma co czekać z wymianą rozrządu. Łańcuch się raczej nie zerwie, ale jak przeskoczy to bez remontu się nie obejdzie. A co do pracy silnika - po wymianie jakby ciszej pracuje, ale dalej w kabinie słychać terkotanie/stukanie/grzechotanie na zimnym.
Tutaj relacja demontaż wariatora (http://ceed.org.ua/forum/47-13806-1)
Jeżeli dysponujesz stetoskopem (albo Twój mechanik), to osłuchaj listwę wtryskową i wtryskiwacze, łapę sprzęgła i silnik, tłumik, katalizator oraz skrzynię biegów od dołu (szczególnie w miejscu gdzie jest sprzęgło) i podziel się wnioskami.
A co do części to kup Mobisa poza ASO. Jest kilka sensownych sklepów internetowych w Polsce, choć obudowy pompy oleju nie mieli - kupiłem w ASO. Pozostaje jeszcze Koraps.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: ravpraca w 03 Październik 2016, 22:57:00
Monty - bardzo dziękuję za odpowiedź!

Jeśli jednak dałeś zmodyfikowany łańcuch to musiałbyś wymienić wszystkie koła bo są inne.
Wspomina o tym Kosmos choć podaje nr łańcucha: 24321-2B200 i nie wiem czy nie mówi tutaj o 24321-2B620

A tak z ciekawości - jaki przebieg miało Twoje auto?
O nasze auto dbamy i chuchamy a tutaj taka niespodzianka.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Monty w 03 Październik 2016, 23:13:10
Mechanik (ASO KIA) nie zmieniał kół, jedynie łańcuch. Spójrz:łańcuch (https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2Fz1M3VIgPJTxiNBCyDXGKbp5davgwril%2BKfxa%2BsOe710%3D&name=HSR15-12-P230.rar&c=57f2c6f82d8b)
Ale Twoja decyzja. Moim zdaniem autom z 2009 r. wystarczy zmodyfikowany łańcuch. Auta powyżej 2013 dotyczy więcej modyfikacji.
Dopilnuj demontażu i sprawdzenia koła zmiennych faz rozrządu (wariatora), czy nie wykazuje zużycia. Jak widać w moim poprzednim poście jest demontowalne. Bo za nowe to od 500 zł do 1000 zł (ASO).
Ale tak jak pisałem poprzednio: w związku z pracą silnika sprawdź stetoskopem wskazane przeze mnie miejsca.

[ Dodano: 2016-10-03, 23:15 ]
Cytat: "ravpraca"

A tak z ciekawości - jaki przebieg miało Twoje auto?
O nasze auto dbamy i chuchamy a tutaj taka niespodzianka.


86 tys.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: ravpraca w 03 Październik 2016, 23:43:26
Bardzo dziękuję raz jeszcze - stawiam piwo  ;-)

Silnik był osłuchiwany (bez stetoskopu) i jedyne niepokojące dźwieki to z rozrządu dochodzą.

Będę chciał zrobić tak jak u Ciebie:
wymiana łańcucha, napinacza, ślizgów oraz sprawdzenie wariatora o którym wspomniałeś.
Nr łańcucha jaki mam kupić a który jest zmodyfikowany i pasuje do rozrządu z 2009r to: 24321-2B200
A nr ślizgów i napinacza jakie mam zakpić to numery z kolumny trzeciej w #26
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Monty w 03 Październik 2016, 23:58:04
U mnie było tak:
251242B000 - uszczelka pompy wody
244312B000 - prowadnica 1
244202B000 - prowadnica 2
2441025001 - napinacz
243212B200 - łańcuch
224412B002 - uszczelka pokrywy zaworów
214212B030 - simmering przód
silikon - nie wiem jaki
i obudowa pompy oleju, gdzieś miałem numer....

Tylko Twój silnik jest 1.6 G4FC, więc zweryfikuj czy na pewno te numery.

[ Dodano: 2016-10-04, 00:04 ]
Cytat: "ravpraca"
Silnik był osłuchiwany (bez stetoskopu) i jedyne niepokojące dźwięki to z rozrządu dochodzą.


Polecam osłuchać stetoskopem (25 zł), usłyszysz jak pracują wtryskiwacze (albo jak rezonują wtryskiwacze) i czy w innych miejscach coś nie hałasuje.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: ravpraca w 04 Październik 2016, 15:25:40
Stetoskop zgodnie z Twoją radą zakupiłem. Jak przyjdzie to osłucham dokładniej.

Co do sprawdzenia wariatora w linku który podesłałeś.
Wydaje mi się, że autor tylko rozebrał i wyczyścił ten wariator.
Nie wymienił uszczelnień ani blaszek dociskowych.
Nie wiem też co mogło by się w nim popsuć. Znalazłem wątek na stronie Ceed'a
(na którym też są Twoje odpowiedzi) gdzie jest wspomniane, że kanały olejowe w wariatorze mogą sie zatkać i to mogło być przyczyną hałasu.
Nie za bardzo chce mi się w to wierzyć. Czy autor nie zmieniał , nie szlifował czegoś w tym wariatorze?
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Monty w 04 Październik 2016, 22:30:22
Wygląda na to, że kolega z Ukrainy rozebrał i przeczyścił wariator. Mnie mechanik powiedział, że wariator jest ok. Zaufałem mu. Ale jak masz możliwość zlecić rozebranie tego ustrojstwa to będziesz miał pewność, że nic nie jest zużyte i olej dostaje się do wszystkich zakamarków.
I jest jeszcze jedna rzecz. Zwie się to zawór olejowy zmiennych faz rozrządu - nr kat. 243552B6000. Niech Ci mechanik/elektryk to sprawdzi, czy nie jest źródłem hałasu. I daj znać co stwierdził, a najlepiej wrzuć jakiś filmik na yt z oględzin tych części.

[ Dodano: 2016-10-17, 21:32 ]
A tutaj ciekawy przypadek kolegi gabor76
"obrócona podkładka dystansowa na środkowym łożysku ślizgowym" (http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4489&postdays=0&postorder=asc&start=30)

ravpraca...jak Twoje auto?
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: ravpraca w 21 Październik 2016, 13:45:08
Cześć Monty,
Kompletuję części i będzie tak jak u Ciebie :-)

W przypadku silnika G4FC z 2009r musimy zakupić:

244312B000 - prowadnica 1
244202B000 - prowadnica 2
2441025001 - napinacz
243212B200 - łańcuch
214212B030 - uszczelniacz wału
251242B000 - uszczelka pompy wody
224412B002 - uszczelka pokrywy zaworów

Należy także wymienić olej i filtr oraz posiadać płyn chłodniczy na dolewkę.

Chciałbym dodać, że post #26 który kolega kosmos2011 polecał mi przeczytać zawiera błąd.
Konsultowałem się z serwisem Hyundai i do poprawionego łańcucha 24321-2B200 stosuje się tylko części
"wcześniejsze"  (niezmodyfikowane) z kolumny nr3.

Monty - wspominałeś powyżej o wymianie obudowy pompy oleju. Mógłbyś napisać o jaki element chodzi?
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 21 Październik 2016, 19:35:00
Tabelki z postu#26 dotyczą modelu GD.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Monty w 21 Październik 2016, 22:55:47
Czołem
Obudowa pompy oleju - 261202B000
W tej obudowie pracuje "tłoczek", który był u mnie przytarty (nie pracował lekko). Mechanik zalecił wymianę. W sklepach internetowych specjalizujących się w hyundai/kia raczej nie do zdobycia, bo jak mi powiedział sprzedawca towar niechodliwy. Ja kupiłem w ASO kia. I ciekawostka - okazał się odrobinę tańszy niż w ASO hyundai. Ale to chyba standard, że w kia ceny tych samych części są niższe.
Możesz jeszcze spróbować Koraps...z tego co widzę 6,4 USD + koszty przesyłki (normalnie czasami mają śmiesznie niskie ceny w porównaniu do ASO). Ale trzeba trochę poczekać na dostawę.
A swoja drogą, to gdybyśmy mieli kia ceed to pewnie załapalibyśmy się na wymianę w ramach gwarancji :)
Nawet się zastanawiałem czy nie napisać do HMP w tej sprawie (do wiadomości UOKIK). Rozciągniecie łańcucha przy tak niskim przebiegu to jakiś dramat. W dodatku HMP wie o problemie, skoro przygotowali manual dla ASO.
A co zdecydowałeś odnośnie wariatora i zaworu olejowego zmiennych faz rozrządu?

A innym użytkownikom i30, których przebieg zbliża się albo przekroczył 100 tys. km, polecam (jeżeli gwarancja jeszcze się nie skończyła) dręczyć ASO w sprawie sprawdzenia łańcucha i napinacza rozrządu.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: ravpraca w 22 Październik 2016, 01:58:34
Cytat: "kosmos2011"
Tabelki z postu#26 dotyczą modelu GD.


Nieprawda - dotyczą silnika 1,4 i 1,6 benzyna.
I jak wspomniałem wcześniej - błednie w tym poście napisałeś, jakie elementy stosuje się do poprawionego łańcucha 24321-2B200.

Do tego poprawionego łańcucha 24321-2B200 stosuje się tylko części  "wcześniejsze" (niezmodyfikowane) z kolumny nr3.
Taką wiedzę mam z ASO Hyundai.


Witaj Monty,
Bardzo dziękuję za informację. Ale zaczynam sie bać jeśli tłoczek pompy oleju zacierał się u Ciebie po takim niewielkim przebiegu...
Z wariatorem chciałby postąpić tak jak na filmie który podesłałeś.
Jest tylko problem skąd wziąć taki klucz pięcioramienny...?

ASO niestety temat olewa, chociaż również myślałem aby zgłosić na piśmie ten problem z silnikiem.
Postąpiłem tak z zawieszeniem (darło po bokach przednie opony i tył auta był trochę niżej niż przód) to auto zabrali lawetą na 1 miesiąc - ale temat poprawili. Komplet nowych opon też dostałem.

Pozdrawiam,
R
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Monty w 22 Październik 2016, 19:02:17
Cytat: "ravpraca"
Ale zaczynam sie bać jeśli tłoczek pompy oleju zacierał się u Ciebie po takim niewielkim przebiegu...

Nie wyglądało to aż tak źle...może u Ciebie nie będzie z tym problemu.


Cytat: "ravpraca"
Jest tylko problem skąd wziąć taki klucz pięcioramienny...?

Sam zmieniasz rozrząd?


Cytat: "ravpraca"
Postąpiłem tak z zawieszeniem (darło po bokach przednie opony i tył auta był trochę niżej niż przód) to auto zabrali lawetą na 1 miesiąc - ale temat poprawili. Komplet nowych opon też dostałem.

I co wymienili? Bo przez miesiac to można całe zawieszenie kilka razy... :)
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: ravpraca w 22 Październik 2016, 22:36:25
Co do ostatniego akapitu napisałem na PW.

Chciałbym zrobić rozrząd porządnie i mam tylko dwie opcje: ASO Hyundai lub samemu.
Rozmawiałem z tutejszym mechanikiem ale on kocha diesle i VW.
Szukam manuala gdzie podane są min. wartości Nm z jakimi trzeba wszytsko poskładać.
Czy orientujesz się może gdzie taką instrukcjie można dostać?
Najlepiej po angielsku bo rosyjski już niestety zapomniałem...
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Monty w 22 Październik 2016, 23:35:41
Lubię majsterkować...ale rozrządu nie podjąłem się sam wymienić. Ale proszę, kiedyś znalazłem coś takiego na elektroda.pl (zobacz ostatni post w wątku):
link (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2907996.html)
Powodzenia :)
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: ravpraca w 23 Październik 2016, 22:14:12
Dziękuję, bardzo się przyda :-)
Tytuł: Hyundai i30, benzyna , 1,4, 108 km, rocznik 2010, zepsuty s
Wiadomość wysłana przez: minosotores w 30 Grudzień 2016, 12:57:01
Witam

Kupiłem autko w kwietniu 2016 sprowadzone do Polski z Niemiec.

Dwa dni przed wigilią prezent. Auto nie odpala. Początkowo chodziło tylko ale na wysokich obrotach. Jak zdejmowalem nogę z gazu to gasł. I tak kilka razy. Aż w końcu w ogóle nie odpala. Tylko rozrusznik się kręci. Zapłonu nie ma.

Autko odstawiłem do warsztatu. Na dzień dobry mechanik mówi, że na pewno brak jest ciśnienia sprężania na cylindrach. I bardzo możliwe, że coś nie tak z łańcuchem rozrządu.

1) Mechanik zdiagnozował na komputerze, że rzeczywiście błędy wyskakują związane z łańcuchem. - przy tym nie byłem i nie widziałem
2) Sprawdził, że brakuje ciśnienia na cylindrach. - przy tym nie byłem i nie widziałem
3) Rozebrał silnik. Pokazał mi dość luźny łańcuch rozrządu. Zgodziłem sie na jego wymianę

Genralnie koszta są takie : 1200 zł za łańcuch rozrządu, 1150 za koło zębate do rozrządu (niby koło też serwis zaleca wymienić),  i do tego dochodza jeszcze pare drobnych innych części, w sumie na razie koszt części to 2600 zł

4) Dzień później przyjeżdżam do mechanika. Zaprosił mnie i pokazał tłoki. Masakra.. Widziałem tłoki, no zarąbane , poryte. Poryte jakby je ktoś wiertarką dziabał. Mechanik sam zdziwiony od czego to moze być. W ogóle od tłoków drobinki metalu sie poprzylepiały do szczelin w cylindrze. Kurcze, masakra jakaś. Widział z Was ktoś coś tekiego ? I od czego to mozę być ?
Mechanik twierdzi, że widział cos podobnego ale mniej zniszczone tłoki jak ktoś jeździł na ad blue.
Ad blue powoduje większą temperaturę spalania.

Generalnie mechanik twierdzi, że silnik musiał być przez kogoś otwierany bo silikon uszczelniający silnik jest niedbale nałożony. Jak silnik z fabryki zjeżdża to nie ma czegoś takiego. A tutaj widać ewidentnie, że ktoś się babrał z tym silikonem bo na prowadnice rozrządu miejscami były poparane tym silikonem.

Wymiana silnika mi sie nie opłaca juz w tym momencie. W sumie to nawet nie wiem czy silnik fabrycznie nowy można gdzieś dostać. Mechanik mówi, że dostępne są tylko silniki używane z gwarancją rozruchu. Ale odradza mi. Bo taki silnik używany to na własną odpowieddzialność mogę sobie kupić. Ale wiadomo co tam w takim silniku? Lepiej wymienić te wszystkie zniszczone części. W sumie już i tak za łańcuch rozrządu i koło żebate musze zapłacić.

Koniec końców zgodziłem się na naprawę tego silnika.

Koszt części wychodzi około 5000 zł i robocizna 2000 zł. Porażka.

Nie wiem czy to drogo czy nie ale tak różnie z tymi częściami bywa. Czasem mechanicy narzuty sobie robią na te części. W sumie tam dużo do wymiany, łańcuh rozrzadu , koło zębate do rozrządu, tłoki , panewki, zawory, głowica itd.

Jestem u tego mechanika po raz pierwszy. Poszedłem do niego bo przyjął mnie w niewygodnym miedzyświątecznym terminie i ma dobrą opinię. Nie zarzucam nikomu nieuczciwości. Po prostu nie znam się na tym, i trudno mi orzec czy to takie duże koszta.

Czy ktoś z Was może mi coś doradzić ?

Z góry dzięki za wszelkie porady.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: adrianc90 w 30 Grudzień 2016, 14:22:39
Przykra sprawa, współczuję ci. Niestety takie niespodzianki niedługo po zakupie czasem się zdarzają. Skoro jest niechlujnie nałożony silikon to znaczy, że pewnie ktoś to wcześniej naprawiał na lipę i teraz są tego efekty. Jeśli chodzi o te części, które musisz wymienić to zdaj sobie sprawę, że to nie są klocki hamulcowe, czy filtr powietrza dostępne w każdym sklepie "U Henia", tylko rzeczy, które często można dostać tylko oryginalne. Jeśli robią zamienniki to w małych ilościach i dużo zależy od tego jakie mechanik ma dojścia, ale przejdźmy do rzeczy.

Zestaw rozrządu z 1 kołem - nie powinno być więcej niż 800 zł (cena dla mechanika)
Koło rozrządu, jak rozumiem patrząc na cenę chodzi o wariator - znalazłem na ebayu za 650 zł, jeśli jest niedostępne to w jednej hurtowni mają za 1150 zł dla detalisty. Wiadomo, że mechanik detalistą nie jest i ma swoje rabaty.
Tłoki - nie znalazłem dostępnych, więc pewnie tylko z serwisu mogą być ściągnięte i tam mogą kosztować drożej. Normalnie cena 1 tłoka w hurtowni to koszt ok. 100 zł.
Panewki - 200 zł (cena dla mechanika)
Głowica - średnia cena na allegro to 1000 zł. Rozumiesz, że kupno nowej głowicy graniczy z finansowym absurdem. Poza serwisem nie jest raczej dostępna, a ten sprzedaje każdą część oddzielnie, czyli obudowę, wałki, zawory itp.
Do tego śruby głowicy, komplet uszczelek, olej, filtry dajmy na to 700 zł

Więc moim zdaniem jeśli mechanik jest ogarnięty i umie szukać to z 1000 zł przytuli jeszcze na częściach, jeśli nie, bo jest leniwy, albo nie ma dojść to cena może się zgadzać. Ważna jest diagnoza i określenie tego co trzeba zrobić. Żeby potem nie wymyślał, że musiał zrobić jeszcze 5 innych rzeczy i auto stoi gotowe do odbioru ale cena wzrosła o 2 tysiące.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: kuffs w 30 Grudzień 2016, 19:27:28
Faktycznie źle to u Ciebie wygląda. Ceny w miarę normalne. Może jednak na robociźnie coś ugraj bo na samych częściach mechanik swoje przytuli. Jeśli ma renomę i staż to bankowo ma dobre dojścia. Pecha masz z silnikiem. Trafiło do Ciebie zajechane za granicą i tyle. Skąd mogłeś wiedzieć?. Sam jestem panikarzem i rozdmuchuje każdy problem z autem. Co bym zrobił na Twoim miejscu? Jeśli nie masz kasy na inne auto to napraw silnik i jeździj przez kilka lat.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: gulgulq w 30 Grudzień 2016, 19:45:56
U kogo kupowałeś i kiedy?

Generalnie masz rękojmię jak kupiłeś np. w komisie i sprzedawca ci nie powiedział ze silnik był już po naprawie lub wadliwy - tym bardziej ze ewidentnie widać że w silniku było coś babrane.
Ja bym nie odpuścił tylko walczył o zwrot kosztów naprawy silnika.

Cytuj
Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: bobekos w 30 Grudzień 2016, 20:36:31
No tak ale już mechanik robi auto... Popieram kolegę wyżej. ^
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: rymar71 w 31 Grudzień 2016, 13:25:47
Ja kupuję tutaj:
http://www.sklep-kia.pl/i-30-i-czechy-2009-122011-c-2_49_591.html
W razie wątpliwości dzwonię i nie ma problemu z rozwianiem ich.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: sasek941 w 31 Grudzień 2016, 17:02:25
Daj fotki tych tłoków i reszty.
Remont w nowszych silnikach-> sprawa nieopłacalna. Lepiej poszukać jednostki z anglika/rozbitka.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: adrianc90 w 01 Styczeń 2017, 22:34:58
Silniki z Anglika to akurat należy omijać szerokim łukiem i nie brać nawet za darmo. Anglicy to nie Niemcy. Oni jadą do mechanika jak auto już ledwo jeździ i robią wszystko na najtańszych częściach, a wiedzę na temat swojego auta ograniczają do znajomości modelu i koloru. To są po prostu motoryzacyjni ignoranci, więc możesz zapomnieć, że silnik z anglika był regularnie serwisowany i miał regularnie zmieniany olej.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: dziambel04 w 09 Marzec 2018, 00:15:15
Czeko mnie też wymiana to sugerujecie by wymienić komplet tj ŁAŃCUCH ,NAPINACZ, SLIZGI, KOLO WALU KORBOWEGO, KOLO WALKA, KOLO ZMIENNYCH FAZ ROZRZĄDU czy coś jeszcze ??
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: Arunio w 25 Czerwiec 2018, 19:29:25
Pytanie może mało precyzyjne, ale czy w silniku G4FA jest jakieś sitko, filterek, zaworu zmiennych faz?
EDIT
Ok. Znalazłem i mam potwierdzenie z Rozyjskojęzycznej strony. Jest za alternatorem. Wystarczy się przyjżeć.  :-D
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: cratown w 11 Marzec 2019, 15:00:51
Witam,
pytanie do posiadaczy i30 FD z silnikiem 1.6 CRDi - 90KM czy przy wymianie łańcucha rozrządu należy wymienić pompę wody?
Moje i30 ma przejechane 250 600 km i po rozmowie z taksówkarzem, który doradził wymianę przy 250 000 km (on ma kie ceed 1.6 - ale nie wiem ilu konna wersja) postanowiłem zająć się tematem łańcucha. Mechanik, gdy poprosiłem o wstępną wycenę oddzwonił z kwotą 2300zł i wymianą pompy wody razem z łańcuchem i całym jego osprzętem.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 11 Marzec 2019, 18:35:04
W tej cenie warto jednak samemu popytać się po hurtowniach pewnie można sporo zaoszczędzić na zakupie części. Mechanik liczy sobie normalną cenę sklepową a kupuje w hurtowni jako dodatkowy zysk. Sam w getzie to odczułem gdzie miałem naprawiany samochód po znajomości.
Raczej jeśli wymieniany jest łańcuszek chyba warto kupić nową pompę. Ale jak pisałem kupić samemu dobrą firmę. I przypilnować by ona została wstawiona na pewno. Bo zdarzają się myki gdzie mechanik wymienia na papierze tylko.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: cratown w 12 Marzec 2019, 10:06:15
Dziękuję za odpowiedź. Mnie zastanawiał sam fakt że z rozrządem wymienić pompę, bo chyba jest na pasku. Z ciekawości zadzwoniłem do ASO i tam pan z którym rozmawiałem dziwił się bardzo z 2 względów:
- czemu mi do głowy przyszło wymieniać łańcuch skoro nic złego się z nim nie dzieje, co ciekawsze stwierdził że jeszcze nie mieli na serwisie tego silnika gdy klient przyjechał na wymianę łańcucha
- czemu chcę wymienić pompę wody skoro nie jest ona na rozrządzie
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: ELETomek w 12 Marzec 2019, 15:26:19
Cytuj
Bo zdarzają się myki gdzie mechanik wymienia na papierze tylko.

Jeśli masz to na papierze to możesz dochodzić swoich praw. Gorzej jak umawiasz się na gębę.
Jak mechanik kupi części to od niego wymagasz faktury, gwarancji na usługę i na części. Jak coś pójdzie nie tak to mechanik bierze to na własną d... Więc musi też taka usługa kosztować.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: adrianc90 w 12 Marzec 2019, 21:43:31
Cytat: "cratown"
Dziękuję za odpowiedź. Mnie zastanawiał sam fakt że z rozrządem wymienić pompę, bo chyba jest na pasku. Z ciekawości zadzwoniłem do ASO i tam pan z którym rozmawiałem dziwił się bardzo z 2 względów:
- czemu mi do głowy przyszło wymieniać łańcuch skoro nic złego się z nim nie dzieje, co ciekawsze stwierdził że jeszcze nie mieli na serwisie tego silnika gdy klient przyjechał na wymianę łańcucha
- czemu chcę wymienić pompę wody skoro nie jest ona na rozrządzie


No właśnie, po co ty chcesz ten łańcuch wymieniać? Jakieś niepokojące stuki dochodzą z rozrządu? Może najpierw po prostu pojedź do jakiegoś warsztatu z prawdziwego zdarzenia i niech ci go sprawdzą przy wymianie oleju. Łańcuch w benzyniakach jest rzeczywiście wadliwy za sprawą wariatora faz rozrządu umieszczonego na wałku, ale jeśli chodzi o diesele to go nie ma i nie słyszałem, aby się rozciągały. Co do pompy wody to przy takim przebiegu możesz już powoli myśleć o wymianie, ale nie ma co być nadgorliwym jak nic się nie dzieje. Ja wymieniłem ją w tamtym roku przy przebiegu jakichś 180 tyś, bo mi przeciekała i miała wżery. Weź pod uwagę tylko to, że nowej pompy nie dostaniesz już z metalowym wirnikiem. To znaczy dostaniesz, ale tylko najchińższe gówno. Jak szukałem to każdy dobry producent jak i Hyundai dawali już plastikowy wirnik. Generalnie panuje takie przekonanie, że plastikowe wirniki mogą pękać itp., choć nigdy osobiście tego nie doświadczyłem. W ogóle w przypadku tych aut nie łączyłbym wymiany rozrządu z pompą wody. To się bardziej przyjęło do aut, w których wymienia się pasek rozrządu. Raczej łączyłbym wymianę płynu chłodniczego (która jest bardzo istotna, a często zaniedbywana) z pompą wody.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: cratown w 13 Marzec 2019, 15:47:12
Dziękuję za obszerną odpowiedź. Nie słychać niepokojących odgłosów łańcucha, więc przy najbliższej okazji poproszę mechanika by go sprawdził.
Tytuł: [i30 FD] Rozrząd
Wiadomość wysłana przez: ravpraca w 22 Październik 2019, 18:31:59
Witam,
Wymieniłem w końcu rozrząd (łańcuch, ślizgi, napinacz, uszczelnienia). Przebieg po jakim wykonałem wymianę to 138 kkm.
Po wyjęciu rozrządu okazało się, że łańcuch nie wyciągnął się w stosunku do nowego a rozrząd jest w idealnym stanie.

Na kilka spraw chciałbym zwrócić uwagę:
- nowy zestaw rozrządu zachowuje się tak samo przy obracaniu wałem jak stary zestaw tj. co jakiś czas łańcuch między wałkami rozrządu robi się luźny.

Taki luzujący się łańcuch nie oznacza więc zużycia rozrządu. Po prostu ten silnik tak ma. Stąd też wynika (moim zdaniem) charakterystyczne "terkotanie" przy 2,5-3tys. obrotów.
- olej na jakim auto jeździ to 5w40 Shell Helix ultra regularnie zmieniany. Pilnowaliśmy zawsze jego górnego stanu. Silnik w środku czysty, luzy zaworów - wszystko idealnie.
- przy zmianie rozrządu trzeba bardzo uważać na pokrywę rozrządu aby jej nie połamać. Trzeba delikatnie i bardzo powoli cienkim nożem przecinać uszczelnienie.
- po zamontowaniu pokrywy z nowym uszczelniaczem (użyłem Dirko) dobrze jest zostawić auto na noc i płyny zalać następnego dnia.
- czy da się stwierdzić, że łańcuch się rozciągnął bez rozbierania? Myślę, że po zdjęciu pokrywy zaworów można próbować mierzyć suwmiarką dostępną długość łańcucha między wałkami rozrządu i porównać z nowym.

Jak już rozebrałem to zadecydowałem, że wymienię wszystkie części, ale w naszym przypadku wymiana rozrządu nie była konieczna. Oryginalny rozrząd wytrzymał by kolejne 100kkm. Koszt jaki poniosłem to koszt części ok. 1kzł. Rozrząd wymieniłem sam - zajęło mi to jeden dzień i ze dwie godziny z następnego dnia. Różnic żadnych nie zaobserwowałem, może tylko to, że silnik odrobinę ciszej pracuje.