HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: onyskowy w 10 Grudzień 2014, 16:31:04
-
Witam
Na zimnym silniku przy ruszaniu auto strasznie piszczy, po przejechaniu kilku kilometrów to ustępuje. Powymieniałem paski klinowe ale problem dalej występuje. Gdzie szukać przyczyny?
Pojawiły mi się również stuki w tylnym zawieszeniu, początkowo diagnosta stwierdził, że to łożysko i faktycznie wyło, wymieniłem. Stuka dalej, mechanik stwierdził, że wyrobiły się tuleje wahacza (wzdłużnego albo dolnego, nie jestem w stanie teraz powiedzieć) problem w tym, że śruby są tak zapieczone, że nie da się ich odkręcić i trzeba wszystko ciąć. Nie bardzo ma aktualnie czas żeby to robić. Powiedział, że nie wydarzy się nic złego jeżeli jakiś czas tak pojeżdżę, czy faktycznie wszystko będzie ok? i co najważniejsze czy przy okazji nie rozwalę czegoś innego?
ed. ortografia. tekla
-
Mechanik niech najpierw zdiagnozuje dokładnie na szarpakach lub na podnośniku co ci w zawiasie poleciało...
Nigdy jeszcze nie ucinałem śrub, bo nie było takiej potrzeby (chyba, że ze stabilizatora raz w lagunie)... Zawsze stawiały opór ale siła razy ramię daje pożądane efekty... (szkoda śrub i pieniędzy, na nowe śruby)
Zmień "mechanika"... bo twierdzi, iż trzeba ciąć, a jeszcze nie założył klucza
-
Witam,
A co się dalej dzieje z piszczącymi paskami ? Aktualnie też mam piszczące paski.Była wymiana i nowe piszczą w różnych momentach jazdy autem.Jak się dobrze komora silnika rozgrzeje przestają być słyszalne piski.Zdarza się przy niskich temperaturach że nie piszczą.
W warsztacie gdzie serwisuję samochód mają Kia-e Magentis (silnik ten sam) i też paski piszczą po wymianie.Obsługa twierdzi że to jakaś wada ,np rolki.
-
Wymień rolkę prowadzącą, a przy okazji sprawdź rolkę napinacza i nie będzie już piszczeć... (możesz spróbować nasmarować łożyska - delikatnie podważając osłony przeciw kurzowe na łożyskach)
Pozdrawiam[/code]
-
W G4JP jest tylko rolka. Przyczyn może być kilka : źle dobrany (długość budowa) pasek firmy z "definicji" piszczącej, problem z którymś kołem pasowym, nieprawidłowy naciąg paska.