HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: JPt_73 w 09 Grudzień 2014, 17:06:50
-
Mój ix35 ma mniej niż rok i przejechane troszkę powyżej 10.000 km. Wczoraj zauważyłem ze poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym znajduje sie tuż powyżej dolnej kreski skali. Ok.2 miesiace temu temu płynu było więcej tj około połowa odległości miedzy górna a dolną kreską. Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli ze to normalne ze płynu może ubywać w okresie przy pierwszych kilku tys km eksploatacji oraz ze mogę przyjechać do ASO na uzupełnienie lub kupić samemu płyn GlikoShell (zalecany przez Hyundaia). Powiedziano mi ze nie ma znaczenia czy doleje koncentratu GlikoShell czy rozcieńczony i nieważne czy mam w układzie Glikoshell czy inny płyn bo wszystkie płyn są na tej samej bazie a różnica koloru nie ma znaczenia. Dodam jeszcze , że nigdy nie zauważyłem wycieku płynu pod samochodem. Czy u kogoś z Was tez ubywało płynu i co wtedy dolewaliście?
-
W styczniu minie mi rok jazdy moim autkiem. Na dzisiaj mam przejechane 13500km. Też miałem taki moment, że ubyło troszkę płynu (chyba przy ok. 8000km). Kupiłem płyn w sklepie u dilera gdzie kupowałem autko i dolałem do górnej kreski (na opakowaniu było opisane w jakiej proporcji mieszać z wodą destylowaną). Do dzisiaj trzyma poziom idealnie.
-
JPt_73 dodaj tag do tematu.
-
Potwierdzam słowa kris 1 przy 10 tys u mnie było trochę ponad minimum przy rocznym przeglądzie w styczniu 2014r. serwis dolał do max i trzyma do teraz aktualny przebieg 28 tysięcy
-
U mnie, co prawda, nic nie ubywa ale kolega stwierdził u siebie pewnego dnia całkowity brak płynu w zb.wyrównawczym. Dolał i nic się więcej nie dzieje. Dziwne rzeczy są na świecie. Zatem dolej (pamiętając o rozszerzalności termicznej cieczy), obserwuj i na razie nie martw się na zapas. Zakładam, oczywiście, że porównujesz poziomy przy podobnej temperaturze silnika.
-
ciekawe po co w tym samochodzie jest zbiorniczek ze skala min, max, przecież w ten zbiorniczek połączony jest z chłodnicą tylko w górnej części, tzn ze po dolaniu płynu do zbiorniczka nie dolejemy wody do chłodnicy.
-
Ciekawe , że u mnie płyn w zbiorniczku wydaje się bardziej zielony niż niebieski a gotowy Glycoshell jest niebieski. A podobno nie należy mieszać płynów o różnych kolorach...
Może na dolewkę można użyć gotowego płynu Prestone który wg producenta można mieszać z dowolnym innym płynem (byle na bazie glikolu) i to bez zmiany koloru starego płynu. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z płynem Prestone?
-
JPt_73 instrukcja dodawania taga do tematu.
Trzeba kliknąć po prawej stronie postu na „EDYTUJ” i następnie:
(http://images70.fotosik.pl/167/3fe9aca222298b44m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3fe9aca222298b44)
-
Ciekawe , że u mnie płyn w zbiorniczku wydaje się bardziej zielony niż niebieski a gotowy Glycoshell jest niebieski. A podobno nie należy mieszać płynów o różnych kolorach...
Może na dolewkę można użyć gotowego płynu Prestone który wg producenta można mieszać z dowolnym innym płynem (byle na bazie glikolu) i to bez zmiany koloru starego płynu. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z płynem Prestone?
Dolewałem go w motocyklu szosowym i enduro. Nic się nie działo.
-
zaciekawiony tym wątkiem sprawdziłem dziś poziom płyny, przy stanie licznika 45kkm poziom jest idealny :)
-
Ja mam problem tylko z jednym poziomem płynu. W zbiorniku paliwa :mrgreen:
-
Ale uzupełniasz, czy jeździsz na pustym? :)
Nie cytujemy wypowiedzi bezpośrednio poprzedzającej nasza odpowiedź, w szczególności nie w całości. Wymazanie cytatu. tekla
-
Mam pytanie: po odkręceniu korka w chłodnicy płynu powinno być full pod sam korek?